Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on pitkät, hennot, nopeasti rasvoittuvat hiukset...

Vierailija
10.09.2017 |

Te, joilla on pitkät, hennot, nopeasti rasvoittuvat hiukset, paljastakaa hiustenhoitorutiininne!

Minulla on siis tällaiset hiukset, rasvoittuvat yhdessä yössä tosi likaisen näköisiksi, ovat ohuet. Jotenkin väsyttävää pestä tukkaa joka aamu ja kuivata hiustenkuivaajalla. En myöskään oikein tiedä, mitkä tuotteet olisivat hyviä tämäntapaisille hiuksille, tai olisiko jotain käsittelyä tms, jolla saisi tuuheutta tukkaan vahingoittamatta hentoa hiusta liikaa. Kuivashampoita käytän satunnaisesti, mutta kaikki kokeilemani haisevat niin hirveältä, etten halua kulkea se lemu päässä missään. Tunkkaista kuivaa parfyymipölyä, yh.

Jos joku on löytänyt itselleen toimivan tavan elää vastaavanlaisen kuontalon kanssa, paljastakaa salaisuutenne... saa ehdottaa mielellään ihan tiettyjä tuotteitakin. Mielellään ei kovin voimakkaan hajuisia.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät, hennot, mutta erittäin tuuheat hiukset ja pesen hiukseni joka toinen päivä, pää alaspäin ja hoitoainetta vain latvoihin.

Vierailija
2/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kovavaahtoinen shampoo ja kevyt hoitoaine, jota käytät vain latvoihin. Unohda hiustenkuivaaja, anna kuivua itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan toi joka-aamuinen hiustenkuivaus ei tee hyvää hennoille hiuksille. Pese hiukset illalla ja anna kuivua ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
4/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiin jätettävä suihkehoitoaine toimii mulla paremmin kuin poispestävät hoitoaineet jotka useesti latistaa ja rasvottaa nopeasti vaikka laitan niitä vain korvista alaspäin.

Jotkut sanoo että kuivashampoo vastapestyihin hiuksiin auttaa hiuksia pysymään pidempään rasvoittumattomina, mut se ei tietysti auta sua jos et tykkää käyttää niitä.

Oon myös huomannu että hiuslakan käyttö jostain syystä auttaa pitämään hiukset puhtaamman näkösenä pidempään.

Vierailija
5/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permanentti auttaa muutamaksi kuukaudeksi. Ei vienyt minun hentoja hiuksia huonoon kuntoon. Yöksi tukka nutturalle.

Vierailija
6/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese iltaisin ja vaihda joka ilta puhdas tyynnyliina - tai paras on tyynnyn päälle laitettava silkkihuivi (kannattaa aina ostaa jos halvalla löytää).

Pesun voi tehdä CO-pesuna eli käytät vain hoitoainetta. Anna hiusten kuivua illan ja yön aikana, laita esim. letti tai myttyrä pään päälle.

Vierailija
7/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan toi joka-aamuinen hiustenkuivaus ei tee hyvää hennoille hiuksille. Pese hiukset illalla ja anna kuivua ennen nukkumaan menoa.

Minulla tuo ei toimi lainkaan. Tukka on jo aamulla hiuspohjasta rasvainen ja iltapäivällä aivan törkeän näköinen. Kokeiltu on.

Vierailija
8/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset hiuksia liian usein, päänahkasi reagoi siihen rasvoittumalla.

Vierailija
9/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pese vain joka 3 tai joka 4 päivä. tiedän alku on kamalaa

Vierailija
10/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuo ei toimi lainkaan. Tukka on jo aamulla hiuspohjasta rasvainen ja iltapäivällä aivan törkeän näköinen. Kokeiltu on.

Sama ongelma... jos pesen illalla, on jo aamulla rasvainen.

Ehkä voisin vielä kokeilla etsiä jotain vähemmän haisevaa kuivashampoota... jos sitä laittaisi illalla tukkaan hiustenpesun jälkeen, ehkä sitten toimisi?

Ap

Vierailija
11/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut suola- tai mineraalisuihketta? Niissä tosin on aika paljon eroja, mä olen havainnut hyviksi Osis+ Session Label Salt sprayn  mustassa pullossa tai sitten Goldwellin StyleSign Texturizer sellaisessa pronssinvärisessä pullossa. Saa kampaamoista ja ainakin Sokokselta. Nuo varsinkin parantavat käsiteltävyyttä ja tuovat myös tuuheutta. Noita voi käyttää ilman fööniäkin.

Vierailija
12/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset hiuksia liian usein, päänahkasi reagoi siihen rasvoittumalla.

Voi, tietäisitpä, kuinka usein viimeisen reilu 15 vuoden aikana olen kuullut tuon...

Olen kyllä kokeillut joskus pidentää pesuväliä, mutta lopulta en vain kestä sitä likaisuutta, kun asia ei vain korjaannu. Itse asiassa myös ihotautilääkärini kommentoi, että rasvoittumiseni on hormonaalista eikä siihen voi oikein pesuvälillä vaikuttaa. Lääkäri myös suositteli päivittäistä pesua. Mutta se on väsyttävää... ja se kuivaaminen... Eihän akneihoistakaan käsketä pesemään kasvojaan harvemmin ihon rasvoittumisen korjaamiseksi, päinvastoin.

En tiedä, josko sitä vielä koittaisi tuota pesuvälipidennystä vaikka kuivashampoon voimin. Joillain se tuntuu toimivan. Pahoin vain pelkään ettei tähän hormonaaliseen rasvoittumiseen oikein voi auttaa.

Vierailija
13/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut suola- tai mineraalisuihketta? Niissä tosin on aika paljon eroja, mä olen havainnut hyviksi Osis+ Session Label Salt sprayn  mustassa pullossa tai sitten Goldwellin StyleSign Texturizer sellaisessa pronssinvärisessä pullossa. Saa kampaamoista ja ainakin Sokokselta. Nuo varsinkin parantavat käsiteltävyyttä ja tuovat myös tuuheutta. Noita voi käyttää ilman fööniäkin.[/quote

Loistavaa, tuotevinkkejä, ihanaa kiitos! En olekaan vielä suola- tai mineraalisuihkeita kokeillut!

Ap.

Niin ja Ap myös viesti 12...

Vierailija
14/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät mun hiukset ei ole, mutta hennot kyllä. Aiemmin pesin hiukset joka toinen päivä, mutta jo toisena päivänä oli kyllä laitettava kuivashampoota eikä hiukset olleet siltikään siistin näköiset. Rupesin pesemään hiukset samalla suihkukerralla kahdesti, ja kas kummaa, nyt voisi pitää kolmekin päivää väliä (yleensä silti joka toinen päivä pesen). Kuivashampoot pölyttyy kaapissa.

Vierailija
15/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä väriset hiukset sulla on mutta kokeilepa tupsuttaa perunajauhoa (voit värjätä kaakaolla) hiuksiin pestyäsi ne. Tärkkelyksen pitäisi imeä rasvaa itseensä puuterin lailla.

Vierailija
16/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut suola- tai mineraalisuihketta? Niissä tosin on aika paljon eroja, mä olen havainnut hyviksi Osis+ Session Label Salt sprayn  mustassa pullossa tai sitten Goldwellin StyleSign Texturizer sellaisessa pronssinvärisessä pullossa. Saa kampaamoista ja ainakin Sokokselta. Nuo varsinkin parantavat käsiteltävyyttä ja tuovat myös tuuheutta. Noita voi käyttää ilman fööniäkin.[/quote

Loistavaa, tuotevinkkejä, ihanaa kiitos! En olekaan vielä suola- tai mineraalisuihkeita kokeillut!

Ap.

Niin ja Ap myös viesti 12...

Kiva jos sait vinkkejä! :) Kaikkihan noista ei välttämättä tykkää mutta et sä siinä mitään häviä jos ainakin kokeilet. Kannattaa myös vähän mallailla mikä olisi omiin hiuksiin se sopiva määrä noita, meinaan ettei suihki liikaa, sitten voi tulla vähän koppuraksi tai tahmaiseksi. Ja tosiaan itse tosi montaa merkkiä kokeilleena olen huomannut, että noiden suihkeiden kanssa valitettavasti ei markettimerkeistä oikein kelvollista ple löytynyt. Mutta nuo mainitsemani ei kuitenkaan ole niin kalliita, että niistä konkurssiin menisi, alle 20 € pullo ainakin Sokoksella ja ovat melko riittoisia. Nuo ainakin on toimineet mun melko hentoisiin hiuksiini. T: 11

Vierailija
17/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät mun hiukset ei ole, mutta hennot kyllä. Aiemmin pesin hiukset joka toinen päivä, mutta jo toisena päivänä oli kyllä laitettava kuivashampoota eikä hiukset olleet siltikään siistin näköiset. Rupesin pesemään hiukset samalla suihkukerralla kahdesti, ja kas kummaa, nyt voisi pitää kolmekin päivää väliä (yleensä silti joka toinen päivä pesen). Kuivashampoot pölyttyy kaapissa.

Hei, kiitos vinkistä, tuota en ole vielä kokeillut! Täytyy testata, jos auttaisi pesuvälin pidennystä! Mitä shampoota käytät, onko joku tietty toiminut sinulla hyvin vai vaihteletko shampoota?

Ap

Vierailija
18/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä väriset hiukset sulla on mutta kokeilepa tupsuttaa perunajauhoa (voit värjätä kaakaolla) hiuksiin pestyäsi ne. Tärkkelyksen pitäisi imeä rasvaa itseensä puuterin lailla.

Perunajauhovinkin olen kuullutkin joskus, eikö se ole ollut vähän sellainen "vanhan kansan kuivashampoo" aikanaan rasvapäille? En ole itse kokeillut koskaan. Perunajauhossa olisi tietty se etu, että ei haise vahvasti, mutta ehkä vähän työläs ja sotkuinen tapa omaan makuuni. Mulla oli joskus testissä Lushin maissijauhosta tehty kuivashampoo, jossa oli hyvä tuoksu, mutta se jauheen tupsuttelu ja harominen tukkaan käsin oli jotenkin työlästä ja tehotonta, joten kuivashampoissa suosisin suihkuteltavia versioita.

Kunpa joku kehittelisi sumutettavan hajuttoman tai miedontuoksuisen kuivashampoon...

Ap

Vierailija
19/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokeillut, mutta jostain lukenut, että shamppoon sekaan vois laittaa merisuolaa ja pestä sillä niin pysyis pidempään puhtaana. En oo uskaltanut kokeilla.

Vierailija
20/71 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kampaajien mukaan paljon hiuksia, mutta ikävä kyllä yksittäiset hiukset on hentoja ja iho rasvsinen joten likaisuus näkyy mullakin helposti.

Suolasuihke (DIY: 2 dl kuumaa vettä, 2 tl suolaa, hiukan hoitoainettakin voi lisätä halutessaan, jäähtyneenä suihkepulloon) auttaa mulla tuuhentamaan hiuksia, mutta hiukset näyttää sit suht "sotkuisilta" paremman sanan puutteessa, kivoilta kuitenkin.

Kiharretut hiukset pysyy myös helpommin puhtaan näköisinä.

Kuivashampoona on kallis mutta hyvä Cutrin Sensitive, Herbinan hajusteeton oli ihan hyödytön enkä pidä vahvoista tuoksuista. Tää on mulle se tärkein tuote.

Shampoot ym. ei just nyt oo mitään mahtavia, niin en vaivaudu kertomaan tarkemmin, mutta tuuheuttava shampoo/syväpuhdistava shampoo ja hoitoaine tai naamio kosteutuksen tarpeen mukaan on se perusyhdistelmä. Tuuheuttava muotovaahto on käytössä jos föönaan.

Näillä hiukset on paremman näköiset, mutta joka 2. päivä ne silti pitää pestä jos haluaa puhtaan näköiset hiukset. Joku shampoopala varmaan on seuraava kokeilu kun saan noi hutiostokset joskus loppumaan.