Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin vaikeaa löytää mies, joka haluaa perustaa perheen?

Vierailija
21.09.2017 |

Miksi niin harva mies haluaa perustaa perheen tänä päivänä?

Olen kyllästynyt tapailemaan miehiä, sillä aina jossain välissä tapailua selviää, ettei heillä ole aikomustakaan hankkia lapsia tulevaisuudessa.

Olen jo 32-vuotias nainen, eikä aikaa sopivan, lapsia haluavan kumppanin löytämiseen ole enää loputtomiin. Olen ollut pitkissä suhteissa, jotka ovat sitten päättyneet eri syistä (miehen lapsettomuustoive oli syynä yhden pitkän suhteen päättymiseen).

Onko todella niin, että nykyään miehet eivät kerrassaan tahdo perustaa perhettä? Halutaan säilyttää ikuinen vapaus ja sen mukanaan tuoma nuoruudentunne? Ei haluta kantaa vastuuta? Vai mistä tässä on kyse?

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut useimmiten päinvastainen ongelma: olen kolmeakymppiä lähestyvä nainen, biologinen kello ei ole hirveästi soinut, mutta miehet ovat etsineet minusta tulevaa vaimoa itselleen ja äitiä lapsilleen. Suhteet ovat lopulta kaatuneet meikäläisen "peterpanimaiseen" luonteeseen.

Et kyllä noitakin miehiä löytyy, mut ne näyttää pyörivän vääränlaisten naisten seurassa. 

Vierailija
162/174 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehen kannalta se on aika huono diili. Itse katson n.25v naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on normaali nainen ja mikä on normaali mies ja vastaavasti mitä ovat parhaat miehet ja naiset?

Tulipa mieleen, kun joku aika sitten parisuhdeterapeutti kertoi lehdessä, kuinka suuresti miehet kärsivät parisuhteen puutteesta. Yksikin oli vastaanotolla sanonut, ettei hänellä ole enää mitään toivoa koska "parhaat on jo menneet". Niin, vastasit vähän niinku itsellesi tuossa, joten kannattaisko alkaa katsella niitä itsesi tasoisia eli vähemmän parhaita...

Vierailija
164/174 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kantaa vastuuta" tarkoittanee perinteistä lapsi ja naimisiin. Tilastojenkin mukaan suurin osa eroaa ja siinä mies menettää puolet omaisuudestaan ja joutuu lisäksi maksamaan elatusmaksuja. Ei kiitos. Suurempana ihmeenä pidän sitä, että joku mies vielä tuollaiseen suostuu.

Jos joku pelkää omaisuutensa puolesta niin voi tehdä avioehdon. Toki sitten eron sattuessa ei saa senttiäkään naisen omaisuudesta. Tämä toimii näes molempiin suuntiin. Kertoisitko vielä senkin , minkä takia isällä ei olisi eronkin sattuessa velvollisuutta osallistua OMAN lapsensa elatukseen. Eroaako mies lapsestaankin? Mutta nämähän on hypoteettinen kysymyksiä , sillä kaltaisesi mies ei saa sen enempää naista kuin lastataan.

Vierailija
165/174 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä yleistämistä. Itse haluaisin miehen jolla samoja kiinnostuksen kohteita, pilkettä silmäkulmassa. Varmasti jokaisella tietty jokin tyyppi josta viehättyy. Sekä se kunnioittaa ja arvostaa mua sellasena kuin oon. Itse en oo koskaan ollu oikein lapsi-ihminen. Mitä pidetään outona kun olen nainen. Sekä en mä ainakaan arvostele sen perusteella mitä tekee työkseen kun nää viestit antaa sellasta vaikutelmaa. Lähinnä musta arvokkaampaa et tekee jotain elämällään ja siis sellaista mistä pitää.

Vierailija
166/174 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat säälittäviä 

Vierailija
167/174 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olet myöhässä liikkeellä.

Vierailija
168/174 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi deittailet näitä miehiä? Mä kysyin nykyiseltä mieheltäni, lasteni isältä, jo ennen ensimmäisiäkään treffejä että haluaako hän lapsia vai ei. Miksi mennä treffeille jos ei tiedä noin olennaista asiaa miehestä? 

Vierailija
169/174 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi deittailet näitä miehiä? Mä kysyin nykyiseltä mieheltäni, lasteni isältä, jo ennen ensimmäisiäkään treffejä että haluaako hän lapsia vai ei. Miksi mennä treffeille jos ei tiedä noin olennaista asiaa miehestä? 

Itse kysyin toisilla treffeillä ja mies vastasi: "Mieluummin kusisin muuntajaan." Tuosta viimeistään tajusin, että olin löytänyt itselleni oikean. Nyt 10v myöhemmin, kun telkkarista tuli joulun alla niitä lapsiperheiden nyyhkytarinoita niin melkein kuin yhteen ääneen tokaistiin "Menkää töihin!".

Vierailija
170/174 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
171/174 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä perheenisänä sanoisin, että pitkäaikainen vakaa parisuhde, perhe ja oma lapsi on kyllä kaikista hienoin ja paras asia, mitä minulle on elämäni aikana tapahtunut.

Senpä vuoksi joksenkin harmittaa, kun katselen nykymenoa ja ymmärrän, että omalle pojalleni ei tällaista todennäköisesti ole luvassa.

Kuten monessa edeltävässä kommentissa onkin tullut esille, niin miehen ja isän asema lain ja viranomaisten edessä on todella surkea. Lisäksi länsimaissa ja täällä suomessa, ajan kuva on niin solipsistinen, itsekäs ja kylmä, että perhekeskeisyydellä ei ole siinä sijaa.

En siis pidä todennäköisenä, että hän ikinä löytäisi itselleen vaimoa, jonka kanssa kannattaisi perhettä perustaa. 

Olenkin pohtinut, että pitäisikö jo pienestä pitäen opettaa pojalle, että sitten kun aikansa erilaisia säätöjä pyöritellyt, niin pidempiaikainen kumppani kannattaisi mieluummin etsiä perhekeskeisemmistä kulttuureista, kuin suomesta?

Vierailija
172/174 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jompikumpi mies tai nainen on rikkinäisestä perheestä, ero tulee varmasti lapsen syntymän jälkeen, koska silloin se aktivoi uudelleen ne huonot omat lapsuuden kokemukset.

Vierailija
173/174 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vaadi kuin, että perustetaan kerho, johon pääsevät vain todistetusti lapsia haluavat ja vanhemmiksi sopivat, ei siis alko- ja muuta päihdeongelmaa eikä luonnevikoja tai persoonallisuushäiriöitä tai lyhytpinnaisuutta, jolloin pitäisi olla uusi puolisoehdokas parin vuoden päästä.

Ei luulisi olevan vaikeaa näinä netti-aikoina. Eri kerhot tietysti heille, joilla on jo lapsia ennestään, heille jotka haluavat puolison, jolla ei ole vielä lapsia jne.

Vierailija
174/174 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et perustanut perhettä 20-25 vuotiaana?