Juuri palkattu vakkari kertoi että yrittävät nyt toista lasta
Paljastanko tämän esimiehelle ennen koeajan loppumista? Törkeää aloittaa työt kun kohta on pitkä äitiysloma edessä!
Kommentit (265)
Kerro! Älä anna ta:n ottaa mitään riskiä että tuollainen kieroilija nappaa vakipaikan ja heti aiheuttaa tuplakulut!
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kerro tuollaista asiaa puolitutuille. Voithan kertoa esimiehelle ja ihmetellä siten, kun työkaverisi nauraa sinulle päin naamaa, että olet keksinyt omiasi.
Mulle kertoi kerran nainen jonka kanssa olin juonut kahvia n 30 min :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kerro tuollaista asiaa puolitutuille. Voithan kertoa esimiehelle ja ihmetellä siten, kun työkaverisi nauraa sinulle päin naamaa, että olet keksinyt omiasi.
Aika nuori ja sosiaalinen. Ehkei vaan ajatellut mitä sanoi?
Ap
Palkalliset äitiysvapaat pitäisi kieltää lailla!
Meillä firmassa kaksi vakkaripaikan saanutta raskautui lähes heti. Mutta mä kyllä ymmärrän, vaikka työkavereiden vaihtuminen onkin aina rassaavaa.
Kuules nyt pikku aivokääpiö! Kyllä myös työssäkäyvillä naisilla on oikeus lisääntyä!
Vierailija kirjoitti:
Palkalliset äitiysvapaat pitäisi kieltää lailla!
Niin, ja Suomen syntyvyys on saatava nousuun! Miksei naiset tee lapsia?! Miehille pitää saada oikeus kieltäytyä isyydestä ja elareista sekä naisille pakkosynnytys, jos mies haluaa lapsia!
Tämä on varmaan Provo. Mutta ihan rehellisesti, mielestäni uusi työpaikka ja lapsen hankinta ovat molemmat omanlaisiaan "projekteja", ja niitä ei pitäisi toteuttaa päällekkäin. Työssäkäyvä nainen saa lisääntyä, mutta tota en arvosta.
Millainen olet työkaverina? Etkö halua osaltasi auttaa naisia yhdistämään työelämää sekä perhettä? Tuskin missään töissä oletkaan, kunhan provoilet vauva-palstalla. Useimmissa töissä työaikaakin vielä jäljellä tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan Provo. Mutta ihan rehellisesti, mielestäni uusi työpaikka ja lapsen hankinta ovat molemmat omanlaisiaan "projekteja", ja niitä ei pitäisi toteuttaa päällekkäin. Työssäkäyvä nainen saa lisääntyä, mutta tota en arvosta.
Miten uutta työtä pitäisi hakea, jos on suunnitelmissa lasten hankinta? Raskaaksi tulemisessa voi kestää vuosikin. Puolen vuoden määräaikaisia hakemaan vain?
Mulle tarjottiin työpaikassa vakkarisopimusta kun olin jo yli 20 viikolla raskaana, mutta maha ei näkynyt enkä ollut vielä kertonut. Menin kirjoittamaan sopparia ja siellä ennen kirjoitusta kerroin, ei vaikuttanut sopimuksen tekoon.
Ja sitten mietitään, miksei kaikilla naisilla ole työpaikkaa odottamassa vanhempainvapaalta paluuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten uutta työtä pitäisi hakea, jos on suunnitelmissa lasten hankinta? Raskaaksi tulemisessa voi kestää vuosikin. Puolen vuoden määräaikaisia hakemaan vain?
Jospa ehtisi oppia uutta työtään sen verran, että kykenee edes sijaisensa perehdyttämään. Jos ja kun naiset haluavat olla työelämässä ja yhteiskunnan pyörittämisessä täysipäisiä ihmisiä siinä missä miehetkin, niin ei voi olla niin, että raskaus ja hormonit määrittää kaikkea mitä teemme. Ei mielestäni ole liikaa vaadittu, että perehtyy vastaanottamaansa työhön ennen kuin alkaa pukata seuraavaa projektia.
Vierailija kirjoitti:
Paljastanko tämän esimiehelle ennen koeajan loppumista? Törkeää aloittaa työt kun kohta on pitkä äitiysloma edessä!
Älä nyt viitsi. Hänhän vain tekee oman osuutensa Rinteen synnytystalkoissa.
Tähän se tilanne on menny ihan siks kun lisääntymisiässä olevia naisia syrjitään työmarkkinoilla. Jos heihin suhtauduttaisiin kuten muihinkin , ei tarvitsisi juonitella.
Ja mitä sinuun tulee joka ehdotit palkallisten äitiyslomien poistamista:
a) työnantaja ei maksa palkkaa, kela maksaa (jos ei lasketa tesin mukaista 0-3 kk aikaa)
b) ilman niintä palkallisia vapaita lapset eläisivät köyhyydessä. Sen mahdollisia seurauksia tuskin tarvitsee edes sinunlaisellesi eritellä
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet törkeä trolli, jonka olemassaolo on rikos ihmisyyttä bastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tarjottiin työpaikassa vakkarisopimusta kun olin jo yli 20 viikolla raskaana, mutta maha ei näkynyt enkä ollut vielä kertonut. Menin kirjoittamaan sopparia ja siellä ennen kirjoitusta kerroin, ei vaikuttanut sopimuksen tekoon.
Niin, et ollut uudessa työssä. Eri tilanne kuin tässä provossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, et ollut uudessa työssä. Eri tilanne kuin tässä provossa.
Noo uudessa ja uudessa, olin ollut vajaa vuoden siellä töissä ennen tuota.
Ilmoita myös ettei ole valoja polkupyörässä!!!
Ja ettei litistänyt maitopurkkia ja laittoi vielä työpaikan roskikseen!!!!