Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini mielestä minun pitäisi miettiä, kuinka paljon olen pilannut hänen elämäänsä

Vierailija
15.09.2017 |

Mistähän mä sitä voisin miettiä, ja millähän lailla olen sitä pilannut? Puhuin hänen kanssaan äsken puhelimessa, koska mulla oli hänelle "vähän" asiaa...eli siitä, miten paljon hän on haavoittanut minua, kun olin pieni, eikä ole ikinä pyytänyt anteeksi.
t.kivikissaäiti

Kommentit (410)

Vierailija
321/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain viestiketjun otsikon, ja äitisi taitaa olla oikeassa. Oletko koskaan miettinyt, miten paljon pilaat toisten elämää? Kirjoitustesi perusteella ihmettelen, että sinun sukusi ja perheesi ylipäätään haluaa olla tekemisissä kanssasi.

Koska eihän tässä nyt näy kovin iso puoli ihmisestä. Et vain käsitä sellaista, koska olet aika tavallinen psykologisesti määriteltynä.

ap

Vierailija
322/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus ihan tavallisella tavalla ei ole kiusaamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu

Palstan kammottavin hahmo

Vierailija
324/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli liian pitkä ketju, en jaksanut lukea kaikkia. Mutta ap on siinä oikeassa, että häntä ei pitäisi syyttää äitinsä elämän pilaamisesta. Lapset ja heidän luonteensa kehittyvät sekä perimän, että ympäristön perusteella. Jos Ap on nykyään p**** ihminen kuten kommenteista saatoin ymmärtää, se todennäköisesti johtuu hänen kasvuympäristöstään.

Toki Ap voi aikuisena koittaa muuttaa itseään vaikka käymällä terapiassa, mutta luonteen vaihtaminen ei ole mikään viiden sekunnin temppu, eikä varmasti helppoa.

Vierailija
325/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus ihan tavallisella tavalla ei ole kiusaamista

Se ei olekaan, mutta epäreiluus ja väärä tuomitseminen ovat. Apua mä en kestä kun te jankkaatte samoja asioita jatkuvasti!!!! Aaarrrght. Kannattaisi lueskella psykologiaa ennen kuin tulee tänne palstalle, jos oma elämä ei ole tarjonnut laaja-alaista ymmärrystä ihmismieleen.

ap

Vierailija
326/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ajattelua, että empaattinen ihminen olisi aina joku, joka paapoo muita ja on jollainlailla "hyvä" ihminen muille konkreettisesti. Ei se niin mene. Manipuloijakin voi toimia siten mutta avun kohde huomaa lopulta, että kyseessä olikin vain manipulointi, ei kohteen empaattinen ymmärtäminen.

Miten siis empatia olisi pakkokeino TEHDÄ toisten eteen jotakin? Entä, jos omat voimat on ihan lopussa esimerkiksi jonkun manipulaattorin aiheuttamien pettymysten vuoksi? Täällä on empaattisia kanssaihmisiä, jotka ottavat oikeudekseen tuomita tällaisen uhrin epäempaattiseksi!

Ainoa hyvä puoli teidän tarkkailemisessanne ja havaitessani teidän laisianne on, että mä näen, että ette ole kauhean empaattisia, ette minun yläpuolellani. Teillä ei ole empatiaa kuin ihmisille,joila te voitte odottaa saavanne itsellenne jotakin. Tai joiden näette kykenevän antamaan suosiossanne oleville henkilöille jotain. Te ette näe voimien loppuneen, ette manipuloinnin aiheuttaman pettymyksen aiheuttamaa lamaa ja joskus suorastaan henkistä hätää. Te osaatte vain tulla lyömään. Mahtavan empaattista.

ap

Vierailija
327/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeuttini sanoi, että kannattaa ajatella ihmisten motiiveja heidän toimintansa takana. On todella lapsellista olettaa, että kaikkien auttajien tai mukana olijoiden motiivi olisi empatia. Ei se monestikaan ole. Se on nimenomaan usein halu loistaa, halu jopa saada valtaa halu saada jotain itselle. En ole joku, joka uskoo sellaisen empatiaksi.

