Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka seksikumppaneita vois olla liikaa?

Vierailija
11.09.2017 |

Seksi on hetkellinen tapahtuma ja sitten kun se on ohi niin se on ohi ja sillä ei ole enäön mitääb merkitystä. Joten miten jotkut väittää että jollakin olis ollu liikaa seksikumppaneita? Niitä ei voi olla koskaan liikaa t: 20v kundi ja 100 - 120 partneria ollu.

Kommentit (263)

Vierailija
61/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maslown tarvehierarkia kirjoitti:

Liika naiminen jokaisen samalla tavoin ajattelevan vastaantulijan kanssa syö aivosoluja. Niiden vähenemisen alle kriittisen rajan huomaa siitä, kun ihmisellä on tarve julkisesti kehuskella seksikumppanien määrällä.

Oikeasti kyse on tärkeyden tunteen tarpeesta. Toiset saavat tuon tarpeen tyydytettyä menestymällä elämässä, olemalla älykkäitä, hyvin koulutettuja, rakastettuja ja yhteiskunnalle tarpeellisia. Toiset taas keräilemällä seksikokemuksia ihmisten kanssa, jotka keräilevät seksikokemuksia.

Miten sitten selität ne ihmiset, jotka ovat akateemisia, menestyneitä työelämässään, älykkäitä ja omaavat useita seksikumppaneita? Meitä on vieläpä melko paljon...

Kirjoitin tuon viestin, jossa kerroin naispuolisesta tuttavastani (sex-positive feminist), joka menetti suuren rakkautensa menneisyytensä takia. Hän on akateeminen, menestynyt työelämässä, varmaan älykäskin, ja kaiken lisäksi reippaasti keskimääräistä paremman näköinen. Mielestäni jopa kaunis.

Ainakin hänen kohdallaan tämä tekee asiasta vain kamalampaa: koulutettu ja menestynyt, kasvoiltaan kaunis ja lisäksi itsestään huolehtiva nainen, joka saa pakit kunnolliselta mieheltä ja vetää puoleensa luusereita! Ja harkitsee lapsen hankkimista hedelmöityshoidoilla, vaikka itsekin miettii, että olisi niin paljon helpompaa kun löytyisi joku kunnon mies. 

Jotkut toki väittävät, että ovat ensin viettäneet villiä sinkkuelämää ja sitten löytäneet upean kumppanin. Itse en ole vielä kertaakaan tähän ilmiöön törmännyt. Kaikki "villit" omassa lähipiirissäni ovat joko sinkkuja tai ns. naineet alaspäin, ja yleensä eronneet jossain vaiheessa.

Aikamoisen olkiukon rakensit.

En kyllä ymmärrä, miten tuosta olkiukon sait. Anyway, pointti on kuitenkin se, että useat seksikumppanit vähentävät mahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Esim. neiti A on nainut ympäriinsä ja sitten hän rakastuu mieheen joka tykkää siitä, että naisella on ollut paljon kumppaneita. Ei ongelmaa. Mutta jos hän rakastuu mieheen, joka ei tykkää useista kumppaneista, niin too bad, ei voi mitään.

Neiti X sen sijaan on ollut vain yhden kanssa tai ehkä ei vielä kenenkään kanssa vaan on romanttisesti odottanut sitä oikeaa. Se oikea löytyy... tai sitten ei löydykään ja neiti X:ää harmittaa kokemattomuutensa. No problem, eikun vain yökerhoon tai tinderiin. 

Henk. koht. tuntuisi kyllä kivemmalta sellainen mies, jonka mielestä pienempi määrä on parempi kuin isompi. Kuulostaisi lähes perverssiltä, jos joku mies sanoisi, että olisi kiva jos oma rakas vaimo olisi nainut useampien kanssa!

Mitä pahaa jos oma kumppani panee muiden kanssa? Itse olen pannu monesti suhteiden aikana muita kans eikä mitään ongelmaa ole siitä syntynyt.

Vierailija
62/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksillä on joskus seuraamuksia. Itseasiassa aika usein, jos ne ei mielytä, niin silloin oli liikaa.

Ja mitäköhän seuraamuksia seksillä mukamas on? Itellä on ollu yli sata seksikumppania ja mitään negatiivisia seuraamuksia ei ole ollut :D

Tauteja, vahinkoraskauksia yms. Toisaalta myös yksipuolisia tunteita, pahaa mieltä, katumusta...Ihmisen seksuaalisuus on aika haavoittuvainen asia oikeasti ja siksi siihen liittyy paljon niin positiivisia kuin negatiivisia tuntemuksia, itsellä ja toisella.

Taudit ja vahinkoraskaus nyt ei liity mitenkään seksikumppanien määrään, niihin riittää yksi ainoa kerta seksiä yhden ihmisen kanssa.

No liittyy se siten, että todennäköisyys tauteihin kasvaa kumppanimäärän mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöks, inhottaa kaikkea liikkuvaa panevat surkimukset. Jossain on vikaa, jos monta partneria tyyliin viikossa. Suurinpiirtein sama reikä tai tappi ihmisiltä löytyy, täytyykö jokaiset kokeilla?

Asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu, jos et halua harrastaa seksiä useamman ihmisen kanssa viikossa, niin silloin kannattaa pysytellä vain yhdessä. Melko helppoa. Minulle kelpaa useapikin ja se ei näköjään ole sinulta pois :)

Näinpä.

Jännä juttu vaan, että täällä on harvemmin avauksia aiheesta "Minulla on ollut kaksi seksikumppania koko elämässäni", sen sijaan näitä panokoneiden saantikehualoituksia on lähes päivittäin. Jolla onni on, se onnen kätkeköön.

Miksi sarjakutevien täytyy joka suuntaan toitottaa sitä omaa toimintaansa? Ei se ole kummoinen saavutus, apinakin osaa paritella.

Ootko jotenki kateellinen ku muut saa enemmän seksiä ja sä et kelpaa kennellekkään? Syy miksi panokoneet hehkuttavat lukujaan on että jos on ollu paljon seksikumppaneita niin se kertoo että on joko hyvännäkönen ja/tai on karismaa ja/tai on muuta talenttiä jolla saa jengiä seksihommiin. Jos taas on joku neitsyt tai melkein neitsyt niin se kertoo että on joko nii ruma ettei kelpaa kenellekkään tai niin autisti ettei saa ketään. Neitsyenä olemisessa ei oo mitään ihmeellistä. Kuka tahansa vois olla joku sohvalla möllöttävä neitsyt mutta harva haluaa sellaista elämää. Sen sijaan seksikumppaneiden saaminen taas vaatii tiettyjä asioita. Neitsyenä oleminen ei vaadi MITÄÄN.

Neitsyenä oleminen vaatii paljon luonteen lujuutta. Kun on pussailemassa poikaystävää ja hiplaillaan ja se ehdottelee enemmän niin on aika tuskallista kieltäytyä. Kuitenkin haluaa kieltäytyä, koska haluaa naimisiin ennen seksiä tms. kullakin neitsyellä omat syynsä pysyä neitsyenä.

Ja paskanmarjat :D Neistyenä olo ei vaadi kuulee yhtään mitään. Muutenki kuka ees haluaa naimisiin? Itse en ainakaa mene naimisiin ennenku on laillista mennä useamman kanssa naimisiin koska en aijo tyytyä vain yhteen kumppaniin. Oon aiemminkin seurustellu useamman kanssa samaan aikaan ja aijon jatkossaki näin toimia. Panen myös aina suhteiden aikana muita koska periaate. Mielenstäni he ketkä eivät pane suhteiden aikana muita ovat luusereita kun eivät saa muilta ku yhelta.

Vierailija
64/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. genitaaliherpes alkaa olla todella isolla osalla väestöstä juuri siksi että nussitaan ketä sattuu. Siltä kun ei pysty suojautumaan kumilla eikä kaikki vaivaudu kertomaan että herpes on aktiivinen.

Tietysti voi käydä huono tuuri ja saa herpeksen siltä ainoaltaan. Itse en kuitenkaan koskaan ryhtyisi seksisuhteeseen ihmisen kanssa joka ko. virusta kantaa, en missään olosuhteissa ota riskiä että saisin sen itselleni. Kuten en myöskään suutele ketään jolla on huuliherpesvirus kehossaan.

Jos ihmisellä on paljon seksikumppaneita se valitettavasti kertoo että ihminen ei ole kovin valikoiva. Useimmat meistä eivät kohtaa elämässään kovinkaan montaa ihmistä joka vastaisi täysin standardejasi sekä ulkonäön, älyn, arvojen ja harrastusten suhteen. Ihminen jolla on paljon seksikumppaneita kelpuuttaa siis petikaverikseen ihmisen joka ei vastaa täysin hänen standardejaan "mitä odotan lasteni isältä/äidiltä". Mitä se kertoo ihmisestä? Toisten mielestä ei mitään.

Minä pidän sellaisista ihmisistä jotka juovat mieluummin vettä kuin huonoa viiniä ja vetävät mieluummin käteen kuin harrastavat seksiä ihmisen kanssa jota eivät kelpuuttaisi parisuhteeseen. Mutta kukin tyylillään. Nämä ovat niitä arvojuttuja, meillä on jokaisella omat arvomme eikä niitä kenenkän tule moittia. Pitää vaan pariutui sellaisen kanssa jolla on samanlaiset arvot. Eikä sitten parane vanhana porata että ei menneisyytensä takia kelpaa parisuhteeseen sille ihmiselle jolla oli alunperinkin erilaiset arvot.

Toiset meistä ovat mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

t: 13 vuotta onnellisesti naimisissa ollut nainen joka oli hävettävä neitsyt vielä 25-vuotiaana

Vierailija
65/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään pahaa ole, et haluaa paneskella ympäriinsä. Mutta niin kuin täällä on jo kommentoitu, että parisuhteen muodostumisen kannalta asia voi olla totaalinen turn off monelle.

Parisuhteen muodostaminen osoittautuu usein ongelmaksi niille, jotka eivät ole kovinkaan kokeneita sängyssä ja täten kokevat itsensä mahdollisesti huonoiksi petikumppaneiksi kun se toinen on jo nähnyt paljon muutakin. 

Normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ei tietenkään punnitse parisuhteen muodostamista makkarin kautta, vaan ne painavammat asiat ratkaisevat paljon enemmän.

Sinähän et sitä päätä mitä muut ajattelevat seksikumppanien määrän hyvyydestä/huonoudesta. Jatka vain paneskelua, se voi kuitenkin kostautua sinulle vielä joskus.

Mites se kostautuis?

Olet vielä nuori. Ihmisillä on tapana kasvaa henkisesti. Tee uusi aloitus 10 vuoden päästä.

Ei vaan nyt kerrot mulle lyhyesti ja ytimekkäästi et miten se kostautuis? Jos et kerro nii en ota sua tosissaan.

Se kostautuu sulle siten, että 10 vuoden päästä seksi ei tunnu enää miltään.

Vierailija
66/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä sitten?

Itsellä vain muutama seksikumppani ( 25 v.) ennen parisuhdetta, koska minusta seksiin kuuluu myös rakkaus. Tai lähinnä en vaan itse kokenut omakseni harrastaa sitä ventovieraiden kanssa.

Mieheni on minua vanhempi ja menee tuohon kategoriaan " entinen pelimies." Seksikumppaneita on ollut runsaasti.

Meillä on suhdetta takana 2 v. ja seksielämä on koko ajan vain enemmän loistavaa. Ja sitä riittää! Suhteemme on muutenkin todella hyvä.

En koe mieheni entistä elämää/elämänvaihetta kiusallisena lukuisten naisten takia. Lähinnä hyvä, kun on muitakin naisia nähnyt niin tuskin enää tarvii tehdä typeryyksiä. Uskon siihen, että ihminen voi todellakin kasvaa ja muuttua.

Kumppaneina olemme aika tasavertaiset kaikissa asioissa, koen ainakin itse niin.

Vierailija
67/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika naiminen jokaisen samalla tavoin ajattelevan vastaantulijan kanssa syö aivosoluja. Niiden vähenemisen alle kriittisen rajan huomaa siitä, kun ihmisellä on tarve julkisesti kehuskella seksikumppanien määrällä.

Oikeasti kyse on tärkeyden tunteen tarpeesta. Toiset saavat tuon tarpeen tyydytettyä menestymällä elämässä, olemalla älykkäitä, hyvin koulutettuja, rakastettuja ja yhteiskunnalle tarpeellisia. Toiset taas keräilemällä seksikokemuksia ihmisten kanssa, jotka keräilevät seksikokemuksia.

Miten sitten selität ne ihmiset, jotka ovat akateemisia, menestyneitä työelämässään, älykkäitä ja omaavat useita seksikumppaneita? Meitä on vieläpä melko paljon...

Siinä vaiheessa kun seksikumppanien määrällä julkisesti kehuskellaan, en käyttäisi sanaa älykäs.

Kiitos näiden älykköjen, sukupuolitaudeista on tullut suomalaisten kansantauteja.

Vierailija
68/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuon viestin, jossa kerroin naispuolisesta tuttavastani (sex-positive feminist), joka menetti suuren rakkautensa menneisyytensä takia. Hän on akateeminen, menestynyt työelämässä, varmaan älykäskin, ja kaiken lisäksi reippaasti keskimääräistä paremman näköinen. Mielestäni jopa kaunis.

Ainakin hänen kohdallaan tämä tekee asiasta vain kamalampaa: koulutettu ja menestynyt, kasvoiltaan kaunis ja lisäksi itsestään huolehtiva nainen, joka saa pakit kunnolliselta mieheltä ja vetää puoleensa luusereita! Ja harkitsee lapsen hankkimista hedelmöityshoidoilla, vaikka itsekin miettii, että olisi niin paljon helpompaa kun löytyisi joku kunnon mies. 

Jotkut toki väittävät, että ovat ensin viettäneet villiä sinkkuelämää ja sitten löytäneet upean kumppanin. Itse en ole vielä kertaakaan tähän ilmiöön törmännyt. Kaikki "villit" omassa lähipiirissäni ovat joko sinkkuja tai ns. naineet alaspäin, ja yleensä eronneet jossain vaiheessa.

En kyllä ymmärrä, miten tuosta olkiukon sait. Anyway, pointti on kuitenkin se, että useat seksikumppanit vähentävät mahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Esim. neiti A on nainut ympäriinsä ja sitten hän rakastuu mieheen joka tykkää siitä, että naisella on ollut paljon kumppaneita. Ei ongelmaa. Mutta jos hän rakastuu mieheen, joka ei tykkää useista kumppaneista, niin too bad, ei voi mitään.

Neiti X sen sijaan on ollut vain yhden kanssa tai ehkä ei vielä kenenkään kanssa vaan on romanttisesti odottanut sitä oikeaa. Se oikea löytyy... tai sitten ei löydykään ja neiti X:ää harmittaa kokemattomuutensa. No problem, eikun vain yökerhoon tai tinderiin. 

Henk. koht. tuntuisi kyllä kivemmalta sellainen mies, jonka mielestä pienempi määrä on parempi kuin isompi. Kuulostaisi lähes perverssiltä, jos joku mies sanoisi, että olisi kiva jos oma rakas vaimo olisi nainut useampien kanssa!

Jos kaksi aikuista ihmistä haluavat harrastaa seksiä toistensa kanssa, he varmasti niin tekevät. Jos he taas haluavat seurustella, he varmasti aloittavat suhteen. 

Jos taas nainen, joilla on ollut useita seksikumppaneita ihastuu mieheen, jolla on vain muutama tai ei yhtään - ja mies ei hyväksy naisen menneisyyttä eikä näin ollen ole kiinnostunut naisesta romanttisessa mielessä, niin se on sitten voi voi ja tough luck ja wencome to the real world. Tässä kannattaa melkein asetella uutta matoa koukkuun ja niin edelleen...

Vierailija
69/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä sitten?

Itsellä vain muutama seksikumppani ( 25 v.) ennen parisuhdetta, koska minusta seksiin kuuluu myös rakkaus. Tai lähinnä en vaan itse kokenut omakseni harrastaa sitä ventovieraiden kanssa.

Mieheni on minua vanhempi ja menee tuohon kategoriaan " entinen pelimies." Seksikumppaneita on ollut runsaasti.

Meillä on suhdetta takana 2 v. ja seksielämä on koko ajan vain enemmän loistavaa. Ja sitä riittää! Suhteemme on muutenkin todella hyvä.

En koe mieheni entistä elämää/elämänvaihetta kiusallisena lukuisten naisten takia. Lähinnä hyvä, kun on muitakin naisia nähnyt niin tuskin enää tarvii tehdä typeryyksiä. Uskon siihen, että ihminen voi todellakin kasvaa ja muuttua.

Kumppaneina olemme aika tasavertaiset kaikissa asioissa, koen ainakin itse niin.

Mistäköhän lähtien seksiin on kuulunut rakkaus? :D Ei lemmikkien omistajatkaan pane lemmikkejään vaikka rakastaa niitä tai ei vanhemmat pane lapsiaan vaikka rakastaaki niitä.

Vierailija
70/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksikumppanien määrä kertoo ihmisen arvoista yms. Usein myös itsekunnioituksesta ja itsetunnosta, toki ei aina ole niin, että jos on monia kymmeniä tai jopa satoja kumppaneita niin taustalla on jotakin puutetta noissa asioissa. Varsinaista absoluuttista totuutta ei siitä ole mikä on liikaa, se on mielipide- ja arvokysymys. Omasta mielestäni esimerkiksi tuo 100-120 on todellakin liikaa eikä kerro hyvää ihmisen arvoista, mutta moni muu on varmasti eri mieltä ja se on ihan ok.

Arvoista?

Haluistahan siinä on kysymys!

Jos kaksi ihmistä yhteisestä sopimuksesta harrastaa seksiä, niin mitä se kuuluu kenellekään muulle arvojeesusteluineen.

Olen 50+ ja minulla oli 20-27-vuotiaana lukuisia seksisuhteita. Siis one-night-standeja. Ei se kertonut arvoistani, vaan siitä että tykkän seksistä, eikä ollut seurustelusuhdetta.

Viimeisen 20 vuoden aikana minulla on ollut 2 seksikumppania. KErtooko sekin jotain arvoistani? Ei vaan elämäntilanteestani.

Jos näkisit minut, et ikinä voisi kuvitella tätä sievää jakkupukutäti ja hänen lukuisia nuoruuden seksikumppaneita samaan lauseeseen. Olen hyvä perheenäiti, hyvässä työssä ja asun hyvällä asuntoalueella. Joten se arvoista.

Tietääkö miehesi että olet ottanut suuhusi vähän isommankin peniksen nuoruudessasi ja mitä hän tästä mielikuvasta tuumailee? Toki moinen jotakin miehiä voi kiihottaakin, mene ja tiedä.

Meillä molemmilla on historiamme. Hän ei ole ns. jännä- tai pelimies. Tietää, että pidän seksistä - olen aina pitänyt. Mutta eletty elämä ei ole meille kummalekaan ollut mikään ongelma. Vahva itsetunto molemmilla :)

Vierailija
71/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku rähisevä teini.

Vierailija
72/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään pahaa ole, et haluaa paneskella ympäriinsä. Mutta niin kuin täällä on jo kommentoitu, että parisuhteen muodostumisen kannalta asia voi olla totaalinen turn off monelle.

Parisuhteen muodostaminen osoittautuu usein ongelmaksi niille, jotka eivät ole kovinkaan kokeneita sängyssä ja täten kokevat itsensä mahdollisesti huonoiksi petikumppaneiksi kun se toinen on jo nähnyt paljon muutakin. 

Normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ei tietenkään punnitse parisuhteen muodostamista makkarin kautta, vaan ne painavammat asiat ratkaisevat paljon enemmän.

Sinähän et sitä päätä mitä muut ajattelevat seksikumppanien määrän hyvyydestä/huonoudesta. Jatka vain paneskelua, se voi kuitenkin kostautua sinulle vielä joskus.

Kostolla tässä tarkoitetaan sitä, että rakastut jostain syystä tulevaisuudessa konservatiiviin, joka ei kuitenkaan suostu suhteeseen kanssasi, koska itse olet liberaali. Joo, vähän ontuva logiikka, mutta toimii joidenkin mielestä.

Jos tässä viitataan tuohon kertomaani tapaukseen, jossa mies ei halunnut "kokenutta" naista, niin en lähtisi puhumaan konservatismista. Tämäkin mies oli vihreisiin päin kallellaan, kannatti homoliittoja jne. 

Tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitetaan liberaalilla ja konservatiivilla seksuaalisuuteen liittyen. Silti nuo käsitteet eivät oikein sovi tähän. Toki tässä on kyse arvoista, mutta ehkä jollain toisella akselilla. Esim. tiedän liberaaleja, joilla on ollut vain yksi seksikumppani, ja varmaan jostain löytyy joku "konservatiivi" joka saattaa poiketa ilotalossa työmatkallaan...

Varsinaisten arvojen (erityisesti järkeen eikä fiiliksiin perustuvien) lisäksi kyse on tietysti myös mausta. Jotkut asiat vain ovat turn-off. Tällaista ajattelua näkee paljon:

"Useat seksikumppanit on ihan OK, jokaisen oma asia... Mutta hyi hitto, en todellakaan haluaisi itse olla sellaisen kumppanin kanssa!"

Varsinkin liberaalit ajattelee monissa asioissa jotenkin tuohon tyyliin. Esim. juuri tänään eräs liberaali nainen sanoi, että on ihan ok hankkia lapsi yksin, mutta itse ei voisi ikinä tehdä niin, koska se lapsi kuitenkin kyselisi sitten isästään. 

Loppujen lopuksi konservatiivien ja liberaalien elämäntavat eivät ole täysin päinvastaisia vaan suht lähellä toisiaan. Joidenkin mielestä konservatiivit puuttuvat liikaa TOISTEN asioihin. Joidenkin mielestä taas liberaalit luovat yhteiskunnan, jossa "kaikki käy" (mutta vain periaatteessa, "eikä mun kanssa, sori")..

Vierailija
73/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ovat harrastaneet seksiä useamman kanssa eivät pidä tätä "kumppanien lukumäärää" mitenkään kynnyskysymyksenä tai edes mitenkään tärkeänä kysymyksenä - minusta tuntuisi jopa oudolta, jos tyttöystäväni kysyisi tätä minulta. Se on ikään kuin "normaalia" ja ei niin kiinnostavaa. 

Toisaalta ne, joilla ei ole kuin yksi tai ei yhtään seksikumppania nostavat juuri tämän kysymyksen korkeaan arvoon, koska se koskee juuri heitä ja se ei ole heille ns. normaalia. 

Näin ollen ei kukaan ajattele niin että olisi kiva jos oma vaimo olisi nainut usean kanssa. En minä ole kysynyt puolisoltani hänen lukumääräänsä, sillä asia ei itseäni kiinnosta eikä se edes minulle kuulu. 

Vierailija
74/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä Voikkaan, naisella yli 5 on jo liikaa.

M25

Vierailija
75/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä sitten?

Mistäköhän lähtien seksiin on kuulunut rakkaus? :D Ei lemmikkien omistajatkaan pane lemmikkejään vaikka rakastaa niitä tai ei vanhemmat pane lapsiaan vaikka rakastaaki niitä.

Siitä lähtien kun henkilö päättää, että rakastelee vain rakkaudesta.

Vierailija
76/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä sitten?

Rakastat varmasti miestäsi, mutta jos saisit valita, niin olisiko mielestäsi kivempi että miehellä on pelimiestausta kuin vähän siveämpi tausta? Toisin sanoen: miten neuvoisit muita vähän nuorempia ihmisiä, tai vaikka omia lapsiasi: suosittelisitko "pelailemaan"?

Vierailija
77/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kostolla tässä tarkoitetaan sitä, että rakastut jostain syystä tulevaisuudessa konservatiiviin, joka ei kuitenkaan suostu suhteeseen kanssasi, koska itse olet liberaali. Joo, vähän ontuva logiikka, mutta toimii joidenkin mielestä.

Jos tässä viitataan tuohon kertomaani tapaukseen, jossa mies ei halunnut "kokenutta" naista, niin en lähtisi puhumaan konservatismista. Tämäkin mies oli vihreisiin päin kallellaan, kannatti homoliittoja jne. 

Tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitetaan liberaalilla ja konservatiivilla seksuaalisuuteen liittyen. Silti nuo käsitteet eivät oikein sovi tähän. Toki tässä on kyse arvoista, mutta ehkä jollain toisella akselilla. Esim. tiedän liberaaleja, joilla on ollut vain yksi seksikumppani, ja varmaan jostain löytyy joku "konservatiivi" joka saattaa poiketa ilotalossa työmatkallaan...

Varsinaisten arvojen (erityisesti järkeen eikä fiiliksiin perustuvien) lisäksi kyse on tietysti myös mausta. Jotkut asiat vain ovat turn-off. Tällaista ajattelua näkee paljon:

"Useat seksikumppanit on ihan OK, jokaisen oma asia... Mutta hyi hitto, en todellakaan haluaisi itse olla sellaisen kumppanin kanssa!"

Varsinkin liberaalit ajattelee monissa asioissa jotenkin tuohon tyyliin. Esim. juuri tänään eräs liberaali nainen sanoi, että on ihan ok hankkia lapsi yksin, mutta itse ei voisi ikinä tehdä niin, koska se lapsi kuitenkin kyselisi sitten isästään. 

Loppujen lopuksi konservatiivien ja liberaalien elämäntavat eivät ole täysin päinvastaisia vaan suht lähellä toisiaan. Joidenkin mielestä konservatiivit puuttuvat liikaa TOISTEN asioihin. Joidenkin mielestä taas liberaalit luovat yhteiskunnan, jossa "kaikki käy" (mutta vain periaatteessa, "eikä mun kanssa, sori")..

Et ilmeisesti ole ihan sisäistänyt noita merkityksiä, mitä konservatismiin tai liberalismiin liittyy? Wikipediasta pääsee jo alkuun. Nyt väität lintua kalaksi.

Vierailija
78/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksikumppanien määrä kertoo ihmisen arvoista yms. Usein myös itsekunnioituksesta ja itsetunnosta, toki ei aina ole niin, että jos on monia kymmeniä tai jopa satoja kumppaneita niin taustalla on jotakin puutetta noissa asioissa. Varsinaista absoluuttista totuutta ei siitä ole mikä on liikaa, se on mielipide- ja arvokysymys. Omasta mielestäni esimerkiksi tuo 100-120 on todellakin liikaa eikä kerro hyvää ihmisen arvoista, mutta moni muu on varmasti eri mieltä ja se on ihan ok.

Arvoista?

Haluistahan siinä on kysymys!

Jos kaksi ihmistä yhteisestä sopimuksesta harrastaa seksiä, niin mitä se kuuluu kenellekään muulle arvojeesusteluineen.

Olen 50+ ja minulla oli 20-27-vuotiaana lukuisia seksisuhteita. Siis one-night-standeja. Ei se kertonut arvoistani, vaan siitä että tykkän seksistä, eikä ollut seurustelusuhdetta.

Viimeisen 20 vuoden aikana minulla on ollut 2 seksikumppania. KErtooko sekin jotain arvoistani? Ei vaan elämäntilanteestani.

Jos näkisit minut, et ikinä voisi kuvitella tätä sievää jakkupukutäti ja hänen lukuisia nuoruuden seksikumppaneita samaan lauseeseen. Olen hyvä perheenäiti, hyvässä työssä ja asun hyvällä asuntoalueella. Joten se arvoista.

No kyllä se kertoo jotain arvoista jos nai ympäriinsä. Ei asia kenellekään kuulu mutta kertoo se sinusta ihmisenä jotain (vaikket sitä halua myöntää). Eräs arvo voi olla itsekunnioitus ja itsearvostus, johon voi kuulua vaikkapa se että henkilö jonka kanssa jaat oman kroppasi (jossa sielusi/ihmisyytesi asuu) on erityinen elämässäsi. Monelle tämä arvo on tärkeä.

Epäilen että kaltaisesi ihmiset eivät kuitenkaan puolisolle menneisyyttä paljasta, miksiköhän..? Jos olisin mies ja saisin selville että vaimo on ollut ns. yleisenä patjana niin jättäisin heti.

Kaltaineni ihminen?

Rakastan perhettäni, olen ystävällinen ja todella mukava ihminen, iloinen ja rakastettava. Minulla on ystäviä ja kavereita ja paljon hyviä kavereita työpaikallani. Olen ystävällinen kaikille työpaikallani, maksan veroni, tuen Unicefia, huolehdin perheestäni ja lapsistani, olen hyvä lapsi vanhenevalle isälleni.

Miten joku kehtaa laittaa minut johonkin "kaltaisesi"-lokeroon VAIN sen takia, että minulla oli kultaisella 80-luvulla useita seksikumppaneita? Se ei kerro minusta ihmisenä yhtään mitään, se ei määritä minua, se ei turmele minua, se ei tee minua kylmäksi tai kovaksi ihmiseksi.

Vierailija
79/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. genitaaliherpes alkaa olla todella isolla osalla väestöstä juuri siksi että nussitaan ketä sattuu. Siltä kun ei pysty suojautumaan kumilla eikä kaikki vaivaudu kertomaan että herpes on aktiivinen.

Tietysti voi käydä huono tuuri ja saa herpeksen siltä ainoaltaan. Itse en kuitenkaan koskaan ryhtyisi seksisuhteeseen ihmisen kanssa joka ko. virusta kantaa, en missään olosuhteissa ota riskiä että saisin sen itselleni. Kuten en myöskään suutele ketään jolla on huuliherpesvirus kehossaan.

Jos ihmisellä on paljon seksikumppaneita se valitettavasti kertoo että ihminen ei ole kovin valikoiva. Useimmat meistä eivät kohtaa elämässään kovinkaan montaa ihmistä joka vastaisi täysin standardejasi sekä ulkonäön, älyn, arvojen ja harrastusten suhteen. Ihminen jolla on paljon seksikumppaneita kelpuuttaa siis petikaverikseen ihmisen joka ei vastaa täysin hänen standardejaan "mitä odotan lasteni isältä/äidiltä". Mitä se kertoo ihmisestä? Toisten mielestä ei mitään.

Minä pidän sellaisista ihmisistä jotka juovat mieluummin vettä kuin huonoa viiniä ja vetävät mieluummin käteen kuin harrastavat seksiä ihmisen kanssa jota eivät kelpuuttaisi parisuhteeseen. Mutta kukin tyylillään. Nämä ovat niitä arvojuttuja, meillä on jokaisella omat arvomme eikä niitä kenenkän tule moittia. Pitää vaan pariutui sellaisen kanssa jolla on samanlaiset arvot. Eikä sitten parane vanhana porata että ei menneisyytensä takia kelpaa parisuhteeseen sille ihmiselle jolla oli alunperinkin erilaiset arvot.

Toiset meistä ovat mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

t: 13 vuotta onnellisesti naimisissa ollut nainen joka oli hävettävä neitsyt vielä 25-vuotiaana

Vaikka miten tätä mietin, en ymmärrä, miksi ihminen olisi huono siksi, että hän ei ole valikoiva ja hänelle kelpaa useammat jutut kuin sinulle. En esimerkiksi ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joiden mielestä on noloa tykätä myös HK:n Sinisestä tai BigMacistä tai Kanariansaarista tai vaikka Yöstä ja Kaija Koosta. Eikö se ole ihan ihmisen oma asia, mistä tykkää? Miten se muuttaa ihmisen arvomaailmaa jotenkin huonoon suuntaan? Eikö se ole pikemminkin hyvä asia, että näkee monenlaisissa asioissa hyvää ja arvostaa monenlaisia asioita? En kyllä mitenkään saa kapeakatseisuutta ja ylenkatsomista hyväksi ominaisuudeksi. 

Vierailija
80/263 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä sitten?

Rakastat varmasti miestäsi, mutta jos saisit valita, niin olisiko mielestäsi kivempi että miehellä on pelimiestausta kuin vähän siveämpi tausta? Toisin sanoen: miten neuvoisit muita vähän nuorempia ihmisiä, tai vaikka omia lapsiasi: suosittelisitko "pelailemaan"?

Omassa ystäväpiirissä sama tilanne: miehellä useita aiempia kumppaneita, ystävälläni 0 ja tyttöjen illoissa ystäväni harmittelee, kun ei nuorempana tullut kokeiltua muita ja että sellainen tietty uteliaisuus olisi vaikka omaa miestään rakastaakin. Olisi pitänyt nuorena mennä ja kokeilla ja sitten asettua vanhempana aloilleen ja ryhtyä suhteeseen, niin ei jää mitään hampaankoloon. Tämä siis oma mielipide.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme