Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri palkattu vakkari kertoi että yrittävät nyt toista lasta

Vierailija
12.09.2017 |

Paljastanko tämän esimiehelle ennen koeajan loppumista? Törkeää aloittaa työt kun kohta on pitkä äitiysloma edessä!

Kommentit (265)

Vierailija
41/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sillä ole väliä vaikka kertoisitki, ei tuollainen ole peruste jättää työntekijää palkkaamatta, eikä tuollaista tarvitse työhaastattelussa mainita.

Vai mitä ap meinaat, että jos on lapsi-suunnitelmia niin ei saa hakea vakituista työpaikkaa?

Ja itse olen lapseton sinkku.

Vierailija
42/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tarvittais uusi systeemi tähän, esim. äiti saisi olla äitiyslomalla 6kk ja isä isyyslomalla 6kk, tällöin tämäkin asia painoittuisi tasaisemmin sukupuolten välille, mikä edistäisi tasa-arvoa työmarkkinoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.30v sitten oli eräs tutkimusprojekti, johon valittiin 3hlöä.Yksi oli nainen. Tutkimusaika n.2-3v.Osallistujat joutuivat sitoutumaan täksi ajaksi,koska  se oli melko kallis projekti(taisi olla miljoonan,parin luokkaa.En muista tarkkaan.Oli markka-aika.Nainen tuli raskaaksi,koko projekti keskeytyi! Tuli kalliiksi palkata nainen! Arvatkaa oliko seuraavassa naisia!

Vierailija
44/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei todellakaan ole mikään provo! Kirkkain silmin näistä suunnitelmistaan kertoi. Ja joku kysyi että millainen työntekijä olen? Olen lojaali, enkä katso hyvällä että työnantajaani vedätetään.

Ap

Mitäs jos tämä uusi on myös lojaali, aikoo olla työpaikassa vuosikymmeniä? Mitä jos on huipputyyppi ja tosi osaava? Mitä yksi äitiysloma siinä merkkaa!

Onko hän jo ehtinyt näitä jaloja piirteitään osoittamaan? Kun kovasti on jo lastenhankinta mielessä. Onneksi olkoon, työsuhteet tulevat varmasti enenevissä määrin alkamaan "määräaikaisina", jotta työnantaja ehtii todella nähdä sen tuottavuuden ja lojaaliuden, ennen kuin mahdollistaa työntekijän vakiintua.

Vierailija
45/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten mietitään, miksei kaikilla naisilla ole työpaikkaa odottamassa vanhempainvapaalta paluuta...

Eli mielestäsi siitä että mies ja nainen saa yhteisen lapsen niin siitä pitää rangaista naista?

Ja naisen olla ottamatta vastaan työtä kun voi tulla jossain kohtaa raskaaksi ja sitten naista voi haukkua loiseksi kun ei mene töihin?

Jos minä olisin apn pomo ja hän tulisi kertomaan koeaikalaisen raskaudesta niin laittaisin sellaisen tyypinv eli apn pihalle heti kun tilaisuus koittaa. Työyhteisöön ei kaivata selkään puukottajia.

Jos joku niin äidit tarvitsevat kokopäiväiset vakityöt. Se raha menee oikeaan osoitteeseen.

46/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei todellakaan ole mikään provo! Kirkkain silmin näistä suunnitelmistaan kertoi. Ja joku kysyi että millainen työntekijä olen? Olen lojaali, enkä katso hyvällä että työnantajaani vedätetään.

Ap

Missä kohtaa sitä työnantajaa oikein vedätetään? Onko se ollut niin tyhmä palkatessaan nuoren naisen, ettei tajua että tuon ikäiset hankkivat lapsia?

Vierailija
47/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ap:lle kuulu. Työnantaja kyllä riskit tietää, kun nuoren naisen palkkaa. Ap on jotenkin naurettava. Ei ole ap itse tainnut uskaltaa tehdä lapsia.

Vierailija
48/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten mietitään, miksei kaikilla naisilla ole työpaikkaa odottamassa vanhempainvapaalta paluuta...

Eli mielestäsi siitä että mies ja nainen saa yhteisen lapsen niin siitä pitää rangaista naista?

Ja naisen olla ottamatta vastaan työtä kun voi tulla jossain kohtaa raskaaksi ja sitten naista voi haukkua loiseksi kun ei mene töihin?

Jos minä olisin apn pomo ja hän tulisi kertomaan koeaikalaisen raskaudesta niin laittaisin sellaisen tyypinv eli apn pihalle heti kun tilaisuus koittaa. Työyhteisöön ei kaivata selkään puukottajia.

Jos joku niin äidit tarvitsevat kokopäiväiset vakityöt. Se raha menee oikeaan osoitteeseen.

Tässä keskustelussa ei ole kritisoitu naisia, jotka "tulevat jossain kohtaa raskaaksi". Tässä puhutaan naisesta, joka tuli uuteen työhön ja on oitis laittamassa pullaa uuniin. Se toki saa jakaa mielipiteitä, mutta älkää nyt aiheesta karatko.

Vierailija
49/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei ap:lle kuulu. Työnantaja kyllä riskit tietää, kun nuoren naisen palkkaa. Ap on jotenkin naurettava. Ei ole ap itse tainnut uskaltaa tehdä lapsia.

Ei pitäisi olla mitään "riskiä" vain sen perusteella, että hakija on nuori nainen. Mutta valitettavasti jotkut antavat siihen aihetta.

Vierailija
50/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkalliset äitiysvapaat pitäisi kieltää lailla!

Entä isyysvapaat? Mieheni työnantaja tarjoaa puolen vuoden palkallisen isyysvapaan. Pitäisikö tämäkin kieltää?

Vierailija
51/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen olet työkaverina? Etkö halua osaltasi auttaa naisia yhdistämään työelämää sekä perhettä? Tuskin missään töissä oletkaan, kunhan provoilet vauva-palstalla. Useimmissa töissä työaikaakin vielä jäljellä tähän aikaan.

Ja useissa töissä työvuoron alkuun vielä monta tuntia tähän aikaan.

Vierailija
52/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololollollolloo, trolololoo!

Vierailija
53/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kerro tuollaista asiaa puolitutuille. Voithan kertoa esimiehelle ja ihmetellä siten, kun työkaverisi nauraa sinulle päin naamaa, että olet keksinyt omiasi.

Ei naura enää potkujen jälkeen.

Vierailija
54/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita myös ettei ole valoja polkupyörässä!!!

Ja ettei litistänyt maitopurkkia ja laittoi vielä työpaikan roskikseen!!!!

Potkut tulee.

t. pomo

Vierailija
55/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ainakin varmaa ettei ap:n työnantaja enää tämän jälkeen palkkaa vakkareita. Tai kokoaikatyötä kyllä löytyy mutta nollasopparilla.

Vierailija
56/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hihkun onnesta, kun työökaverit ilmoittaa raskausuutisen. Ap on jotenkin kateellinen ja katkera.

Vierailija
57/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella nykyään tilanne se, että lasten hankintaa lykätään vuosia määräaikaisuuksien ja epävarman työtilanteen takia. Kun se vakipaikka sitten vihdoin irtoaa niin en ymmärrä miksi ihmeessä sillon ei saisi lapsia tehdä? Nykyään ollaan huolissaan siitä, että lastenhankintaa lykätään liian pitkään, eikä ihme jos eka vakipaikka irtoaa nelikymmpisenä (ehkä just siks, ettei nuorempia ton raskautumisriskin takia uskalleta palkata).

On muuten uskomatonta, että tästä on vuosikymmeniä jauhettu ilman kummempaa kehitystä. Kansalaisten lisääntyminen on yhteiskunnalle jatkuvuuden takaamiseksi tärkeää, joten järkevintä olisi, että perhevapaiden kustannukset maksettaisi valtion pussista eikä ysittäisten työnantajien. Plussa vielä siitä jos ei kustannuksissa tehdä eroa sillä kumpi vanhemmista lasta hoitaa (tai vaikka hoitaisi molemmat osa-aikaisesti työn rinnalla).

Tällä hetkellä aen pahimmat "kustannuksen" maksavat nuoret naiset, jotka elävät vuosien määräaikaisputkissa eivätkä edes saa niitä lapsia.

Tasa-arvo toteutuisi jos kustannukset jaettaisi aina molempien vanhempien työnantajien kesken 50/50. Voi olla haastavaa toteuttaa käytännössä. Isoja firmoja en sääli, mutta onhan se fakta, että pienen firman taloudelle kustannukset voi olla kovat. Tässä saisi yhteiskunta tulla vastaan.

Vierailija
58/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan Provo. Mutta ihan rehellisesti, mielestäni uusi työpaikka ja lapsen hankinta ovat molemmat omanlaisiaan "projekteja", ja niitä ei pitäisi toteuttaa päällekkäin. Työssäkäyvä nainen saa lisääntyä, mutta tota en arvosta.

Miten uutta työtä pitäisi hakea, jos on suunnitelmissa lasten hankinta? Raskaaksi tulemisessa voi kestää vuosikin. Puolen vuoden määräaikaisia hakemaan vain?

Jospa ehtisi oppia uutta työtään sen verran, että kykenee edes sijaisensa perehdyttämään. Jos ja kun naiset haluavat olla työelämässä ja yhteiskunnan pyörittämisessä täysipäisiä ihmisiä siinä missä miehetkin, niin ei voi olla niin, että raskaus ja hormonit määrittää kaikkea mitä teemme. Ei mielestäni ole liikaa vaadittu, että perehtyy vastaanottamaansa työhön ennen kuin alkaa pukata seuraavaa projektia.

En ymmärrä, miksi naisten pitäisi ottaa henkilökohtaiseksi ongelmakseen työnantajan kukkaro, kun työnantaja ei koskaan joustaisi missään takaisinpäin?

Toki jos kokee työpaikan pelkkänä mammailun taloudellisena mahdollistajana, niin noin sitä varmaan pitää ajatella. Mutta itse saan paljon mielihyvää työstäni ja se on tärkeä osa elämääni.

Jos nainen on työssä samassa paikassa 40 vuotta, niin mitä yksi tai kaksi äitiysvapaata siinä merkkaa?

Se on ihan ok! Mutta. Sinut on juuri valittu uuteen työhön, lukuisten kandidaattien joukosta. Työnantajasi uskoo sinuun. Työtoverisi odottavat innolla, että työkuorma helpottuu. Osastolla on suuria suunnitelmia. Mutta pam. Hankkiudut oitis raskaaksi. Mun mielestä se ei ole ok.

Jääkö se nainen heti raskauduttuaan pois töistä? Aloittaja ei maininnut mitään, millaisessa työssä on. Voi olla, että uusi työntekijä on vain yksi rivityöntekijöistä, yksi kahdestasadasta. Pam.

Vierailija
59/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hihkun onnesta, kun työökaverit ilmoittaa raskausuutisen. Ap on jotenkin kateellinen ja katkera.

Tässä ei ollut kyse siitä, että sun bestwörkfriend mirkku saa lapsen, vaan täysin uudesta työntekijästä. No, ei sen tietenkään tarvitse reaktioosi vaikuttaa.

Vierailija
60/265 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kerro tuollaista asiaa puolitutuille. Voithan kertoa esimiehelle ja ihmetellä siten, kun työkaverisi nauraa sinulle päin naamaa, että olet keksinyt omiasi.

Mulle kertoi kerran nainen jonka kanssa olin juonut kahvia n 30 min :D

Onpa teidän työpaikalla pitkät kahvitauot? Miten tuo on mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän