Vihaan tätä asuntoa, mies taas on täysin tyytyväinen
Kyseessä kerrostalo, vuokra-asunto. Sellainen harmaa betonilaatikko, jonka asunnon väritys myrkynvihreine ovineen on jämähtänyt 70-luvulle. Hissi on natiseva sillipurkki, pihan leikkivälineet varmaan aluperäiset talon rakennusvuodelta! Vihaan, vihaan, vihaan tätä paikkaa. Jo pelkkä talon näkeminen kotia lähestyessä, etenkin harmaassa syyssäässä herättää halun ajaa kalliota päin, hississä saa jännittää milloin se jämähtää kerrosten väliin ja naapurin nuorenparin mausteiset kokkailut tekevät minulle päänsäryn, mutta en voi nyt sentään kieltää ihmisiä laittamasta ruokaa. Haluan ok-taloon tai rivariin !
Mies taas rakastaa tätä asuntoa ja on ihan lapsuusnostalgian vallassa. Että miten pikkuveljen kanssa vedettiin kolmipyörällä rinkiä ja äiti rusketti vehnäjauhoja keittiössä. Minäkin vietin lapsuuteni kerrostalossa. mutta se oli omistusasunto ja meillä oli oma sauna sekä iso maatason parveke. Täällä ei tee mieli edes istua parvekkeella, kun ympäri vuoden ympäröivillä parvekkeilla tupakoidaan ja kesällä grillataan, minkä lisäksi lattiassa on tummunut jälki aivan kuin siinä olisi poltettu nuotiota!
Kommentit (6)
Tämän piti olla väliaikainen ratkaisu kaksosten synnyttyä. Sitten mies jäi työttömäksi ja..
Ap
Lapset heräsivät päikkäreiltä, nyt voin taas jatkaa! Tämän asunnon piti siis olla vain välietappi, vanha asuntomme kävi liian ahtaaksi ( 2v kaksoset, 5v esikoinen). Mies kuitenkin jäi työttömäksi ja minä olen tällä hetkellä hoitovapaalla, en tiedä voinko enää edes palata työelämään sillä fibromylogia-oireiluni on pahentunut rankasti . Jos emme saa ok-taloa, niin edes siistimpi vuokra-asunto! mies ei kuitenkaan suostu edes keskustelemaan muutosta, vaikka oli ensin samaa mieltä siitä että tähän ei jämähdetä niin nyt on kääntänyt kelkkansa täysin " tämähän on ihan kiva". "haluatko taas alkaa kantaa tavaroita?"
Ap
Ajattele asian positiivista puolta. tuollainen vanha 70-luvun kerrostalo on todennäköisesti hyvin edullinen, yhtiövastike voi tietysti nousta jos isoja peruskorjauksia tehdään. Mutta silti paljon helpompaa ja vaivattomampaa kuin rivari- tai omakotitaloasuminen.
Pintaremontilla saa uutta ilmettä, eikä ne maksa paljoa.
Jos teillä on ihan eri mielipiteet asumisesta, kannattaa käydä avointa keskustelua siitä, mitä kumpikin haluaa. Jos et saa omaa suutasi auki, voit syyttää vain itseäsi.
🇺🇦🇮🇱
Elätte täysin yhteiskunnan tukien varassa, suomennettuna veronmaksajien, muiden ihmisten, rahoilla.
Mene töihin, nosta liksaa ja vuokraa parempi. Ihan omia valintoja tuollaiset asiat.
Meillä myös mies rakastaa pikkuruista taloamme, itse inhoan sitä. Todella ahdas, olkkarissa ei ole kiva nukkua ja remppaan tarttis tehdä. En vaan saa miestä muuttamaan mihinkään. Tsemppiä ap. Tiedän kuinka paskaa on.
Jos ei raha riitä omaan tai tasokkaampaan vuokra-asuntoon, on tyytyminen tuohon.