Olkipa hieno tyttöjen ilta eilen :( Kaveri alkoi mollata painoani ja nyt tullut useita viestejä "et kai suuttunut?"
No kyllä suutuin ! Ei tee mieli enää ottaa yhteyttä. Kyseessä ei siis mikään hyvä ystävä,emmekä olleet ennen lähteneet juhlimaan kahdestaan. Halusi lainata minulta yhtä paitaa ja alkoi sitten ihmetellä kokolappua "eikö S oo sulle liian pieni?" Mukava ilta tyssäsi sitten siihen. että tämä ihminen vakaasti päätti minun käyttävän liian pieniä vaatteita! Ja koetti antaa hyvää tarkoittavia neuvoja, etten tee itseäni naurettavaksi.
Juu, arvatkaa vain lähdimmekö baariin?! Ja tänä aamuna on tullut sitten tyyliin kymmenen viestiä " Ethän sä suuttunut ?"
Olen 168cm ja pitkä ja painan 68kg, käytän enimmäkseen S-koon paitoja, housut ovat kokoa M/L koska lantioni on niin leveä.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä suutuin ! Ei tee mieli enää ottaa yhteyttä. Kyseessä ei siis mikään hyvä ystävä,emmekä olleet ennen lähteneet juhlimaan kahdestaan. Halusi lainata minulta yhtä paitaa ja alkoi sitten ihmetellä kokolappua "eikö S oo sulle liian pieni?" Mukava ilta tyssäsi sitten siihen. että tämä ihminen vakaasti päätti minun käyttävän liian pieniä vaatteita! Ja koetti antaa hyvää tarkoittavia neuvoja, etten tee itseäni naurettavaksi.
Juu, arvatkaa vain lähdimmekö baariin?! Ja tänä aamuna on tullut sitten tyyliin kymmenen viestiä " Ethän sä suuttunut ?"Olen 168cm ja pitkä ja painan 68kg, käytän enimmäkseen S-koon paitoja, housut ovat kokoa M/L koska lantioni on niin leveä.
1. kyseinen hlö ei ollut edes hyvä ystävä
2.halusi lainata vaatteita
3. alkaa aukoa päätä
4. jatkaa pään aukomista ja neuvomista vaikkei ole pyydetty
= olipa tökerö tapaus, käske sen opetella käytöstavat ja iske estot päälle.
S-koko voi vaihdella ostopaikan ja vaatemerkin mukaan todella paljon, tätä törppö ystäväsi ei tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
S koko on kyllä liian pieni noille mitoille jotka annoit.
t 172 58kg m koko ja pienirintainen
177cm, 55kg ja käytän XXS/XS tai 32/34 vaatteita. Ovat vieläkin jotkut liian väljiä.
Että se paino/pituus ei kerro siitä sopivasta vaatekoosta mitään vaan vartalon MUOTO.
Tunnen miehen, joka on 180/80 ja hänelläkin vähän jenkkakahvaa vaikka joskus vähän treenannut lihasta. En voi uskoa, että apn 168/68 kunto olisi kovin pikkuruinen.
Et ollut kehunut riittävästi kaverisi laihtumista.
Et tarvi tuollaista kaveria.
Tässä ei nyt todellakaan ole vaatteen koosta kiinni, taitaa iso osa kommentoijista olla ap:n tuttavan hengenheimolaisia. Ap:n käyttämien vaatteiden koko on yksityisasia ja tuskinpa kyseessä oli yksittäinen hämmästynyt huomautus koosta. Vaikka olisikin, sitäkin normaali ihminen ymmärtäisi jotenkin paikkailla jo tilanteessa, kun suusta pääsi paha sammakko.
En itse totuuden torvena lauo mielipiteitäni muiden vaatteista, painoista, kampauksista, puolisovalinnoista tai lapsista. En myöskään kaipaa ympärilleni ihmisiä, joilta puuttuu alkeelliset käytöstavat. Yksi tällainen työkaveri löytyy, kaikki nauravat selän takana, kuinka hän katsoo aina asiakseen laukoa näkemyksensä niin lasten kasvatuksesta, uusien farkkujen istuvuudesta kuin meikkaustyylistäkin.
Ehkä kaveri yritti kerjätä vaatetta itselleen, arveltuaan että ap ei käytä sitä koska on pieni
Ehkä tuttava on mieltänyt itsensä paljon ap:ta hoikemmaksi ja suuttui, kun s-koon paita ei mennytkään hänelle itselleen päälle. Minulla on inhottava tuttava, joka jaksaa kuittailla paksusta alavartalostani. Hän ilmeisesti näkee minut tosi lihavana itseensä verrattuna ja hehkuttaa hoikkia reisiään jne. Otti koville, kun häntä varten yhtä turvatoimena käytettyä vyötä piti väljentää häntä varten, kun käytti sitä jälkeeni.
Inhottavia ihmisiä tuntuu riittävän. Mulle työkaveri sanoi, että onpas sulla kiva villatakki. Vastasin, että joo mä tykkään itsekin, varsinkin kun on näitä Lidlin halpiksia. Kaveri siihen, että saako sieltä NOIN isoja kokoja? Ja itsellään on reisillä röllöttävä makkara mahassa. :D Ilmeisesti sitä veetuttaa, koska olen onnistunut laihduttamaan yli 20 kiloa. Mistä tuollainen paha olo kumpuaa?
Miten voitte olla kaikki yhtä pihalla? Kysy siltä kaveriltasi, että miksi hän alkaa puhua siitä miltä vaate näyttää päälläsi kokolapun perusteella. Miksi ei ole kauhistellut liian pieniä vaatteita päälläsi, kun silloinhan se totuus näkyy, eikä minkään lapun perusteella.
Prototyyppi kirjoitti:
Itse käytän 170 cm pituisena ja saman painoisena M-koon paitoja. Joku yksittäinen S-koko löytyy myös, mutta ovat reilua mitoitusta ja näin ollen käytännössä M-kokoa. Espritin vaatteista taas osa on XXXL-kokoa. Omituinen mitoitus noilla.
Itse olisin kyllä laukonut mielipiteeni tuon kaverin kommenteista jo tapahtumahetkellä, niin ei tarvitsisi sen kauemmin tuollaista kuunnella.
"Itse käytän 170 cm pituisena ja saman painoisena M-koon paitoja." Miten 170 kg painava ihminen mahtuu M-koon paitoihin?
Vierailija kirjoitti:
S koko on kyllä liian pieni noille mitoille jotka annoit.
t 172 58kg m koko ja pienirintainen
No et sinä sitä voi tietää, koska ihminen voi esim. olla XL-rintainen ja silti S-tai XS-housuinen kuten me siskoni kanssa tai miten päin vain. Etenkin jos materiaali on venyvää niin normaalikoot ei välttämättä pysy päällä vaan pitää valita pienempi.
Noi pituus- ja painovertailut on turhia. Ihmiset ovat niin erimuotoisia eri painoissa ja pituuksissa. Itsellä s-koko istui ylävartalosta hyvin, vaikka olin 160/65.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ap on normaalipainossa. Tuskin hänellä on "vähän ylimääräistä".
Pituus -110?
Painotaulukon mukaan hän on normaalipainoinen
https://peda.net/p/elisa.lonnblad/vita1/vita1-160115/kuvitus/piirrokset…
Mulla on vaatteita kokoa S-XXL. Nykyään mitoitukset vaihtelee niin paljon kaupan ja valmistajan mukaan. Se kokolappu ei kerro mitään totuutta henkilön painosta.
Oot ylipainon rajoilla, mutta joo viestinviejän ampuminen toimii aina. Varsinkin Porvoossa.
Kerrot, että otit itseesi ja suutuit, koska pahoitat herkästi mielesi. Sitten kerrot, että olet tietoinen laihdutustarpeestasi ilman, että siitä vihjataan ja että kyseinen paita sopi jotenkin, koska nisäsi ovat pienet. Hän ymmärttää miettiä käytöstään ja sinä voit fiksusti perustella, miksi käytät pientä paitaa, mutta tiedostat samalla, että laihdutus ei olisi pahitteeksi.
Mitä väliä jos ei ole niin hyvä kaveri? En vastaisi mitään vaan keksisin parempaa tekemistä.
Ap:lla ikää 18? Miten niin alkoi mollata painoa? Saattoihan viitata vaikka leveisiin hartioihin, mutta ei tietenkään, lihavuudestahan se ilkeili.
Mä olen 171 ja 65, x-vartalo, ja käytössä vaatteita S-L, useimmat kokoa M. Jos joku kaverini haluaisi lainata vaatettani, hänen kroppaansa vilkaisemalla tietäisin heti, mikä vaatteistani olisi hänelle sopiva, mikä iso, mikä pieni. Itse olen rintava, joten pienirintaiselle muuten saman kokoiselle kaverille takkini olisi teltta. Leveämpi vyötäröiselle farkut taas olisivat liian pienet.
Kaikesta sitä ihmiset suuttuvatkin ja pilaavat ystävyyssuhteensa ja elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Itse käytän 170 cm pituisena ja saman painoisena M-koon paitoja. Joku yksittäinen S-koko löytyy myös, mutta ovat reilua mitoitusta ja näin ollen käytännössä M-kokoa. Espritin vaatteista taas osa on XXXL-kokoa. Omituinen mitoitus noilla.
Itse olisin kyllä laukonut mielipiteeni tuon kaverin kommenteista jo tapahtumahetkellä, niin ei tarvitsisi sen kauemmin tuollaista kuunnella.
"Itse käytän 170 cm pituisena ja saman painoisena M-koon paitoja." Miten 170 kg painava ihminen mahtuu M-koon paitoihin?
Kenties äärimmäisen venyvää kangasta hänen M-koon paidoissaan. :D
Muumit pukeutuu xxl