Kuka laittaa lamput kattoon ja taulut seinälle, jos ei ole ketään?
Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.
Kommentit (278)
Missä päin apua tarvitaan?
Remonttireiska
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa remonttiriitat tehdä normi-iskuporakoneella reikä seinään, joka on säästöbetonia. Ei onnistu.
Pattex?
Kyllä mä vähän samaistun. Mun seinät on betonia ja oon miettinyt hyllyjä seinille, mutta mun työkalupakissa on vain vasara. Osaan monta juttua ja teen 99% asiat itse, mutta tässä apu ois kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle??
Hetkinen - kuinka moni oikesti pystyy tuohon ilman miestä?
Tuolit ja tikkaat ym. on keksitty, joten pituutta ei tuohon tarvita. Sähköalan koulutus kylläkin, joten edes av-mamman ei kannata tuota lähteä itsekseen yrittämään (ellei sitten ole sitä sähköalan koulutusta). Järki käteen nyt näissä yliampuvissa kärjistyksissä. Ap puhui ihan normaaleista ilman koulutusta onnistuvista asennuksista.
No, ei todellakaan tarvitse sähköalan koulutusta tuohon hommaan!
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.
No ei varmasti osaa kuin muutama ehkä. Luulevat että osaisivat mutta itku pääsis kun pitäs hommiin ryhtyä. Mä osaan porata kiviseinääkin mutta haukut tulee näiltä vätyksiltä ihan vaan siksi kun olen köyhä yh (=avuton, tyhmä?). Autoakin osaan huoltaa ja ajaa ilman navigaattoria paikkoihin. Kummasti ei ykskään tuttu tee samaa...ja niin ovat täydellisiä ja tietäviä olevansa. Eli kunhan louskuttavat taas vaan leukojaan täällä.
Hiltiä en omista, muut lamput ja tauluhommat menee, mut porata en osaa. Onneks rakas isoveli saapuu paikalle, kun harvoin tarttee tehdä Hiltillä jotain.
Taulun kiinnitys ei-betoniseinään: Valitse taululle sopivan kokoinen taulukoukku. Mittaa taululle sopiva kohta (piirrä vaikka lyijykynällä merkki seinään). Ota vasara toiseen ja taulukoukku toiseen käteen. Aseta taulukoukku merkin kohdalle ja pidä siitä kiinni. Naputtele vasaralla taulukoukku seinään. Varo ettet lyö sormeen! Kun taulukoukku on seinässä ripusta taulu paikoilleen.
Mikä tuossa vaati jotain erityistä osaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.
En osaa. Tilaan huoltofirmasta työntekijän, joka osaa. Miksi et toimi samoin?
Siksi kait, että ei ole sellaista palvelua tarjolla. Mihin huoltofirmaan voisi muka soittaa että kaikki kattolamput ja seinähyllyjä ja tauluja pitäisi laittaa? Meidän talossa huoltofirma hoitaa vain korjaukset.
Lisäksi ei ole varaa maksaa ulkopuolisille?
Kiitos vaan haukuista kaikille. Jos netissä on ohjeita, niin taidan opetella? Harmi sitten, jos seiniin tulee ylimääräisiä reikiä harjoittelun takia tms? ap.
Todellakin on palvelua tarjolla. Laitapa googleen hakusanaksi vaikkapa "kotitalkkari", niin löytyy vaikka kunka monta firmaa ympäri Suomea, jotka tekevät juuri tuollaisia hommia. Myös monet taloyhtiöiden huoltofirmat tekevät noita pikku hommiakin, tosin se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa remonttiriitat tehdä normi-iskuporakoneella reikä seinään, joka on säästöbetonia. Ei onnistu.
Pattex?
Mitä Pattex?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mamit osaa siis käyttää porakonetta betoniseinään ja laittaa ne proput sinne + vielä kattolamput asennetaan tuosta vaan?? kas kun en yhtäkään naiseta tunne, joka nuo olisi tehnyt! Ilmeisesti kaikki nuoremmat sitten osaavat omaa tytärtäni lukuunottamatta?
.
Ei ne osaakaan, kunhan pätevät taas tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Hiltiä en omista, muut lamput ja tauluhommat menee, mut porata en osaa. Onneks rakas isoveli saapuu paikalle, kun harvoin tarttee tehdä Hiltillä jotain.
Hilti ❤ ja miestä ei tarvita mihinkään 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tosiaan en itse osaa - ei ole missään koskaan opetettu. Miksei koulussa opetettu silloin 70-80 -luvuilla? ap.
Onkin ihan äärettömän vaikea hakata taulukoukku seinään ja ripustaa taulu siihen...
Jos iso taulu niin kiviseinään vaikea laittaa ilma poraa.
No ei se reiän poraaminenkaan mitään ydinfysiikkaa ole.
Ei ole ei. Mutta ei se maailman helpoinkaan homma ole jos ei ole yhtään tottunut käyttämään tuommoisia työkaluja. Se äänikin on jo pelottava. :o Ohis
Ja tehosekoittimen äänikö ei ole? Linko?
Imuri se vasta pahaa ääntä pitääkin. Siksi en sitä uskallakaan käyttää.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle??
Hetkinen - kuinka moni oikesti pystyy tuohon ilman miestä?
Tuolit ja tikkaat ym. on keksitty, joten pituutta ei tuohon tarvita. Sähköalan koulutus kylläkin, joten edes av-mamman ei kannata tuota lähteä itsekseen yrittämään (ellei sitten ole sitä sähköalan koulutusta). Järki käteen nyt näissä yliampuvissa kärjistyksissä. Ap puhui ihan normaaleista ilman koulutusta onnistuvista asennuksista.
No, ei todellakaan tarvitse sähköalan koulutusta tuohon hommaan!
Saitti sahkoala.fi ja sieltä kohta "saako tehdä" esittelee valaisinpistokkeen vaihtamisen sokeripalaksi ja päinvastoin maallikon itse tehtäviksi sähkötöiksi. Aina oon ite nuo tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Hiltiä tarvitaan mm. kallion poraamisessa. Betoniseinään tekee propulle reiän millä tahansa iskevällä koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tosiaan en itse osaa - ei ole missään koskaan opetettu. Miksei koulussa opetettu silloin 70-80 -luvuilla? ap.
Onkin ihan äärettömän vaikea hakata taulukoukku seinään ja ripustaa taulu siihen...
Jos iso taulu niin kiviseinään vaikea laittaa ilma poraa.
No ei se reiän poraaminenkaan mitään ydinfysiikkaa ole.
Ei ole ei. Mutta ei se maailman helpoinkaan homma ole jos ei ole yhtään tottunut käyttämään tuommoisia työkaluja. Se äänikin on jo pelottava. :o Ohis
Ja tehosekoittimen äänikö ei ole? Linko?
Imuri se vasta pahaa ääntä pitääkin. Siksi en sitä uskallakaan käyttää.
M38
Mulla sama. N32
Vierailija kirjoitti:
Taulun kiinnitys ei-betoniseinään: Valitse taululle sopivan kokoinen taulukoukku. Mittaa taululle sopiva kohta (piirrä vaikka lyijykynällä merkki seinään). Ota vasara toiseen ja taulukoukku toiseen käteen. Aseta taulukoukku merkin kohdalle ja pidä siitä kiinni. Naputtele vasaralla taulukoukku seinään. Varo ettet lyö sormeen! Kun taulukoukku on seinässä ripusta taulu paikoilleen.
Mikä tuossa vaati jotain erityistä osaamista?
Tai jos on höttö- tai pehmeä puuseinä niin kierteinen koukku menee monesti paikalleen ihan kiertämällä käsivoimin :)
Siis etkö ihan oikeasti osaa naulata sitä taulukoukkua seinälle? Voi saatana antakaa minun kaikki kestää...
Treella on ap. Katolamput niin painavia esim. että yhdellä kädellä olisi paha niitä johtoja kytkeä ja toisella pitää lamppua?
Seinähyllyt myös painavaa puuta, eikä ilman apua onnistu mikään.
Olen kyllä yllättynyt, että kaikki muut osaavat ja pystyvät. No mulla ei ole ketään avuksi eikä kyllä rahojakaan. ap 47V
Tän on pakko olla provo tai sitten ap on 12v ..