Olkipa hieno tyttöjen ilta eilen :( Kaveri alkoi mollata painoani ja nyt tullut useita viestejä "et kai suuttunut?"
No kyllä suutuin ! Ei tee mieli enää ottaa yhteyttä. Kyseessä ei siis mikään hyvä ystävä,emmekä olleet ennen lähteneet juhlimaan kahdestaan. Halusi lainata minulta yhtä paitaa ja alkoi sitten ihmetellä kokolappua "eikö S oo sulle liian pieni?" Mukava ilta tyssäsi sitten siihen. että tämä ihminen vakaasti päätti minun käyttävän liian pieniä vaatteita! Ja koetti antaa hyvää tarkoittavia neuvoja, etten tee itseäni naurettavaksi.
Juu, arvatkaa vain lähdimmekö baariin?! Ja tänä aamuna on tullut sitten tyyliin kymmenen viestiä " Ethän sä suuttunut ?"
Olen 168cm ja pitkä ja painan 68kg, käytän enimmäkseen S-koon paitoja, housut ovat kokoa M/L koska lantioni on niin leveä.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallista huomauttamista. Sinun parastasihan hän vain ajatteli, koska olet jo todella ylipainoinen.
Virallisen painotaulukon mukaan hän on normaalipainoinen.
Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kannalta mikä näyttää hyvältä. Tuon pituisen naisen tulisi painaa 50-55kg jos haluaa näyttää hyvältä.
Hmm... olen 156/50 m/75A ja käytän M-kokoa.
Vaatteet ei ole aina samankokoisia. Kiinalainen xl voi olla täällä s.
Laita välit poikki tuohon kaveriin lopullisesti, jos siltä tuntuu.
Täh! Eikös tuo ollut ihan normaali tyttöjen ilta? Ainahan tytöt/naiset vinoilee toisilleen ja puhuvat kakkaa seläntakana.
Tiedän, että voisin laihduttaa.
Oli tyttöjen ilta ja yksi toi ystävänsä mukanaan. Me kaikki tunnemme hänet, mutta on ollut aina ilkeä suustaan, joten ei ole ollut kutsuttuna mukaan.
Olemme vuoron perään jokaisen luona ja nyyttäriperiaatteella.
No, tämä kyseinen ihminen tuli tietenkin ilman mitään. Mutta silti arvosteli muiden, milloin oli liikaa suolaa, milloin mautonta. Kysyi vielä kuka tämän on tehnyt ja sitten aloitti arvostelun. Emäntä heti puuttui ja pyysi näyttämään mitä arvostelija toi. Sanoi ettei tiennyt. Kysyttiin kenen kanssa tuli. Oli kerrottu.
Joten minä siinä vaiheessa kielsin häntä koskemasta enää mihinkään.
Sitten alkoi asunnon arvostelu . Emäntä sanoi jos nyt lähdet milloin olet kotona.
Tämä ei mennyt perille ja jatkoi arvostelemalla meikkivoiteen sävyä.
Nousin ja ohjasin naisen ulos, hyvin määrätietoisesti. Tämän jälkeen sain osakseni kaikki synonyymit sanasta ylipainoinen. En viitsinyt kuunnella, kysyin mitkä ovat sinun kengät, ei suostunut kertomaan vaan jatkoi listan tekemistä. Tönin ja ovi auki, ulos ilman takkia, kenkiä.
Tämä kenen kanssa tuli, meni katsomaan kenkiä, päästiin yhteisymmärrykseen mitkä olivat hänen omaisuutta. Tuoja avasi oven, heitti kengät ja takin ja sanoi hyvästi.
Arvostelijoille voi sanoa kauniisti tai jos ei tehoa pää kiinni.
Itse ostin Amerikasta S koon paidan ja Taipeista XXXL koon housut.
Yksinkertainen ihminen näemmä.
Luulis että näkee päällä olevista paidoista onko liian pieniä. Noilla mitoilla ap ilmeisesti punttaa tai muuten urheilee eli on ns. tiivimpi että mahtuu paitoihin. Itse olen 5 cm pidempi, ehdottomasti M:ää.
Ap:lla taitaa olla eripari-kroppa, eli kapeat hartiat ja pienet rinnat mutta leveä lantio ja muhkeat reidet.
Onhan se selvä, että ihan tarkoituksella sanoi. Jotkut ihmiset eivät pidä toisistaan, vaikka mitään ilmiselvää syytä ei olekaan. Vahvempi yleensä lyö jollain tavalla heikompaa (paino, hiukset, silmät, vaatteet, koulutus, ihan mikä vain käy pohjaksi. Ei oikein todista fiksuudesta.
Aikoinaan eräs nainen, joka oli hyvän ystäväni kaveri antoi arvionsa minusta minun kuulleni. En itse tuntenut naista, mutta muistan kyllä kasvonsa vieläkin. Oltiin tyttöjen kanssa iltaa istumassa ja siihen aikaan kaikki ottivat reippaasti kaljaa. Yhtäkkiä tää nainen katsoi minua ja sanoi, että sinusta tulee alkoholisti. En osannut sanoa oikein mitään. Lopulta kysyin, miksi noin sanoit. Ei vastannut, siirtyi kauemmaksi minusta. Kysyin kaveriltani hieman myöhemmin ja sanoi, että se nyt vaan jostain nappasi sen ajatuksen. En laulanut kapakassa tai sekoillut mitenkään merkittävästi. Mikään ei viestinyt alkoholismista kohdallani. kaikille kalja maistui tuolloin, oltiin alle 3-kymppisiä.
Minä loukkaannuin. En tavannut naista sen koommin missään eikä minusta todellakaan tullut alkoholisti.
