Olkipa hieno tyttöjen ilta eilen :( Kaveri alkoi mollata painoani ja nyt tullut useita viestejä "et kai suuttunut?"
No kyllä suutuin ! Ei tee mieli enää ottaa yhteyttä. Kyseessä ei siis mikään hyvä ystävä,emmekä olleet ennen lähteneet juhlimaan kahdestaan. Halusi lainata minulta yhtä paitaa ja alkoi sitten ihmetellä kokolappua "eikö S oo sulle liian pieni?" Mukava ilta tyssäsi sitten siihen. että tämä ihminen vakaasti päätti minun käyttävän liian pieniä vaatteita! Ja koetti antaa hyvää tarkoittavia neuvoja, etten tee itseäni naurettavaksi.
Juu, arvatkaa vain lähdimmekö baariin?! Ja tänä aamuna on tullut sitten tyyliin kymmenen viestiä " Ethän sä suuttunut ?"
Olen 168cm ja pitkä ja painan 68kg, käytän enimmäkseen S-koon paitoja, housut ovat kokoa M/L koska lantioni on niin leveä.
Kommentit (135)
Ikävää käytöstä kaverilta. Saa suuttua. Mutta ehkä on syytä katsoa, voisiko kaveri olla oikeassa. Mun yksi uusi tuttu pukeutui liian pieniin vaatteisiin. Luulin, että hän on lihonut ja siksi vaatteet ovat jääneet pieniksi. Totuus selvisi, kun olimme vaateostoksilla. Hänen ostamansa uudet vaatteet olivat nekin liian pieniä. Käytössä vaatteet olivat hänellä hankalia, sillä joutui jatkuvasti nykimään niitä. Olisi ollut fiksumpaa ostta sopia vaatteita kuin kärsiä liian pienten vaatteiden aiheuttamasta epämukavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla kaikki yhtä pihalla? Kysy siltä kaveriltasi, että miksi hän alkaa puhua siitä miltä vaate näyttää päälläsi kokolapun perusteella. Miksi ei ole kauhistellut liian pieniä vaatteita päälläsi, kun silloinhan se totuus näkyy, eikä minkään lapun perusteella.
Niinpäniin. Kaveri ei ollut huomannut vaatteiden pienuutta silloin kun ne oli ap:n päällä, mutta nyt yhtäkkiä kun näki kokolapun, niin piti alkaa jankkaamaan, että et sinä voi näin pienikokoinen olla. Taitaa kaverilla itsellään olla jokin painokompleksi, ja toivoi ap:n olevan häntä isokokoisempi.
Onneks mulla ei oo kavereita. Saan olla omissa oloissani ja painaa sen verran kun painan.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Itse käytän 170 cm pituisena ja saman painoisena M-koon paitoja. Joku yksittäinen S-koko löytyy myös, mutta ovat reilua mitoitusta ja näin ollen käytännössä M-kokoa. Espritin vaatteista taas osa on XXXL-kokoa. Omituinen mitoitus noilla.
Itse olisin kyllä laukonut mielipiteeni tuon kaverin kommenteista jo tapahtumahetkellä, niin ei tarvitsisi sen kauemmin tuollaista kuunnella.
"Itse käytän 170 cm pituisena ja saman painoisena M-koon paitoja." Miten 170 kg painava ihminen mahtuu M-koon paitoihin?
Hups😃
Siis saman painoisena kuin ap.
Ihan asiallista huomauttamista. Sinun parastasihan hän vain ajatteli, koska olet jo todella ylipainoinen.
Miksi naiset ylipäätään tuijottaa sitä kokolappua? Nehän voi tänä päivänä olla mitä vaan!
Olen 166/60 ja kaapista löytyy suurimmaksi osaksi M-kokoa, mutta myös pitkähihainen kokoa xs (iso ja löysä), t-paita kokoa xl (vartalonmyötäinen) ja jakkuja& neuletakkeja välillä 34-40 jne.
Aivan sama, kunhan sopii.
Meni aiheen vierestä, sorry.
Mullakin on purjehdustakki kokoa M ja ilmojen kylmetessä laitan alle kevytuntsikan, joka on kokoa L. Se on melkein 2 kokoa pienempi.
Selvää piilokettuilua. Haluaa laskea itsetuntoasi.
Älytöntä jankkaamista koko ketju. Eivät ne vaatevalmistajat teidän painonne mukaan kaavoja tee. Googlatkaa haluamanne merkin mitoitukset, niin sieltä saatte tietää, mikä on kokonne. S/36-koossa yleensä käyttäjän rinnanympärys on vähän alle 90 cm, lantionympärys vähän yli 90 cm ja vyötärö 70 cm hujakoilla, ehkä vähän alle. Jos nämä ovat ap:n mitat, hän on kokoa S.
Toki kuka vain mahtuu melkein mihin vain venyvään, nykymuoti on yläosista usein ylisuurta ja itsellänikin on vaatekaapissa vaatteita kokoa xs-xl, mutta noista mitoista saa käsityksen, miten suunnittelija on halunnut vaatteen istuvan.
Eilen katselin nuoria naisia ja kyllä suurin osa oli isoja tanttoja.
Kukin käyttää sen kokoisia ja näköisiä vaatteita kun tykkää, turha kenenkään arvostella toisen pukeutumista. Jos ei ole tissejä niin S-koko on ihan sopiva.
Minäkin olen 168cm pitkä, mutta vähän kevyempi kuin ap. Harvoin käytän S vaatekokoa. Riippuu vähän vaatteesta, kokonumerot kun ovat mitä ovat. Joskus L-kokokin on liian pieni, kinnaa hartoista ja "hauiksesta". Minulta ainakin löytyy monia vaatekokoja. Mutta housut täytyy olla 36 tai S koska mulla on aika pieni pylly (ällöä, haluaisin ison ja rehevän) Mutta en suutuisi jos joku ihmettelisi, mahtuuko mulle S koko vaikka onhan se kyllä rumaa mennä huomauttelemaan toisen vaate koosta. Itseasiassa nuorena kun olin hirveän laiha, vaatekauopan myyjät eivät koskaan uskoneet, että kokoni on 32. Aina piti ensin sovittaa liian isoja, että uskoivat. Ei se minua suututtanut, mutta harmitti suotta kokeilla niitä liian suuria, kun eivät voineet muuten uskoa.
Ensinnäkin tulin vain huomauttamaan että se läppä omn "provoossa"'ei "porvoossa". Ja toisekseen voi olla kaksi saman pituista ja painoista ihmistä ja omata aivan eri vartalon muodon / mitoituksen. Törkeä kaveri sulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ylipäätään tuijottaa sitä kokolappua? Nehän voi tänä päivänä olla mitä vaan!
Olen 166/60 ja kaapista löytyy suurimmaksi osaksi M-kokoa, mutta myös pitkähihainen kokoa xs (iso ja löysä), t-paita kokoa xl (vartalonmyötäinen) ja jakkuja& neuletakkeja välillä 34-40 jne.
Aivan sama, kunhan sopii.
Meni aiheen vierestä, sorry.
Kirppareilla käynti ja vintage ja second hand -vaatteiden ostaminen on multa karsinut täysin tämän kokolappuihin tuijottelun. Noissa liikkeissä kun kokoihin ei voi yhtään luottaa. Vanhat vaatteet saattavat sopia tänä päivänä vain tosi pienirakenteiselle, vaikka koko olisikin isomman ihmisen. Ja jotkut vaatteet ovat saattaneet kutistua pienemmiksi, mitä alkuperäinen kokolappu antaa ymmärtää. Lisäksi koot tietenkin vaihtelevat valmistajan, maan, vaatteen mallin mukaan jne. Kannattaa vain kokeilla vaatteita ja ostaa sen mukaan, mikä itsestä tuntuu päällä hyvältä. Ja eiväthän kaikki halua edes vaatteiden istuvan samalla tavalla päällään. Juuri löysin tosi kivan neuleen, joka oli varmaankin tarkoitettu todella löysäksi neuleeksi jollekin pienikokoiselle, mutta itse tykkäsin kun se ei ollut yli-ison näköinen. Etsin nimenomaan hieman siistimmin istuvaa yläosaa Ei se silti mistään kiristänyt. Istui vaan nätisti eikä ollut "roikkuva".
Vierailija kirjoitti:
Eilen katselin nuoria naisia ja kyllä suurin osa oli isoja tanttoja.
Ne nuoret naiset taas eivät katselleet sua, koska niille on tärkeämpää nauttia elämästään kuin etsiä muista ihmisistä puutteita ja valittaa niistä happamana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallista huomauttamista. Sinun parastasihan hän vain ajatteli, koska olet jo todella ylipainoinen.
Virallisen painotaulukon mukaan hän on normaalipainoinen.
Pidän kyllä toisen ulkonäköä koskevia kielteisiä möläytyksiä epähienoina. Aivan riippumatta siitä, miten kokomitoitukset eri valmistajilla vaihtelevat. Ei vain yksinkertaisesti ole korrektia käytöstä.
Kukaan, joka toisen ulkonäöstä töksäyttää, ei ajattele toisen parasta, siitä olen varma.
Yleensä sanojalla itsellään on jokin kompleksi, joka hetkellisesti pienenee, kun toista mollaa.
Minulla oli (ei ole enää) ystävä, joka oli minua lihavampi ja yleensä miehet lähestyivät minua eivätkä häntä. Hänellä oli kuitenkin kaksi numeroa pienempi jalka kuin minulla. Ja sen hän otti puheeksi joka tapaamisella ("Joo, sullehan täntyyppiset kengät ei varmaan sopis, kun ne ei oo niin hyvännäköiset isona" jne. )
Sanoin lopulta hänelle, että tiedän, että jalkani on isompi kuin hänen, mutta en jaksaisi kuulla asiasta aivan joka kerran. Hän suuttui ja ystävyytemme loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
S koko on kyllä liian pieni noille mitoille jotka annoit.
t 172 58kg m koko ja pienirintainen
Mistä sä tiedät, minkä mallinen ap on?
t. 172 cm, 65 kg ja puserokoko S
Mitä väliä? Olet omituisen epävarma omasta pukeutumisesta jos tuollaiseen kiinnität noin paljon huomiota.
O/5
Aneeminen provo.