Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on pitkät, hennot, nopeasti rasvoittuvat hiukset...

Vierailija
10.09.2017 |

Te, joilla on pitkät, hennot, nopeasti rasvoittuvat hiukset, paljastakaa hiustenhoitorutiininne!

Minulla on siis tällaiset hiukset, rasvoittuvat yhdessä yössä tosi likaisen näköisiksi, ovat ohuet. Jotenkin väsyttävää pestä tukkaa joka aamu ja kuivata hiustenkuivaajalla. En myöskään oikein tiedä, mitkä tuotteet olisivat hyviä tämäntapaisille hiuksille, tai olisiko jotain käsittelyä tms, jolla saisi tuuheutta tukkaan vahingoittamatta hentoa hiusta liikaa. Kuivashampoita käytän satunnaisesti, mutta kaikki kokeilemani haisevat niin hirveältä, etten halua kulkea se lemu päässä missään. Tunkkaista kuivaa parfyymipölyä, yh.

Jos joku on löytänyt itselleen toimivan tavan elää vastaavanlaisen kuontalon kanssa, paljastakaa salaisuutenne... saa ehdottaa mielellään ihan tiettyjä tuotteitakin. Mielellään ei kovin voimakkaan hajuisia.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese rasvoittuvan tukan shampoolla, jos et jo tee sitä. Kaikki nää silikoniset hoitavat shampoot on pahimpia. 

Vierailija
22/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä väriset hiukset sulla on mutta kokeilepa tupsuttaa perunajauhoa (voit värjätä kaakaolla) hiuksiin pestyäsi ne. Tärkkelyksen pitäisi imeä rasvaa itseensä puuterin lailla.

Perunajauhovinkin olen kuullutkin joskus, eikö se ole ollut vähän sellainen "vanhan kansan kuivashampoo" aikanaan rasvapäille? En ole itse kokeillut koskaan. Perunajauhossa olisi tietty se etu, että ei haise vahvasti, mutta ehkä vähän työläs ja sotkuinen tapa omaan makuuni. Mulla oli joskus testissä Lushin maissijauhosta tehty kuivashampoo, jossa oli hyvä tuoksu, mutta se jauheen tupsuttelu ja harominen tukkaan käsin oli jotenkin työlästä ja tehotonta, joten kuivashampoissa suosisin suihkuteltavia versioita.

Kunpa joku kehittelisi sumutettavan hajuttoman tai miedontuoksuisen kuivashampoon...

Ap

Niitä on kylläkin nyt jo olemassa. Miten käsi täytyy ihmisen olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokeillut, mutta jostain lukenut, että shamppoon sekaan vois laittaa merisuolaa ja pestä sillä niin pysyis pidempään puhtaana. En oo uskaltanut kokeilla.

Lushillahan on kahta shampoota jossa on suolaa, toisessa on oikein isoja könttejä merisuolaa. Big taitaa olla nimeltään ja toinen on sellainen palashampoo, olisko ollut Seanik tms. Tuuheutta kyllä hienosti, mutta ei tee rasvoittumiselle mitään.

Mulla on just samanlainen tukka kun sulla, ap, eikä siihen ole auttanut mikään. Hormonaalisista syistä rasvoittuva. Permis auttaa hetken, ehkä viikon pari. Jos päädyt permikseen, kannattaa ottaa samalla olaplex-hoito hiukseen, ei mene niin kuivaksi. Huomaa kyllä että nämä pesuvälin harvennuksen ja föönauksen poisjättämisen ehdottajat ei tiedä tällaisesta hiuslaadusta yhtään mitään.

Vierailija
24/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä joku taisi todeta, ettei Herbinan hajusteeton kuivashampoo toiminut hänellä, mutta minulle se on ollut luottotuote jo pari vuotta. Mielestäni tosi hyvää tavaraa. Olen myös sitä mieltä, että kuivashampoota kannattaa suihkia jo semipuhtaiden hiusten tyveen, koska se toimii "ennaltaehkäisevänä" paremmin kuin siinä vaiheessa, kun hiukset ovat jo todella rasvaiset. 

Vierailija
25/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Permanentti auttaa muutamaksi kuukaudeksi. Ei vienyt minun hentoja hiuksia huonoon kuntoon. Yöksi tukka nutturalle.

Pystyykö ohueen hentoiseen hiukseen ottamaan isoja kiharoita eli sellaista enemmänkin lainetta kuin säkkärää? Yleensä kun tuo ohut tukka tuppaa olemaan myös kovin liukasta, joten pysyykö laineet/isot permanenttikiharat siinä? Ja miltä näyttävät? Ovatko tuuhean näköiset vai hölmöt, kovin hajallaan olevat kiharat?

Tekis mieli siis permistä omaan lirutukkaaan, mutta nuorempana kampaajat tekivät vain säkkäräpermiksiä ja sellaista en halua. Enemmänkin sellainen rento surffilainekihara olisi omaan mieleen.

Vierailija
26/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaine kannattaa laittaa latvoihin ENNEN shampoopesua. Eli toisin päin kuin muut tekevät. Ensin hoitoaine vaikuttamaan ja sitten pestään koko tukka shampoolla. Ei tule niin lattea kuontalosta pesun jälkeen.

Vierailija
27/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Permanentti auttaa muutamaksi kuukaudeksi. Ei vienyt minun hentoja hiuksia huonoon kuntoon. Yöksi tukka nutturalle.

Pystyykö ohueen hentoiseen hiukseen ottamaan isoja kiharoita eli sellaista enemmänkin lainetta kuin säkkärää? Yleensä kun tuo ohut tukka tuppaa olemaan myös kovin liukasta, joten pysyykö laineet/isot permanenttikiharat siinä? Ja miltä näyttävät? Ovatko tuuhean näköiset vai hölmöt, kovin hajallaan olevat kiharat?

Tekis mieli siis permistä omaan lirutukkaaan, mutta nuorempana kampaajat tekivät vain säkkäräpermiksiä ja sellaista en halua. Enemmänkin sellainen rento surffilainekihara olisi omaan mieleen.

Jos haluaa sellaista sievää lainetta niin hiuksissa on ihan samanlainen laittaminen kuin ilman permistäkin. Eivät ne itsestään kuivu kauniiksi, vaan niistä tulee sellainen puudelikihara jos luonnostaan antaa kuivua. Näin ainakin mulla.

Vierailija
28/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä ja sillä siisti. En tee asiasta ongelmaa. Kyllä se tukka mukana kulkee, on sitten puhdas tai likainen.

Vierailija
29/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset hiuksia liian usein, päänahkasi reagoi siihen rasvoittumalla.

Höpöhöpö. Rasvoittuminen johtuu talintuotannosta eikä pesuvälistä. Ohuessa tukassa talintuotannon aikaansaama rasvaisuus näkyy nopeammin kuin paksussa tukassa, joten tukkaa on pakko pestä useammin, mieluummin kuitenkin "vain" joka toinen päivä.

Vierailija
30/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopoo auttoi mulla, kannattaa ainakin kokeilla kananmunapesua. Hiukset tuntuu kuin vastapestyiltä useamman päivän

T. Entinen rasvaletti

Vierailija
31/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omat vinkkini: Pese hiukset joka aamu. Hiuksiin vaalennus/raidoitus. Pese XZ:n tuuheuttavalla shampoolla. Leikkaa hiukset hieman kerroksittain. Tarvittaessa kuivashampoota (itse käytän Klippotekin).

Vierailija
32/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomiakin kuivashampoita löytyy, esim. Herbina.

Vierailija
33/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pelkällä vedellä ja vain kahdesti viikossa luonnonkosmetiikkashampoolla. Hoitoainekäsittely tai öljyhoito saunasssa kerran kuussa. Ei hoitoaineita muulloin. Ei hiustenkuivaajaa. Tukan kannattaa antaa kuivua ihan itsekseen. Kuivana voi sitten irroitella päänahasta. Ideana on ettei siihen hiuspohjaan koko ajan olla länttäämässä jotain kemikaalia  tai harjailemassa sitä. Silloin mulla ainakin vähän rauhoittuu. Hiukset näyttää vähän paksummilta kuin ennen.

Vierailija
34/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni rasvoittuvat keskipäivään mennessä jos pesen ne illalla. Ne ovat melko ohuet, hieman laineikkaat, ja eivät ole helppo muotoilla (kiharat ei pysy). Kerrostettu malli ja alimmat hiukset ulottuvat lapaluihin.

Pesen aamuisin heti heräämisen jälkeen ja annan kuivua itsestään. Teen jakauksen märille hiuksille ja harjaan kun ne ovat lähes kuivat. Shampoona Linna-shampoo (tavallinen ja lasten versio) ja Erittäin Hieno Suomalainen (eri versiot). Hoitoainetta en käytä melkein koskaan mutta silloin kun käytän laitan vain 5cm latvoihin ja erittäin vähän ainetta.

Hiukset on tällä käsittelyllä pehmeät, ilmavat ja himmeän kiiltävät, kuivat latvat pitää leikata puolen vuoden välein. Vähän niin kuin tässä kuvassa:

https://i.pinimg.com/736x/53/85/98/538598e4d778858b8192d04a43ee8e2a--ca…

Vierailija
35/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit auttoi hiusten rasvoittumiseen kanssa mutta ne onkin jo vähän radikaalimpi toimenpide pelkkään hiusten rasvoittumisongelmaan. Mutta sitten kun puoleksi vuodeksi lopetti niin rasvoittuminen olikin kahta kamalampaa.

Aiemmin kun värjäsin tukkaa niin huomasin sen pysyvän puhtaana ja paremman tuntuisena pidempään. Pitäisiköhän ottas joku kevyt sävyteväri ihan sen takia, mihinkään väh kerran kuussa värjäyskierteeseen en halua enää.

Kaikki hiustuotteet tekee mun hiuksista vielä rasvaisemman ja likaisemman näköiset nopeasti, pitää siis käyttää hyvin vähän ja harkitusti. Varsinkin volume sprayt ja tyven kohottajilla on tämä vaikutus (ja sitten hiukset menee päätä pitkin vaikka vaikutus pitäisi olla toisenlainen :D )

Kuivashampoista en innostu kun tosiaan hajut ovat olleet aika tyrmäköitä.

Mulla on siis tällä hetkellä todella kuivat mutta tyvestä nopeasti rasvoittuvat hiukset, aivan loistava yhdistelmä. Oon käyttäny nyt kosteuttavia tuotteita ja tuntuu, että hiukset rasvottuvat hieman nopeammin. Taidan vaihtaa shampoon takaisin ihan perushiuksille tarkoitettuun original-shampooseen. Käytän Paul Mitchelliä. Lushin tai flow'n palasaippuatkin kiinnostaisi kokeilla.

Oon pari kertaa kokeillut tehä sellaisen päänahan kuorinnan mutta en huomannu mitään eroa. Tuskin teen enää kun pelottaa hieroa tämän ohuen tukan päänahkaan mitään suolaseosta, irtoavat vielä loput hiukset :D

Kannattaa tarkkailla hiusten laatua jos ajattelit suolasuihkeita yms kokeilla, nehän kuivattaa ja rasvoittuvakin hius voi kärsiä kuivuudesta, kuten jo mainitsin tästä tämänhetkisestä hiuslaadustani.

Ite oon kokeillu joskus ihan huvikseen pitkiäkin hiustenpesuvälejä mutta päänahka tulee niin hirveän kipeäksi että pakko pestä. Enpä ole huomannut näillä pesuvälin venyttämisillä mitään eroa tilanteeseen.

Vierailija
36/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ennen sama ongelma, aamulla pestyt hiukset alkoivat olemaan jo iltaa kohden rasvaiset. Olen kokeillut ties mitä kampaamotuotteita ja lopulta todennut parhaiksi erittäin hieno suomalainen -tuoteperheen shampoon ja hoitoaineen :D Näiden lisäksi luulen että todella suuri vaikuttava tekijä on e-pillerit, toki niitä nyt ei ehkä kannata alkaa ihan vaan tätä syytä varten alkaa popsimaan.

Vierailija
37/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvital Extraordinary clay shampoo. Sarjassa on myös ennen pesua käytettävä hiuspohjan talia vähentävä naamio. Lyhennä latvoista pituutta. Valitse helppohoitoinen malli. Raidat tai väri tuuheuttavat hiusta. Moni värjää värillä joka on lähellä omaa hiusten väriä saadakseen kampaukseen ilmavuutta ja tuuheutta.

Vierailija
38/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli ennen sama ongelma, aamulla pestyt hiukset alkoivat olemaan jo iltaa kohden rasvaiset. Olen kokeillut ties mitä kampaamotuotteita ja lopulta todennut parhaiksi erittäin hieno suomalainen -tuoteperheen shampoon ja hoitoaineen :D Näiden lisäksi luulen että todella suuri vaikuttava tekijä on e-pillerit, toki niitä nyt ei ehkä kannata alkaa ihan vaan tätä syytä varten alkaa popsimaan.

Mitä shampoota ja hoitoainetta käytät noista Erittäin Hienoista? Itsellä värjäämättömät hiukset. Mietin alkuperäisen ja koivushampoon välillä. Vai olisiko jopa tuo lasten shampoo+hoitoaine riittävä. Itse en muistaakseni tykännyt Erittäin Hienon normaalin hoitoaineen hajusta... Kiitos etukäteen vastauksesta!

Vierailija
39/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ducray Sabal shampoo rasvoittuville hiuksille. Apteekin tuote.

Vierailija
40/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin! Älä kuuntele ohjeita muilta kuin ihmisiltä joilla itsellään on ohuet hiukset, muut eivät tiedä aiheesta hölkäsen pöläystä.

Itsellä auttaa raidoitus, kerroksittain leikkaus (kampaajalta pitää vaatia tätä, moni kampaaja ei halua kerrostaa ohuita hiuksia ettei latva näytä harvalta, vaikka kerrostus on ainoa tapa saada hiukset näyttämään kuohkeimmilta), oikeat tuotteet ja kuivashamppoo joka päivä käytettynä.

Pesen hiukset päivittäin illalla ja laitan yöksi niskanutturalle. Itse käytän vaaleille raidoitetuille hiuksille hopeashampoota ja ohuille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta (merkeissä eroja). Aamulla laitan Bastitsen original kuivashampoota. On sellaista jauhemaista ja mielestäni miedon tuoksuista. Näillä konsteilla hiukset pysyy raikkaina vuorokauden verran.

Kun haluan pitää hiuksia auki, kiharran ne raudalla mutta en latvaan asti! Hiuksen "keskellä" oleva kihara yhdistettynä suoraan latvaan jättää volyymin pään ympärille. Kuulostaa hassulta, mutta toimii! Ja nimenomaan kerrostetuissa hiuksissa, myös polkassa.