ap

Vierailija
328/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rupeaa kiittelemään siitä.

ap

Vierailija
329/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, joiden auttamisen motiivi ei ole empatia, vaan saada jotain itselleen, ovat juuri niitä, jotka suuttuvat ja loukkantuvat, mkäli heidän neuvojaan ei noudateta.

ap

Vierailija
330/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen niin "tyhmä", että minä aina oletan, että ihmisten motiivina auttamisessa olisi empatia. En minä osaa ajatella, että muunlaista onkaan. Sitten aina ihan ihmettelen, kun aletaan haukkua minua, kiusaamaan, vaikken ole tehnyt heille mitään. Mutta ahaa, en ole palvellut manipulaattoria kiittämällä häntä hänen näytellystä empatiastaan, kosla sitä empatiaa ei kylläkään ollut mailla halmeilla!

Vaikka sitä nimenomaan mä just olisin kipeimmin tarvinnut.

ap

Vierailija
331/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kellekään hyvä itsetehostuksen, manipuloinnin tai minkään muunkaan tällaisen paskan pohjalta, ja sitten kuvittele, että olen vielä niiiin empaattinen persoona.

ap

Vierailija
332/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellainen apu on niin kuin kusi talvella housuissa: lämmittää ensin ihansti ja jättää sinut sen jälkeen entistäkin pahoinvoivemmaksi.

ap

Vierailija
333/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä halua kusta kenenkään housuihin talveen ja kävellä pois ihmetellen, kun ei toinen muuttunut, parantunut eikä apu kelvannut.

ap

Vierailija
334/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA MÄ VOIN KUVITELLA, MILTÄ SE TUNTUU!

ap

Vierailija
335/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YP, saiskohan tälle paskanjauhajalle jo porttikiellon palstalle? Mikä helvetin oman elämän terapiasessio tämä palsta on tälle hullulle?

Vierailija
336/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YP, saiskohan tälle paskanjauhajalle jo porttikiellon palstalle? Mikä helvetin oman elämän terapiasessio tämä palsta on tälle hullulle?

Minä sanoitan väärinkohdeltujen tuntemuksia vain. Sinun empatiasi on todennäköisesti pelkkää oman kissanhäntäsi nostelua, etkä pidä siitä kun joku hoksaa ja sanoo ääneen sen.

ap

Vierailija
337/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoitan väärinkohdeltujen tuntemuksia vain. Sinun empatiasi on todennäköisesti pelkkää oman kissanhäntäsi nostelua, etkä pidä siitä kun joku hoksaa ja sanoo ääneen sen.

ap

Paskaa sinä jauhat. Aamusta iltaan. Olen kysynyt sulta ennenkin että miksi et kirjoita näitä valitusvirsiäsi päiväkirjaan? Itse itsekses täällä vaahtoat eikä ketään voisi vähempää kiinnostaa sun hullunhuuruiset mietelmäsi. Ärsyttää nähdä sun paskaotsikoita jatkuvasti etusivulla. Häivy.

Vierailija
338/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Paskaa sinä jauhat. Aamusta iltaan. Olen kysynyt sulta ennenkin että miksi et kirjoita näitä valitusvirsiäsi päiväkirjaan? Itse itsekses täällä vaahtoat eikä ketään voisi vähempää kiinnostaa sun hullunhuuruiset mietelmäsi. Ärsyttää nähdä sun paskaotsikoita jatkuvasti etusivulla. Häivy.

Se varmasti ärsyttää, mutta sun pitää hakea siihen ärsyyntymiseesi apua muilta kuin minulta.

ap

Vierailija
339/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päiväkirja ei kommentoi takaisin, siksi en kirjoita sinne.

ap

Vierailija
340/410 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Katsos niin minunkin pitää tehdä, että kun muut ihmiset ärsyttää, niin ihan itse pitää hakea siihen apua, että miten ne ärsyttäis vähemmän. Ette te muut ole minun nenäni mukaan hypelleet ja muuuttuneet.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme