4kk aikaa säästää jouluun
Hei, sinä vanhempi, jolla rahaa ei ole liikoja. Joka haluat lapsillesi jotain pientä hyvänmielen joululahjaa tarjota. Muistathan tulevan aaton jo nyt. Se tulee tänäkin vuonna, ja lapsesi odottavat sitä. Sillä on merkitystä.
Kommentit (129)
Vois olla ihan hyvä idea ostaa jotain herkkujakin jo ajoissa, vaikka pähkinöitä tarjouksesta ym. säilyvää ja laittaa ne johonkin jouluvarastoon
Itse katselin tällä viikolla eräässä kaupassa mahdollisia joululahjoja, mutta jäi vielä ostamatta. Pitää vaikka loppukuusta palata ostoksille, olisi kiva saada lahjat pois tieltä. Ja jotain suklaatakin voisi jo ostaa kaappiin. Mitä vähemmän joulukuussa rahanmenoa ja muistettavaa, sitä parempi.
Oma jouluvarasto kuulostaa kyllä hyvälle! Sinne lahjat ja kaikkea säilyvää.
Rusinat, karkit puuroriisi, jauhot, lahjapaperit, teipit, nauhat, ym.
Ette siis meinaa viettää sitä ennen kenenkään syntymäpäivää, halloweenia, isänpäivää ettekä itsenäisyyspäivää?
Vierailija kirjoitti:
Ette siis meinaa viettää sitä ennen kenenkään syntymäpäivää, halloweenia, isänpäivää ettekä itsenäisyyspäivää?
Lapsien syntymäpäiville riittää max 10e lahja, aikuisen ei juhlita, Halloween on täysin turha juhla jota vaan wannabet juhlii, isänpäivänä lapset väkertää itse isälleen jotain ja minä teen tarjoilut ja itsenäisyyspäivää ei juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsien syntymäpäiville riittää max 10e lahja, aikuisen ei juhlita, Halloween on täysin turha juhla jota vaan wannabet juhlii, isänpäivänä lapset väkertää itse isälleen jotain ja minä teen tarjoilut ja itsenäisyyspäivää ei juhlita.
Lisään että siis lapsien kaverien lahjoihin ja kaveri aikuisten. Meidän oman perheen synttärijuhlat on kaikki juhlittu elokuun loppuun mennessä
Joulu on juhlista ainoa, johon ihmiset hakevat edeltä apua, lahjakortteja eri tahoilta ruokaan ja lahjoihin. Juhlan viettoon.
Siirsin tämän kuun palkan tullessa käyttötililtäni Säästöpossutilille 300 euroa joulua varten, lisäksi veronpalautuksia tulee pari sataa joten niillä saan joulun katettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään että siis lapsien kaverien lahjoihin ja kaveri aikuisten. Meidän oman perheen synttärijuhlat on kaikki juhlittu elokuun loppuun mennessä
Ja ajattelit, että perheet, joissa kaikilla on loppuvuodesta syntymäpäivät, eivät tarvitse kakkua tai lahjoja?
Mistä sitä rahaa olisi nyt säästettäväksi?
Oliko tää kiero kerää marjoja ja myy ne ketju?
Olen jouluihminen, joten aloitan ajoissa. Kuitenkin se joulun valmistelu joulukuussa kuuluu siihen ihanaan tunnelmaan. Tykkään kierrellä ostoksilla, paketoida lahjoja jne... Näin syksyllä säästän rahaa ja ostan alennuksista vain erittäin hyvät lahjalöydöt.
On neljätonnia säästössä joulua varten. Se riittänee?
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä vanhempi, jolla rahaa ei ole liikoja. Joka haluat lapsillesi jotain pientä hyvänmielen joululahjaa tarjota. Muistathan tulevan aaton jo nyt. Se tulee tänäkin vuonna, ja lapsesi odottavat sitä. Sillä on merkitystä.
Tosi fiksu ois aloittanut jo tammikuussa.
Ei mun tarvitse säästä jouluun, ei se aiheuta ylimääräisiä kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakeutua paikalliseen Hope-toimintaan mukaan tai jos paikkakunnallasi joku muu toimija kerää joululahjoja vähävaraisille. Toiminnassa olevat vapaaehtoiset saavat ottaa paketeista itselleen parhaat päältä.
Meidän kylän vastuuhenkilö kunnostautuu myymällä kalleimmat pimittämänsä paketit torissa ja rahoittaa sillä muut omat jouluhankintansa. Kukaan ei puutu asiaan kun tiedetään hirveäksi valittajaksi ja ottaa hampaisiinsa ihmiset, jotka ovat kanssansa eri mieltä.
Eipä tosin kovin moni paikallisista enää lahjoita mitään tuohon keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne estää jouluksi säästämisen? Onko aina pakko laittaa kaikki ylimääräinen menemään, kun on joku juhla vai?
Olen ostanut jo joululahjoja 😇