Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 lasta perheessä.. JÄRKYTTÄVÄT ruokamenot

Vierailija
12.09.2017 |

http://www.is.fi/perhe/art-2000005363874.html

Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(

Kommentit (314)

Vierailija
61/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään tuo päivittäinen maidon määrä on järkyttävä.

Todellakin järkyttävä määrä maitoa. Ostaisivat silläkin rahalla esimerkiksi jotain oikeaa juustoa.

Vierailija
62/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin. Meillä on 4 henkinen perhe, mutta emme juo yli 4 litraa maitoa päivässä. Miksi näissä jutuissa tuntuu olevan aina tarve liioitella näitä ruokamääriä. Myös nuo 8 vuotiaan järkyttävät leipämäärät aterialla ovat sairaat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?

Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.

Paljonko maksoit veroja ja montako lasta?

Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?

Tajuan, mutta näin se on muillakin. Ei vain sairaanhoitajilla.

Eli et maksanutkaan itse.

Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.

Haista nyt kukkanen.

Kyllä sullekin ne sairaanhoitajien suojatyöpalvelukset kelpaavat kun löydät rinnastasi kyhmyn tai miehesi saa auvoverenvuodon.

Et sinä niitä hoida. Vaan lääkäri. Vaikka kuinka mielestäsi omaisitkin lääkärin vallan. Ja se on aivo, ei auvo.

Joo lääkäri sen isoimman osan tekee. Miten sen nyt ottaa. Lääkärillähän on aikaa laitella tipat sun muut. Lääkäri määrää kyllä sen hoidon, mutta kenellepä se toteutus siitä jää, jos nyt ei leikkauksesta puhuta? Onnea vaan elämääsi ilman sairaanhotajia. Ensi kerran kun käyt siellä sairaalassa niin koitapa pärjätä ilman. Saat lääkäriltä hyvässä lykyssä aikaa 10 minuuttia ja lopun saat pärjätä itseksesi ilman näitä suojatyöläisiä.

Vierailija
64/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja rento asenne perheen äidillä, ei vaikuta turhalta hermoilijalta ja nipottajalta.

Ruokaan menee paljon rahaa ja sen laittamiseen aikaa. Toivottavasti ei unohdeta ruoan terveysvaikutuksia ja muistetaan ruokkia ja syödä ravintorikasta ruokaa.

Vierailija
65/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä toi kahdeksanvuotiaan kuusi leipäpalaa iltapalalla parin puurolautasen lisäksi. Ja kolme sälliä veti sata lihapullaa?

Syökö muiden urheilevat tenavat noin paljon?

Oikeesti syö, poikien maha taitaa vetää "vähän" enemmän kuin tyttöjen. Meidän sälli söi (silloin kun asui vielä kotona ja urheili) kerta-annoksena litran verran keittoa tai risottoa lounaalla, toinen iso lämmin ruoka iltapäivällä (iso lautanen ihan täysi ja ruoka  kekona), välipalat ja herkut lisäksi. Aamupalaa ei syönyt koskaan. Tuskitteli kun paino ei nouse eikä liho. Salilla kävi ja söi kuin hevonen. Lohduttelin että oota pari-kolmekymmentä vuotta niin paino alkaa nousemaan vaikka et syö kuin murto-osan tuosta määrästä :) Vertailun vuoksi, itse söin samaan aikaan noin desin verran keittoa tai risottoa samalla aterialla ja paino ei vaan tippunut, vaikka liikuin ahkerasti.

Vierailija
66/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nuo nuorimmat tuosta vielä kasvaa niin menot varmasti räjähtävät...

Muutaman vuoden kuluttua vanhimmat lapset ovat jo voineet muuttaa omilleen.

Ihmeellinen ketju. Vähän väliä täältä saa lukea, miten kauheaa on, kun syntyvyys pienenee. Sitten, kun joku tekee lapsia, niin sehän se vasta kauheaa onkin.

Vierailija
67/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ihmeen takia suurperhekeskusteluhin sotketaan keskustelu maapallon kestokyvystä? Suomessa väestö vähenee koko ajan, hyvähän asia se on jos lapsia viitsitään tehdä useampikin kuin 1,5. Eiköhän se ole lopuksi jokaisen ihmisen oma asia, montako lasta tekee. Mitä tulee maapallon ylikuormittumiseen, miettiköön jokainen omia elintapojaan ja kulutuskäyttäytymistään ennen kuin alkaa säännöstellä muiden lisääntymistä.

Anopillani on niin ikään seitsemän poikaa, eivätkä mitään lessuja ole. Tulot ovat olleet aina pienehköt, lapsilisien päälle ei ole tullut mitään sossun tukia. Mutta mitään tarpeellista ei ole puuttunut. Niukkuus on tehnyt kekseliääksi!

Vierailija
68/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin järkyttävä määrä maitoa. Ostaisivat silläkin rahalla esimerkiksi jotain oikeaa juustoa.

Miksi?

Vierailija
69/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täällä päivitellään miksi sairaanhoitajat vaatii lisää palkkaa kun ne tienaa niin hyvin, sitten jo ollaankin sitä mieltä, ettei sairaanhoitajilla ole varaa maksaa edes yhden lapsen päivähoitokuluja vaan se menee yhteiskunnan pussista. Missä logiikka?!😂

Vierailija
70/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nuo nuorimmat tuosta vielä kasvaa niin menot varmasti räjähtävät...

Muutaman vuoden kuluttua vanhimmat lapset ovat jo voineet muuttaa omilleen.

Ihmeellinen ketju. Vähän väliä täältä saa lukea, miten kauheaa on, kun syntyvyys pienenee. Sitten, kun joku tekee lapsia, niin sehän se vasta kauheaa onkin.

Kohtuus lapsienkin teossa!

Vierailija
71/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät palkat noilla on.

Vierailija
72/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tossa siis päivittäiset vai viikottaiset maitomäärät? Jotenkin tuntuu epäuskottavalta, että maitoa kuluisi 12 litraa päivässä, etenkin jos lapset on päiväkodissa/koulussa suurimman osan ajasta. Eihän tuollaista määrää jaksa kukaan edes raahata kaupasta, tarkoittaisi lähes 100 litraa viikossa. Meillä 2 lasta ja maitoa menee ehkä pari litraa viikossa.

Vierailija
73/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 litraa maitoa yhdeksälle hengelle päivässä? Vähän naurettavalta tuntuu, että jokainen perheenjäsen joisi yli litran maitoa päivässä, eihän se ole todellakaan terveellistä vaikka rasvatonta olisikin. Pahasti kuulostaa liioittelulta ja huomionhaulta. Kohtuus kaikessa ruoankin suhteen, enkä todellakaan ole mikään ruoan suhteen kukkahattutäti, päinvastoin. 

Vierailija
74/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 7 edes oo paljon. Mun luokalla oli aikoinaan poika jonka perheessä oli 15 lasta.

Vierailija
75/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?

Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.

Paljonko maksoit veroja ja montako lasta?

Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?

Tajuan, mutta näin se on muillakin. Ei vain sairaanhoitajilla.

Eli et maksanutkaan itse.

Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.

Ehdottomasti pitäisi lopettaa nämä yhteiskunnan kustantamat suojatyöpaikat. Lastenhoidot, kaupunkien kunnossapitotyöt, koulutus ja terveydenhoito varmasti järjestyvät yksityisen alan työntekijöiden vapaa-ajan harrastuksena ilmaiseksi.

Vierailija
76/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapalaksi 3 litraa puuroa ja 5 litraa soppaa. Tässäkin mittasuhteet väärinpäin, sehän kuuluu syödä puuroa sopalla eikä soppaa puurolla. 

Vierailija
77/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran Kiimingin Halpa-Hallissa kassajonossa naisen, jolla oli 13 purkkia maitoa ja varmaan hyllyllinen makaronia ja muita ruokia kärryssä, takana. Ei tarvinnut miettiä mitä uskontokuntaa edustaa.

Vierailija
78/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/perhe/art-2000005363874.html

Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(

Suomalaisen naisen keskimääräinen lapsiluku on tällä hetkellä 1,4 samoin saksalaisen, virolaisen ja monen muun eurooppalaisen naisen. Joten muutama suurperhe siellä täällä ei vaikuta mitään etenkään suomalainen kun täällä valtaosa tekee vain yhden. Saisi huoltosuhteen ja talouden takia olla enemmän tuollaisia perheitä

Vierailija
79/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo 7 lasta ees oo paljon.. miehellä 15 sisarusta.. Meijän lapsella serkkuja varmaan 50 en ees pysy laskuissa perässä. Ruokamäärät kuulostaa kyllä kovilta mutta ei kai niitä lapsia voi nälässäkään pitää? Liian kans pärjää aina.. hyvä että jotku tekee lapsia.. enkä muuten usko että ovat lestoja ees..

Vierailija
80/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat tehneet oman osuutensa  hankkiessaan liudan eläkkeenmaksajia. Eivätkä säti suuria ikäluokkia eläkeahneudesta.

Vain 2/10 syntyvästä tulee nettomaksajaksi. Loput saavat enemmän kuin maksavat veroja. Siksi Suomi velkaantuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi