7 lasta perheessä.. JÄRKYTTÄVÄT ruokamenot
http://www.is.fi/perhe/art-2000005363874.html
Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(
Kommentit (314)
Ilmeisesti toivoivat kovasti tyttöä ja tajusivat lopettaa seitsemmännen pojan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää ei ole ruuan määrä vain lasten lukumäärä.
Eihän seitsemän ole vielä edes paljon!
Vierailija kirjoitti:
No kuinka suuret ne menot nyt sitten oli? Ihan vaan rahamäärä kiitos, eikä mitään ihme neljä kiloo sitä ja maksalaatikko.
Jos koskaan käyt kaupassa, pystyt itsekin laskemaan, paljonko tuo ostoslista maksaa. Ei kaikkea tarvitse antaa valmiina. Maitolitran saa myös esim Lidlistä monta kymmentä senttiä halvemmalla mitä meidän lähikaupasta. Suuret ruokaostokset kannattaa ilman muuta keskittää halpaketjuihin.terveisin nuuka mamma
Ei kai aina tarvi olla noin mustavalkoisia.. Tuskin nuo ovat ainoat ruoat mitä ostavat. Eihän siinä missään sanottu, että syövät noin paljon esim. leipää PÄIVITTÄIN. Eiväthän he myöskäään valittaneet mistään. Idea varmaan oli se, että syövät ihan perusruokaa eikä niin, että syövät vain ja ainoastaan jutussa mainittuja ruokia.
Eihän tuo perhe valittanut mistään. Ei siitä ettei raha riittäisi tai olisi vaikeaa. Hirvee haloo jostain maidon juomisesta tai lihapullien syömisestä. Itse en usko, että kukaan on lihonut lihavaksi tai sairastunut diabetekseen syömällä makaronilaatikkoa tai lihapullia tai juomalla maitoa. Eiköhän siihen tarvitse OIKEASTI huonot elintavat. Kyllä meilläkin lapsuudessa syötiin normaalia kotiruokaa ja ihan terve aikuinen olen enkä ole katkeroitunut siitä, että mun elämä on pilattu lihapullilla.
Varmaan iloinen ja onnellinen perhe. Kukin siis tyylillään, mutta koska keskustelufoorumi on kyseessä, toteampa silti oman mielipiteeni. Itse en vaan kyllä ymmärrä moista lapsimäärää. Elämä on sitten yhtä lastenhoitoa, kodinhoitoa ja ruuanlaittoa. Poissuljettua on ravintolassa syöminen, ulkomaanmatkat jne. Vaatteet ja ruuat hankitaan sen pienimmän nimittäjän mukaan ja kokoajan saa laskea pennosia.
Toiseksi mietin, että millaista se suurperheessä kasvaminen on. Jääkö isä ja äiti jotenkin etäiseksi, kun lapsi ei saa kauheasti huomiota?
Maitoa kuluu liikaa, ei tarvita yli litraa / nenä / päivä. Janojuomaksi kelpaa vesi. Ei muuta huomauttamista, koska vaikuttaa tervejärkisten hommalta. Lapsilisillä saa jo paljon.
Meillä oli 4 lasta, sekin oli jonkun mielestä liikaa. Itse kuitenkin hoidettiin ja elätettiin. Ovat nyt jo perheellisiä ja kelpo veronmaksajia. Kaksi tienaa oikein kunnolla, joten eipä voi valtiokaan valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Maitoa kuluu liikaa, ei tarvita yli litraa / nenä / päivä. Janojuomaksi kelpaa vesi. Ei muuta huomauttamista, koska vaikuttaa tervejärkisten hommalta. Lapsilisillä saa jo paljon.
Meillä oli 4 lasta, sekin oli jonkun mielestä liikaa. Itse kuitenkin hoidettiin ja elätettiin. Ovat nyt jo perheellisiä ja kelpo veronmaksajia. Kaksi tienaa oikein kunnolla, joten eipä voi valtiokaan valittaa.
Missä kohti sanottiin, että maitoa juodaan yli litra/per nenä/per päivä? Missä sanottiin, että eivät juo vettä janojuomaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa sossu eikä Kela. Paitsi varmaankin lapsilisät, minkä saa Suomessa kaikki lapsen pukanneet. Molemmat vanhemmat TÖISSÄ, sairaanhoitajina. Siinä kaikille sossuwtkanapersesiiderivalasäideille mallia. Enkä ole tuo äiti, vaan artikkelin lukenut.
Saaranhoitajien palkoilla he eivät maksa edes omia kulujaan, vaan kyllä se on yhteiskunta joka tuota perhettä kannattelee.
Juuri näin, olen aina kaikille sanonut että julkisella sektorilla työskentelevän raha tulee samalta tilitä kun työttömän tuet. Sori vaan, kaikki ei kestä tätä kuulla.
Saati että ymmärtäisivät, mistä puhutaan...
Meitä on 14 sisarusta. Vanhemmat yrittäjiä ja vielä työelämässä yli 64 vuoden ikäisiä. Nuorin sisaruksista 19vuotta. Sisaruksista vielä 2 opiskelee, 2vanhempainvapaalla 10työelämässä ja siihen päälle vanhemmat jotka tehneet yli 45vuotta pitkän yrittäjäuran yhdessä. Paljokohan 42vuoden aikana on mennyt lapsilisiä? Luokkaa 250 000euroa. Ja kotihoidontuki 150 000euroa. Nämät rahat on lähes 100prosenttisesti jääneet lähikauppojen kassaan. Ja taas mitä nämät 14+2 ovat maksaneet veroja? Eli 12 henkeä työelämässä keskimäärin vuositulolla 30 000 euroa per lurjus maksetaan pelkkää ansiotuloveroa vuodessa noin 100000 euroa lisäksi jokainen 12 maksaa kiinteistöveroa yhteensä noin 10 000euroa ja polttoaineveroa noin 20 000euroa ja kaikesta ostamastaan hyödykkeestä 12-24prosenttia alv:ia eli noin 50 000euroa ja siihen päälle vielä kaikki muut verot ja maksut. Minun lapsuuden kodin perheenjäsenet maksaa tänäkin vuonna yhteiskunnan kassaan yli 200 000 euroa. Eli elämän aikana ainakin 10miljoonaa euroa valtion kassaa. Eli kannattaa taloudellisesti valtiolle tukea lasten hankintaa. Tulee yleensä korkojen kera takaisin. Tässä on jonkinlaista faktaa epäilijöille..
Saako suurperheiden äidit synnytysorgasmeja? Jotain sairasta nautintoahan synnytyksestä saa jos monta lasta busaa...
Meillä on 7 lasta. Kyllä riittää yksi 500g makaroni paketti ja 400g jauheliha yhdellä aterialla. Maitoa menee jos antaa juoda niin paljon kun haluaa. Toki ruan menekki kasvaa kun lapset kasvaa.
Jos hankki 7 lasta, tulee ymmärtää, että on suuret kulut. Kenen pitäisi maksaa?
Laskin juuri, että perhe saa lapsilisää 1004,82 e/kk.