Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskokaa siskot nyt. Mies tekee kyllä aloitteen jos on riittävän kiinnostunut.

Vierailija
15.09.2017 |

Älkää etsikö merkkejä ja merkityksiä. Älkää toopeilko ihastuneena. Se mies kyllä huomaa teidät jos on huomatakseen. Se voi aluksi flirttailla ja jos jää siihen, unohtakaa. Jos taas mies haluaa hän kyllä siitä etenee. Nopeasti.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää etsikö merkkejä ja merkityksiä. Älkää toopeilko ihastuneena. Se mies kyllä huomaa teidät jos on huomatakseen. Se voi aluksi flirttailla ja jos jää siihen, unohtakaa. Jos taas mies haluaa hän kyllä siitä etenee. Nopeasti.

Sori, mutta mä en syty siitä, että mies tulee tyrkyttää itseään mulle. Mieluummin teen itse aloitteen, jos olen jostakusta oikeasti kiinnostunut.

N29

Vierailija
82/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen tekee aloitteen, se kääntyy häntä vastaan silloin, kun tavoitteena on oikea, pitkä suhde. Mies ei yksinkertaisesti arvosta aloitteen tehnyttä naista. Aloite nostaa miehen itsetuntoa ja hän alkaa kuvitella saavansa jotain parempaakin ("kun kerran tuonkin").

Lisäksi jos mies on niin ujo/tossu/estoinen, ettei saa tehtyä aloitetta edes unelmiensa naisen ollessa kyseessä, aiheutuu noista ominaisuuksista aivan varmasti kaikenlaista haittaa myös yhteiselämässä.

Nämä realiteetit kannattaa pitää mielessä, kun naisena ryhtyy aloitteelliseksi.

Ei luoja mitä paskaa.

Me ei edes muisteta, kumpi aloitti juttelun.

Mies ehkä aktiivisempi ekana iltana, minä tas rynnin hänen pakeille seuraavana iltana.

Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nainen vihjaa, että aloitteen saa tehdä, ja mies sitten tekee sen. Näin vältetään ikävät tilanteet puolin ja toisin. Baarissa vihjaukseksi riittää viipyvä katse. Tutulle voi kertoa tavallista enemmän omasta elämäntilanteesta ja vaikka valitella sinkkuelämän ikävyyttä tai sopivan seuran puutetta. Jos mies on millään tavoin kiinnostunut, hän huomaa tilaisuuden. Hitaampikin mies huomaa viimeistään toisella kerralla, koska on ensimmäisen jälkeen miettinyt, mitä olisi pitänyt tehdä. Parin kerran jälkeen aika varma, että mies ei ole kiinnostunut tai hänellä on esteitä.

Vierailija
84/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen tekee aloitteen, se kääntyy häntä vastaan silloin, kun tavoitteena on oikea, pitkä suhde. Mies ei yksinkertaisesti arvosta aloitteen tehnyttä naista. Aloite nostaa miehen itsetuntoa ja hän alkaa kuvitella saavansa jotain parempaakin ("kun kerran tuonkin").

Lisäksi jos mies on niin ujo/tossu/estoinen, ettei saa tehtyä aloitetta edes unelmiensa naisen ollessa kyseessä, aiheutuu noista ominaisuuksista aivan varmasti kaikenlaista haittaa myös yhteiselämässä.

Nämä realiteetit kannattaa pitää mielessä, kun naisena ryhtyy aloitteelliseksi.

Hienoa! Miehen kuluu ottaa haluamansa nainen tämän tunteista välittämättä. Mies, joka tarkkailee naisen vihjeitä, on tossukka. 

Vierailija
85/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

81/82: kääntäen: miksi sitten ajattelet, että mies kiinnostuisi sinusta jos "tyrkytät " itseäsi hänelle?

Vai eikö se sitten enää olekaan tyrkyttämistä?

:D :D :D

Aina kannattaisi ajatella asioita käänteisesti, ettei puhuisi täällä itseään vastaan.

Mies voi ihan samalla lailla ajatella naisesta, että häntä ei kiinnnosta itseään tyrkyttävä nainen.

Asioilla on aina puolensa ja puolensa.

Vierailija
86/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuntemattomasta ihmisestä voisi olla "riittävän kiinnostunut".

Tietenkin aloitus on trolli, mutta ruokinhan minä koiraanikin.

Sinkkumies

Itse ainakin ymmärrän tämän siinä mielessä, että jo tunnetaan.

Eli käydään vaikka ekoilla treffeillellä ja jälkikäteen mies vähän nihkeästi viestittelee tai vitkuttelee uusien treffien sopimisen kanssa.

Tai itse joskus kävin parilla treffeillä kokeilemassa, mutta en sen jälkeen oikein lämmennyt ja väittelin uusia kutsuja nähdä.

No en ymmärrä tämmöisestä. Joko sitten pannaan heti ja ollaan sopivia, mittän vitkutteluja en jaksa. En ole koskaan käynyt missään "treffeillä". 

Se on kolahtanut joko heti tai sitten ei. On niitä treffipyyntöjä tullut jopa tv persoonilta, mutta yhteenkään en ole mennyt, eikä ole kiinnostanut.

Sinkkumies

Vierailija
87/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

83/85: olen niin samaa mieltä!

Vierailija
88/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla oli kymmenen vuotta sitten baarissa silmäpeliä yhden miehen kanssa. Mies vaan tuijotti viereisestä pöydästä ikuisuuden tekemättä mitään. Lopulta menin itse juttelemaan hänelle, ja juttu lähti heti luistamaan. Vietimme loppuillan yhdessä (ei suukkoja enempää), ja mies ehdotti seuraavaksi päiväksi treffejä. Miehestä ei seuraavana päivänä kuulunut iltapäivään mennessä mitään, joten laitoin tekstaria, että tehdäänkö illalla jotain. Mies vastasi myöntävästi, ja tuli hakemaan minut kotoa. Vietimme mukavan treffi-illan. Seuraavana päivänäkään en jäänyt odottelemaan mieheltä yhteydenottoa, vaan laitoin itse herättyäni kiitokset mukavasta illasta. Nyt olemme olleet kuusi vuotta naimisissa.

Käsittämätöntä, että tällainen mututuntuma-kyökkipsykologia-aloitus on saanut noin paljon yläpeukkuja. Kertoo varmaan palstamammojen tunne-elämän kypsyydestä.

Vierailija
89/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee ihmisen, niin mielestäni se ei ole aloite. Jokainen miettii tavallaan.

Jos taas ei tunne ihmistä, niin miten siitä voi olla _oikeasti_ kiinnostutnut, muuten kuin ulkonäöltä. Tätä en siis ymmärrä, mutta naiset ovat hyvia valehtelemaan itselleen monessa muussakin asiassa.

Sinkkumies

Vierailija
90/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntee ihmisen, niin mielestäni se ei ole aloite. Jokainen miettii tavallaan.

Jos taas ei tunne ihmistä, niin miten siitä voi olla _oikeasti_ kiinnostutnut, muuten kuin ulkonäöltä. Tätä en siis ymmärrä, mutta naiset ovat hyvia valehtelemaan itselleen monessa muussakin asiassa.

Sinkkumies

Oikeasti kiinnostunut on kiinnostunut tekemään juuri tämän henkilön kanssa jotain. Monelle voi olla pikku flirttiä ja se on eri asia.

Minusta se aloite on jo tehty kun treffeille lähdetään. Miehen on alusta asti tehtävä se aloite. Olen ruma ja itsetuntoni ei kovin kestä pakkeja. Siksi pidän mölyt mahassa.

Vierailija
91/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käden reidelle laittaminen on aika vihjaielvaa, mun mielestä siinä jo pitää tuntea toinen tai olla jo jotain alkanut .Jos mies laittaa käden mun reidelle se ei tunnu kivalta, varsinkaan jos itse ei ole mukana jutussa, ärsyttäisi jos tekijä olisi "väärä" tai että olisin varattu tms.

Oman miehen tai seurustelukumppanin taholta ei ärsytä, mutta heti alkuvaiheessa ei ole korrektia, ei myöskaan naisen tekemänä eleenä. Yäk!

Ellei sitten olekin  tarkoitettu vihjeeksi "suoraan toimintaan".

Nämä tavat ovat aika paljolti ikäkysymyksiä: nuoremmat ja tämä aika on varsin suorasukaista, mutta vannhempi polvi hienotunteisempaa ja arvostaa muita keinoja kuin kovin aktiivista päälle käymistä.

Puolin ja toisin.

Vierailija
92/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä ikäviä kokemuksia. Itse olen mielestäni feminiininen nainen, ja parisuhteessa mieheni on maskuliininen perheenpää. Silti se olin minä, joka teki aloitteen 12 vuotta sitten, koska mies ei sitä eettisistä syistä halunnut tehdä (olimme varattuja). Kipinät lentelivät välillämme, se oli vaan niin selvää. 

Miehille ja naisille pätee mielestäni sama. Jos olet kiinnostunut, ota selvää onko toinen kiinnostunut ja tee aloite. Avainasia onkin sen selvittäminen, onko toinen kiinnostunut. Vaatii harjoittelua, mutta kyllä sen oppii. Turha pokailla välinpitämätöntä tyyppiä. Tyylilläkin on varmaan väliä: lähestyykö rennosti, päällekäyvästi, ujosti, kiusaannuttavalla tavalla, itsevarmasti jne. Väitän, että miehiin (ja naisiin) puree paremmin rentous ja rehellisyys kuin jokin viettelevä show. 

Vierailija
93/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on katkera vanhapiika, joka yrittää "neuvoillaan" kostaa pahan olonsa kanssasisarille. Aloitteen tekee se, joka uskaltaa. 

Olen tehnyt useita, ja vanhaksipiiaksi olen silti jäänyt. Miehet kelpuuttaisivat seksiin mutta eivät suhteeseen. No, mihinkään yhdenillan juttuihin en todellakaan lähde mukaan. Olen lähestynyt niitä vähemmän komeita miehiä, silti lopputulos aina sama. 

Vierailija
94/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä ikäviä kokemuksia. Itse olen mielestäni feminiininen nainen, ja parisuhteessa mieheni on maskuliininen perheenpää. Silti se olin minä, joka teki aloitteen 12 vuotta sitten, koska mies ei sitä eettisistä syistä halunnut tehdä (olimme varattuja). Kipinät lentelivät välillämme, se oli vaan niin selvää. 

Miehille ja naisille pätee mielestäni sama. Jos olet kiinnostunut, ota selvää onko toinen kiinnostunut ja tee aloite. Avainasia onkin sen selvittäminen, onko toinen kiinnostunut. Vaatii harjoittelua, mutta kyllä sen oppii. Turha pokailla välinpitämätöntä tyyppiä. Tyylilläkin on varmaan väliä: lähestyykö rennosti, päällekäyvästi, ujosti, kiusaannuttavalla tavalla, itsevarmasti jne. Väitän, että miehiin (ja naisiin) puree paremmin rentous ja rehellisyys kuin jokin viettelevä show. 

Pitää olla sitä ulkonäköä että se kiva luonne ja karisma puree. 

Vierailija
95/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

64/66: parisuhteeseen ja kumppanuuteen tottakai kuuluu rakkaus, mutta en koe "kumppanuutta" lässykkään mieheen: haluan, että voin luottaa mieheen ja hän minuun tuli mitä tuli.

Jos miehen kiinnostus, kiinnostuksen ylläpito ja kosinta  on alusta alkaen minun vastuullani en koe, että mies on sellainen jonka kanssa olisin tasa-arvoinen - tästä on kysymys.

Miettisin, että jatkossa muissakin asioissa olisin minä se, joka tekisi päätökset, hoitaisi asiat, mies vain seurailisi ja kyselisi minulta mitä tehdään jne.

Sitä en halua, haluan niin, että yhdessä teemme päätökset toisiamme kuunnellen ja voisin luottaa mieheen, että hän jossain tilanteessa myös itsenäisesti osaisi päättää asioista, niinkuin minäkin.

Se on minun käsitykseni kumppanuudesta, parisuhteesta ja rakkaudesta.

Ettei kumpikaan olisi toista ylempänä eikä alempana, mutta silti itsenäinen ihminen, parisuhteesta huolimatta.

Jos nainen tekee aloitteen, niin suhteessa mies vain seurailee ja kyselee naiselta mitä tehdään.

Jos mies tekee aloitteen, niin suhteessa molemmat osapuolet osaavat joissain tilanteissa päättää asioista itsenäisesti.

Näinkö?

Vierailija
96/185 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

95/95: puhuin lähinnä näistä kommenteista täällä, joissa nainen on tehnyt aloitteen, nainen pitää sitä kiinnostusta yllä jolla mahdollistaa/pakottaa sen suhteen jatkumisen (ilman sitä mies ei ehkä olsi jatkanut saati aloittanut suhdetta)  ja sitten myös kosii. Tarkoitin siis, että pääasiassa ja miltei kokonaa se nainen on se päättävä osapuoli suhteen alussa ja etenemisessä. Jos näin ei olisi tapahtunut niin mitään suhdettakan ei silloin olisi. (ei olisi miestä jota kosia).

Tässä tapauksessa koen, että mies vain seuraa ja tottelee naista ja parisuhteessakin sama kaava jatkuu.

Vierailija
97/185 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötypuhetta.

Vaikka olisin miten kiinnostunut niin ajattelen silti että nainen ei voisi kiinnostua minusta.

Vierailija
98/185 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljonkin siskoja aloittajalla? Eikä se aloitetta tee...

Vierailija
99/185 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parisuhdeasiantuntijat ovat itse ikisinkkuja.

Vierailija
100/185 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En täysin ymmärrä aloitusta. Totta kai kiinnostunut osapuoli tekee aloitteen, on sitten (aloitusta mukaillen)  veli tai sisko. Eihän tässä vaiheessa vielä ei-kiinnostunut osapuoli muutoin ymmärtäisi mahdollisen uuden kiinnostuksen kohteen olemassaoloa.

Kyllä molemmat laittavat toisensa merkille tavatessa, jos vetovoimaa ylipäätään on. Varsinkin mies kyllä noteeraa viehättävän naisen, ei häntä tarvitse mitenkään "herätellä".