Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittämättömyyden tunteesta johtuen en siivoa

Vierailija
08.09.2017 |

Koska se, mitä teen, ei kuitenkaan riitä, en tee enää mitään. Riittämättömyyden tunteen synty on äitini vika ja mieheni jatkaa sitä olettamalla, että minulta voi vaatia kaikenmaailman normaalien ihmisten henkistä kapasitettia sietää sitä, ettei ikinä tule kunnollista, kun on siivonnut. Koska lapsiperheessä on ihan kohta kuitenkin sotkuista. Mieheni joutuu siivoamaan itse, koska en kestä sitä, että hän odottaa minun jotenkin saavan aikaiseksi siistiä.
Ja vaikkei hän ole edes kovin vaativainen, niin hän ei ymmärrä nostaa taakkaa tästä asiasta ja ongelmasta pois mun harteiltani, ja tukea mua siinä, kun mulla on se riittämättömyyden tunne.

Kommentit (393)

Vierailija
1/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että siinä teille siivoamattomuudestani haukkuvat. Mieluiten kokisin hirveää pätemistä, niin kuin teistä osa siitä, että saan luuttua heilutella...

2/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... okei.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kivikissasekopää kännissä?

Vierailija
4/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotku on ok, elämisen jälkiä pitää näkyä. Meillä ei ainakaan ole kodikasta, kun on siivottu. Pitää ensin vähän pyöräyttää paikkoja sekaisin, että viihtyy.

Vierailija
5/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittämättömyyden tunne voi erittäinkin helposti puhjeta sellaisen lapsuuden jälkeen jollainen itselläni oli, saatua omia lapsia, eikä pysty niin täysimittaisena puhkeamaan sitä ennen, koska ei ole harjoittelumateriaali, jossa puhjeta. Ja sitä ajattelisi, että ihmiset haluaisivat olla ystävällisiä erilaisille toisten vaikeuksille, mutta saatana asetutaan yläpuolelle, koitetaan nujertaa minut ja haukkumalla kiusata! Aivan kun mua sais nujerrettua paskalla, sitä olen koko elämäni tottunut käsittelemään ihmisiltä.

ap

Vierailija
6/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän nämä minun kiusaaajat nyt oikein lymyilee? Kukaan ei uskalla profiloitua, eikä erottautua, että edes tietäisin, kuinka monta heitä oli/on. Ikinä ei mm. vastattu mulle kirjautuneena, vaikka miten ois mieli tehnyt!

ap

Vierailija
7/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulise lisää kun miehes kyllästyy, riittämättömyyden tunnetta on kaikilla muttei saa silti jäädä makaamaan, tekemällä saa itsetuntoa takaisin kun päättää, että omat tekemiset riittää itselle.

Ei kaikilla ole riittämättömyyden tunnetta, ja jos onkin, niin se kannattaa käsitellä. Mä en vain tunnistanut omia juttujani siksi, tiesin vain, ettei vika ole minussa. En tietenkään ikinä itse aiheuttaisi itselleni riittämättömyyden tunteita, niistä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan.

ap

Vierailija
8/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä perhanan tekemistä siisteydellä on jonkun hemmetin itsetunnon kanssa!?!? Ihan oikeasti v***ttaa tollaset kitidijät jotka aina ku ei oo joku silittämässä päätä,pitelemässä olkapäästä ja sanomassa että tuitui kyllä se siitä niin heittäydytään ihan lapsen tasolle aikuiset ihmiset! Siisteys on jokaisen ihmisen perusasia. Että omat jälkensä siivotaan. Kun pöydälle kaataa jotain,otat rätin käteesi ja pyyhit. Kun pakkaus tyhjenee,laitat sen roskiin. Kun roskis tyhjenee,viet sen pois. Jne. Jne. PERUSASIOITA!!! Sillä ei ole mitään tekemistä minkään itsetunnon kanssa! Että " voi kun en mä nyt oikein voi tätä keittiön pöytää raivata ku nyt on niin riittämätön olo" Ota pää pois pe***stäsi ja lopeta olemasta sika.

Vierailija
9/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riittämättömyyden tunne ei ole varmaan sama asia, kuin itsetunto. Jos tietää (kokee menneen perusteella), ettei riitä, niin miten mikään tekeminen siinä auttaa itsetuntoon? Kun nimenomaan se tekeminen aina osoittaa, ettei se riitä. Ihan luonnehäiriöinen neuvo.

ap

Vierailija
10/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen riittämättömyyden tunnetta etten jaksa kiusata ap:ta. Minulle on ihan sama heiluuko teillä siivousrätti tai ei ja kenen toimesta tämä tapahtuu tai ei tapahdu.

Vierailija
11/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä perhanan tekemistä siisteydellä on jonkun hemmetin itsetunnon kanssa!?!? Ihan oikeasti v***ttaa tollaset kitidijät jotka aina ku ei oo joku silittämässä päätä,pitelemässä olkapäästä ja sanomassa että tuitui kyllä se siitä niin heittäydytään ihan lapsen tasolle aikuiset ihmiset! Siisteys on jokaisen ihmisen perusasia. Että omat jälkensä siivotaan. Kun pöydälle kaataa jotain,otat rätin käteesi ja pyyhit. Kun pakkaus tyhjenee,laitat sen roskiin. Kun roskis tyhjenee,viet sen pois. Jne. Jne. PERUSASIOITA!!! Sillä ei ole mitään tekemistä minkään itsetunnon kanssa! Että " voi kun en mä nyt oikein voi tätä keittiön pöytää raivata ku nyt on niin riittämätön olo" Ota pää pois pe***stäsi ja lopeta olemasta sika.

Kyllä sillä on. Kyllä lapsenkin halun toimia noin voi pilata, jopa tuhota. Joka kerta, kun lapsi tekee noin, kerrotaan, mitä lapsi ei tehnyt tai moititaan siitä, mitä tai miten teki. Tai jos on unohtanut tehdä, niin siitä seuraa läimäytys henkiselle itsetunnolle, et ole mitään. Sulla on vaan ollut normaali koti, niin et tajua.

ap

Vierailija
12/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunnista omia juttuja mutta tiedät muiden tilanteen?

Vierailija
13/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tunnista omia juttuja mutta tiedät muiden tilanteen?

Muut "tiesivät" että se, mikä oli riittämättömyyden tunnetta ja ilmeni huonoutena äitiydessä, on sitä, että MUSSA on jokin vika, olen HUONO, eivätkä ajatelleet, että mulle on tehty jotain pahaa, josta se aiheutuu. Ja syyllistivät, haukkuivat, arvostelivat. Palstalla.

ap

Vierailija
14/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laiska. Nautin tekemisestä, kun siihen ei liity ahdistavia riittämättömyyden tunteita. :) Kuten jokainen ihminen varmasti.

ap

Vierailija
15/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään siististä kodista ja sen vuoksi siivoan, vaikka aina ei huvittaisikaan. Kiva juttu, että sun mies siivoaa niin sun ei tarvitse.

Vierailija
16/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mieskään niin paljon siivoa. Mutta ahdistuin silti siitä, miltä meillä näyttää, ja siitä, että ei ollut tarpeeksi siistiä. Ja siis mies vaan sanoi "ei ne sotkut mihinkään karkaa" no, ei niin, mutta sitten on hirveän näköistä. Ja olin koko ajan tyytymätön tasoon, jolla kykenin siivoamaan. Ja hoitamaan lapsia jne.

ap

Vierailija
17/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse hyväksyä toisten ymmärtämättömyyttä, mutta koita vähitellen opetella sietämään muita ihmisiä. Tällä palstalla ihmiset kirjoittaa hyvin suoraan. Jos itse kirjoitat suoraan kipeimpiä asioita tänne, varaudu siihen että saat kipeän suoria vastauksia. Edelleen, kaikkea hyvää ja parempaa huomista! Kyllä se elämänilokin sieltä löytyy kun olet valmis siihen.

Vierailija
18/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi takia sanon, että laitat ihan kohtuuttoman taakan miehesi harteille. Hän on puolisosi ja lastesi isä, ei terapeutti tai jäteastia. Hanki apua.

Jos jatkat tätä, kohta ei ole miestä ollenkaan.

Vierailija
19/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mieskään niin paljon siivoa. Mutta ahdistuin silti siitä, miltä meillä näyttää, ja siitä, että ei ollut tarpeeksi siistiä. Ja siis mies vaan sanoi "ei ne sotkut mihinkään karkaa" no, ei niin, mutta sitten on hirveän näköistä. Ja olin koko ajan tyytymätön tasoon, jolla kykenin siivoamaan. Ja hoitamaan lapsia jne.

ap

Mutta mietipä, jos sun mies ei siivoaisi ollenkaan?

Vierailija
20/393 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta mietipä, jos sun mies ei siivoaisi ollenkaan?

Sitten mun ois ollut pakko. Mutta sitten ois se riittänyt tavallaan paremmin toisen nollaa vasten. Ei sillä se olisi kilpailu, vaan mun pään sisäinen ongelmahan se on. Mutta ei itse aiheuttamani.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän