Riittämättömyyden tunteesta johtuen en siivoa
Koska se, mitä teen, ei kuitenkaan riitä, en tee enää mitään. Riittämättömyyden tunteen synty on äitini vika ja mieheni jatkaa sitä olettamalla, että minulta voi vaatia kaikenmaailman normaalien ihmisten henkistä kapasitettia sietää sitä, ettei ikinä tule kunnollista, kun on siivonnut. Koska lapsiperheessä on ihan kohta kuitenkin sotkuista. Mieheni joutuu siivoamaan itse, koska en kestä sitä, että hän odottaa minun jotenkin saavan aikaiseksi siistiä.
Ja vaikkei hän ole edes kovin vaativainen, niin hän ei ymmärrä nostaa taakkaa tästä asiasta ja ongelmasta pois mun harteiltani, ja tukea mua siinä, kun mulla on se riittämättömyyden tunne.
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitan täällä myös silleen anonyyminä ketjuissa, ettei se käy selväksi, että minä se oon. Joskus voi toki näkyä, mutta ei aina. Monia muitakin aiheita, kuin nää mun murheet.
apSinut tunnistaa aina. Kaappaat ketjut omalla saastalladi. Jankkaat sivutolkulla. Käyttäjä3500 jankkaa öisin.
Kyllä. Ja ne kivikissaäidin viestit "muista aiheista" yleensä sisältävät sivulauseessa valitusta - ylläri pylläri - Äidistä ja isän ahneesta nykyisestä vaimosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ota opiksi. Ajaudut ristiriitoihin aina ja kaikkialla. Koet sen muiden syyksi. Et näe itsessäsi vikaa. Syytät jopa nimetöntä palstaporukkaa. Vika on aina muissa. Käytös on kaavamaista. Et opi virheistä.
Mitä tämä on? Tuleeko mieleenItsehän te ette ota opiksenne. Ette ole oppineet meilkein mitään. Aivan samanlaista käytöstä itsellänne on, jos teitä ois loukattu. Jos kuvittelet, että tässä aivan henkeen ja vereen kirjoittelen, loukkaantuen "palstaystävieni" käytöksestä, niin en. Tämä ei ole mikään yhteisö, jossa menettäisin ketään, käyttäytyisinpä miten tahansa. Miksi koittaisin esittää mitään täällä? Siitä saa aivan tarpeeksi muualla. Ettei tulisi leimatuksi hulluksi jne. Väitätkö, ettet muka koskaan esitä, ettei sua tuomittaisi? Kerrotko kaikki asiasi irl ventovieraillekin, he kyllä ymmärtää?
apTerve ihminen ymmärtää että saa huonon vastaanoton, kun raivoaa ja haukkuu muita. Ymmärtää hävetä ja seuraavaksi kirjoittaa rakentavammin. Saa paremman vastaanoton. Tämä on oppimista ja vastuunlantoa
Joku sensijaan raivoaa, kiroilee, jankkaa ja syyttää muita jatkuvasti. Hakkaa päätään seinään. Ajautuu riitoihin
Taustalla häiriö persoonallisuudessa
Terve ihminen pahoittelee, kun huomaa suututtaneensa toisen kommenteillaan, jotka olivat ehkä pieni sekoitus haluakin syyttää ja satuttaa.
ap
Jännä miten tämä ap poimii viesteistä aina jonkin ihan pikkuseikan, mistä sitten alkaa raivoamaan ja kun viestin pointti ei koskaan ole siinä, minkä ap tuo esiin 😂Esim tuo 308 oli täyttä asiaa, mutta ensimmäisenä tämä poimii tuon viimeisen siivouslauseen esille...ja lopussa aapeen mesoamisessa sitten ei mitään tolkkua ollutkaan.
Nyyyyh minäminäminä ja minun riittämättömyyteni, suuttumiseni ja loukkaamiseni. Äitini sitä ja äitini tätä. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitan täällä myös silleen anonyyminä ketjuissa, ettei se käy selväksi, että minä se oon. Joskus voi toki näkyä, mutta ei aina. Monia muitakin aiheita, kuin nää mun murheet.
apSinut tunnistaa aina. Kaappaat ketjut omalla saastalladi. Jankkaat sivutolkulla. Käyttäjä3500 jankkaa öisin.
Kyllä. Ja ne kivikissaäidin viestit "muista aiheista" yleensä sisältävät sivulauseessa valitusta - ylläri pylläri - Äidistä ja isän ahneesta nykyisestä vaimosta.
Joo en sanonutkaan, ettenkö kirjoittaisi muissakin ketjuissa kuin omissa i myös tunnistettavasti, mutta sitten palstailen myös täysin tunnistamattomasti eri aiheissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ota opiksi. Ajaudut ristiriitoihin aina ja kaikkialla. Koet sen muiden syyksi. Et näe itsessäsi vikaa. Syytät jopa nimetöntä palstaporukkaa. Vika on aina muissa. Käytös on kaavamaista. Et opi virheistä.
Mitä tämä on? Tuleeko mieleenItsehän te ette ota opiksenne. Ette ole oppineet meilkein mitään. Aivan samanlaista käytöstä itsellänne on, jos teitä ois loukattu. Jos kuvittelet, että tässä aivan henkeen ja vereen kirjoittelen, loukkaantuen "palstaystävieni" käytöksestä, niin en. Tämä ei ole mikään yhteisö, jossa menettäisin ketään, käyttäytyisinpä miten tahansa. Miksi koittaisin esittää mitään täällä? Siitä saa aivan tarpeeksi muualla. Ettei tulisi leimatuksi hulluksi jne. Väitätkö, ettet muka koskaan esitä, ettei sua tuomittaisi? Kerrotko kaikki asiasi irl ventovieraillekin, he kyllä ymmärtää?
apTerve ihminen ymmärtää että saa huonon vastaanoton, kun raivoaa ja haukkuu muita. Ymmärtää hävetä ja seuraavaksi kirjoittaa rakentavammin. Saa paremman vastaanoton. Tämä on oppimista ja vastuunlantoa
Joku sensijaan raivoaa, kiroilee, jankkaa ja syyttää muita jatkuvasti. Hakkaa päätään seinään. Ajautuu riitoihin
Taustalla häiriö persoonallisuudessaTerve ihminen pahoittelee, kun huomaa suututtaneensa toisen kommenteillaan, jotka olivat ehkä pieni sekoitus haluakin syyttää ja satuttaa.
ap
Ala harjoitella peiliin katsomista ja anteeksi pyytämistä
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten tämä ap poimii viesteistä aina jonkin ihan pikkuseikan, mistä sitten alkaa raivoamaan ja kun viestin pointti ei koskaan ole siinä, minkä ap tuo esiin 😂Esim tuo 308 oli täyttä asiaa, mutta ensimmäisenä tämä poimii tuon viimeisen siivouslauseen esille...ja lopussa aapeen mesoamisessa sitten ei mitään tolkkua ollutkaan.
Nyyyyh minäminäminä ja minun riittämättömyyteni, suuttumiseni ja loukkaamiseni. Äitini sitä ja äitini tätä. Minäminäminä.
No yhtälailla teidän kommenttinne ovat täynnä sitä, ettei mua kiinnosta ymmärtää yhtään.
ap
Olen ilmoittanut ap:n asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustalla häiriö persoonallisuudessaTerve ihminen pahoittelee, kun huomaa suututtaneensa toisen kommenteillaan, jotka olivat ehkä pieni sekoitus haluakin syyttää ja satuttaa.
apAla harjoitella peiliin katsomista ja anteeksi pyytämistä
Se kyllä luonnistuu jos toinen ei ole loukkaava.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yhtälailla teidän kommenttinne ovat täynnä sitä, ettei mua kiinnosta ymmärtää yhtään.
