Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat kokkausmokat

huono kokki
14.09.2017 |

Mikä on pahin tohelointisi kokatessa? Kuvaa tilannetta, milloin ruoat ovat lentäneet roskiin syömäkelvottomina, kokkauksen lopputulos on ollut suorastaan hupaisa tai kokkaus on aiheuttanut suoranaista vahinkoa keittiön tavaroille, sisustukselle tai terveydelle. Tai ainakin aiheuttanut pahan sotkun tai käryn.
Onko täällä muita kelle sattuu ja tapahtuu?

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köksän tunnilla eräs poika sotki keskenään tl ja dl lyhenteet ja iski ruokaan desin suolaa. :D

Mulle sattunut köksäntunnilla melkein sama, vieläpä ensimmäisellä tunnilla. Olisi pitänyt laittaa desi sokeria niin minä laitoin desin suolaa.

Vierailija
62/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin perunat pohjaan. Vesi haihtui kokonaan ja perunat paloivat pohjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

raastoin pientä porkkanannysää loppuun asti ja veri lensi

Vierailija
64/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein valkokastiketta ensimmäistä tai toista kertaa elämässäni. Piti laittaa ripaus valkopippuria, mutta pippuria putosikin pussista aivan liikaa. Yritin ottaa enimmät pippurit pois kastikkeesta, mutta silti ruoka oli ihan liian pippurista.

Kerran päätin kokeilla itse keksimääni kanakastiketta, johon tuli kanan lisäksi ainakin ananasmurskaa, sipulia, tomaattimurskaa ja purkillinen ruokakermaa sekä jotain yrttimaustetta. Lopputulos oli kaukana siitä, mitä olin kuvitellut. Kastike näytti ihan oksennukselta, eikä maku ollut juurikaan parempi, vaikka ihme kyllä pystyin tuon kastikkeen syömään. Piti vain peittää kastike makaronien alle ja pitää lisäksi silmät kiinni :D

Vierailija
65/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin liivatejauhetta glögikakun kiilteeseen. Tai siis yritin käyttää, en osannut eikä ohjeissa neuvottu joten kakun päällä oli lammikko glögiä. En ole eläissäni ollut niin kiukkuinen leipoessani ::D

Vierailija
66/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkasin chiliä. Silmäkulmaa rupesi kutittamaan, niin menin sitten hieraisemaan chilit silmään. Siihen päälle ruoka oli niin tulista, että roskiin meni.

Samantapainen tapaus minulla. Olin pilkkonut voimakkaita habaneroja ja en sitten muistanut pestä käsiäni heti. Menin käymään virtsaamassa ja se polte ja kihelmöinti mikä peeniksessäni tuntui, oli jotain todella tympeää. Polte tuntui ainakin tunnin, vaikka koitin parhaani mukaan saada pestyä. Nykyään muistan pestä käteni huolellisesti chilien käsittelyn jälkeen.

Olisit rypsiöljyllä huuhtonut penistäsi ja sitten pessyt vedellä.

Vierailija
67/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravistelin oikein rivakasti ruokakermapurkkia mikä olikin avattu. Joo, hiukset ja silmälasit ihan kermassa.

Mulla kävi pari viikkoa sitten sama, mutta nestemäisen lihaliemen kanssa. Avasin pullon ja heti perään ravistin voimakkaasti. Paksua, tummaa lihalientä joka paikassa...

Vierailija
68/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhein ja noloin ruoanlaitto kokemukseni on ehdottomasti se kun jouduin 7.luokan köksässä tekemään yksikseni sipulikeittoa. En ollut siihen mennessä laittanut ruokaa oikeastaan ollenkaan... No pilkoin sipulin ja olin laittanut valmiiksi öljyn pannulle kuumenemaan. Sitten laitoin sipulit pannulle ja ne paloivat ihan mustaksi. Sanoin tästä opettajalle ja kysyin voisinko ottaa uudet sipulit, kun vahingossa olin pilannut ne tämän virheen vuoksi... No opettaja sanoi, että en voi, että tee vaan loppuun se. No luonnollisesti keitosta tuli palaneen ja kitkerän makuista hirvitystä ja kaikki naureskelivat asialle ja itse koitin vain itkua pidätellä siinä onnistumatta. Kokemus oli tosi ikävä jo valmiiksi heikosta itsetunnosta kärsivälle nuorelle.. Tästä jäi aika pahat traumat pitkäksi aikaa, mutta nyt aikuisena osaan laittaa kyllä ruokaa ihan hyvin. :)

Vierailija
69/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein valkokastiketta ensimmäistä tai toista kertaa elämässäni. Piti laittaa ripaus valkopippuria, mutta pippuria putosikin pussista aivan liikaa. Yritin ottaa enimmät pippurit pois kastikkeesta, mutta silti ruoka oli ihan liian pippurista.

Kerran päätin kokeilla itse keksimääni kanakastiketta, johon tuli kanan lisäksi ainakin ananasmurskaa, sipulia, tomaattimurskaa ja purkillinen ruokakermaa sekä jotain yrttimaustetta. Lopputulos oli kaukana siitä, mitä olin kuvitellut. Kastike näytti ihan oksennukselta, eikä maku ollut juurikaan parempi, vaikka ihme kyllä pystyin tuon kastikkeen syömään. Piti vain peittää kastike makaronien alle ja pitää lisäksi silmät kiinni :D

Tuon takia teen kaikki ruoat resepteistä. En vaan osaa :-D Suosittelen ripottelemaan mausteet ensin lusikkaan tai kädelle (ei ruoan päällä) ja siitä ruokaan.

Vierailija
70/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin liivatejauhetta glögikakun kiilteeseen. Tai siis yritin käyttää, en osannut eikä ohjeissa neuvottu joten kakun päällä oli lammikko glögiä. En ole eläissäni ollut niin kiukkuinen leipoessani ::D

Ruoanlaitto saa aikaan yllättävän voimakkaita tunteita. Olen joskus jopa purskahtanut itkuun, kun olen epäonnistunut jossain ruoassa, vaikkei se niin vakava asia olekaan.

Vierailija
71/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset reseptit on v-mäisiä, joissa ei tarkasti neuvota asioita vaan oletetaan, että osaa tehdä asian.

Vierailija
72/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juustokakun marjojen päälle kiillettä, joka ei hyytynyt.

Vierailija
73/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kakarana pannukakkua, tai siis yritin, kippasin taikinat pelliltä uunin pohjalle ja siivo (ja dunkkis) oli melkoinen.

Vierailija
74/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkasin chiliä. Silmäkulmaa rupesi kutittamaan, niin menin sitten hieraisemaan chilit silmään. Siihen päälle ruoka oli niin tulista, että roskiin meni.

Samantapainen tapaus minulla. Olin pilkkonut voimakkaita habaneroja ja en sitten muistanut pestä käsiäni heti. Menin käymään virtsaamassa ja se polte ja kihelmöinti mikä peeniksessäni tuntui, oli jotain todella tympeää. Polte tuntui ainakin tunnin, vaikka koitin parhaani mukaan saada pestyä. Nykyään muistan pestä käteni huolellisesti chilien käsittelyn jälkeen.

Kaksi sanaa: Habanero. Kuukuppi.

En istunut kahteen päivään.

Vierailija
75/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viime viikonloppuna wonton-keittoa, eli pieniä jauhelihataikinanyyttejä liemessä. Kaupassa ei ollut wonton-kuoria, joten ajattelin että kevätkäärylekuoret käyvät, eikö niissä ole suht samat aineet. No ei ole, kevätkääryletaikina on tehty vehnäjauhoista ja vedestä, wontoneissa on noiden lisäksi kananmunaa, ja ilman tätä sidosainetta nyyttini liukenivat liemeen joka muuttui ällöttäväksi vehnäjauholiisteriksi jossa lillui harmaita jauhelihaklimppejä.

Vierailija
76/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kokkauskokeilut, joita harrastin ensimmäisessä omassa asunnossani tyylillä  "pannuun/kattilaan sekaisin ja ääntä kohti". Muistan mm. kastikkeen johon tuli kermaa, ananasta, pitsamaustetta ja nakkeja sekä  ylipippurisen tonnikala/makaroni-mössön !

Vierailija
77/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon kanssa tehtiin simaa (ei oltu mitään lapsia enää) ja minä luin väärin hiivan määrän, katsoin tieten että dl vaikka piti olla tl. No ei siinä kauan mennyt kun alettiin ihmetellä, että mikä helkkarin äänekäs pulputus tuolta kuuluu :')

Vierailija
78/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla leivoin pieniä piirasia Lidlin rullavoitaikinasta. Siis se ohut paperi on siinä mukana alla. Oli vieras uuni ja huomasin etteivät ruskistu kunnolla. Säädin uunia ja nostin pellin ylimpään kiskoon. En tajunnut, että laitoinkin grillivastukset päälle ja paperi tietysti leimahti palamaan. Tuli kiire.

Joskus ennenmuinoin eli nuorena kun en ollut paljoa leiponut, teimme avokin kanssa yhdessä mustikkapiirakkaa. Ihmettelimme, että miten tää taikina on näin kamalan kovaa, mutta jatkettiin. Kun piirakka oli jo melkein kypsä niin tajuttiin, että meiltä jäi taikinaan tuleva maito laittamatta, jotain 1,5 dl. Heitettiin se osittain mustikoiden ja taikinoiden päälle ja kyllähän se pohja oli parempi ehkä sentin syvyydeltä. Onneksi emme leiponeet vieraita varten.

Vierailija
79/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhein ja noloin ruoanlaitto kokemukseni on ehdottomasti se kun jouduin 7.luokan köksässä tekemään yksikseni sipulikeittoa. En ollut siihen mennessä laittanut ruokaa oikeastaan ollenkaan... No pilkoin sipulin ja olin laittanut valmiiksi öljyn pannulle kuumenemaan. Sitten laitoin sipulit pannulle ja ne paloivat ihan mustaksi. Sanoin tästä opettajalle ja kysyin voisinko ottaa uudet sipulit, kun vahingossa olin pilannut ne tämän virheen vuoksi... No opettaja sanoi, että en voi, että tee vaan loppuun se. No luonnollisesti keitosta tuli palaneen ja kitkerän makuista hirvitystä ja kaikki naureskelivat asialle ja itse koitin vain itkua pidätellä siinä onnistumatta. Kokemus oli tosi ikävä jo valmiiksi heikosta itsetunnosta kärsivälle nuorelle.. Tästä jäi aika pahat traumat pitkäksi aikaa, mutta nyt aikuisena osaan laittaa kyllä ruokaa ihan hyvin. :)

Voi ei... mielestäni kyllä opettajalta vähän huonosti hoidettu. Kaikille sattuu virheitä ja palaneesta sipulista ei kyllä saa mitään syömäkelpoista tehtyä.

Vierailija
80/181 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo reilusti aikaa, mutta jäi elävästi mieleen. Leivoin muistaakseni suklaakakkua ja taikinaan piti laittaa vähän öljyä. No, rypsiöljy oli loppu, niin ajattelin että eiköhän tuo oliiviöljy käy myös. Eipä käynyt. Maistoin onneksi taikinaa ennen vuokaan laittamista ja hyiiii miten se oliiviöljy puski sieltä läpi! Taikina meni roskiin ja minä kauppaan öljyostoksille.