Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miestä ärsyttää minun helppo arki

Vierailija
19.09.2017 |

Joku voisi varmaan ensimmäiseksi ajatella, että parisuhteessa molempien arjen täytyy olla yhtä kevyttä tai yhtä kuormittavaa, eli vastuut jaetaan puoliksi. No niin minäkin ennen ajattelin, ja selvästi miehenikin ajattelee niin. Mutta miten jakaa arjen raskaus tasaisesti?

Kun tavattiin ja alettiin seurustelemaan niin lähtötilanteemme oli tämä: Minulla helppo ja kevyt työ, josta saan ison palkan. Minulla ei rahahuolia, koska olen niin pitkään tehnyt tuota työtä ja rahaa on kertynyt. En ole syntynyt kultalusikka suussa, vaan ihan uraani panostamalla päässyt tähän asemaan, toki ymmärrän olevani onnekas. Minulla kävi siivooja, koska en tykkää siivoamisesta ja oli ylimääräistä rahaa, ja satun arvostamaan vapaa-aikaa korkealle, samaten käytin pesulapalveluita ym ym, jos jotain hajosi niin tilasin korjausmiehen. Miehellä taas rankka, uuvuttava ja epävarma työ, jossa huono palkka, eikä juurikaan varallisuutta joten jatkuvat rahahuolet vaikka ei tuhlaa ylimääräiseen. Hoiti kaikki korjaukset ym itse tekemällä. No tutustuttiin, rakastuttiin, muutettiin yhteenkin jossain vaiheessa jne, suhteemme on onnellinen ja olemme oikeasti toisillemme hyvin sopivia ja edelleen rakastuneita.

Ei hierrä kuin yksi asia. Miestä ärsyttää minun helppo arki, siis paljon helpompi arki kuin hänen arkensa. Minun työpäivät on keveitä ja kivoja, en niistä uuvu yhtään ikinä ja edelleen siis rahaa tulee paljon. Mies taas on lopen uupunut oman työnsä jälkeen. Teemme siis molemmat matkoineen 10-tunnin työpäivät, ja palaamme kotiin samoihin aikoihin. Miestä ärsyttää jos hän uupuneena joutuu tekemään paljon kotitöitä, kun minä taas "levänneenä" ja pirteänä tekisin vain puolet. No teen välillä kaikki kotityöt sen 10-tunnin työpäiväni päälle samalla kun mies vain makaa uupuneena sohvalla siinä vieressä, se taas ei tunnu minusta reilulta. Miestä ärsyttää se, että on niin epäreilua, että minun työ on niin kevyttä ja hänen työ niin rankkaa. Miestä ärsyttää se, että hän "joutuu" korjaamaan kotona asioita uupuneena. Minun ratkaisu olisi ostaa taas se korjausmies ja siis maksaisin sen tietenkin, mutta se ei miehelle käy, koska hänelle on jokin kunnia-asia hoitaa asiat itse. Ja hän tarvitsee minut usein avuksi siihen hommaan, esim. pitämään jotain asiaa suorassa tai ylhäällä tms. Vapaa-aikani on vähentynyt huomattavasti sinkkuaikoihini verrattuna, koska arki syö sen nykyään. Eihän sen niin pitäisi olla, kun lapsiakaan ei ole.

Mitä tehdä sille, että miestä ärsyttää minun helppo arki? Miten muka jakaa arki tasaisesti?

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhanse ihan selvä että hän on itse arkensa ja huolensa valinnut. Ei ehkä aiemmin, mutta nyt hän valitsee elää raskaalla tavalla jos totuus tosiaan on se, että sinulla yhä olisi varaa maksaa siivoojat ja korjaajat. Sinun tekisin niin että hoitaisin enintään puolet kotitöistä, yhtään enempää en tekisi ja joka kerta kun mies napisee kotitöistä sanoisin saman asian: olen pyytänyt että ostetaan palveluna, sinä olet siitä kieltänyt - tee osasi tai myönny ostopalveluun äläkä valita.

Korosta että tilanne on hänen valintansa.

Myös se ettei mies halua kouluttautua eli hakea mukavampaa työtä on hänen oma valintansa. Ei sinun.

Miehen kaveritkin tekee tuollaista ylikuormittavaa, fyysisesti rankkaa ja huonosti palkattua työtä, ja ilmeisesti naiset, joita hänellä oli ennen minua oli vähän sellaisessa työssä myös. Samaten vanhempansa. Eli mies ei ole ilmeisesti tottunut siihen, että jollakin olisi helppo, kevyt ja kovapalkkainen työ. Kunnes minä tulin hänen elämäänsä, ja hän vuosien varrella on nyt nähnyt siitä vierestä miten kivaa ja kevyttä elämä voikaan olla. Ennen minua hän ei varmaan niin edes ajatellut asiaa. Ap.

Fyysinen työ ei rasita mieltä samalla tavalla kuin ajatustyö. Sinä et ilmeisestikään tästä uhriudu vaan jopa nautit työstäsi? Mies taas ei ilmeisesti edes yritä nauttia työnsä fyysisyydestä ja sen henkisestä keveydestä.

Minä nautin työstäni, mies inhoaa omaa työtään, on kylläkin inhonnut sitä jo kauan ennen kuin edes tavattiin. Ap.

Vierailija
42/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan on helppo ratkaisu: vaihda mieheen, jolla on hyvä itsetunto ja jota ei näin ollen haittaa se, että sinulla on varaa kustantaa siivooja ja hänellä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhanse ihan selvä että hän on itse arkensa ja huolensa valinnut. Ei ehkä aiemmin, mutta nyt hän valitsee elää raskaalla tavalla jos totuus tosiaan on se, että sinulla yhä olisi varaa maksaa siivoojat ja korjaajat. Sinun tekisin niin että hoitaisin enintään puolet kotitöistä, yhtään enempää en tekisi ja joka kerta kun mies napisee kotitöistä sanoisin saman asian: olen pyytänyt että ostetaan palveluna, sinä olet siitä kieltänyt - tee osasi tai myönny ostopalveluun äläkä valita.

Myös se ettei mies halua kouluttautua eli hakea mukavampaa työtä on hänen oma valintansa. Ei sinun.

Miehen kaveritkin tekee tuollaista ylikuormittavaa, fyysisesti rankkaa ja huonosti palkattua työtä, ja ilmeisesti naiset, joita hänellä oli ennen minua oli vähän sellaisessa työssä myös. Samaten vanhempansa. Eli mies ei ole ilmeisesti tottunut siihen, että jollakin olisi helppo, kevyt ja kovapalkkainen työ. Kunnes minä tulin hänen elämäänsä, ja hän vuosien varrella on nyt nähnyt siitä vierestä miten kivaa ja kevyttä elämä voikaan olla. Ennen minua hän ei varmaan niin edes ajatellut asiaa. Ap.

Eli hän joutuu nyt ensikertaa kohtaamaan omat valintansa, ja huomaamaan, että paremminkin olisi voinut valita. Ikävähän siinä on itseään syyttää, kun voi kääntää asian toisen niskaan, kuinka sulla on liian helppoa. Syy ei siis ole hänessä ja hänen valinnoissaan, vaan sinussa ja sinun valinnoissasi. Peiliin katsominen on vaikeaa.

Vierailija
44/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kouluttautuisi lisää, hän olisi monta vuotta lähes tuloton opiskelija, joten vielä tiukemmaksi menisi siltä kannalta. Lisää kouluttautuminen ei myöskään takaa parempia tuloja, ainakaan itselläni ei ole näin käynyt, vaan päinvastoin johti pitkäaikaistyöttömyyteen. En sitten tiedä olisiko miehen tapauksessa lisätulot koulutuksella taattu?

Minusta paras ratkaisu on se, että mies oppii ottamaan hyvää vastaan, eli sinun maksamasi siivoojan. Tässä ei siis ole mitään muuta ongelmaa kuin miehen asenne.

Toinen vaihtoehto on sitten hyväksyä sotkuinen koti, koska uupunut mies ei jaksa omaa osuuttaan kotitöistä tehdä ja sinä puolestasi et halua tehdä yli puolta kotitöistä.

Vierailija
45/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt miettiä, että jos minä olisin joku rankkaa vuorotyötä ja fyysisesti raskasta työtä tekevä vaikkapa pienipalkkainen lähihoitaja, ja mieheni vaikkapa kevyessä työssä oleva toimitusjohtaja, niin miten tilanne pitäisi silloin ratkaista. Luultavasti niin, että minä siirtyisin tekemään vain päivätyötä ja ehkä osa-aikaisesti, ja miehen hyvä palkka riittäisi edelleen kattamaan kaiken, mutta kumpikaan ei enää joutuisi olemaan ylikuormittavassa työssä ja molempien arki olisi ns. yhtä helppoa. Mies ei kuitenkaan kuulemma halua siirtyä osapäivätyöhön. Ap.

Ihan kommenttina vaan että toimitusjohtajan työ on kyllä hivenen kuormittavampaa kuin lähihoitajan. Siinä painaa järkyttävä henkinen kuorma koko ajan kun tietää että on yksin vastuussa aivan kaikesta.

Vierailija
46/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen työ ei rasita mieltä samalla tavalla kuin ajatustyö. Sinä et ilmeisestikään tästä uhriudu vaan jopa nautit työstäsi? Mies taas ei ilmeisesti edes yritä nauttia työnsä fyysisyydestä ja sen henkisestä keveydestä.

Hohhoijaa..fyysinen työ ei välttämättä ole henkisesti kevyttä. Voi olla hierarkinen työyhteisö, huonoa johtamista, kova työtahti, työ voi olla yksitoikkoista ja pitkäveteistä..kaikkea muuta kuin leppoisaa ja huoletonta. Ilmeisesti ap:n miehen työssä on edes jotain näitä elementtejä, jos on töistä niin väsynyt.

Vierailija
47/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelma on miehen periaatteet, mutta myöntää itsekin ettei halua kuormittaa sinuakaan enempää vaikka mainitseekin vaihtoehtona että sinä tekisit enemmän kotitöitä? Ehdota että katsoisitte käytännössä kuinka pahalta miehestä tuntuisi ostopalveluiden käyttö kun siihen käytännössä ryhdytte, ja sovitte vaikka jonkun koeajan jollekin ostopalvelulle. Miettikää mikä ostopalvelu sen tekemisen jälkeen tuntuisi mukavimmalta valmistuneena noin tunnemielessä että on nyt tehty ja pois huolista. Jos se on siivous niin palkatkaa hetkeksi siivooja, vaikka kahdeksi kuukaudeksi. Se voi olla joku tekemätön kertatyö joka on roikkunut jo jonkin aikaa, varsinkin jos sellainen joka periaatteessa vaatisi aika lailla osaamista jota ei välttämättä miehelläkään ole, vaikka voisikin siinä onnistua. Kannattaisi kokeilla miltä miehestä tuntuu sellaisen pois työlistalta saaminen, se helpotus nimittäin saattaa olla loppupeleissä suurempi kuin se tunne että pitäisi tehdä itse.

Mä olen myös tottunut tekemään kaikenlaista omakotitalohommaa itse ja ulkopuolisen palkkaaminen oli pitkään sellainen viimeinen keino, mutta kun on muutaman kerran ihan järkisyistä palkannut ammattilaisen jotain tekemään, niin kynnys on madaltunut eikä tunnu 'pahalta', plus se kotitalousvähennys on aika kiva juttu oikeasti. Tosin onnekkaasti haluan tehdä asioita itse, ja en ole ainakaan toistaiseksi saanut mistään roikkuvasta hommasta oikeasti stressaavaa oloa, mikä on aika välttämätöntä (ja ihanaa) kun asuttaa 70-vuotiasta taloa yksinään ;). Koeta siis saada mies edes kokeilemaan miltä se oikeasti tuntuisi ottaa ulkopuolista apua.

Vierailija
48/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla ei rahahuolia ja rahaa on kertynyt"

"Ja koska oli ylimääräistä rahaa niin palkkasin siivoojan"

"Ja edelleen siis rahaa tulee paljon"

Raha sitä ja raha tätä. Ei AP sun miestä sun kevyt työsi haittaa, vaan tuo ylimielinen asenne. Miestä v..tuttaa kun sulla on rahaa ja varmaan hoet sitä asiaa miehellesi yhtä paljon kun tuossa aloittamassasi ketjussa. Ei tuollasta kukaan jaksa. Ei ihme että miehesi on lopen väsynyt.

On mullakin rahaa, mutta onneksi ei ole kusi noussut noin päähän miten sulla, AP.

Vierailija
49/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ap:n pitää hankkia joku tosi uuvuttava ja huonosti palkattu työ niin sitten voi molemmat olla söpösti yhdessä samassa suossa. 

Vierailija
50/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei rahahuolia ja rahaa on kertynyt"

"Ja koska oli ylimääräistä rahaa niin palkkasin siivoojan"

"Ja edelleen siis rahaa tulee paljon"

Raha sitä ja raha tätä. Ei AP sun miestä sun kevyt työsi haittaa, vaan tuo ylimielinen asenne. Miestä v..tuttaa kun sulla on rahaa ja varmaan hoet sitä asiaa miehellesi yhtä paljon kun tuossa aloittamassasi ketjussa. Ei tuollasta kukaan jaksa. Ei ihme että miehesi on lopen väsynyt.

On mullakin rahaa, mutta onneksi ei ole kusi noussut noin päähän miten sulla, AP.

Huoh. En minä ole koskaan rahoillani leveillyt kenellekään. Mutta jotta tilanteeni ymmärrettäisiin, niin oli pakko kirjoittaa rahasta tähän aloitukseen. Jos olisi jättänyt kertomatta rahatilanteen, niin eiväthän lukijat ymmärtäisi esim. sitä että minulla on ja olisi rahaa palkata siivooja. En hoe miehelleni, että minulla on paljon rahaa, mielelläni en puhuisi rahasta hänen kanssaan juuri mitään vaan kaikessa hiljaisuudessa vain maksaisin sen siivoojan. Jos joku on meillä tehnyt rahasta "issuen" niin se on mieheni, en minä. Ap. 

Vierailija
51/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa erittäin mielenkiintoista saada tietää, mikä on tämän AP:n tekemä kevyt, ei kuormittava mutta kovapalkkainen työ? 

Vierailija
52/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä. Tuo ei paremmaksi muutu. Kohta mies alkaa nostaa itsetuntoaan painamalla sinua muuten alas. Se tulee tapahtumaan mm haukkumalla ulkonäköäsi ja antamalla ymmärtää, että puhut tyhmiä etkä tiedä mistään mitään. Ja tyypistä riippuen ehkä myös fyysisen väkivallan uhalla. Ja toki jättämällä kotityöt sinun hoidettavaksesi.

Vierailija
53/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kyllä oikeasti rakasta sinua, muuten hän olisi onnellinen puolestasi eikä kateellinen joka toivoo sinullekin vaikeampaa elämää.

Kyllä minä uskon hänen rakastavan minua. Eikä hän minulle toivo vaikeampaa elämää vaan itselleen helpompaa, on kai katkeroitunut siitä yliraskaasta työstään jo kauan sitten. Ap.

Öö "miestä ärsyttää minun helppo arki"? Eli nimenomaan ärsyttää se kun SINUN ELÄMÄSI on helpompaa? Toivoo että tekisit lisää kotitöitä etkä palkkaa siivoojaa jotta sinulla olisi vaikeampaa?

Vierailija
54/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kouluttautuisi lisää, hän olisi monta vuotta lähes tuloton opiskelija, joten vielä tiukemmaksi menisi siltä kannalta. Lisää kouluttautuminen ei myöskään takaa parempia tuloja, ainakaan itselläni ei ole näin käynyt, vaan päinvastoin johti pitkäaikaistyöttömyyteen. En sitten tiedä olisiko miehen tapauksessa lisätulot koulutuksella taattu?

Minusta paras ratkaisu on se, että mies oppii ottamaan hyvää vastaan, eli sinun maksamasi siivoojan. Tässä ei siis ole mitään muuta ongelmaa kuin miehen asenne.

Toinen vaihtoehto on sitten hyväksyä sotkuinen koti, koska uupunut mies ei jaksa omaa osuuttaan kotitöistä tehdä ja sinä puolestasi et halua tehdä yli puolta kotitöistä.

Ei aina tarvitse jättäytyä opiskelijaksi kouluttautuakseen. Itsekin suoritan korkeakouluopintoja työn ohessa. Ystäväni suoritti yliopistotutkinnon työn ja äitiyden ohessa. Onhan se rankkaa, mutta joskus se myös auttaa jaksamaan, etenkin jos työ on rutiininomaista puurtamista, voi auttaa kun pääsee käyttämään aivojaan välillä.

Vierailija
55/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tehdä niin, että jos teillä imuroidaan kahdesti viikossa, niin miehesi hoitaa imuroinnin lauantaina, ja sinä viikolla, jolloin mies on väsynyt. Työvaatteet saa kyllä mies pestä itse, eihän siinä kauan mene kun laittaa koneeseen vaatteet ja ripustaa kuivumaan. Sinä peset sitten vaikka muun yhteisen pyykin. Hoidatte remontoitavat jutut levänneenä lauantaina tai sunnuntaina.

Vierailija
56/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa erittäin mielenkiintoista saada tietää, mikä on tämän AP:n tekemä kevyt, ei kuormittava mutta kovapalkkainen työ? 

Ei sillä ole nyt väliä mikä työ se on. Ja tiedän, että joku kollegani kokee saman työn rankkana ja kuormittavana. Minä nyt vain koen sen helppona ja kevyenä. Ei se virallisesti välttämättä ole sitä. Pointti oli se, että minulle se on helppoa ja kevyttä. Ap.

Vierailija
57/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi kruunu tarkoittaa avauksen edessä keskustelun etusivulla?

Vierailija
58/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhukaa vakavasti. Kun kerran olette pariskunta, on sinunkin etusi, että mies ei olis niin uupunut ja kun kerran on mahdollista, että vapaa-aika ei mene kotitöihin yms. niin silloin voi kuitenkin neuvotella, miten asiat hoidetaan. Yritä saada mies ymmärtämään, että voit tulla miestä vastaan ja sopia, mikä asia menisi sinun palkastasi, kun se ei ole sinulta pois, mutta että et voi muuttaa sitä, jos miehen mielestä kaikki vaihtoehdot ovat silloin huonoja ja lähtökohtaisesti mitään ratkaisua ei voi tehdä, mikä tyydyttäisi miestä. Pidemmän päälle tuollainen alemmuudentunto johtaa eroon.

Kysy mieheltä, mikä sitten on hyvä ratkaisu, jos kaikki ehdotetut ratkaisut (osa-aikatyö, siivoja/korjaaja) on huonoja.

Olen kysynytkin, ja kuulemma se että minä teen yli puolet kotitöistä koska minulla on niin paljon kevyempi työ kuin hänellä, joten minä jaksan tehdä enemmän kotitöitä, ja tällöin arjen kuormittavuus jakautuisi reilusti meidän kahden välillä. No totta tuo onkin, mutta kun minä en halua tehdä enemmän kotitöitä, kun olisi rahaa palkata joku vieras muu tekemään ne. Ap.

No haloo, jos miehen mielestä sinulle kuuluisi yli puolet kotitöistä, niin saathan palkata niitä tekemään vaikka naapurin Eskon ilman, että se kuuluu miehelle! Kalskahtaa vallankäytölle, että haluaa laittaa juuri sinut tekemään ne, vastentahtoisesti. 

Vierailija
59/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia oma arkeni oli helpompaa kuin miehelläni.

Ja mies oli tästä vain onnellinen. Pyrki jopa entisestään helpottamaan arkeani. Ehdotti myös siivoojan palkkaamista yms.

Olen siis kotiäiti ja mieheni kuormittavassa asiantuntijatyössä.

Nyt itse elän selvästi kuormittavampaa elämäntilannetta, kun neljä pientä lasta ja nuorin herättelee yöllä. Ainakin näytän uupuneemmalta kuin mieheni ja moni tuttava huomauttanut, että näytän väsyneeltä.

Silti pyrin helpottamaan mieheni arkea ja kehoitan lepäämään, jos se on vain mahdollista. Viikonlopun ylellisyytenä on pitkät päiväunet. Arkisin mieheni joutuu heräämään aikaisin joka aamu.

Vuorotellen teemme kivoja asioita toisillemme ja molemmat selvästi tähtää toisen onnelliseksi tekemiseen. Mutta haasteita on meilläkin! Kaksi keskenkasvuista tässä oppimassa yrityksen ja erehdyksen kautta.

Terveessä parisuhteessa ei pitäisi olla valtataistelua. Tätä on meilläkin esiintynyt,

mutta toisessa muodossa (mieheni ei aina tykkää, jos jätän hänet välillä yksin lasten kanssa ja menen vaikka kävelylle), mutta olen oppimassa tästä huonosta käytösmallista eroon. Miehen on opittava siinä samalla, sillä hyvinvoiva vaimo on hänenkin etunsa.

Olen pahoillani, ap, mutta miehesi kuulostaa kateelliselta ja kypsymättömältä. Ihan kuin hän haluaisi rankaista sinua helpommasta elämästäsi. Ja onko elämäsi ihan oikeasti helppoa? Haasteita on kaikilla. Täälläkin olet kertonut sairastumisestasi. Entäpä jos elämäsi olisi ulkopuolisin silmin haastavakin, mutta miehesi on valtataistelun myötä ajanut sinut tilanteeseen, missä vain hänellä on vaikeaa ja sinulla helppoa ja miellyttämishaluisena, rakastuneena ja selvästi empaattisena olet hyväksynyt tämän haitallisen ajatusmallin.

Esimerkiksi opintosi: jos saat hyvää palkkaa, opintoihin on saattanut mennä monta vuotta. Se on prässin alla elämistä vuosikausia. Miehesi ei halua opiskella, koska energia ei riitä. Toisinsanoen, hän ei ole valmis kohtaamaan opintojen tuomaa epämukavuutta, kuten sinä.

Katkera ja kateellinen ihminen on raskasta seuraa. Saati sitten sellainen puolisona! Hän ei taida tulla tekemään mitään sellaista, mikä veisi hänet pois tästä negatiivisuuden kehästä, sillä se vaatisi sen myöntämistä ja hyväksymistä, että elämä järjestään ON epäreilua, mutta silti toisen onni ei ole itseltä mitään pois, ja itse kukin voi yrittää muuttaa omaa elämäänsä parempaan suuntaan. Se lähtee asenteesta ja se on jo iso puolivoitto, vaikka kaikkia olosuhteita ei voikaan muuttaa.

Ap, vaikutat todella mukavalta, elämänmyönteiseltä ja välittävältä ihmiseltä. Kaikkea hyvää sinulle! Ja älä anna miehen kohdella sinua huonosti.

Vierailija
60/168 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä tahtoisin siivoojan ja mies kieltäytyisi siitä, saisi mies itse siivota. En todellakaan turhaa palvelisi miestä, koska tämä niin tahtoo.