Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä ärsyttää minun helppo arki

Vierailija
19.09.2017 |

Joku voisi varmaan ensimmäiseksi ajatella, että parisuhteessa molempien arjen täytyy olla yhtä kevyttä tai yhtä kuormittavaa, eli vastuut jaetaan puoliksi. No niin minäkin ennen ajattelin, ja selvästi miehenikin ajattelee niin. Mutta miten jakaa arjen raskaus tasaisesti?

Kun tavattiin ja alettiin seurustelemaan niin lähtötilanteemme oli tämä: Minulla helppo ja kevyt työ, josta saan ison palkan. Minulla ei rahahuolia, koska olen niin pitkään tehnyt tuota työtä ja rahaa on kertynyt. En ole syntynyt kultalusikka suussa, vaan ihan uraani panostamalla päässyt tähän asemaan, toki ymmärrän olevani onnekas. Minulla kävi siivooja, koska en tykkää siivoamisesta ja oli ylimääräistä rahaa, ja satun arvostamaan vapaa-aikaa korkealle, samaten käytin pesulapalveluita ym ym, jos jotain hajosi niin tilasin korjausmiehen. Miehellä taas rankka, uuvuttava ja epävarma työ, jossa huono palkka, eikä juurikaan varallisuutta joten jatkuvat rahahuolet vaikka ei tuhlaa ylimääräiseen. Hoiti kaikki korjaukset ym itse tekemällä. No tutustuttiin, rakastuttiin, muutettiin yhteenkin jossain vaiheessa jne, suhteemme on onnellinen ja olemme oikeasti toisillemme hyvin sopivia ja edelleen rakastuneita.

Ei hierrä kuin yksi asia. Miestä ärsyttää minun helppo arki, siis paljon helpompi arki kuin hänen arkensa. Minun työpäivät on keveitä ja kivoja, en niistä uuvu yhtään ikinä ja edelleen siis rahaa tulee paljon. Mies taas on lopen uupunut oman työnsä jälkeen. Teemme siis molemmat matkoineen 10-tunnin työpäivät, ja palaamme kotiin samoihin aikoihin. Miestä ärsyttää jos hän uupuneena joutuu tekemään paljon kotitöitä, kun minä taas "levänneenä" ja pirteänä tekisin vain puolet. No teen välillä kaikki kotityöt sen 10-tunnin työpäiväni päälle samalla kun mies vain makaa uupuneena sohvalla siinä vieressä, se taas ei tunnu minusta reilulta. Miestä ärsyttää se, että on niin epäreilua, että minun työ on niin kevyttä ja hänen työ niin rankkaa. Miestä ärsyttää se, että hän "joutuu" korjaamaan kotona asioita uupuneena. Minun ratkaisu olisi ostaa taas se korjausmies ja siis maksaisin sen tietenkin, mutta se ei miehelle käy, koska hänelle on jokin kunnia-asia hoitaa asiat itse. Ja hän tarvitsee minut usein avuksi siihen hommaan, esim. pitämään jotain asiaa suorassa tai ylhäällä tms. Vapaa-aikani on vähentynyt huomattavasti sinkkuaikoihini verrattuna, koska arki syö sen nykyään. Eihän sen niin pitäisi olla, kun lapsiakaan ei ole.

Mitä tehdä sille, että miestä ärsyttää minun helppo arki? Miten muka jakaa arki tasaisesti?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo...

Vierailija
82/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kyllä helppo työ, kun aloitti tämän ketjun klo 10 aamulla, mitä luultavimmin töistä. Rahaa tulee ja paljon, vaikka palstailee työaikana. Tasan ei jaeta nallekarkkeja, ei mulla muuta.

Oletko ap:n mies kun noin kadehdituttaa työ, jonka ohessa ehtii hyvin palstailla ja liksa juoksee?

Mitä tarkoitat kommentillasi? Oliko se mielestäsi rakentava? On tietysti helppo katsoa muita alaspäin ja puhua kateudesta, jos on itse hyväosainen. Sinäkin tietysti luulet, että oma elämäsi on vain omaa ansiotasi.

Kenen ansiota se sitten on jos joku on opiskellut itselleen hyvän ammatin? Naapurin Liisan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vaan tuloerot mitkä hiertää. Meihelle hankala paikka. Alemmuden tunne kun nainen tienaa paremmin perheessä. Nainen onkin se taloudellinen turva. Suurimmalle osalle miehistä se päätehtävä käydä töissä ja tienata perheen rahat ja olla johtaja raha-asioissa.

Vierailija
84/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin myös aiemmin ketjussa esille tullutta "mitä jos teillä on lapsia" tai entä jos ikääntyvt vanhemmat tai te itse sairastutte? Hiertävät asiat pitää ratkoa ajoissa, tavalla tai toisella.

Mun ex-työkavereissa oli just tuollaisia valittajia. Valitettiin, muttei tehty mitään. Kannatti vaihtaa työtä.

Vierailija
85/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, AP lähti palstalta. Jokohan sille tuli vihdoinkin jotain työhommia ettei kuluta koko aikaa vauva palstalla? Meni varmaan keittämään työkavereille kahvit ja joka kuukausi tilille kilahtaa kymppitonni. No on se kyllä totta, mitä AP sanoi, helppoa, kevyttä ja kovapalkkaista työtä.

Vierailija
86/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni teidän ongelmanne on siinä että sinä haluat hoitaa kotisi ostopalveluina ja mies haluaa että hoidatte sen itse yhdessä. Pitäisiköhän sinun palkata teille piika?

Vierailija
87/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
88/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on aina väsyneempi, niin se toinen voisi helpata.

Vierailija
89/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on selkeästi huono itsetunto. Sellaiset ihmiset eivät yleensä pysty hölläämään esim. käyttämällä hyväksi saatavilla olevia palveluita, koska se olisi merkki siitä, ettei itse pärjää/jaksa. Jos teillä ei olisi tätä epäsuhtaa, se huono itsetunto näkyisi jotenkin toisella tavalla. Kauhean rankalta kuulostaa miehesi elämä, siis ihan psyykkisesti, kun ei pysty ottamaan apua vastaan.

Vierailija
90/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on selkeästi huono itsetunto. Sellaiset ihmiset eivät yleensä pysty hölläämään esim. käyttämällä hyväksi saatavilla olevia palveluita, koska se olisi merkki siitä, ettei itse pärjää/jaksa. Jos teillä ei olisi tätä epäsuhtaa, se huono itsetunto näkyisi jotenkin toisella tavalla. Kauhean rankalta kuulostaa miehesi elämä, siis ihan psyykkisesti, kun ei pysty ottamaan apua vastaan.

Hyvinhän se mies pystyy hölläämään ja ottamaan apua vastaan, kun sen mielestä ap:n tulee hoitaa hänen osuus kotitöistä.

Vierailija
91/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut miehelle, että otettaisiin se siivooja, niin arki kevenisi. No hän sanoo että meillä ei ole varaa sellaiseen. Ja minä vastaan siihen, että on kyllä, maksan sen siivoojan palkastani, ja silti jää joka kuukausi rahaa säästöönkin. No ei kelpaa miehelle, kuulemma siivoojan hankkiminen on jotenkin "snobia" tms. Ääääh. Ap.

Sanot miehelle, että niin se onkin, ja haluan että ollaan snobeja.

Vierailija
92/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa erittäin mielenkiintoista saada tietää, mikä on tämän AP:n tekemä kevyt, ei kuormittava mutta kovapalkkainen työ? 

Just ajattelin kysyä samaa. Hyvä palkka eikä kuormita edes henkisesti? Jokin suojatyöpaikka?

Vierailija
93/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä oman työn helppoutta mainostaa miehelle? Jos toinen on aivan uupunut niin on ihan hiljaa omasta superkevyestä päivästä. Mielessään vaikka hykertelee

Vierailija
94/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut miehelle, että otettaisiin se siivooja, niin arki kevenisi. No hän sanoo että meillä ei ole varaa sellaiseen. Ja minä vastaan siihen, että on kyllä, maksan sen siivoojan palkastani, ja silti jää joka kuukausi rahaa säästöönkin. No ei kelpaa miehelle, kuulemma siivoojan hankkiminen on jotenkin "snobia" tms. Ääääh. Ap.

Jos on varaa siivoojaan ni sehän ois kaikinpuolin järkevä palkata.. Siinä saa muutkin töitä ja tuottaa hyvää siten muillekkin, teidän arjen helpotuksen lisäksi.

Vierailija
95/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta pienestä päästäsikö keksit nuo kaikki noin monen rivin tekstin?

Ja jos vielä tottakin, jota en kyllä usko, niin sääliksi käy, sinua.

Meillä rahat jaettu tasan, tai oikeastaan niin että se käyttää joka tarvitsee rahaa. Ei niitä lasketa muuta kuin tietenkin sen verran ettei lopu kesken (ja minä tienaan huomattavasti enemmän).

Sama juttu ns. kotitöiden osalta, se siivoaa, -pyykkää, -tekee ruoan joka viitsii, kerkiää jne.

Jopa renkaat vaihtoi vaimo kun käteni oli kipsattuna (neuvoin vieressä).

Vierailija
96/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sun duuni on? Haluan samaan...

Vierailija
97/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hieno nainen ja poikkeustapaus. Ketju paljastaa naisten asenteen karulla tavalla:

"Jätä se! Etsi parempipalkkainen tilalle".

Hypergamia elää ja voi hyvin. Raha ja status on yhäkin miehen arvon mitta.

Ratkaisu?  Jos rahat kerran riittävät,

- miehesi voisi perustaa yrityksen jonka ei tarvitsekaan olla erityisen tuottava, hän voisi tehdä jotain mistä tykkää enemmän

- miehesi voisi opiskella uutta ja kiinnostavampaa alaa, esim. työvoimakoulutuksen kautta on mahdollista päästä uuteen ammattiin

- osapäivätyö. 3-4 päivää viikossa palkkatyötä, lopun aikaa remontointia/korjaamista/nikkarointia/ym

Minä nostaisin asian pöydälle ja suorastaan vaatisin että tulot yhdistetään, mikä on vakimenettely silloin kun mies ansaitsee enemmän. Kaikki yhteistä, ei väliä kumpi tienaa.

Vierailija
98/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa erittäin mielenkiintoista saada tietää, mikä on tämän AP:n tekemä kevyt, ei kuormittava mutta kovapalkkainen työ? 

Just ajattelin kysyä samaa. Hyvä palkka eikä kuormita edes henkisesti? Jokin suojatyöpaikka?

Kuulostaa vähän julkisen sektorin työpaikalta, jonka nimikkeestä löytyy sana "kehitys" tai "projekti".

Vierailija
99/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuon miehesi uupumuksen. Itselläni oli myös todella raskas työ vielä vajaa vuosi sitten, enkä jaksanut kotona muuta tehdä kuin maata pitkällään, aina kun oli mahis siihen. Tein kyllä ruokaa ja ripustelin pyykkiä, sekä tyhjentelin- ja täytin astiakonetta, kun en vaan voinut jättää kaikkea vaimollekaan, mutta muuta en itsestäni irti saanut. Olis ollut vaikka mitä tekemistä ok-talossa, sekä sisällä että ulkosalla. No lumitöitä myös tein kun oli tarvis. Onneks muutettiin pois siitä talosta, nyt ei oo mitään remppaamista, ei sisällä eikä ulkona, voi hyvällä  omallatunnolla maata pötköllään. Nyt on kylläkin uus kevyempi duuni (toimistotyöhön verrattavaa) ja virtaa ihan erilailla kuin silloin ennen.

Patista miestäs vaan etsimää sitä uutta kevyempää työtä, jossain kohtaa voi olla vaarana  sairastua työuupumukseen tai masennukseen. Ja palkkaa vaan apuvoimaa vaikkei miehes sitä nyt hyväksyisikään.

Vierailija
100/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh-äähättelijä bongattu!