Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 lasta perheessä.. JÄRKYTTÄVÄT ruokamenot

Vierailija
12.09.2017 |

http://www.is.fi/perhe/art-2000005363874.html

Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(

Kommentit (314)

Vierailija
41/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?

Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.

Paljonko maksoit veroja ja montako lasta?

Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?

Tajuan, mutta näin se on muillakin. Ei vain sairaanhoitajilla.

Eli et maksanutkaan itse.

Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.

Haista nyt kukkanen.

Kyllä sullekin ne sairaanhoitajien suojatyöpalvelukset kelpaavat kun löydät rinnastasi kyhmyn tai miehesi saa auvoverenvuodon.

Et sinä niitä hoida. Vaan lääkäri. Vaikka kuinka mielestäsi omaisitkin lääkärin vallan. Ja se on aivo, ei auvo.

Voi sua 😊

Vierailija
42/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä pientä liioittelun makua jutussa. Meillä on viisi lasta, joista neljä poikia ja ovat liikunnallista sorttia, mutta ei todellakaan syödä tuollaisia määriä. 4 kg lihaa aterialla ja 12 litraa maitoa päivässä??? :D Meillä menee 3 litraa maitoa päivässä ja enintään 1 kg lihaa aterialla. Mutta on tuossa ainakin hommaa noita ruokia selkä vääränä kantaa kotiin kun mäkin olen jo ihan poikki... :D

plus 3 litraa jugurttia. 9 henkinen perhe vetää 15 litraa maitotuotteita päivässä. Kyllä se aika hurjalta kuulostaa. Ja jos vanhemmat käyttää maitoa vain kahvin kanssa, niin vielä hullummalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä pientä liioittelun makua jutussa. Meillä on viisi lasta, joista neljä poikia ja ovat liikunnallista sorttia, mutta ei todellakaan syödä tuollaisia määriä. 4 kg lihaa aterialla ja 12 litraa maitoa päivässä??? :D Meillä menee 3 litraa maitoa päivässä ja enintään 1 kg lihaa aterialla. Mutta on tuossa ainakin hommaa noita ruokia selkä vääränä kantaa kotiin kun mäkin olen jo ihan poikki... :D

plus 3 litraa jugurttia. 9 henkinen perhe vetää 15 litraa maitotuotteita päivässä. Kyllä se aika hurjalta kuulostaa. Ja jos vanhemmat käyttää maitoa vain kahvin kanssa, niin vielä hullummalta. 

Oma lehmä tulisi halvemmaksi

Vierailija
44/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?

Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.

Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?

Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.

Sä siis maksoit veroa reilusti yli 2 tonnia kuussa? Niistä veroista kun kustannetaan paljon muutakin kuin päivähoitomaksut. Ihan esimeekiksi tiet.

Äiti, jonka bruttopalkka yksityisellä sektorilla on yli 5 tonnia. Ja lasten päiväkotiaikaan silti olin varmasti nettosaaja.

Vierailija
45/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuo nuorimmat tuosta vielä kasvaa niin menot varmasti räjähtävät...

Vierailija
46/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kerrankin positiivinen juttu! Äiti vaikutti rennolta ja maalaisjärkiseltä tyypiltä eikä yhtään valitusta, ettei rahat riittäisi ja ettei yhteiskunta tue riittävästi. Molemmat vanhemmat vielä töissäkin! Nostan hattua!

Vierailija
47/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan. Suuri perhe ja molemmat vanhemmat käy töissä. Opettaa lapsillekkin mallin jossa raha hankitaan itse eikä tulonsiirtoina yhteiskunnalta. Näitä perheitä ihmettelen missä vanhemmat tai toinen on vain kotona ja lapsia tulee joka vuosi tai toinen uusi. Kyllä ihmisen on elätettävä jälkikasvunsa.

Vierailija
48/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä siis maksoit veroa reilusti yli 2 tonnia kuussa? Niistä veroista kun kustannetaan paljon muutakin kuin päivähoitomaksut. Ihan esimeekiksi tiet.

Äiti, jonka bruttopalkka yksityisellä sektorilla on yli 5 tonnia. Ja lasten päiväkotiaikaan silti olin varmasti nettosaaja.

Kyllä maksoin. Reilusti yli sen. Ja lasten isän verot kyllä kustansi meille tiet.

Vierailija
49/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hattua nostan. Suuri perhe ja molemmat vanhemmat käy töissä. Opettaa lapsillekkin mallin jossa raha hankitaan itse eikä tulonsiirtoina yhteiskunnalta. Näitä perheitä ihmettelen missä vanhemmat tai toinen on vain kotona ja lapsia tulee joka vuosi tai toinen uusi. Kyllä ihmisen on elätettävä jälkikasvunsa.

Mitäs vit se sulle kuuluu jos toisen tuloilla tullaan toimeen? Miten ihmeessä voi olla sulta pois ja kuulua mitenkään sinulle?

Vierailija
50/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vit se sulle kuuluu jos toisen tuloilla tullaan toimeen? Miten ihmeessä voi olla sulta pois ja kuulua mitenkään sinulle?

No aika harva kuitenkaan tienaa tarpeeksi elättääksen vaimon ja seitsemän lasta. Eihän nääkään edes yhdessä pyaty siihen van tulonaiirroilla hekin on menneet.

Vierailija
51/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12-, 15- ja 20-vuotiaat pojat yhdelle aterialle syntyy riittävästi lihapullia 400 g jauhelihaa. Janojuomaksi ei juoda maitoa. Iltapalalla ei syödä älyttömiä määriä puuroa ja soppaa.

Ja se maito. Viikossa menee vähemmän kuin lehden jutun perheellä päivässä.

Vierailija
52/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa sossu eikä Kela. Paitsi varmaankin lapsilisät, minkä saa Suomessa kaikki lapsen pukanneet. Molemmat vanhemmat TÖISSÄ, sairaanhoitajina. Siinä kaikille sossuwtkanapersesiiderivalasäideille mallia. Enkä ole tuo äiti, vaan artikkelin lukenut.

Saaranhoitajien palkoilla he eivät maksa edes omia kulujaan, vaan kyllä se on yhteiskunta joka tuota perhettä kannattelee.

Juuri näin, olen aina kaikille sanonut että julkisella sektorilla työskentelevän raha tulee samalta tilitä kun työttömän tuet. Sori vaan, kaikki ei kestä tätä kuulla.

Se on parempi että palkan maksaa yksityinen ja yhteiskunta maksaa firmalle lisäksi voittoa? Vai ei lainkaan julkista rahaa terveydenhuoltoon?

Vierailija
53/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota yletöntä maidon litkimistä. Reilusti yli litra päivässä per nokka.

Vierailija
54/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe vaikuttaa hyvältä. Käydään töissä, laitetaan lapsille ruokaa ja huolehditaan heistä. Helppoa ei varmaan ole, kun molemmat vanhemmat tekevät 3-vuorotyötä. Ihmettelen kyllä millä elävät, jos ruokaan menee noin paljon. Jos oikeasti pitää paikkaansa niin ruokakulut on varmaan  jotain 3000 euroa/kk vaikka kuinka katsoisi tarjouksia. Vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja saa käteen n. 2500e/kk.  Asuminenkin maksaa tuon kokoiselle perheelle melkoisesti.

Vierailija
55/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksoin. Reilusti yli sen. Ja lasten isän verot kyllä kustansi meille tiet.

Kattaako teidän yli-ihmisten verotulot jo omat koulutuksenne? Ihan oikeasti, mua jo hävettää sun kommentointi. Sairaanhoitajat tekevät tarpeellista työtä. Itseasiassa vasta kun oli puhetta näistä lastentekotalkoista, tutkijat kertoivat, että Suomen väestön kasvusta pitävät huolen suurperheet. Kun perheessä tehdään töitä, kaikki on kunnossa.

Vierailija
56/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää "poikien äidit" Facebook ryhmän jäseneltä. Juuri jotain tuollaista kuvittelen mielessäni ryhmän jäsenistä.

Tytöt ovat turhia niin kauan kuin olisi kiva saada lapsenlapsia ja pojat haluavat tyttöystävän.

Vierailija
57/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusa ihan normiperhe, lapsiluku on paikkakunnalla suuri. Koska lestadiolaisuus.

Tosiasia on, että kasvuiässä ruokaa kuluu paljon - ja nälkä on kova. Se, mitä mietin, että syövätkö pojat tuhdin perusruuan lisäksi salaatteja, kasviksia, jne. Toivon niin.

Ruokaa kuluu paljon, kaupassa on käytävä usein. Minusta tässä kuviossa ei ole mitään kummallista.

On outoa, että suurperheen ruokakuluja kauhistellaan. Useimmat perheet valitettavasti pihistävät ja säästävät juuri ruokamenoissa, ruokailu ei saisi maksaa oikeastaan mitään. Määrällisesti ostetaan liian vähän. Eikä yleensä viitsitä tehdä ruokaa peruselintarveikkeista.  Pihistellään myös siten, että äiti tai isä (tai molemmat) ovat ikuisella dieettiruualla, ja näin siirtävät vinoutuneen ruokailun mallin lapsilleen.

Se, mitä voisi kauhistella, on liian vähäinen kasvikunnan tuotteiden käyttö suomalaisissa perheissä.

Vierailija
58/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika harva kuitenkaan tienaa tarpeeksi elättääksen vaimon ja seitsemän lasta. Eihän nääkään edes yhdessä pyaty siihen van tulonaiirroilla hekin on menneet.

Opettele kirjoittamaan. Hyvinvointiyhteiskunta. Ja millä helvatun tulonsiirroilla? Mistäs sinä heidän tulonsiirroistaan tiedät?

Vierailija
59/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se pillukin jo mene pilalle kun tuollaiset vauvadildot pulpahtaa 7 kertaa pihalle?

No meneehän se, mutta ei sitä kukaan halua täällä myöntää.

Meneekö sun perse pilalle kun paskannat joka vuosi? Meneekö suu kun tunget sinne makkaraa? Ei lihakset käytössä pilalle mene. Ihme kuvitelmia.

Vierailija
60/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla nuo ulisijat itkevät jostain ...vetin päivähoitomaksuista, jotka ovat kaikista pienin ja halvin menoerä  matkassa kohti yhteiskunnalle verovaroja tuottavaa yksikköä. 

Taitavat itse kateellisina sossupummeina valittaa vain siksi, kun muiden kersat vievät heille 'korvamerkityt' kaljarahat yhteisestä kassastamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi