Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörällä kulkevien soittokellon käyttö

Vierailija
11.09.2017 |

Rimpauttaako monikaan pyöräilijä varoittaakseen jalankulkijaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita, vaikka kello onkin. Ennemmin huudan "Ring ring!".

Vierailija
2/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen rimpauttelun vähän törkeäksi: "Pois alta!" , joten yritän pitää muuta meteliä. Jos joku on täysi torvelo niin hiljennän vain vauhtia, jotta törpölle jäisi parempi muistijälki tapahtuneesta. Ihmisen pitää vähän säikähtää, että oppii väistämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sillä ei vaan ole sitä vaikutusta mitä pitäisi. Yleensä siitä ei välitetä kun kauempaa yrität varoittaa, tai sitten hypätään eteen. Eilen viimeksi soitin kelloa ja ei mitään reaktiota. Laski sitten koiransa naruineen tukkimaan sen pyörätien lopunkin sen kellon soiton jälkeen. Ei auttanut kun pysähtyä kysymään jos vähän väistäisivät.

Vierailija
4/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaaratilanteeseen tarkoitettu. Miksi autot eivät soita torvea koko ajan kun ajavat toistensa ohi ja jalankulkijoiden? Soittokellolla ei varoiteta varmuudenvuoksi, vaan silloin kun se on olennaista kun toinen koheltaa edessä. Jos koet tämän muiden kanssa liikkumisen vaaralliseksi, niin mieti ap itse miten voisit liikkua muut paremmin huomioon ottaen, etkä aiheuttaisi tarpeetonta vaaraa liikkuessasi.

Vierailija
5/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kelloa kyllä, sitä vartenhan se on.

Yleensä ei mitään vaikutusta tai v-mainen mulkaisu.

Tuli mieleen että ainakin jenkeissä muistan fillaristien/juoksijoiden fiksun tavan huutaa ohitettaville "on your left/right" kun tulivat takaa. Toimi. Suomessa ei varmaan sekään.

Vierailija
6/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rimputtele, jos yksittäinen jalankulkija kävelee nätisti tien reunassa. Rimputtelusta tuntuu seuraavaan tällaisissa tapauksissa jalankulkijan paniikkireaktio ja ylimääräistä sinkoilua määrittelemättömään suuntaan. Jos on useita kävelijöitä rinnakkain tai esim. koira, soittelen kyllä hyvissä ajoin.

Vierailija
7/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kelloa, enkä ole huomannut muuta kuin että ihmiset väistävät. Kelloa pitäisi soitella enemmän, mutta monen pyörästä kello puuttuu kokonaan. Vaaratilanteita syntyy, kun ahtaissa paikoissa ajetaan yllättäen takaa ilman varoitusta.

Vierailija
8/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaaratilanteeseen tarkoitettu. Miksi autot eivät soita torvea koko ajan kun ajavat toistensa ohi ja jalankulkijoiden? Soittokellolla ei varoiteta varmuudenvuoksi, vaan silloin kun se on olennaista kun toinen koheltaa edessä. Jos koet tämän muiden kanssa liikkumisen vaaralliseksi, niin mieti ap itse miten voisit liikkua muut paremmin huomioon ottaen, etkä aiheuttaisi tarpeetonta vaaraa liikkuessasi.

Egyptissä autoilijat tööttäsivät, kun aikoivat ohittaa toisen auton. Tuo ei olisi välttämättä mitenkään huono tapa täälläkään.

Vierailija
9/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se huudettava mielummin että HEI VÄISTÄTKÖ/PÄÄSENKÖ TÄSTÄ/TIETÄ/MENISIN VAIN TÄSTÄ. Onneksi jotkut edes osaa kiittää

Vierailija
10/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kelloa, jos siihen on tarvetta, mutta en varmuuden vuoksi joka kerran. Ajelen hiljakseen, joten ehdin kyllä itsekin reagoida jalankulkijan liikkeisiin.

Vierailija
11/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tästä samasta asiasta aiemminkin, mutta menköön nyt taas. Itse olen koiran kanssa kulkiessani äärimmäisen kiitollinen kaikille pyöräilijöille, jotka varoittavat hyvissä ajoin lähestymisestään soittokellolla. Katselen kyllä ympärilleni, mutta toisinaan sattuu, etten huomaakaan pyöräilijän lähestymistä. Jos en huomaa lähestyvää pyöräilijää, en tule pitäneeksi koiran hihnaa lyhyenä ja silloin olemme vaarassa kaikki kolme, minä, pyöräilijä ja koira, koska koira saattaa aina tehdä yllättäviä liikkeitä kulkiessaan aivan kuten lapsetkin. Suuri kiitos siis kaikille, jotka soitatte kelloa.

Vierailija
12/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu. Osa suuttuu jos soittaa kelloa, osa jos ei soita. Viimeksi viime viikolla en soittanut tilanteessa, jossa mielestäni mahtui vallan hyvin leveällä tiellä rauhassa ohittamaan. Kauhea huuto seurasi perään. En ymmärrä.

Itsekin joskus vahingossa olen koiran kanssa tukkinut tien niin, että on vaikea ohittaa. Olen silloin hävennyt ja pahoitellut vuolaasti. Minusta on noloa, jos olen niin leveästi, että joutuu soittamaan kelloa päästäkseen ohi. Itse tuollaisessa tilanteessa ohittajana ollessani olen tosin saanut vain huutoa. Joidenkin ihmisten ei pitäisi liikkua julkisilla paikoilla, kun on niin vaikea sietää muita.

Vierailija
13/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut tästä samasta asiasta aiemminkin, mutta menköön nyt taas. Itse olen koiran kanssa kulkiessani äärimmäisen kiitollinen kaikille pyöräilijöille, jotka varoittavat hyvissä ajoin lähestymisestään soittokellolla. Katselen kyllä ympärilleni, mutta toisinaan sattuu, etten huomaakaan pyöräilijän lähestymistä. Jos en huomaa lähestyvää pyöräilijää, en tule pitäneeksi koiran hihnaa lyhyenä ja silloin olemme vaarassa kaikki kolme, minä, pyöräilijä ja koira, koska koira saattaa aina tehdä yllättäviä liikkeitä kulkiessaan aivan kuten lapsetkin. Suuri kiitos siis kaikille, jotka soitatte kelloa.

Pitäähän sulla olla koira hallinnassa niin ettette aiheuta muille vaaratilanteita. Ei noin että muiden pitää olla varpaillaan sun takia.

Vierailija
14/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha.

Vierailija
15/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan kelloa jos tiellä ollaan niin leveästi etten mahdu ohi. Mutta se on melko turhaa. Viime viikolla tiellä meni iso seurue, oli monta aikuista, lasta, koiraa ja lastenvaunua. Rimpautin hyvissä ajoin kelloa. Ja mitä tapahtuu? Porukan aikuiset pysähtyvät niille sijoilleen, kääntyvät hitaasti katsomaan taakseen, ja jäävät monttu auki tuijottamaan että mikä kumma sieltä tulee. Jouduin pysähtymään ja odottelemaan josko jostain raosta mahtuisin arvon poppoon ohi.

Ei tiedä itkiskö vai nauraisko.

Vierailija
16/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävelen välillä takaperin ja lähden ristijuoksuharjoitusta vetämään yllätten siksi pyöräilijöiden kannattaisi ilmoittaa aina tulostaan minulle etukäteen soittamalla kelloa etteivät aiheuttaisi vaaraa.

Vierailija
17/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloa kannattaa soittaa, jos näkee edessään suman tai koiranulkoiluttajan, jonka piski tuntuu sahaavan jalkakäytävän laidalta toiselle tai muuten vaan näyttää siltä, että joku kohta pomppaa eteen. 

Ehkä kellon ääni pitäisi olla joku hauska pimpeli pom. Pirinä kuulostaa joskus aggressiiviselta, jos ei ole itse pyöräilijä ja ymmärrä, että kellon soittaminen on huomaavaisuuden osoitus.

Vierailija
18/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan kelloa jos tiellä ollaan niin leveästi etten mahdu ohi. Mutta se on melko turhaa. Viime viikolla tiellä meni iso seurue, oli monta aikuista, lasta, koiraa ja lastenvaunua. Rimpautin hyvissä ajoin kelloa. Ja mitä tapahtuu? Porukan aikuiset pysähtyvät niille sijoilleen, kääntyvät hitaasti katsomaan taakseen, ja jäävät monttu auki tuijottamaan että mikä kumma sieltä tulee. Jouduin pysähtymään ja odottelemaan josko jostain raosta mahtuisin arvon poppoon ohi.

Noita tulee paljon. Niistä olen tullut tulokseen etteivät selviäisi reppanat iltaan saakka hengissä, jos kaikki muut ei väistäisi niitä kokoajan.

Vierailija
19/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki on heidän puolellaan ja he nauttivat tästä vallasta eivätkä ymmärrä olla ystävällisiä ja sujuvan liikkumisen puolella. Ihan sama NIIDEN(pyöräilijöiden) vikaa on kaikki. Soittavat sitten kansanradioon valittamaan pyöräilyshortsi pelleistä. Kesällä ramadanin aikaan, tulin pyörätietä ja soitin kelloa ajoissa, kun lähestyin edelläni menevää muslimi porukkaa. Ison porukan vanhin lapsi komensi heti nuorimmat(näpräsivät kännyköitä) sivuun jotta mahduin ohi.

Vierailija
20/44 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet polkupyöräilijät ajaa ihan liian huolettomasti ja lujaa. Olen kiitollinen jos, pyöräilijä ilmoittaa lähestymisestään, mielellään tarpeeksi kaukana. Saatan silti pelästyä, mutta ei se haittaa, kun tiedän sitten väistää tarvittaessa, enkä poukkoile varomattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan