Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat kokkausmokat

huono kokki
14.09.2017 |

Mikä on pahin tohelointisi kokatessa? Kuvaa tilannetta, milloin ruoat ovat lentäneet roskiin syömäkelvottomina, kokkauksen lopputulos on ollut suorastaan hupaisa tai kokkaus on aiheuttanut suoranaista vahinkoa keittiön tavaroille, sisustukselle tai terveydelle. Tai ainakin aiheuttanut pahan sotkun tai käryn.
Onko täällä muita kelle sattuu ja tapahtuu?

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo reilusti aikaa, mutta jäi elävästi mieleen. Leivoin muistaakseni suklaakakkua ja taikinaan piti laittaa vähän öljyä. No, rypsiöljy oli loppu, niin ajattelin että eiköhän tuo oliiviöljy käy myös. Eipä käynyt. Maistoin onneksi taikinaa ennen vuokaan laittamista ja hyiiii miten se oliiviöljy puski sieltä läpi! Taikina meni roskiin ja minä kauppaan öljyostoksille.

Mä olen todennut että oliiviöljy ei myöskään käy ruskean kastikkeen tekoon :D

Vierailija
82/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ekan kerran elämässä kiisseliä tehdessä lisäsin perunajauhoja 2dl enkä 2rkl niin kuin ohjeessa luki. Kerran lettujen kanssa katsoin nopeasti kanelia maustekaapista, mutta nappasinkin curryn... sain onneks enimmät pois :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkasin chiliä. Silmäkulmaa rupesi kutittamaan, niin menin sitten hieraisemaan chilit silmään. Siihen päälle ruoka oli niin tulista, että roskiin meni.

Sama homma itellä, mutta hieroin nenääni. Pidin nenää sitten upotettuna maitolasillisessa jonkun aikaa.

Vierailija
84/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppusin veitsellä chiliä. Ei siinä mitään, mutta vähän myöhemmin menin vessaan tyhjentämään kuukuppia... sitä poltteen määrää!

Vierailija
85/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan ajatuksissani laitoin korvapuusteihin jauhelihamaustetta kanelin sijan 🙃

Vierailija
86/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun joka syksy pitää ainakin kerran keittää hillot oikein kunnolla yli niin, että mehu valuu pitkin seiniä. No tuleepa samalla vedettyä sitten hella paikaltaan ja siivottua sekin kunnolla.

Vierailija
87/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein suklaamacaronseja. Paistetut pikkuleivät muistuttivat lähinnä koirankakkoja. Taikina ei levinnyt uunissa ollenkaan, oli kait liian tönkköä.

Isä täytti pyöreitä ja minä lupasin leipoa tarjottavat. Olin jo tehnyt kaikenlaista ja lopuksi päätin tehdä suklaatuulihattuja, kun munia oli riittävästi eli neljä. En vaan hoksannut, että munat olivat pieniä.

Pursotin tuulihatut kiekuralle ja laitoin uuniin. Munista johtuen ne eivät kohonneet ollenkaan vaan näytti, että siinä on kaksi pellillistä koirankakkoja. Jos ne olisi vienyt lenkkipolun varteen, niin täydestä olisivat menneet. Sattuneesta syystä niitä ei tarjottu kahvipöydässä.

Vierailija
88/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo chilipolte on kyllä jotain aivan hirvittävää. Siis kun kunnon ytyä chiliä menee iholle tai herkempään paikkaan kuten silmiin, niin se tuntuu siltä kuin ruumiinosa olisi tulessa ja se tunne voi kestää pitkään. Hanskatkaan ei ole huono idea chilin käsittelyyn. Chili ei lähde pelkässä vesipesussa pois, vaan voi vaan levitä. Ja ennen vessaanmenoa kannattaa kyllä chili miehellä ainakin pestä kunnolla pois! ;) Jos suuta polttaa, kun on syönyt chiliä, maito auttaa.

Vinkki chilille: chili on rasvaliukoista, eli jos sen haluaa käsistä kunnolla pois kannattaa huolella hieroa kädet ensin hyvin esim. öljyllä, voilla tai margariinilla, ja sitten vasta pestä rasva pois pesuaineella.

Vierailija
89/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein n. 14-vuotiaana ekaa kertaa juustokroisantteja ihan itse. Hyviä tuli, ainoa vaan, että uuniin laittaessa tajusin voin unohtuneen, joten juustokroisanteista tulikin juustoisia kierresämpylöitä. Isä ainakin tykkäsi :D

Vierailija
90/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan aina viimeisen pellillisen. Pitsaa pullaa mitä vaan. Tämä on käynyt jo 10 kertaa ja aina palovaroitin huutaa. Milloin, oi milloin, oppisin?!?

Vierailija
91/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun yritän leipoa. Olen ihan järjettömän huono leipomaan, vaikka seuraisin mitä ohjetta miten tarkkaan tahansa, aina lopputulos on jokinsortin katastrofi. Sämpylät näyttää yleensä aina jonkinlaisilta meteoriiteilta.

Sama homma. Olen keliaakikon äiti ja en millään saa gluteenittomia leipomuksia onnistumaan. Sämpylät on joko lättänöitä, raakoja tai kivikovia. Vastikään leipomani muffinssit oli sisältä raakoja vaikka olivat yli suositusajan uunissa. Pizzaohjeita olen kokeillut jo kolme ja kaikki omituisen koostumuksen omaavia. Nyt ostin rahkapulla-ainekset. Voin raportoida miten meni. :D

Leipominen on ihan kemistin hommia. Vaatii tarkat määrät alkuaineita oikeassa suhteessa ja oikeassa järjestyksessä sekä lämpötilassa, ja silti menee pieleen. ;DD

Kivikovia kohoamattomia kakkuja on uunista löytynyt, samoin ylitursuneita meteoriitteja täälläkin.

Vierailija
92/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin just ruvettu seurustelemaan miehen kanssa. Tein meille kesäkeittoa, josta molemmat tykättiin. Sitä oli vain liian vähän kahdelle.

Toisella kertaa seurustelun alkuaikoina tein jauhelihapihvejä. Ne eivät pysyneet koossa.

Vierailija
93/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein karjalanpiirakoita. Puuron tein hauduttamalla, eli maito ei missään vaiheessa kiehunut. Piirakoista tuli oikein nättejä, mutta uunissa puuron sisältämä maito sitten kiehahti... Kaikki kuoret avautuivat, puuro levisi pellille ja kärähti siihen kiinni. 

Vastaisuudessa muistan, että maidon täytyy kiehahtaa kuohuvaksi jo _ennen_ uuniin laittoa. Sitten puuro ei kuohu uunissa.

Ei se siitä ole kiinni. Lisää kananmuna puuroon ennenkun täytät piirakat niin puuro ei ylireagoi uunissa.

Kananmunaa karjalanpiirakoihin? Tästä kuulen ensimmäistä kertaa.

Minä laitan puuroon maitoa, riisiä ja suolaa. Kuoriin laitan ruisjauhoja, suolaa ja vettä. Paistamisen jälkeen uitan voi-maito-seoksessa.

Vierailija
94/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä anoppilassa ekaa kertaa vieraillessa tein kattilapoppareita oliiviöljyllä... no syttyi koko paska tuleen ja se kattila lensi roskiin. Ensivaikutelma 10+. :D

Vierailija
95/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkasin chiliä. Silmäkulmaa rupesi kutittamaan, niin menin sitten hieraisemaan chilit silmään. Siihen päälle ruoka oli niin tulista, että roskiin meni.

Samantapainen tapaus minulla. Olin pilkkonut voimakkaita habaneroja ja en sitten muistanut pestä käsiäni heti. Menin käymään virtsaamassa ja se polte ja kihelmöinti mikä peeniksessäni tuntui, oli jotain todella tympeää. Polte tuntui ainakin tunnin, vaikka koitin parhaani mukaan saada pestyä. Nykyään muistan pestä käteni huolellisesti chilien käsittelyn jälkeen.

Olisit rypsiöljyllä huuhtonut penistäsi ja sitten pessyt vedellä.

Hän olisi kuitenkin unohtunut kiillottamaan sitä öljyllä...

Vierailija
96/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pakastimesta naudanlihasuikaleita nuorena vaimona ja aloin tehdä kastiketta. Sain sen valmiiksi ja haju oli outo. Katsoin pakkausta ja totesin että lehmäparka oli jo vuoden maannut vainajana ja oli parempi tehdä ristinmerkki, ehkä laulaa joku muistovirsi vuosipäivän kunniaksi ja haudata tuotos vessanpyttyyn...

Vierailija
97/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin munakkaan ja keksin raastaa sekaan punakaalia. No munakkaasta tuli hirveän värinen! Muistutti sinertävän vihertävää tiskiluutua. Jäi syömättä.

Vierailija
98/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köksän tunnilla eräs poika sotki keskenään tl ja dl lyhenteet ja iski ruokaan desin suolaa. :D

Suunnilleen saman teki ruuanlaittoparini kotitalouden tunnilla. Makkarakeittoon oli tarkoitus laittaa teelusikallinen kirveliä, parini laittoi desin. Soppa oli syötävä siitä huolimatta

😂 En tosin ole itsekään mikään huippukokki, mutta mitattavat ainemäärät ovat kyllä hallussa.

Vierailija
99/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin jumittaan käteni sähkövatkaimen vispilöiden väliin kakkutaikinaa vatkatessa. Taikina päätyi roskikseen ja leipuri saikulle.

Vierailija
100/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa saanut tulipalon aikaan keittiössä. Ensimmäisellä kerralla valmispitsaa paistaessa syttyi koko pelti pitsoineen tuleen. Pellille leivinpaperin alle oli jäänyt rasvaa, joka ilmeisesti sen aiheutti. No, uuni pois päältä ja koko höskä ulos lumihankeen. En muista miten sain sen kuljetettua ilman suurempia vahinkoja. Toisella kerralla valmis uunikalapaketin vuoka syttyi itsessään tuleen uunissa. Oli kyllä uuninkestävä eli ei olisi pitänyt syttyä. Sammui sitten itsellään. Ihme, että uuni on vielä kunnossa näiden jälkeen. Muuten olen surkea kokki, kun itse yritän ruokaa tehdä. Yleensä teen jotain ihme viritelmiä ja sovelluksia. Toisaalta äitini on vielä huonompi kokki eli minä vielä nyt edes yritän.