7 lasta perheessä.. JÄRKYTTÄVÄT ruokamenot
http://www.is.fi/perhe/art-2000005363874.html
Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sossu ja kela maksaa?
Ihan työssä käyviä ovat molemmat. Lapsilisät tietenkin saavat niinkuin kaikki muutkin.
Mikä ihme teitä oikein häiritsee isoissa perheissä? Molemmat vanhemmat töissä, katto pään päällä, ruokaa saavat ja harrastuksiakin on. Kaikki omilla rahoilla.Mukava lukea tälläisiä juttuja eikä aina niitä joissa ihmiset on olevinaan köyhiä vaikka rahaa riittää ryyppäämiseen, koiriin, avustuspuhelimiin ja muuhun.
Äiti ollut tuilla kotona ainakin sen seitsemän vuotta.
Eikä sairaanhoitajat tienaa edes lastensa päivähoitokuluja, kyllä ne menee muiden taskuista.
Aivan kuten muiden lapsiperheiden päivähoitokulut menevät "muiden taskusta".
Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?
Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sossu ja kela maksaa?
Ihan työssä käyviä ovat molemmat. Lapsilisät tietenkin saavat niinkuin kaikki muutkin.
Mikä ihme teitä oikein häiritsee isoissa perheissä? Molemmat vanhemmat töissä, katto pään päällä, ruokaa saavat ja harrastuksiakin on. Kaikki omilla rahoilla.Mukava lukea tälläisiä juttuja eikä aina niitä joissa ihmiset on olevinaan köyhiä vaikka rahaa riittää ryyppäämiseen, koiriin, avustuspuhelimiin ja muuhun.
Eikä sairaanhoitajat tienaa edes lastensa päivähoitokuluja, kyllä ne menee muiden taskuista.
Ei mene. Kaksi lasta maksaa kaksi tonnia. Viisi lasta viisi tonnia.
Ja kahden lapsen kanssa ei olla kotona tuilla samaa aikaa kuin seitsemän.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?
Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.
Paljonko maksoit veroja ja montako lasta?
Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?
Kommenteissa paljastuu hyvin kuinka yksilapsisten perheiden kädettömyys. Jo yhdenkin lapsen kanssa on ylivoimaisia vaikeuksia.
On hyvä nähdä kuinka tosiasiassa pärjää isomman lapsikatraankin kanssa. Oikeanlaista raivaajahenkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sossu ja kela maksaa?
Ei mene. Kaksi lasta maksaa kaksi tonnia. Viisi lasta viisi tonnia.
Ja kahden lapsen kanssa ei olla kotona tuilla samaa aikaa kuin seitsemän.
Ja kymmenlapsisen hoitoryhmän kulut kymmenen tonnia.
Älkää jaksako. Mukavan oloinen perhe ja oikein järkevä äiti. Pojista tulee isona veronmaksajia, kukaan tuossa jutussa ei vaikuta lusmulta. Turha jeesustella maidon määrästä ja maapalllon kestokyvystä; maapallo ei pelastu vaikka suomalaiset kuolisivat sukupuuttoon ensi yönä ja kyllä ne kehitysmaiden valtavat lapsiparvet (joita on lähes joka perheessä) kuluttavat luonnonvaroja yhtä lailla.
Hyvä, että joku synnytti ne lapset, jotka itseltä jäivät saamatta.
Miettikääpä maailmaa 100 vuoden kuluttua. Länsimainen kulttuuri on kuolemassa sukupuuttoon ja Afrikka, Intia ja muslimimaat valtaavat maailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?
Tajuan, mutta näin se on muillakin. Ei vain sairaanhoitajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et maksanutkaan itse.
Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.
Nyt on kyllä pientä liioittelun makua jutussa. Meillä on viisi lasta, joista neljä poikia ja ovat liikunnallista sorttia, mutta ei todellakaan syödä tuollaisia määriä. 4 kg lihaa aterialla ja 12 litraa maitoa päivässä??? :D Meillä menee 3 litraa maitoa päivässä ja enintään 1 kg lihaa aterialla. Mutta on tuossa ainakin hommaa noita ruokia selkä vääränä kantaa kotiin kun mäkin olen jo ihan poikki... :D
Voi ei voi kamala voi hirvee!!
Lällällää, kyllä meitä suurperheellisiä täällä riittää ja ihan ite maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joku synnytti ne lapset, jotka itseltä jäivät saamatta.
Miettikääpä maailmaa 100 vuoden kuluttua. Länsimainen kulttuuri on kuolemassa sukupuuttoon ja Afrikka, Intia ja muslimimaat valtaavat maailman.
Lestadiolaisten sikiäminen ei ole pelastus.
Eli vähintään 7000 euron bruttotulot yhteensä kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Ovat tehneet oman osuutensa hankkiessaan liudan eläkkeenmaksajia. Eivätkä säti suuria ikäluokkia eläkeahneudesta.
Ei sitä etukäteen tiedä mitä niistä tulee, tytöistä uusia lapsitehtailijoita ja pojista vankilakundeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.
Haista nyt kukkanen.
Kyllä sullekin ne sairaanhoitajien suojatyöpalvelukset kelpaavat kun löydät rinnastasi kyhmyn tai miehesi saa auvoverenvuodon.
Meidän perheessä oli seitsemän lasta, minä nuorin. Omakotitalo, isä työssä äiti kotona. Aina puhtaat ehjät vaatteet kaikilla, koskaan ei penniäkään sossusta haettu. Mun vanhemmat olisi kuolleet ennemmin kuin sinne menneet!
Minä ja toiseksi vanhin sisko harrastettiin, ja harrastetaan, ratsastusta. Yksi veli yleisurheilua ja muut mitä kukin.
Kaikki ollaan koulutettuja ja työelämässä, siis aikuisia. Äitini on hyvin taloudellinen ja tarkka rahankäyttäjä. Siitä huolimatta saimme kaiken mitä tarvitsimme ja ylimääräistäkin. Isällä on kyllä hyvä työ ja tienaa keskitasoa paremmin, mutta kyllä niin iso perhe ja oma talo myös nielee rahaa.
Mielestäni nykyajan uusavuttomat eivät osaa käyttää rahaa eivätkä hallitse elämäänsä. Kaikki pitää saada ilmaiseksi ja helposti. Inistään rahanpuutetta kun nekin pennit kannetaan kapakkaan, kaljaan ja tupakkaan. Sossun pitää maksaa kaikki. Kukaan ei tajua, että se sossu olemme me, me veronmaksajat! Kuinka kauan meitä voi lypsää? Entä kun loputkin heittäytyvät sossun varaan? Miten sitten suu pannaan?
Sen sijaan että arvostellaan muiden perheitä ja lapsilukuja, varsinkin ihmisten jotka pärjäävät omillaan, keskittykää siihen omaan huusholliinne ja toimeentuloonne tai sen puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt kukkanen.
Kyllä sullekin ne sairaanhoitajien suojatyöpalvelukset kelpaavat kun löydät rinnastasi kyhmyn tai miehesi saa auvoverenvuodon.
Et sinä niitä hoida. Vaan lääkäri. Vaikka kuinka mielestäsi omaisitkin lääkärin vallan. Ja se on aivo, ei auvo.
Vastuulliset miettivät, miten moneen lapseen heillä on varaa, ja sitten on näitä, joita asia ei huoleta, koska sossu.
Minustakin tuo 4 kg kuulostaa oudon paljolta. Yhden aterian lihapullat kolmelle tekee 500g:sta jauhelihaa ja saa hyvän satsin pullia tai ainakin minä saan, kun taikinaan laittaa kaksi munaa, kaksi sipulia ja korppujauhoja himppusen ettei ole liian löysä taikina. Tarkoittaa, että yhdeksälle pitäisi riittää 1500g.