Uskokaa siskot nyt. Mies tekee kyllä aloitteen jos on riittävän kiinnostunut.
Älkää etsikö merkkejä ja merkityksiä. Älkää toopeilko ihastuneena. Se mies kyllä huomaa teidät jos on huomatakseen. Se voi aluksi flirttailla ja jos jää siihen, unohtakaa. Jos taas mies haluaa hän kyllä siitä etenee. Nopeasti.
Kommentit (185)
Vierailija wrote:
Huomaa kyllä, että miehet ei uskalla enää oikeen tulla suoraan puhuun. Paljon käynyt töissä asiakkaita mulla ja hyvännäkösiä sellasia ja ehkä jotain silmäpeliä mutta siihen jää. Myöhemmin tulee tindermatch ja sanovat että katselivat mua kun olin töissä. Joku joskus sanoi, että ajatteli minulla olevan kumppani ja tämän takii ei lähestynyt.. Toisaalta ihan jees että antaa töissä olla rauhassa, mut sitten kaikki ketkä suoraan kysellyt numeroa jne on ollut ulkomaalais taustaisia. Huomaa että paljon sosiaalisempia ja rohkeempia. Kulttuuri ero taas
Mitä veikkaat että tässä on syy?
Ehkä ulkomaalaiset miehet ei vielä tiedä että suomalaiset naiset alkavat syyttämään ahdistelijaks ties mitä kun siltä tuntuu.
Btw ulkomaalaistaustaisissa naisissa kyllä huomaa samaa. Suomalaisista naisista tullut aivan hiton arkoja, ehkä näkevät vaan ahdistelijoita joka paikassa.
Kyllä mä uskon. Olen oppinut kantapään kautta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Huomaa kyllä, että miehet ei uskalla enää oikeen tulla suoraan puhuun. Paljon käynyt töissä asiakkaita mulla ja hyvännäkösiä sellasia ja ehkä jotain silmäpeliä mutta siihen jää. Myöhemmin tulee tindermatch ja sanovat että katselivat mua kun olin töissä. Joku joskus sanoi, että ajatteli minulla olevan kumppani ja tämän takii ei lähestynyt.. Toisaalta ihan jees että antaa töissä olla rauhassa, mut sitten kaikki ketkä suoraan kysellyt numeroa jne on ollut ulkomaalais taustaisia. Huomaa että paljon sosiaalisempia ja rohkeempia. Kulttuuri ero taas
Ehkä ulkomaalaiset miehet ei vielä tiedä että suomalaiset naiset alkavat syyttämään ahdistelijaks ties mitä kun siltä tuntuu.
Btw ulkomaalaistaustaisissa naisissa kyllä huomaa samaa. Suomalaisista naisista tullut aivan hiton arkoja, ehkä näkevät vaan ahdistelijoita joka paika
En lähtis yleistään :) Itse en koe ahdistavaksi, ellei sit ala oikeesti jankkaamaan asiaa jos sanoo jo kerran ei. Miestenkin ihan hyvä opetella se, että jos kerran kieltäytyy niin kieltäytyy jatkossakin eikä jankkaaminen auta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Btw ulkomaalaistaustaisissa naisissa kyllä huomaa samaa. Suomalaisista naisista tullut aivan hiton arkoja
Toisaalta jotkut naiset tykkää siitä että jankataan.
Vierailija wrote:
Miehet ovat valovuosia naisten edellä näiden asioiden älyllisessä miettimisessä ja itsensä kehittämisessä.
Naisilla ei ole mitään Rooshia, pick up -artisteja, RSD dating coacheja tai paljon mitään muutakaan. Naisten oppaat vetovat naisten egoon ja ruokkivat naisten fantasioita, kun taas miesten opetukset perustuvat vuosien kenttäkokemukseen ja opetukset ovat monesti miehille epämieluisia kuulla, koska ne pakottavat ryhdistäytymään ja muuttumaan.
Yksi tavallisimmista miesopettajien- ja valmentajien aiheista on tuo aloitteen tekeminen ja erilaiset valmentajat teroittavat eri analogioilla, tarinoilla ja motivaatiopuheilla aloitteen tekemisen tärkeyttä ja miten se tehdään. Yksikään koutsi ei opeta, että odota vain naisen vievän sinut kotiin.
Jos kerran tuota pointtia pitää jatkuvasti teroittaa, aloittajan väite on vähintäänkin yksinkertaistettu ja kontekstista riippuen aivan väärä. Tasokkaat ja fiksut miehet jättävät jatkuvast
Ai Luoja, nauroin vedet silmissä. Olet sinä kyllä aika sananiekka.
Ei tee aina. Omalta kohdaltani voin sanoa etten ole aina tehnyt alotetta kiinnostavaa naista kohtaan. Joskus mulla on vaan ollut liian kiire elämä työn, lasten ja lemmikkien kanssa, joskus olin varattu ja kerran olin liian masentunut. Kiinnostusta kutienkin oli.
100% totta. Omalla kohdallani ja kaikilla kavereillani. On tarinoita joissa kiinnostunut kaverini piiritti vuoden naista kunnes nainen lopulta suostui. Toisaalta jos nainen ei herätä kiinnostusta muuta kuin yhden illan panona, niin ei siihen yksikään mies kauaa kallista aikaansa jaksa uhrata jolloin lähestyminen on juuri sellainen puolivillainen kokeilu.
Vierailija wrote:
100% totta. Omalla kohdallani ja kaikilla kavereillani. On tarinoita joissa kiinnostunut kaverini piiritti vuoden naista kunnes nainen lopulta suostui. Toisaalta jos nainen ei herätä kiinnostusta muuta kuin yhden illan panona, niin ei siihen yksikään mies kauaa kallista aikaansa jaksa uhrata jolloin lähestyminen on juuri sellainen puolivillainen kokeilu.
haista sinä huo+ra vit+tu. jos yrität enemmän oot ahdistelija, jos vaan yhden kerran et arvosta naista
Lainaus:
Älkää etsikö merkkejä ja merkityksiä. Älkää toopeilko ihastuneena. Se mies kyllä huomaa teidät jos on huomatakseen. Se voi aluksi flirttailla ja jos jää siihen, unohtakaa. Jos taas mies haluaa hän kyllä siitä etenee. Nopeasti.
Kommentti:
Älkää uskoko Ap:n typerehtimistä. Olin jo luopunut uuden puolison etsimisestä, kun harrastukseni vuositapahtumassa mukana oleva nainen kyseli hieman kömpelön läpinäkyvästi, että mitä vaimolleni kuuluu. Kun kerroin ettei ole ollut vaimoa vuosikymmeneen, kysyi hän treffeille - tunnin päästä. Häkellyin ja suostuin. Sen jälkeen elämä on ollut hyvää. Heräsin tänäänkin rakkaani vierestä.
Puolisoni on kertonut jälkeen päin ettei tiedä kuka hänen suullaan moista kyseli kun on normaalisti ihmissuhdeasioissa kauhean ujo eikä ikinä eläessään ole aloitetta tehnyt.
Lyhyesti:
Aloite kannattaa tehdä silläkin uhalla että epäonnistuu. Jos ei yritä, häviää varmasti.
- M55
Vierailija wrote:
On mikroaggressio tai suorastaan ahdistelua ruveta ehdottelemaan mitään ihmiselle joka on töissä. Näin meille on opetettu. Asialla ei ole mitään tekemistä rohkeuden kanssa, vaan ihan sen kanssa, mitä kutsutaan hyväksi ja hyväksyttäväksi käytökseksi. Ja sitten kitistään, kun oppi on otettu vastaan. Vaikka niinhän se on, että flirttailun ja ahdistelun ero on siinä, minkä näköinen flirttailija / ahdistelija on
Oli miten oli, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ruveta vaikkapa jollekin kassatytölle lirkuttelemaan, vaikka nätti olisikin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Btw ulkomaalaistaustaisissa naisissa kyllä huomaa samaa. Suomalaisista naisista tullut aivan hiton arkoja
Onko sinulla jossain pinssi, jossa lukee "Minulle saa ehdottaa kerran?"
Muuten ei ole mahdollista tietää, että juuri sinä et ilmoita kuvan kanssa iltapäivälehteen jos juttelee kerran kanssasi.
Vierailija wrote:
Ei tee aina. Omalta kohdaltani voin sanoa etten ole aina tehnyt alotetta kiinnostavaa naista kohtaan. Joskus mulla on vaan ollut liian kiire elämä työn, lasten ja lemmikkien kanssa, joskus olin varattu ja kerran olin liian masentunut. Kiinnostusta kutienkin oli.
Niin, mutta et ollut kiinnostunut parisuhteesta, joten siinä mielessä et ollut tarpeeksi kiinnostunut.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiellä kyllä minä hyvin todennäköisesti lähestyn tai otan yhteyttä naiseen, joka vaikuttaa tai valikutti minusta kiinnostavalta. Mutta arvostan silti niin naisessa kuin miehessä omaaloitteellisuutta ja kykyä ryhtyä toimeen. Toisin neuvoni, jos nainen (tai mies) olet itse kiinnostunut miehestä (tai naisesta) , niin miksi käyttäisit aikaasi vain odotteluun kun voist toimia myös itse.
Aloitteellinen nainen ottaa maskuliinisen roolinn, joka rikkoo seksuaalisen vetovoiman miehen ja naisen väliltä. Miehet kyllä sanovat että olisi ihanaa jos naiset tekisivät alotteita, mutta se latistaa tunteet ja vetovoiman vaikka imarteleekin miehen egoa. Niin moni nainen on turhaan uskonut että voi olla aloitteellinen ja jopa jahdata miestä ja sitten päätyy itkemään yksinään sydänsurujaan kun mies menettääkin kiinnostuksensa. Na
Kyllä vaan mulle kelpaisi jonkun pulleron kolmevitosen kirjastontädin aloite, kun käyn kirjastossa lainaamassa kirjoja. Eikä muka ole tavis?
En muita naisia juurikaan arjessa tapaa, kun olen miesvaltaisella alalla etätöissä, ja kaveritkin ovat miehiä.
M42
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On mikroaggressio tai suorastaan ahdistelua ruveta ehdottelemaan mitään ihmiselle joka on töissä. Näin meille on opetettu. Asialla ei ole mitään tekemistä rohkeuden kanssa, vaan ihan sen kanssa, mitä kutsutaan hyväksi ja hyväksyttäväksi käytökseksi. Ja sitten kitistään, kun oppi on otettu vastaan. Vaikka niinhän se on, että f
Oon asiakaspalvelu duunissa, mutta en missään kassalla. Jutustelen asiakkaiden kanssa niitä näitä ympäri päivän. Mutta tuon takia sanoinkin, että varmaan johtuu myös siitä, että oon työajalla.
Vierailija wrote:
Totta. Ja jos aluksi kiinnostuneelta vaikuttanut mies vetäytyy ja aloittaa radiohiljaisuuden, se on merkki siitä ettei mies ole (enää) kiinnostunut. Jahtaaminen ja anelemien ei auta. Pitää siirtyä eteenpäin elämässä.
Tai merkki siitä että vaimo sai vihiä asiasta.
Meitä naisia ei kiinnosta teidän aloitteentekonne joten jättäkää meidät rauhaan.
Ei tällainen yleistäminen ole järkevää. Mieheni ja minä olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta. Olemme olleet koko tämän ajan todella onnellisia ja ns. hupsun rakastuneita toisiimme. Minä tein aloitteen koska olin varma, että "tuossa se nyt on". Ja niinhän se oli. Mieheni oli kyllä täydellä panoksella mukana alusta asti, mm. rämpi melkein 10 kilometriä lumessa pimeässä luokseni vaikka siinä vaiheessa ei vielä ollut kuin halailua tarjolla. Yhä jaksaa osoittaa rakkauttaan joka päivä kuten minäkin. En todellakaan kadu, että tein aloitteen ja vastaavassa tilanteessa suosittelen samaa muille.
Vierailija wrote:
Totta. Vaikka miten söpöilisi ja kehuisi silloin kun näette, se ei tarkoita mitään jos miehestä ei enää kuulu. Näin on tapahtunut mulle niin monta kertaa että olen jo tyhmänä alkanut toivomaan että josko mies olisi kiinnostunut mutta ei. Nyt en enää mene halpaan ja usko noita kehuja/söpöilyjä, vaan tiedän että mies haluaa musta vain pillua. T: N28 ikisinkku
Mitä pahaa on haluta pelkkää seksiä? Mua ei enää kiinnosta seurustelu mutta seksi kiinnosti viimeksikin Siinä vierähti 8-9 vuotta. Olet aika nuori mutta jos olet joskus puutteessa...
Ja sitten moni on ihan hoo moilasena kun sanon ettei kukaan ole koskaan ollut kiinnostunut musta. "Sä et vaan osaa lukee merkkejä". 😆😆