Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy taiteilijalta mitä vain

Vierailija
19.09.2017 |

Kysy mitä vain taiteilijalta.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat toimeentulon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat toimeentulon?

Taiteella :) Myyn tekemiäni teoksia, lisäksi teen tilaustöitä ja kuvituksia. Joskus saan tiettyihin projekteihin apurahoja, mutta harvemmin. Minulla ei ole niin usein apurahan vaatimia projekteja, että voisin anoa ns. työskentelyapurahoja. Joka kuukausi ei tietenkään tule rahaa palkan lailla, mutta minulla on paljon säästöjä huonoja kuukausia varten. Rahaa taas kuluu markkinointiin ja taidenäyttelyihin sekä tietenkin materiaalikuluihin. Joskus minulla on pop up -myymälä.

AP

Vierailija
4/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, tunnenko minä sinut? eli oletko kuinka tunnettu taiteilija

Vierailija
5/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, tunnenko minä sinut? eli oletko kuinka tunnettu taiteilija

Yhtä todennäköisesti tunnet tai et tunne. Suomessa on paljon taiteilijoita, jotka elävät taiteella. En ole kuitenkaan mikään nk. valtakunnallisesti tunnettu henkilö. Nimeä minulla on mukavasti, mutta ei missään "hesarin piireissä".

AP

Vierailija
6/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko ammattisi tärkeäksi? Onko koulutus olennaista taiteilijaksi tulemisessa vai saako taiteilijaksi ryhtyä kuka tahansa? 

Vierailija
7/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko ammattisi tärkeäksi? Onko koulutus olennaista taiteilijaksi tulemisessa vai saako taiteilijaksi ryhtyä kuka tahansa? 

Ammattini on tärkeä kulttuurin kannalta mielestäni.

Minulla on koulutus (ei AMK), mutta mielestäni taiteilijaksi voi ryhtyä kuka tahansa. Suomessa on paljon itseoppineita taiteilijoita, jotka menestyvät ja joita arvostan. Oppia voi hakea monesta paikasta, ei pelkästään kouluista ja kursseilta. 

AP

Vierailija
8/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saa kätevimmin selville, että onko jokin tietty luku alkuluku? Esimerkiksi 573941?

Vierailija
9/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka saa kätevimmin selville, että onko jokin tietty luku alkuluku? Esimerkiksi 573941?

Yksinkertaisin tapa on yrittää jakaa kaikki luvut pienemmällä luvulla. Esimerkiksi 5 on alkuluku, koska se ei ole jaollinen kahdella.

AP

Vierailija
10/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan vuorokaudesta olet luovimmillasi? Ärsyttääkö mikään taitelijapiireissä?

Vierailija
11/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisin tapa on yrittää jakaa kaikki luvut pienemmällä luvulla. Esimerkiksi 5 on alkuluku, koska se ei ole jaollinen kahdella.

AP

Täh?

Vierailija
12/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan taiteilija olet ja millä teet taidetta? Käytätkö vesivärejä? Miten hitossa sekoitan harmaata, kun ei ole valkoista nappia?

Vierailija
13/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on tyypillinen asiakkaasi? Tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta että suomalaisela perus pentillä olisi varaa tai edes halua ostaa taidetta seinilleen.

Vierailija
14/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä inspriroi sinua ja mikä leipäännyttää?

Vierailija
15/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan taiteilija olet ja millä teet taidetta? Käytätkö vesivärejä? Miten hitossa sekoitan harmaata, kun ei ole valkoista nappia?

Pääasiassa kuvataide. Käytän akvarelleja pääasiassa, mutta akryyli- ja öljytyöt ovat myös lähellä sydäntä sekä lyijykynä ja hiili. Saat harmaata, kun sekoitat mustaa ja sinistä keskenään. Käytä kylmää sinistä. Voit lämmittää harmaata lisäämällä ruskeaa ja keltaista. Jos taas haluat kylmempää, käytä enemmän kirkasta sinistä. Kokeile eri sekoitussuhteita ja lisäile värejä sieltä täältä. Muista, että akvarellit kuivuvat vaaleampina kuin mitä ensin näet paperilla.

AP

Vierailija
16/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on tyypillinen asiakkaasi? Tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta että suomalaisela perus pentillä olisi varaa tai edes halua ostaa taidetta seinilleen.

Ei ole mitään varsinaista tyypillistä asiakasta, koska taidettani ostaa kaikenlaiset ihmiset. Jos olisi pakko vetää linja, sanoisin keski-iän ylittänyt nainen joka on vähän korkeampaa yhteiskuntaluokkaa. Teoksiani kuitenkin ostaa kaikista yhteiskuntaluokista olevat naiset ja miehet, varsinkin teoksistani tehtyjä kortteja ja printtejä, niille ei ole edes ikärajaa. Suloisin oli teini-ikäinen poika, joka valitsi tarkkaan 5 erilaista korttia ja osti ne.

AP

Vierailija
17/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä inspriroi sinua ja mikä leipäännyttää?

Kiva kysymys, kiitos! Kauniit värisekoitukset, taidenäyttelyissä käyminen, toisten innostus ja inspiroituminen innostaa myös minua. Luonnonvalo, luonto, sommitelmat ja nyt varsinkin syksyn murretut värit. Liike ja askellus sekä ihmisten kasvonpiirteet tuovat joskus jopa sellaista merkillistä mielihyvää. Eläinten tapa liikkua. Joskus saatan istua tuntikaupalla luonnoskirjan kanssa jossain ja tarkkailla citykanien tapaa hyppiä, liikuskella ja olla paikallaan. Jänisten takajalat ovat mahdottoman mielenkiintoisia.

Minua leipäännyttää aikarajat, deadlinet, asiakkaan vaatimukset tai pahimmillaan ei sano mitään mitä haluaa, mutta sanoo kaikelle "ei". Tilaustyöt ovat suuria inhokkejani. Päivänvalon liian lyhyt aika. Joskus leipäännyttää oma kädenjälki, epäonnistuminen ja uskonpuute itseensä. Joskus toisten hyvät ja kauniit työt inspiroitumisen sijaan leipäännyttää, masentaa ja murskaa. Joskus janoan kritiikkiä, joskus en kestä sitä yhtään. Kerran muserruin, kun joku sanoi minun kehittyneen. :D Koska mietin mikä vika aikaisemmissa töissäni oli hahah. Kaikki tämä on hyvin normaalia ja tyypillistä. Ala on raskas oman itsensä kanssa, sen takia se kollegiaalisuus ja vertaistuki on tärkeää.

AP

Vierailija
18/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opiskellut alaa vai itseoppinut?

Vierailija
19/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskellut alaa vai itseoppinut?

Vastasin jo aiemmin, että olen opiskellut alaa. En ole kuitenkaan käynyt AMK-koulutusta, mutta muita taidekorkeakouluja kyllä.

Vierailija
20/196 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mielestäsi ihminen on taiteilija? Oletko keksinyt hyvää määritelmää.