Humalassa asiat aina moninkertaistuu.
miksi tuosta pitää suuttua? eihän se sua mitenkään haukkunut.. Entisen kihlatus kanssa kerran makoiltiin sängyllä ja katseltiin telkkaria, joku sarja loppui ja seuraavaksi alkoi rakas sinusta on tullut pullukka, kysyin haluatko katsoa ---> tunti huutoa ja 2 päivää mykkäkoulua, Ja ei ollut lihava enkä semmoista ollut sille sanonutkaan, ihme touhua teillä välillä
Vaaka ei kerro vaatekokoa, mittanauha kertoo.
Saman painoiset ihmiset voivat näyttää aivan erikokoisilta. Itse olen 160cm ja 57kg, vaatekoko xs (en käytä liian pieniä vaatteita). Joku toinen samoilla mitoilla voi käyttää pienempää kokoa, joku toinen isompaa. Vaatteet ostan perus vaatekaupoista mm. h&m ja vila.
Outo reaktio kyseiseltä henkilöltä.
Ehkä hänellä on paino-ongelma, joten hän osoitti mieltään sinulle?
On tiettyjä asioita, mistä ei sovi puhua kun yleensä aina joku pahoittaa mielensä. Itse en kerro painoa tai kokoa, ei se muille kuulu. En myös valita koostani, painostani tai terveydestäni. Pientä, S koon ihmistä minusta ei saa, en ollut edes silloin kuin painoin 65 kiloa.
Tyttäreni on ehkä 10-12 kiloa painavampi kuin minä ja kolme neljä senttiä pidempi. Käytämme samaa vaatekokoa, S-M, mallista riippuen. Erona on, että hän on tiukkaa lihasta ja minä löllerömpi. Tässä voi olla yksi syy.
Pitkäselkäisenä joudun valitsemaan usein koon M, muuten jää alaselkä paljaaksi.
Mutta on totta, että moni käyttää liian pieniä vaatteita. Napit vähän kinnaavat ja vetskari pullistelee, makkaraa syntyy vyötärölle. Oikealla vaatekoolla nämä kauneusvirheet saataisiin piiloon.
Ystävällä ei nyt mennyt ihan putkeen. Mutta eihän tuo nyt mikään katastrofi ole. Joko peili näyttää että ystävä on täysin väärässä tai sitten oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallista huomauttamista. Sinun parastasihan hän vain ajatteli, koska olet jo todella ylipainoinen.
Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kannalta mikä näyttää hyvältä. Tuon pituisen naisen tulisi painaa 50-55kg jos haluaa näyttää hyvältä.
50-54 kg on tuon pituiselle normaalia alhaisempi paino. Minkä takia alipainoinen näyttäisi hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että voisin laihduttaa.
Oli tyttöjen ilta ja yksi toi ystävänsä mukanaan. Me kaikki tunnemme hänet, mutta on ollut aina ilkeä suustaan, joten ei ole ollut kutsuttuna mukaan.Olemme vuoron perään jokaisen luona ja nyyttäriperiaatteella.
No, tämä kyseinen ihminen tuli tietenkin ilman mitään. Mutta silti arvosteli muiden, milloin oli liikaa suolaa, milloin mautonta. Kysyi vielä kuka tämän on tehnyt ja sitten aloitti arvostelun. Emäntä heti puuttui ja pyysi näyttämään mitä arvostelija toi. Sanoi ettei tiennyt. Kysyttiin kenen kanssa tuli. Oli kerrottu.
Joten minä siinä vaiheessa kielsin häntä koskemasta enää mihinkään.Sitten alkoi asunnon arvostelu . Emäntä sanoi jos nyt lähdet milloin olet kotona.
Tämä ei mennyt perille ja jatkoi arvostelemalla meikkivoiteen sävyä.
Nousin ja ohjasin naisen ulos, hyvin määrätietoisesti. Tämän jälkeen sain osakseni kaikki synonyymit sanasta ylipainoinen. En viitsinyt kuunnella, kysyin mitkä ovat sinun kengät, ei suostunut kertomaan vaan jatkoi listan tekemistä. Tönin ja ovi auki, ulos ilman takkia, kenkiä.
Tämä kenen kanssa tuli, meni katsomaan kenkiä, päästiin yhteisymmärrykseen mitkä olivat hänen omaisuutta. Tuoja avasi oven, heitti kengät ja takin ja sanoi hyvästi.Arvostelijoille voi sanoa kauniisti tai jos ei tehoa pää kiinni.
Itse ostin Amerikasta S koon paidan ja Taipeista XXXL koon housut.Yksinkertainen ihminen näemmä.
Minkä ikäisiä olette? Käytöstavat hukassa niin emännältä kuin kutsumattomalta vieraaltakin... 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-54 kg on tuon pituiselle normaalia alhaisempi paino. Minkä takia alipainoinen näyttäisi hyvältä?
Koska se näyttää hyvältä. Hoikka vartalo on kiinteä, siro ja naisellisen kaunis.
Voi tätä ihanaa nykyaikaa ja loukkaantumiskulttuuria. Voi luoja mistä kaikesta sitä suututaanki. Ja vielä oikeen verisesti. :D
Espritissä on ainakin ihan oudot koot. Olen 160/55 ja xs yläosat on isoja, etenkin neuleet. Mitä ne oikeasti petite -kokoiset laittavat päälle? Mut joo, kumma "kaveri" ja vähän herkkänahkainen olet itsekin. Kuten aiemminkin on todettu, vaatteen kokolappu ei kyllä kerro mitään vaatteen tai käyttäjänsä koosta. Mullakin on takkeja koossa 34-38...