Kuka laittaa lamput kattoon ja taulut seinälle, jos ei ole ketään?
Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tosiaan en itse osaa - ei ole missään koskaan opetettu. Miksei koulussa opetettu silloin 70-80 -luvuilla? ap.
Onkin ihan äärettömän vaikea hakata taulukoukku seinään ja ripustaa taulu siihen...
Jos iso taulu niin kiviseinään vaikea laittaa ilma poraa.
No ei se reiän poraaminenkaan mitään ydinfysiikkaa ole.
Ei ole ei. Mutta ei se maailman helpoinkaan homma ole jos ei ole yhtään tottunut käyttämään tuommoisia työkaluja. Se äänikin on jo pelottava. :o Ohis
Elämässä harva asia on helppoa ja sujuu mallikkaasti heti ensimmäisellä kerralla. Mitään ei myöskään voi oppia, jos ei uskalla aloittaa. Jos poran ääni aikuisena pelottaa, kannattaa hankkia apua. Se ei ole normaalia.
Jotkut firmat muuten järjestää naisten remontti-iltoja. Jos löytyy niin kantsii mennä semmoiseen. Oiskohan työväenopistossa?
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.
En minäkään osaa esim. lamppua asentaa. Mutta jos tilanne olisi tuo, niin sitten vaan opettelemaan ja se siitä. Kyllä ne hommat hoituu itsekin, ei lampun asentaminen voi niin vaikeaa olla, etteikö sitä voisi opetella. Tauluja nyt varmasti osaa laittaa seinälle melkeinpä kuka tahansa.
T. N23
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle??
Hetkinen - kuinka moni oikesti pystyy tuohon ilman miestä?
Tuohan on vielä ihan helppo kodintyö ja 170cm pituudella onnistuu multa ainakin. Ei kaikki naiset ole jotain 150senttisiä....
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset bimbot pilaavat kaikkien naisten maineen. Kyllä, normaali aikuinen osaa laittaa taulun seinälle ja kytkeä lampun.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes 70-vuotias nainen ja en ole kyllä kouluissa oppia saanut, mutta ihan tse opettelemalla olen kaikki pienet tekniset hommat tehnyt. Mieskin on, mutta on paljon ollut poissa kotoa, joten ihan itse ja näin on koko tuttavapiirini naiset tehneet.
ainoa, jolla ei homma ole sujunut on yli 90 v anoppini, mutta kaikki nuoremmat ovat osanneet.
Uusavuttomuus huipussaan.
t. mummeli
Vierailija kirjoitti:
huoltomies
Huoltomies tekee korjaustöitä (huolto!), eikä ripustele tauluja seinille tai asenna valaisimia paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle??
Tiedän muutamankin miehen joilla menis sormi suuhun tuossa kohtaa.
Ja sen painavan seinähyllyn mukana tulee kyllä ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.
Nykynainen opettelee ja tekee itse tai ulkoistaa nuo vuokra-aviomiehelle. Älä ole avuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Tilaan huoltofirmasta työntekijän, joka osaa. Miksi et toimi samoin?
Siksi kait, että ei ole sellaista palvelua tarjolla. Mihin huoltofirmaan voisi muka soittaa että kaikki kattolamput ja seinähyllyjä ja tauluja pitäisi laittaa? Meidän talossa huoltofirma hoitaa vain korjaukset.
Lisäksi ei ole varaa maksaa ulkopuolisille?
Kiitos vaan haukuista kaikille. Jos netissä on ohjeita, niin taidan opetella? Harmi sitten, jos seiniin tulee ylimääräisiä reikiä harjoittelun takia tms? ap.
Vierailija kirjoitti:
Ostin alesta sokeripalalampun ja vaihdoin pistokkeen tilalle: Avaa sokeripalan ruuvit (minimeisseli), ota johdonpäät ja kuori tarvittaessa johtojen päällistä pois. Töki johdot pistokkeen reikiin ja ruuvaa kiinni. Katso, että lampun katkaisija on ala-asennossa tai sammuta pääkytkimestä virta. Nosta lamppu koukkuun ja tunge pistoke paikalleen. Jos valo ei syty niin vaihda johtojen paikkaa ja kokeile uudestaan.
Mikä sen miehen virka tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Tuolit ja tikkaat ym. on keksitty, joten pituutta ei tuohon tarvita. Sähköalan koulutus kylläkin, joten edes av-mamman ei kannata tuota lähteä itsekseen yrittämään (ellei sitten ole sitä sähköalan koulutusta). Järki käteen nyt näissä yliampuvissa kärjistyksissä. Ap puhui ihan normaaleista ilman koulutusta onnistuvista asennuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tosiaan en itse osaa - ei ole missään koskaan opetettu. Miksei koulussa opetettu silloin 70-80 -luvuilla? ap.
Onkin ihan äärettömän vaikea hakata taulukoukku seinään ja ripustaa taulu siihen...
Ei ole ei. Mutta ei se maailman helpoinkaan homma ole jos ei ole yhtään tottunut käyttämään tuommoisia työkaluja. Se äänikin on jo pelottava. :o Ohis
Elämässä harva asia on helppoa ja sujuu mallikkaasti heti ensimmäisellä kerralla. Mitään ei myöskään voi oppia, jos ei uskalla aloittaa. Jos poran ääni aikuisena pelottaa, kannattaa hankkia apua. Se ei ole normaalia.
Ota nyt kaikki kirjaimellisesti.
Osaan kyllä rempata vaikka ja mitä, mutta sähkötöihin ja iskuporiin en koske. Täytyy sitten vaikka vähän maksaa jollekin. Ohis
Kokeilkaapa remonttiriitat tehdä normi-iskuporakoneella reikä seinään, joka on säästöbetonia. Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen löytänyt sellaisen ihmelaitteen kuin tikkaat. Oletko koskaan kuullut?
Ja hei haloo, kattolampuissa on kaksi tai kolme johtoa. Jos ei niitä osaa kytkeä samanvärisiin, tai googlettaa miten ne kytketään, on kyllä jotenkin heikkolahjainen. Kolme johtoa!!!
Ei sitä lamppua kukaan saa kiinnitettyä suoraan kattoon. Laita ensin valaisin kattoon sille varattuun paikkaan, ja siihen valaisimeen se lamppu vasta 🤓.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei osaisi? Luuletko että nuo asiat tehdään pippelillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tehosekoittimen äänikö ei ole? Linko?
Anteeks nyt vaan, mutta tunnen vaikka kuinka paljon äitejä, jotka eronneet eikä kyllä kukaan heistä ole itse laittanut noita lamppuja ja tauluja, seinähyllyjä? Mutta kaikki av-mammat siis osaavat ja laittavat itse??