Minkälainen kampaus sopii kaulattomalle ja kaksoisleukaiselle?
Ongelmani ovat pyöreät kasvot, kaksoisleuka ja lyhyt sekä paksu kaula. Olen nyt maantienvärinen pitkätukkainen mutta haluaisin vaihtaa kampausta. Minulla ei ole yhtään ideaa mielessä mutta kun kävin viimeksi kampaajalla niin kampaaja ehdotti kerrostettua tukkaa. Minulla on ollut kerran kerrostettu tukka ja se vasta näyttikin rotanhännältä vaikka laitoin sitä kampaajan ohjeiden mukaisesti.
Tarvisin nyt ideoita, joiden kanssa mennä kampaajalle. Kaipaan vaihtelua viiden vuoden pitkätukkaisuuden jälkeen.
Kommentit (22)
Olen kyllästynyt nykyiseen tukkaani. Väriä voin toki harkita. Minulla oli kerran hoikempana polkkatukka ja se näytti kamalalta koska kaulani oli silloinkin lyhyt.
Kananpersetukka on alun perinkin suunniteltu heille.
Ja sille Beckhamin akalle.
Lyhyt tasapolkka juuri korvannipukoiden alapuolelle.
Ei missään nimessä lyhyitä hiuksia, ettei kaksoisleuka korostu.
Kerrostukset hiuksissa saavat aina latvat näyttämään ohuelta, kun päivä paistaa läpi. Ei siis niitä.
Pyöreäkasvoiselle ei missään nimessä otsatukkaa. Se lyhentää kasvoja entisestään ja saa posket näyttämään pyöreämmiltä.
Ehdotan sinulle pitkiä hiuksia sivujakauksella.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostukset hiuksissa saavat aina latvat näyttämään ohuelta, kun päivä paistaa läpi. Ei siis niitä.
Pyöreäkasvoiselle ei missään nimessä otsatukkaa. Se lyhentää kasvoja entisestään ja saa posket näyttämään pyöreämmiltä.
Eli vaihdan vain jakauksen paikkaa?
Eli voin päästä halvalla jos haen värit kaupasta ja värjään itse. Mikä väri sopii vaaleaihoiselle punaposkelle?
Pyöreäkasvoisen kannattaa keskittyä luomaan korkeutta kasvoihin. Eli tosiaan ei alle leukalinjan tai tasan leukalinjan kohdalta leikattuja hiuksia. Poskien sivut voi kuitenkin "leikata" hiuksilla, eli pitkä polkka voi kaventaa kasvoja.
Otsatukkaa ei pyöreäkasvoiselle välttämättä suositella, mutta jos sellaisen haluaa, niin otsatukka jakauksella tuo kasvoihin pituutta. Sivujakaus häivyttää mahdollista epäsymmetriaa kasvoissa.
Väreistä sen verran, että ihon sävy määrittelee sitä mielestäni enemmän kuin kasvojen muoto.
Kaulaa voi muuten yrittää pidentää v-aukolla.
Otsatukka kyllä sopii pyöreä kasvoiselle jos se on riittävän pitkä tai riittävän lyhyt. Joskus nimittäin pää näyttää sitruunalta ( anteeksi vertaus) jos hiukset on pitkät ja etuopuolella roikkuvat rinnoille ja sitten on vielä jakaus.
Pitkät hiukset voi myös laittaa niin että kaula korostuu oikein, se ei ole syy leikkauttaa tukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaihdan vain jakauksen paikkaa?
Eli voin päästä halvalla jos haen värit kaupasta ja värjään itse. Mikä väri sopii vaaleaihoiselle punaposkelle?
Onko sulla viileä vai lämmin ihonsävy?
Ota mallia Jenni Kokanderista ja Ritva Valkamasta.
Ihan normaali perinteikäs potta/kattila päähän ja leikkaus reunoja pitkin.
Alat fiftarimisukaksi (kiloista ja laardista viis). Mekkoja ja korkeita ampiaispesäkampauksia ja rusetteja.
Vierailija kirjoitti:
Alat fiftarimisukaksi (kiloista ja laardista viis). Mekkoja ja korkeita ampiaispesäkampauksia ja rusetteja.
Eikö sellaisten kampausten teko ole älyttömän vaikeaa? Kuinka ehtii aamulla töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaisten kampausten teko ole älyttömän vaikeaa? Kuinka ehtii aamulla töihin?
Joskus näitä näkee kassoilla. Ei missään ruokakauppojen kassoilla, vaan esim kioskeissa tms missä saa viilailla kynsiä.
Tapanahan on näissä ehdottaa pitkää lirutukkaa, jka kasvojen molemmin puolin alas valuessaan "kaventaa kasveoja ja vetää katseen pois leukalinjasta". Itse kuitenkin väittäisin, että paras malli olisi sellainen, jossa hiusten päät osuvat johonkin leuan alapuolella ja hartioiden yläreunan yläpuolella. Näin se kaksis jää piiloon hiusten alle, mutta hiusten ja olkäpåiden völiin jäävä tila luo vaikutelman ohuemmasta kaulasta pään ja hartian välillä.
Ei ainakaan mikään sellainen tukkamalli joka pituudeltaan päättyy kaulan korkeudelle. Ei siis polkka. Päältä pitkä sivuilta lyhyt on yksi vaihtoehto. Otsatukka on itsellä, ja yli hartioiden pitkät hiukset. Käytän huivia aika paljon koska se "vangitsee" katseet pois leuasta. Oletko varma että haluat lyhyet hiukset? Väreillä saa myös muotoa jos hyvä kampaaja.
Kerrosttettuja on niin monenlaisia. Pitkä niskatukka edestä lyhyt ei myöskään hyvä. Kaikenkaikkiaan sellainen lyhyys jossa kaulan kohdalla ei ole hiuksia saa kaulan näyttämään pidemmältä. Muista v-aukkoiset puserot ja paitapuserot.