Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörällä kulkevien soittokellon käyttö

Vierailija
11.09.2017 |

Rimpauttaako monikaan pyöräilijä varoittaakseen jalankulkijaa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut tästä samasta asiasta aiemminkin, mutta menköön nyt taas. Itse olen koiran kanssa kulkiessani äärimmäisen kiitollinen kaikille pyöräilijöille, jotka varoittavat hyvissä ajoin lähestymisestään soittokellolla. Katselen kyllä ympärilleni, mutta toisinaan sattuu, etten huomaakaan pyöräilijän lähestymistä. Jos en huomaa lähestyvää pyöräilijää, en tule pitäneeksi koiran hihnaa lyhyenä ja silloin olemme vaarassa kaikki kolme, minä, pyöräilijä ja koira, koska koira saattaa aina tehdä yllättäviä liikkeitä kulkiessaan aivan kuten lapsetkin. Suuri kiitos siis kaikille, jotka soitatte kelloa.

Samat sanat! Ja lisäisin vielä sen, että kun ohitatte, ohittakaa kunnollisen välin kera. Minun isot (70 cm) koirani ovat rauhallisia eivätkä välttämättä säpsähdä ja käänny eteen, mutta joku toinen koira saattaa tehdä niin ja tuupata kumoon. 

Valitettavan paljon on näitä spandex-ninjoja, jotka ilmestyvät ääneti ja tyhjästä ja ohittavat kylkeä hipoen... kuolemaa halveksuvaa toimintaa.

Vierailija
42/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko täällä joku on sitä mieltä, että pyöräilijän pitäisi rimpauttaa kelloa aina, kun ohittaa kävelijän? Ymmärrättekö te ollenkaan mitä se tarkoittaa vähänkään vilkkaammin liikennöidyillä alueilla? Jatkuvaa kellon kilkatusta joka suunnasta! Itse soitan kelloa vain jos ohi ei pääse (mennään koko tien leveydeltä tai tuijotetaan kännykkää ja seilataan tien reunasta toiseen. Erityisesti tämä kännykän tuijotus on lisääntynyt viime aikoina ihan valtavasti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa pyöräillessä tulee ikävän usein eteen tilanteita, joissa ihmiset eivät tajua kävelevänsä jalkakäytävän sijaan kevyenliikenteenväylällä (tai pyörätiellä), ja sinkoilevat ennakoimattomasti ees taas ympärilleen katsomatta. Ja kun kellolla koittaa ilmaista lähestymisensä niin saa palkaksi mulkoilua ja keskisormea.

Olenkin vakavasti harkinnut josko asentaisin pyörääni sellaisen lapsuudesta tutun "päristimen". Eli siis margariinirasiasta tai muusta muovista leikatun suikaleen, joka pärisee pinnoihin osuessaan. Näin jalankulkijat kuulisivat lähestymiseni ilman että kenenkään tarvitsisi vetää hernettä nenään siitä kellonsoitosta...

Hyvä idea!  Nykyään vaan on niin paljon erilaisia ääniä kun keskusta-alueella pyöräilee että kuuluukohan tuo mihinkään... mutta kokeillaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän