Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosielämässä en ole kohdannut yhtään 8lk:n oppilasta, joka tekisi kasvionsa täysin itsenäisesti.

Vierailija
10.09.2017 |

Mutta AV:lla 90% lapsista toimii näin.

Mahtavaa. Kertokaa, missä asutte vaihdan välittömästi työpaikkaa!

Yläkoulun bilsan ope

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muuten sitä mieltä, että koulutyöt pitää suorittaa hyvin ja niiden eteen on tehtävä töitä. Mutta kasviot... siis oikeasti, miksi lapsille annetaan toukokuun viimeisinä päivinä paperi, jossa lueteltu noin 50 kasvia, joista osasta on pelkät nimet ja osasta surkeat pienet piirroskuvat? Ja saatteella, että jos keräät tai kuvaat nämä kaikki kesäLOMAN aikana, saat arvosanaksi 8?

Olen siis tehnyt kasvion jokaisen lapseni kanssa, niin sen kokoaminen ei pilaa kuin 2-3 lomapäivää. Lähimetsästä kaikki mitä löydetään ja loput maalla kesämökin läheltä.

Menetelmä: minä äitinä menen luettelo kädessä edellä, huudan kaikki kasvit, mitkä löydän ja tunnistan, lapsi tekee valokuvaan tarvittavat lappuset ja ottaa kuvat. Kumpikaan meistä ei opi kuin ehkä 3-5 uutta kasvia noilla reissuilla. Mielestäni lapseni ei tarvitse erottaa savijuurinätkelmämaitikkaista heinätuppelomaitikkaisesta, riittää että tunnistaa tavallisimmat puut, marjat ja kukat, ja ne hän oppi jo päiväkodissa.

Oletteko koskaan kuulleet kasvikirjoista? Tai Googlen kuvahausta? Jälkimmäisen lapsesi ainakin tietää. Sieltä löytyy kuvat ja kasvupaikat,  niin tietää mitä etsii. Minä tein kasioni aikoinaan itse, pidin hommaa mukavana ja tunnistan kasvit edelleen. Onneksi kävin kouluni silloin kun siellä vielä opittiin jotain!

Koskahan koulussa on jotain opittu? 😅 Itse olisin 80-luvulla tykännyt kasvion keräämisestä, mutta sitä ei tehty. Monet asiat, joita peruskoulussa ja lukiossa olisi pitänyt oppia, olen oppinut vasta aikuisena. Lapseni saavat paljon parempaa opetusta.

Vierailija
62/63 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kasvio? Ja missä suomen kouluissa tällaisia tehdään? Mulla on 15 ja 16 vuotiaat eikä heistä kumpikaan ole sellaista tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä oli niin fiksu biologian opettaja, ettei teettäny meillä mitään kasvioita. En näe mitään hyötyä siitä, että revitään kasveja, johonkin kansioon. Parempi niiden on antaa kasvaa siellä luonnossa.

Meidän lapset ovat tehneet kasvion valokuvaamalla =) ja ihan itsenäisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi