Onko tämä lista liikaa miehille?
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Ei-takertuva
Olen 26, ihan nätti, mutta nuo kaikki omaavaa miestä ei ole tullut tapailtua.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki haluaisin, että mies opiskelisi/ tekisi jotakin työtä, tai jos olisi työtön siihen olisi jokin syy, ja tekisi silti vapaa-ajallaan asioita kodin ulkopuolella. Työttömyys ei välttämättä ole este, mikäli ei ole tarkoitus olla sitä loppuelämä.
ApRaha siis lopulta ratkaisee, vaikka ei sitä totutusti mainittu kriteerejä luetellessa. Kumpikaan ei tullut yllätyksenä.
Jos olisi joku intohimo, vaikka taide jota tekisi, niin ymmärtäisin työttömyyden. Tai jos kuitenkin olisi iloinen ja spontaani.. En tunne yhtäkään työtöntä, niin en tiedä miten se vaikuttaa. Voiko pysyä iloisena?
Ap
Kumppanikokelaille laaditaan kaiken maailman vaatimuslistoja. AP:n esittämä ei ole edes paha. Lähinnä kritisoisin kohtaa "ei takertuva". Takertumista muodossa tai toisessa ilmenee kaikissa parisuhteissa, joissa yhdessäolon tarpeet ovat erilaiset. Ja luulisin, että joka ainoassa suhteessa on pieniä ristiriitoja tarpeiden ja halujen määrässä. Vai ajatteleeko ap, että voisi säilyttää nykyisen vapautensa ja mahdollisuutensa tulla ja mennä, mutta mies olisi hänen halutessaan käytettävissä? Jos näin on, on sitten ainakin reilua sanoa miehelle, että haluaa vain kevytsuhteen.
Jotkut viisaat väittävät, että kumppanin valintaan vaikuttavat feromonit. Itse puhuisin intuitiosta, jonkinlaisesta valistuneesta arvauksesta ja tuntemuksesta, että haluaa olla jonkun ihmisen kanssa. Minusta nämä listojen laatijat ovat vähän hölmöjä ainakin silloin, jos parisuhteen aloittamista ajatellaan vaatimuslistan perusteella. Eivät nämä listat toki ihan perusteettomia ole. Minäkin tiedän, että yleensä ihastun itseäni nuorempiin, tavalla tai toisella älykkäisiin (mutta en pisteliään ilkeisiin älykköihin), hoikkiin jne... Kaikki tyttöystäväni eivät ole olleet tällaisen kokemusperusteisen listan mukaisia. Heissä on ollut jokin muu hyvä piirre, johon olen tykästynyt.
Tiiviisti: vaatimusten esittämisen sijaan kannattaisi ehkä asettaa itsensä alttiiksi sopivan kumppanin löytämiselle. Listojen laatijat jäävät yksin sillä aikaa kun avoimet ja sosiaaliset ovat monenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja kohtaavat sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako, jos on perinnöllinen sairaus ja työkyvytön?
Ei välttämättä, jos listan asiat täyttyy :)
Ap
Lisäksi piilovaatimukset:
-pituus yli 188 cm, paino alle 90 kg
-ikä alle 28 v
-rikas kuin kroisos
-massiivinen meisseli
-ammatiltaan lastenlääkäri tai hävittäjälentäjä
Mitä muuta tuohon listaan pitää lisätä kuin
- käy töissä tai hakee töitä aktiivisesti, ja on hyvät mahdollisuudet saada niitä
- täytyykö olla käytynä korkeakoulu vai riittääkö amistutkinto? Mikä on ikäraja, 25-35? Pitääkö harrastaa liikuntaa, kuinka paljon? Onko ulkonäkökriteereitä? Entä omaisuus, voiko olla varaton? Täytyykö olla lapseton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo aika kova lista on. Ja hiukan tyhmä - jos näin voi kenenkään toivelistasta sinänsä sanoa. Mutta kyseessä kun ei ole objektiivisesti mitatattavista suureista koostuva lista. Nuo asiat voivat tarkoittaa hyvinkin erilaisia asioita sanojasta riippuen.
Kypsy vielä kymmenen vuotta.
No en jaksa odottaa niin kauan. Enkä välttämättä muutu luonteeltani tämän aikuisemmaksi. Ainakin toivoisi olevani yhtä optimistinen vielä vuosien päästä.
Lista voi kuulostaa lapselliselta, mutta kiteyttää sen mitä arvostan. Iloista ja hauskaa seuralaista, joka ei asu kaatopaikalla.
Ap
Eli:
- iloinen
- hauska
- ei asu kaatopaikalla
Tuon listan vaatimukset voi olla jo suht helppo monenkin täyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki haluaisin, että mies opiskelisi/ tekisi jotakin työtä, tai jos olisi työtön siihen olisi jokin syy, ja tekisi silti vapaa-ajallaan asioita kodin ulkopuolella. Työttömyys ei välttämättä ole este, mikäli ei ole tarkoitus olla sitä loppuelämä.
ApRaha siis lopulta ratkaisee, vaikka ei sitä totutusti mainittu kriteerejä luetellessa. Kumpikaan ei tullut yllätyksenä.
Voiko pysyä iloisena?
Kyllä voi. Työttömänä ei tarvitse turhia stressata ja voi nautti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kumppanikokelaille laaditaan kaiken maailman vaatimuslistoja. AP:n esittämä ei ole edes paha. Lähinnä kritisoisin kohtaa "ei takertuva". Takertumista muodossa tai toisessa ilmenee kaikissa parisuhteissa, joissa yhdessäolon tarpeet ovat erilaiset. Ja luulisin, että joka ainoassa suhteessa on pieniä ristiriitoja tarpeiden ja halujen määrässä. Vai ajatteleeko ap, että voisi säilyttää nykyisen vapautensa ja mahdollisuutensa tulla ja mennä, mutta mies olisi hänen halutessaan käytettävissä? Jos näin on, on sitten ainakin reilua sanoa miehelle, että haluaa vain kevytsuhteen.
Jotkut viisaat väittävät, että kumppanin valintaan vaikuttavat feromonit. Itse puhuisin intuitiosta, jonkinlaisesta valistuneesta arvauksesta ja tuntemuksesta, että haluaa olla jonkun ihmisen kanssa. Minusta nämä listojen laatijat ovat vähän hölmöjä ainakin silloin, jos parisuhteen aloittamista ajatellaan vaatimuslistan perusteella. Eivät nämä listat toki ihan perusteettomia ole. Minäkin tiedän, että yleensä ihastun itseäni nuorempiin, tavalla tai toisella älykkäisiin (mutta en pisteliään ilkeisiin älykköihin), hoikkiin jne... Kaikki tyttöystäväni eivät ole olleet tällaisen kokemusperusteisen listan mukaisia. Heissä on ollut jokin muu hyvä piirre, johon olen tykästynyt.
Tiiviisti: vaatimusten esittämisen sijaan kannattaisi ehkä asettaa itsensä alttiiksi sopivan kumppanin löytämiselle. Listojen laatijat jäävät yksin sillä aikaa kun avoimet ja sosiaaliset ovat monenlaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja kohtaavat sopivan.
Olen tapaillut takertuvia miehiä ja se ahdistaa. On eri asia sanoa "kunpa jäisit" kuin "aina näet vain ystäviäsi, eikä meillä ole ikinä yhteistä aikaaa". Tai lähetellä viestejä missä viivyn, miksen jo tule. En itse ole sellainen miehelle, enkä kestä, että olen aikavelassa tai koen huonoa fiilistä, kun miehellä on yksinäistä..
En ikinä ole tapaillut listan kriteerit täyttävää miestä.
Ap
Mullakin on lista, mutta asioita mikä EI käy:
- manboobsit
- sotkuinen koti
- tyhmä
- tosikko
- pieni pää
Kaikilla on joku noista. Nyyh.
Eli ketjun tässä vaiheessa voidaan esitellä vaatimuslista v2.0:
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Ei-takertuva
Vähintään keskituloinen
Hyvä ammatti ja työpaikka
Vartaloltaan sopusuhtainen tai parempi
Kivat kasvot
Muita?
Henk koht työttömänä: ei ole rahaa eikä voi käydä missään. Se syö iloisuutta ja spontaaniutta. Tosin tiedän monta työtöntä jotka harrastaa musiikkia eli taidetta, muttei heilläkään ole rahaa. Eli kuinka paljon rahaa ehdokkaalla täytyy olla, mihin on oltava varaa? Riittääkö kerran kahdessa kuussa ravintolassa tai leffassa käynti?
Vierailija kirjoitti:
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Ei-takertuva
Vähintään keskituloinen
Kivat kasvotMuita?
Tämäkin vain sillä ehdolla, että mies sitten myös tuhlaa rahansa naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tuohon listaan pitää lisätä kuin
- käy töissä tai hakee töitä aktiivisesti, ja on hyvät mahdollisuudet saada niitä
- täytyykö olla käytynä korkeakoulu vai riittääkö amistutkinto? Mikä on ikäraja, 25-35? Pitääkö harrastaa liikuntaa, kuinka paljon? Onko ulkonäkökriteereitä? Entä omaisuus, voiko olla varaton? Täytyykö olla lapseton?
Pelkkä amiskin riittää. Veljeni on rakennusmies, ja aivan ihana ihminen. En osaa sanoa ikähaarukkaa, enkä tarkkoja ulkonäkökriteereitä. Lapset ei haittaa.
Ap
Se on liikaa jos et kerran ole tuollaista miestä löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Ei-takertuvaOlen 26, ihan nätti, mutta nuo kaikki omaavaa miestä ei ole tullut tapailtua.
Heh, olin ton lisäks naisen mukaan vielä hauskin kaveri, jonka oli hetkeen tavannu, mutta ei riittäny. Seksi oli molemmille sen verran ainutlaatuista, että vielä kuukausien jälkeenkin muisteltiin lämmöllä, vaikka kumpikaan ei naisen puolelta harvinaisen vi*tumaisen eron takia haluttukaan nähdä. Itse olin tottunut jo alaikäisestä asti huolehtimaan koko kodin siisteydestä itse, mutta vääriin paikkoihin asetetut esineet olivat ylitsepääsemättömiä asioita. Vähän typeryksenä pidetään täällä Suomessa, kun olen elämääni tyytyväinen ja lähes aina hyvällä tuulella. Isältä opin. Ei se murhe ja stressi paremmaksi muutu, vaikka itkupotkuraivoisi päivät pääksytystään. Ilo on nimeni ja siitä ylpeä! Mutta tämän sai käännettyä peloksi. Ei kuulemma voinut luottaa, kun en raivonnut. Lienee tärkeää mainita, että todellakin näytän tunteeni, jos toinen v*tuttaa, mutta kodin ulkopuoliset, tai siis suhteen ulkopuoliset asiat eivät juurikaan saa minua rähjäämään toiselle. Mulle parisuhde on asia ja tila, jonka on syytä tuoda lähinnä iloa ja turvaa elämään. Siksi sanoin hänellekin, että kuljetaan omia polkujamme, mutta yhdessä. Naurun myös toin naisen elämään, mutta jätti, koska valehtelin, etten koskaan ollut eräälle toiselle tytölle sanonut rakastavani häntä. Oli niin pieni juttu, että pudistelin päätä, mutta noinkin typerää juttua isona pitävänä hän oli kaikkea mitä halusin. Menetti kuulemma luottamuksen, vaikka ei koskaan tuntenut oloaan petetyksi tai ikäväksi. Näin kertoi. Vaan mitäpäs siitä. Surullista vain, ettei voi luottaa omiin tunteisiinsa.
ddd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Ei-takertuvaOlen 26, ihan nätti, mutta nuo kaikki omaavaa miestä ei ole tullut tapailtua.
Heh, olin ton lisäks naisen mukaan vielä hauskin kaveri, jonka oli hetkeen tavannu, mutta ei riittäny. Seksi oli molemmille sen verran ainutlaatuista, että vielä kuukausien jälkeenkin muisteltiin lämmöllä, vaikka kumpikaan ei naisen puolelta harvinaisen vi*tumaisen eron takia haluttukaan nähdä. Itse olin tottunut jo alaikäisestä asti huolehtimaan koko kodin siisteydestä itse, mutta vääriin paikkoihin asetetut esineet olivat ylitsepääsemättömiä asioita. Vähän typeryksenä pidetään täällä Suomessa, kun olen elämääni tyytyväinen ja lähes aina hyvällä tuulella. Isältä opin. Ei se murhe ja stressi paremmaksi muutu, vaikka itkupotkuraivoisi päivät pääksytystään. Ilo on nimeni ja siitä ylpeä! Mutta tämän sai käännettyä peloksi. Ei kuulemma voinut luottaa, kun en raivonnut. Lienee tärkeää mainita, että todellakin näytän tunteeni, jos toinen v*tuttaa, mutta kodin ulkopuoliset, tai siis suhteen ulkopuoliset asiat eivät juurikaan saa minua rähjäämään toiselle. Mulle parisuhde on asia ja tila, jonka on syytä tuoda lähinnä iloa ja turvaa elämään. Siksi sanoin hänellekin, että kuljetaan omia polkujamme, mutta yhdessä. Naurun myös toin naisen elämään, mutta jätti, koska valehtelin, etten koskaan ollut eräälle toiselle tytölle sanonut rakastavani häntä. Oli niin pieni juttu, että pudistelin päätä, mutta noinkin typerää juttua isona pitävänä hän oli kaikkea mitä halusin. Menetti kuulemma luottamuksen, vaikka ei koskaan tuntenut oloaan petetyksi tai ikäväksi. Näin kertoi. Vaan mitäpäs siitä. Surullista vain, ettei voi luottaa omiin tunteisiinsa.
Kuulostaa hyvältä, mutta harmi sinulle. Joillain on valheille nollatoleranssi, vaikka toinen tarkoittaisi hyvää. En oikein näe syytä keskustella kovin tarkkaa eksistä, niin miksi tuollaista pitää edes keskustella/ valehdella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Ei-takertuva
Vähintään keskituloinen
Kivat kasvotMuita?
Mistä keksit nuo ulkonäköasiat?
Ap
Minulla on kaikki ominaisuudet mitä suurinosa naisista haluaisi. Mutta kun ei naiset tarjoa minulle mitään konkreettista niin voivoi.
Terv, kolmesti laukeava mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spontaani
Hyvä sängyssä
Siisti
Iloinen
Olet "ihan nätti" ja sitten vaadit mieheltä aika paljon enemmän kuin mitä "ihan nätti" on.
Mikä tässä listassa on liikaa? Olen meikattuna nätti, ilman meikkiä kalpea ja vaaleat kulmat. Eli mitään poikkeavaa rumaa piirrettä ei ole.
Ap
Olet siis nätti ja tyhmä. Ei noilla spekseillä mitään kultakimpaletta vielä löydetä.
Tietenkin haittaa. Tai sitten ei, jos elät eläkkeelläsi herroiksi, mutta niin tuskin on.