Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskokaa siskot nyt. Mies tekee kyllä aloitteen jos on riittävän kiinnostunut.

Vierailija
15.09.2017 |

Älkää etsikö merkkejä ja merkityksiä. Älkää toopeilko ihastuneena. Se mies kyllä huomaa teidät jos on huomatakseen. Se voi aluksi flirttailla ja jos jää siihen, unohtakaa. Jos taas mies haluaa hän kyllä siitä etenee. Nopeasti.

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset tässä ketjussa sanoo, että jos hän ei olis tehnyt aloitetta, ei suhdetta olisi koskaan alkanutkaan.

Mulle olisi tämänkaltaine ihan kauhistavaa, siis voisin olla kuka tahansa nainen joka siihen mieheen "takertui". No, nyt oamsta aloitteestani se nyt sitten olin minä.

Tämän voisi ajatella myös niin, että ei ole ollenkaan varmaa olisiko mies itse valinnut juuri tämän naisen, mutta koska nainen teki aloitteen niin mies sitten meni siihen mukaan. Oli joko laiska, arka, kokematon tai yksinäinen.

Miehelle rima on paljon alempi kuin monelle naiselle: keskivertomiehelle riittää parisuhteessa, että sen naisen kanssa tulee toimeen, arki sujuu jotenkin ja on se kaveri sitä arkea jakamassa. Palvelu pelaa ja joku on kotona etttei tarvitse olla yksin.

Jos sitten kohtaa samoin ajattelevan naisen, joka myös sitten tekee sen aloitteen miehen suuntaan niin siinähän se heidän "parisuhde" sitten onkin sinetöity. 

Kaikille, niin miehille kuin naisillekin, ei tämä ole noin yksinkertaista.

Vierailija
62/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on katkera vanhapiika, joka yrittää "neuvoillaan" kostaa pahan olonsa kanssasisarille. Aloitteen tekee se, joka uskaltaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se menee näin. Minä katselen naista. Nainen katselee minua. Katseemme kohtaavat muutaman kerran. Menen morjenstamaan, koska katsekontaktin perusteella se on naiselle ok.

Kumpi tässä teki aloitteen?

Onhan noissa tilanteissa aluksi jännittävää mennä juttelemaan, mutta kun on muutaman kerran nähnyt, että eivät ne naiset vahingossa vilkuile kymmentä minuuttia, niin sen jälkeen se "aloitteen" tekemisen raja hämärtyy.

Aivan pystymetsästä en lähesty tuntemattomia, tai jos lähestyn, niin lähinnä heittääkseni läppää ja/tai pitääkseni tatsia yllä.

m 26

Vierailija
64/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monia sellaisia naisia, jotka ovat sanoneet, että mies ei olisi koskaan tehnyt aloitetta tai mies ei ollut tehnyt aloitetta koskaan kenenkää, mutta kun hän otti alottenteon, niin sitten loppu olkin histotriaa. Osa on jopa kosinutkin itse.

Juu, niin onkin: tottakai jos joku mies ei ole koskaan tehnyt aloitetta yms. , niin hänellä on myös varmaan ollut vähän naissuhteita, juuri tästä johtuen. eli hän on varmaan hyvinkin "altis" ja kokee mieleisenä/imartelevana sen rohkean naisen. Tämä mies haluaakin "pomottavan" naisen, ehkä alitajuisesti tai ihan tietentahtoen.

Helpoakos sitten on sentyyppisen naisen joka on aktiivinen ja vaans itten tekee sen aloitteen ja tavallan "ottaa" sen miehen, niin on se hyvinkin helppo nakki sille naiselle, myös miehelle. Miehenhän ei tarvitse tehdä mitää asian hyväksi, senkun vaan menee naisen mukana. Kaikki sopii tälle miehelle.

Tässä on varmaan kyse, että tietyntyyppiset naiset hakevat tietyntyyppista miestä: vahva nainen haluaa myötäilevän miehen ja suhteen jossa saa olla se joka sanoo mitä ja miten asiat tehdään.

Ujo tai arka miestyyppi ei haittaa "määräilevää" naista eikä aloitteelleinen aktiivinen nainen sitä miestä.

Mutta kaikille se ei ole näin.

Itse haluan tasa-arvoisen suhteen, mutta kuitenkin myös sellaisen, että miehessä on myös vastusta: kyllästyisin melko pian liian "vietävissä" olevaan mieheen, omaa kiinnostusta nostaa jotenkin sellainen "taistelupari"asenne, sitä että koen toisessa myös olevan sitä vastusta ja myös että mies kokee minun olevan sellainen.

Ärsyyntyisn jos saisin pyöritellä miestä kunka vaan, en myöskään anna miehen pyöritellä itseäni.

Ihmeellistä schaibaa...

Parisuhde perustuu rakkauteen ja kumppanuuteen. Ei mihinkään valtataisteluun. Olet aika totaalisesti pihalla jos niin luulet. Naistenlehdetkö tämmöistä käsitystä ruokkivat?

Vierailija
65/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita. Olen ollut kohta 3v ihastunut varattuun naiseen, enkä ole kertonut tunteistani.

Vierailija
66/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteen tekee se, joka on enemmän kiinnostunut tai epätoivoinen. Tai jos aloite tuleekin naiselta niin lähtee innokkaasti siihen mukaan.

Aina.

Jos mies ON kiinnostunut hän kyllä tekee aloitteen, tämä nyt vaan ikävä kyllä on faktaa, ainakin omassa elämässäni.

Kiinnostunut mies myös lähtee juttuun mukaan aktiivisesti jos nainen vinkkaa, ei tarvitse viikko- tai kuukausimäärien pommitusta, pähkäilyä ja yksipuolista kiinnostusta naisen taholta.

Jos siis puhutaan normimiehestä, jolla ei ole mitään rajoitteita tai muita estoja

Vierailija
67/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntemattomasta ihmisestä voisi olla "riittävän kiinnostunut".

Tietenkin aloitus on trolli, mutta ruokinhan minä koiraanikin.

Sinkkumies

Vierailija
68/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap, että jos nainen on tarpeeksi hyvän näköinen, niin ehdotuksia kyllä tulee?

Sinkkumies

Vierailija
69/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein teillä horotutka piippaa? -Sinkkumies

Vierailija
70/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

64/66: parisuhteeseen ja kumppanuuteen tottakai kuuluu rakkaus, mutta en koe "kumppanuutta" lässykkään mieheen: haluan, että voin luottaa mieheen ja hän minuun tuli mitä tuli.

Jos miehen kiinnostus, kiinnostuksen ylläpito ja kosinta  on alusta alkaen minun vastuullani en koe, että mies on sellainen jonka kanssa olisin tasa-arvoinen - tästä on kysymys.

Miettisin, että jatkossa muissakin asioissa olisin minä se, joka tekisi päätökset, hoitaisi asiat, mies vain seurailisi ja kyselisi minulta mitä tehdään jne.

Sitä en halua, haluan niin, että yhdessä teemme päätökset toisiamme kuunnellen ja voisin luottaa mieheen, että hän jossain tilanteessa myös itsenäisesti osaisi päättää asioista, niinkuin minäkin.

Se on minun käsitykseni kumppanuudesta, parisuhteesta ja rakkaudesta.

Ettei kumpikaan olisi toista ylempänä eikä alempana, mutta silti itsenäinen ihminen, parisuhteesta huolimatta.

Vierailija
71/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta suurimmaksi osaksi. Silti:

- eräs eksä otti yhteyttä minuun 6 vuotta erosta. Kuusi vuotta! Uskallan väittää, etten tullut hänen mieleensä sinä siunaaman päivänä kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Minua myös katsotaan paljon kaupassa, mäkissä, kadulla... mutta kukaan ei koskaan tee aloitetta. Eräässä työpaikassakin ihan söpö nuori miekkonen jäi useamman kerran kiinni katsomisesta, mutta ei tehnyt suoraa aloitetta. Auttoi kyllä söpösti keräämään yhdet lattialle levinneet jutut, kun tunaroin hieman.

Minusta tuntuu, että aina jos kirjoitan tänne siitä kuinka miehet (ja noh, kyllä naisetkin) katsovat paljon niin ihmiset luulevat sen johtuvan vahvasta meikistä (eli että saisin katseita vain meikin takia.) Meikkini on kuitenkin superkevyt: vähän ripsaria, kevyesti peittävää CC-voidetta muutamaan kohtaan naamassa ja siinä se. CC-voidetta olen alkanut vasta käyttämään, ja mikäli saan punastumisen kuriin, tulen varmasti siitäkin luopumaan.

Tällainen stoori. Eli kyllä melkeinpä aina kiinnostunut mies ottaa yhteyttä, mutta jotkut esittävät välinpitämätöntä saatuaan (tai olettaen saaneensa) pakit, tai kun ovat ujoja.

Vierailija
72/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, lista jäi vähän lyhyeksi.

- Toinen eksä otti yhteyttä puoli vuotta eron jälkeen. No, otti toki, mutta lienenkö hänenkään mieleen tullut kuin salaman kirkkaalta taivaalta?

Ja sitten tuo, että kyllä minua katsotaan muttei koskaan lähestytä. Siis tuntemattomat.

Vierailija
73/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*salama

Vierailija
74/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin oikeassa. He's just not that into you -ajattelu on jo teini-iästä asti auttanut paljon!

Tämä siis niissä tapauksissa, joissa jo tunnetaan tai ollaan tekemisissä.

Totta kai nainen voi tehdä aloitteen, eihän se random mies varmaan ole ehtinyt kiinnostusta saamaan.

Vierailija
75/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä ujo, erilaisessa elämäntilanteessa oleva mies olisi mennyt hukkaan tai jonkun muun iloksi jos en olisi uskaltanut itse olla aloitteellinen. Että näin 18 vuoden parisuhdekokemuksella rohkenen väittää että joskus naisen aloitteellisuus kannattaa.

Miten teit aloitteen? Tai te muut naiset? Kukaan ei koskaan kerro sitä.

Vierailija
76/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuntemattomasta ihmisestä voisi olla "riittävän kiinnostunut".

Tietenkin aloitus on trolli, mutta ruokinhan minä koiraanikin.

Sinkkumies

Itse ainakin ymmärrän tämän siinä mielessä, että jo tunnetaan.

Eli käydään vaikka ekoilla treffeillellä ja jälkikäteen mies vähän nihkeästi viestittelee tai vitkuttelee uusien treffien sopimisen kanssa.

Tai itse joskus kävin parilla treffeillä kokeilemassa, mutta en sen jälkeen oikein lämmennyt ja väittelin uusia kutsuja nähdä.

Vierailija
77/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä ujo, erilaisessa elämäntilanteessa oleva mies olisi mennyt hukkaan tai jonkun muun iloksi jos en olisi uskaltanut itse olla aloitteellinen. Että näin 18 vuoden parisuhdekokemuksella rohkenen väittää että joskus naisen aloitteellisuus kannattaa.

Miten teit aloitteen? Tai te muut naiset? Kukaan ei koskaan kerro sitä.

Juttelen paljon, pientä rentoa flirttiä. Ehkä laitan käden reidelle tai ylipäätään olen lähellä

Aina on toiminut, joskus liiankin hyvin. 😅

Vierailija
78/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tekee aloitteen, se kääntyy häntä vastaan silloin, kun tavoitteena on oikea, pitkä suhde. Mies ei yksinkertaisesti arvosta aloitteen tehnyttä naista. Aloite nostaa miehen itsetuntoa ja hän alkaa kuvitella saavansa jotain parempaakin ("kun kerran tuonkin").

Lisäksi jos mies on niin ujo/tossu/estoinen, ettei saa tehtyä aloitetta edes unelmiensa naisen ollessa kyseessä, aiheutuu noista ominaisuuksista aivan varmasti kaikenlaista haittaa myös yhteiselämässä.

Nämä realiteetit kannattaa pitää mielessä, kun naisena ryhtyy aloitteelliseksi.

Vierailija
79/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen tekee aloitteen, se kääntyy häntä vastaan silloin, kun tavoitteena on oikea, pitkä suhde. Mies ei yksinkertaisesti arvosta aloitteen tehnyttä naista. Aloite nostaa miehen itsetuntoa ja hän alkaa kuvitella saavansa jotain parempaakin ("kun kerran tuonkin").

Lisäksi jos mies on niin ujo/tossu/estoinen, ettei saa tehtyä aloitetta edes unelmiensa naisen ollessa kyseessä, aiheutuu noista ominaisuuksista aivan varmasti kaikenlaista haittaa myös yhteiselämässä.

Nämä realiteetit kannattaa pitää mielessä, kun naisena ryhtyy aloitteelliseksi.

miehestä tulee siis korkeaitsetuntoinen tossukka, jos nainen tekee aloitteen. Jatkakaa pelimiesten pyörityksessä oloa.

Vierailija
80/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva mies uskaltaa tehdä aloitteen.

Olen huomannut sen.

Niin täällä Suomessa tuo on yleistä.