ap
No mutta eihän sua kiinnostakkaan ymmärtää yhtään mitään 😂👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo mutta eihän sua kiinnostakkaan ymmärtää yhtään mitään 😂👏
Niin siis teidän kommenttinne ovat sitä, että teitä ei kiinnosta ymmärtää mua yhtään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kohta viestistä 308 jota en käsitellyt oli että ihminen tarvitsee joitakuita muita, joita syyttää. Minusta on ihan käsittämätöntä puhua sellaisesta riittämättömyydestä kärsivälle ihmiselle. Mitä mä osasisin siihen sanoa, mikä auttaisi tuota kirjoittajaa punnitsemaan, mistä hän tietää minun olevan vastuunpakoilija, kuten hän itse minut noin vain leimasi olevan?
ap
Ja luuletko sinä, tai kirjoittaja 308, ettei minun äitini ole jo syyttänyt minua vastuunpakoilijaksi ja että mun täytyy saada vain häntä syyttää? Ilman, ettei ota lainkaan onkeensa, että niin, kun mulla on syytäkin syyttää häntä. Tai ettei se ollut minun vikani, jos hän kärsi jostain, josta pisti minut kärsimään?
Jos kuvittelette, että teidän pitää sanoa mulle noi asiat, että ne tulisi edes ikinä mun mieleen, niin olette väärässä. Äiti on sanonut (loukannut minua niillä) jo. En käsitä pointtianne niissä siis.
ap
Minusta on niin uskomatonta, että ihminen, jolla on äitini taista äitini siis, sanoo mulle, että mulla pitää vain olla joku jota syyttää, kun hän itse on aiheuttanut hirvittävää henkistä kipua minulle sillä, mitä onitse saanut kärsiä lapsuudessaan. Mulla ois sillälailla tarvetta häntä syytttää, mutta kun HÄN SYYTTÄÄ MINUA, että mä ihan tekosyynä häntä moitin, vaikka itse on tehnyt minulle todella satuttavia asioita tai jättänyt vaille sellaista hoivaa, joka ois tukenut minut sinne, missä ei ole syitä syytellä toisia tai asiat ei edes muodostu isoiksi ongelmiksi.
ap
"Mulla ei siis ois tarvetta häntä syyttää", tuon yhden lauseen tulis kuulua myös.
ap
Ja äidinkin mukaan oon vain joku bastuunpakoilija, hänkö ei siis itse näe ollenkaan yhteyttä mun vaikeuksilla siihen, että hänen oma lapsuutensa oli vaikea, eikä minulle ole onnistunut olemaan aina sellainen vanhempi, etten mäkin ois kärsinyt?
Miten äiti voi siitä minua syyttää?
ap
Minua satuttaa ihan hirveästi tuollaiset syytökset, oon yrittänyt parhaani mukaan toipua, mutta en onnistu = tartten syyn syyttää muita + vastuunpakoilija. Tänks, mahtavaa. Sillä ajatuksella sitä noustaan. Not.
ap
Yhtä lailla ÄITI on vastuunpakoilija ja äitihän ei tarvitsekaan syytä syyttää muita, koska äidillähän on siis aivan mahtavasti kasvatettu tytär, ei mennyt mikään pieleen. Se, että,ä oon eri mieltä on vain kiusallinen pikku haittatekijä hänen mahtavassa vanhemmuudessaan. Ei tarvetta syytellä ketään, todella.
ap
Niin että 308:n voisin rusentaa korkoni alla kuin torakan arvioineen siitä millainen vastuunpakoilija tässä meneekään!
ap
Terve ihminen ymmärtää että saa huonon vastaanoton, kun raivoaa ja haukkuu muita. Ymmärtää hävetä ja seuraavaksi kirjoittaa rakentavammin. Saa paremman vastaanoton. Tämä on oppimista ja vastuunlantoa
Taustalla häiriö persoonallisuudessa