Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittämättömyyden tunteesta johtuen en siivoa

Vierailija
08.09.2017 |

Koska se, mitä teen, ei kuitenkaan riitä, en tee enää mitään. Riittämättömyyden tunteen synty on äitini vika ja mieheni jatkaa sitä olettamalla, että minulta voi vaatia kaikenmaailman normaalien ihmisten henkistä kapasitettia sietää sitä, ettei ikinä tule kunnollista, kun on siivonnut. Koska lapsiperheessä on ihan kohta kuitenkin sotkuista. Mieheni joutuu siivoamaan itse, koska en kestä sitä, että hän odottaa minun jotenkin saavan aikaiseksi siistiä.
Ja vaikkei hän ole edes kovin vaativainen, niin hän ei ymmärrä nostaa taakkaa tästä asiasta ja ongelmasta pois mun harteiltani, ja tukea mua siinä, kun mulla on se riittämättömyyden tunne.

Kommentit (393)

381/393 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta aikuinen ymmärtää väärät teot väärinä eikä hänellä ole mitään velvollisuutta sen paremmin kun tarvettakaan olla vanhempiensa "hyväksymä".

Niin. Ymmärtää taas kerran, jos ei ole kärsinyt sellaisesta lapsuudesta, kuin minä. Anteeksi mutta miten sä voit olla näin tyhmä? Yksinkertaisten on helppoa, näemmä.

ap

Kerrot kuinka sinulla on ongelmia ymmärryksen kanssa ja sitten toteat minut sen vuoksi tyhmäksi. Varmasti olen tyhmä (no, ainakin vähän pitkästynyt kun puoliso oli juoksemassa) mutta en nyt näe miten tässä asiayhteydessä.

Yleensä niitä jotka eivät ymmärrä pidetään, jos nyt ei ehkä ihan tyhminä niin ainakin ymmärtämättöminä.

Olet miettinyt asiaa 20 vuotta etkä vielä ymmärtänyt että äitisi teki väärin ja sinä voit tehdä toisin. Pitkät on piuhat, äidin syy tietysti....

Vierailija
382/393 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oman elämäsi salapoliisi! "Mistä tässä kaikessa on kyse?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/393 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit sanovat "miten asiat ovat" enintään tuonne parikymppiseksi asti"

Taas kerran kehtaatkin puhua normaaleista äideistä,

Enhän minä puhu äideistä vaan heidän lapsistaan.(Itselleni esim. äitini lakkasi kertomasta miten asiat ovat kun muutin pois kotoa abivuonna 17-vuotiaana.)

etulet tänne neuvomaan vaikket ymmärrä häiriintyneistä kasvattajista mitään.

Kasvattajien valta loppuu kun heidän jälkeläisensä aikuistuu.

Syytät näiden jälkeläisiä vioista, jotka ne häiriintyneet aiheuttivat.

Jaa taas etsitään syyllistä...

Tajuatko, että sun elämäsi on ehkä helppoa vain siksi, että olet aivan perkeleen stupido.

ap

Et tiedä elämästäni mitään

Vierailija
384/393 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta aikuinen ymmärtää väärät teot väärinä eikä hänellä ole mitään velvollisuutta sen paremmin kun tarvettakaan olla vanhempiensa "hyväksymä".

Niin. Ymmärtää taas kerran, jos ei ole kärsinyt sellaisesta lapsuudesta, kuin minä. Anteeksi mutta miten sä voit olla näin tyhmä? Yksinkertaisten on helppoa, näemmä.

ap

Kerrot kuinka sinulla on ongelmia ymmärryksen kanssa ja sitten toteat minut sen vuoksi tyhmäksi. Varmasti olen tyhmä (no, ainakin vähän pitkästynyt kun puoliso oli juoksemassa) mutta en nyt näe miten tässä asiayhteydessä.

Yleensä niitä jotka eivät ymmärrä pidetään, jos nyt ei ehkä ihan tyhminä niin ainakin ymmärtämättöminä.

Olet miettinyt asiaa 20 vuotta etkä vielä ymmärtänyt että äitisi teki väärin ja sinä voit tehdä toisin. Pitkät on piuhat, äidin syy tietysti....

Eli tällä logiikalla kaikki tähtitieteilijät ovat sitä tyhmintä sakkia, kun eivät vieläkään tiedä miettimiään asioita ka niiden ratkaisuita tai ole nähneet sinne minne ei näe.

ap

Vierailija
385/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naurettavin tekosyy (mutta aika yleinen toki, kuten sanoin, itsepetos on ihmisen suurin petos) olla yrittämättä on se ettei tiedä onnistuuko.

Eli sanoisit tämän myös Hitlerille ja Sirpalle?

ap

Tässä tapauksessa ei olekaan kyse siitä, että EI tiedä, onnistuuko vaan siitä, että TIETÄÄ ETTÄ EI KOSKAAN ONNISTU - jonkun muun mielestä. 

Minä olen se, joka siivoan aina väärin. En ole silti lopettanut siivoamista vaan teen sen omalla tavallani. Kieltämättä vähän huolimattomammin kuin muuten tekisin kun tiedän, että ei sitä kuitenkaan kukaan huomaa.

Vierailija
386/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun et ole lasten luona, on äitisi kai heitä hoitamassa, jotta lasten isä pääsee harrastukseensa.

Itse olet kertonut, että lapset tykkää kunnostaan.

Vierailija
387/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mummostaan!

388/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli tällä logiikalla kaikki tähtitieteilijät ovat sitä tyhmintä sakkia, kun eivät vieläkään tiedä miettimiään asioita ka niiden ratkaisuita tai ole nähneet sinne minne ei näe.

ap

Tähtitieteilijä joka ei tietäisi 20 vuoden miettimisen jälkeen sellaista perusasiaa että Maa kiertää Aurinkoa ei kyllä tosiaan voisi kovin fiksuna pitää.

Vierailija
389/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska akka. Ja sairas. Huku ryönääsi.

Oliko tuo nyt kauniisti sanottu tuntematta ihmistä? Saattaa karma käydä sullekkin.

Vierailija
390/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun et ole lasten luona, on äitisi kai heitä hoitamassa, jotta lasten isä pääsee harrastukseensa.

Itse olet kertonut, että lapset tykkää kunnostaan.

Ei ole, on sen verran matkaa välissä, ettei voi usein pyytää.

Tajusin myös nyt yön yli nukuttuani, että minua on aina painostettu kaikkeen, eikä ole annettu tilaa sille, mikä mä olen, ei myöskään virheille, tai niiden korjaamiselle jollain pysyvällä ratkaisulla, vaan painostettu vain näyttämään siltä, että en tekisi joitain asioita väärin. Se palveli tietenkin narsistista kasvattajaa, mutta ei minua. Painostamisesta olen nyt saanut tarpeekseni, en enää aio elää mieheni typerien toiveiden mukaisesti. Jos toivoo edellisiltana kello 21.30, että olen seuraavana aamuna hänen käytettävissään ilmoituksesta, niin siinähän kuvittelee ja kiukuttelee sitten, jos se pahoitti mielen. Kun olin nuori, pelkäsin tosi paljon että joku johon rakastun painostaisi minua omien halujensa mukaiseen seksiin. Mies sai kuulla tämän, kun tutustuimme, niin mitä tekeee mies? Ymmärtää sen niin, että se oli leikkiä, että haluan hänen kuvittelevan, että en nyt oikein haluaisi,mutta että OIKEASTI haluan kovasti tai jotain aivan tajutonta.... Hän toimi juuri niin kuin seksiin painostava tyyppi toimii, eli ilmanvaroituksia ja ennakoivia puheita alkoi koittaa riisua minua eräänä hetkenä. Totta kai minulle tuli siitä tunne, että en kelpaa, ellei mies nyt saa ja menin ihan lukkoon ja ahdistuin ja raivostuin, että taaspitikin tavata joku saatanan hinuri, jota ei naisen tarpeet kiinnosta. Tältä pohjalta, en ole sille mitään velkaa, hoidelkoot siellä vaan lapset.

Jos mulla ei olisi ollut jatkuvasta kotona koetusta painostuksesta ja minun tunteitteni ja tarpeitteni mitätöimisestä syntyneitä ongelmia, niinois tuokin hetki voinut sujua silloin pikkuisen eri tavalla. Eihän se nyt miehen vika ole, että minulla niitä traumoja oli/on. Mutta ei vittu soikoon omanikaan.

ap

Vierailija
391/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos itseä on vain painostettu lapsena tekemään asioita, niin en usko, että siinä kasvaa aikuinen, joka sitten haluaa isona tehdä MITÄÄN. Ainakaan niitä painostettuja asioita. En mä ainakaan halua, vaikka ne olisivatkin hyödyllisiä, sillähänlailla myöntäisin, että painostaminen oli ok, minua saa painostaa ja varmaan toimisin muitakin kohtaan painostamalla, ja satuttaisin heidän oikeuksiaan.

Minä en käske lapsia tekemään mitään, etten vain tulisi painostaneeksi heitä. Saavat itse päättää haluavatko oppia siivoamaan vaiko eivät.

ap

Vierailija
392/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsia voi paimentaa ja velvoittaa tekemään erinäisiä asioita. Kaikki ei aina ole kivaa. Ei kukaan halua siivota, siivottava se on silti. Etkö esimerkiksi velvoita lapsiasi koulunkäyntiin jos heitä ei huvita? Lapsesta jokin epämieluisa asia voi olla kuitenkin opastamista ja opettamista vastuunottoon sekä lapsen parhaaksi toimimista.

Vierailija
393/393 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsia voi paimentaa ja velvoittaa tekemään erinäisiä asioita. Kaikki ei aina ole kivaa. Ei kukaan halua siivota, siivottava se on silti. Etkö esimerkiksi velvoita lapsiasi koulunkäyntiin jos heitä ei huvita? Lapsesta jokin epämieluisa asia voi olla kuitenkin opastamista ja opettamista vastuunottoon sekä lapsen parhaaksi toimimista.

No tiedän, ja tietenkin täytyy koulunkäyntiin suhtautua tosissaan ja vakavasti, ja suhtaudunkin. Mutta koitan siinä olla painostamatta lasta ja jos jotain ongelmia mennä sinne ilmenisi tai tehdä läksyt, niin koittaisin ottaa kyllä tosi tarkkaan selvää, miksi näin on, enkä vain mäkättää asiasta. Tosin itsellänikään ei ole muistoja, että koulunkäyntiini olisi juurikaan tarvinnut puuttua, mutta sitten noi kotityöt oli just sellaisia, että äidin piti, niin niissä olen ihan kädetön toimimaan fiksusti, koska malli on niin huono. Enkä ole itsekään päässyt painostetuksitulemisen traumasta vielä pitkällekään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän