Riittämättömyyden tunteesta johtuen en siivoa
Koska se, mitä teen, ei kuitenkaan riitä, en tee enää mitään. Riittämättömyyden tunteen synty on äitini vika ja mieheni jatkaa sitä olettamalla, että minulta voi vaatia kaikenmaailman normaalien ihmisten henkistä kapasitettia sietää sitä, ettei ikinä tule kunnollista, kun on siivonnut. Koska lapsiperheessä on ihan kohta kuitenkin sotkuista. Mieheni joutuu siivoamaan itse, koska en kestä sitä, että hän odottaa minun jotenkin saavan aikaiseksi siistiä.
Ja vaikkei hän ole edes kovin vaativainen, niin hän ei ymmärrä nostaa taakkaa tästä asiasta ja ongelmasta pois mun harteiltani, ja tukea mua siinä, kun mulla on se riittämättömyyden tunne.
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään muulla sellainen olo, että voisi lyödä itseään palmulla naamaan?
Joo se on hurrikaani Irma. Se alkaa hiukan heräillä.
ap
Etkö sä nyt pahvi tajua että oot itse ihan täydellinen narsisti? Uhri joo, ja äitiskin oli varmaan uhri. Mutta lopputulos on narsisti. Helkkarin väsyttävä narsisti kaiken kukkuraksi. Kyllä mä voin ihan minimalistisesti tuntea empatiaa sua kohtaan, noin teoriatasolla, mutta kun sä olet itse niin perusteellisen väärällä tiellä tossa itsekeskeisessä vouhkaamisessasi, niin aika toivottomalta sun ennuste näyttää. Hiukan jotain yritystä pitäisi olla ja sulla ei ole. Kerta kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä ap. Perustelet KAIKEN tekemisesi ja tekemättä jättämisesi narsistiäidillä. Voivottelet ja heittäydyt toimintakyvyttömäksi. Kuvittelet, että sinun kanssasi eriävät mielipiteet johtuvat siitä "ettemme muut voi ymmärtää".
Voin kertoa ensimmäistä ja helvetin viimeistä kertaa omista kotioloistani. Lapsuuden vietin viinan, huumeiden, lääkkeiden ja äidin itsemurhayritysten painostamana. Häntä piti nöyristellä ja pysyä kaikille ulospäin kovana. Että siinäpä myös riittämättömyyden tunnetta. Koko lapsuus ja nuoruus sujui psykologisen uhkailun ja päihteiden ympärillä. Kiristystä ja jatkuvassa mitä jos-tilassa elämistä. Ai sinua ap syytettiin tunteistasi ja suuttumisestasi? Voi niin minuakin aina jos rohkenin protestoida äitikultani käytöstä vastaan. Koitko ap ettei mikään tekemäsi riitä? Niin minäkin. Voi luoja en edes jaksa kirjoittaa tarkempia piirteitä MENNEISYYDESTÄNI.
Minä olen päässyt menneistä yli. Saattaa vituttaa, mutta en ole peukalot keskellä kämmentä lapsuuteni takia. Tuo ei ole mikään syy jättää siivoamatta, laiskuutta tuo on. En vouhota asioitani keskustelupalstalla vaan keskityn nykypäivään. Teet kaikesta mahdottoman vaikeaa äitisi vuoksi. On muillakin täällä palstalla ollut vaikeaa mutta herranjestas kyllä me pölyt pyyhimme. Et voi lopettaa kaikkea arkitoimintaa 20v vanhojen asioiden vuoksi.
Lisäksi tuntuu siltä, että sinä koitat tehdä tästä kilpailun, kenen äiti oli pahin ja kuka pystyy nyt aikuisena eniten mihinkin. Saat olla niin vaurioitunut tahansa kuin olet, kunhan pidät mun tilanteeni arvostelemisen persereiässäsi.
apVoi missään nimessä ei ole mikään kilpailu, siksipä en asioistani täällä vaahtoa. En vain heittäydy toimintakyvyttömäksi. Jos et halua, että tilannettasi arvostellaan suosittelen ettet vouhota asioistasi täällä. Minä en vain "jää tuleen makaamaan" vaan menen eteenpäin.
Ööö epäloogineen vastaus. En minä täällä asioitani kerro kilpailumielessä, paina se nyt mieleesi. Taas tämä muistuttaa äitini kohtelua minulle. Omassa päässä on keksitty, että toi kilpailee, kun se jakaa elämäntilannettaan täällä, vaikka todellakin kaipaisin vain tukea ja empatiaa.
Mikä oikeus sulla on arvostella ja määräillä, etten saa jakaa asioitani täällä, tai sinä tulet, iso paha sui, ja alat puhkua korttitaloani nurin? Koska korttitalo se hauras itsetunto voi paranemisvaiheessa olla.
Ja kolmanneksi, tuleen makaamaan, my ass. Ei asioiden käsittely sitä ole.
apEnhän minä väittänyt että sinä kilpailumielessä täällä vaahtoat. Lueppa uudelleen. Enkä sanonut ettet saisi kirjoitella, mutta jos et kestä meidän kommentteja, en suosittele sitä.
Muutenkin tällainen ihminen, jonka mielestä hänen kommenttinsa ovat aina niin oikeassa, että vaikka pahoittaisi niillä muitten mielen, niin kyllä vaan ne olivat ihan oikeutettuja. Mitään omia käsityksiä ei tarvitse tarkistaa, mitään muilta ei tarvitse oppia, se on sulle vaan sinä sinä sinä, kunhan sinä saat pitää omia mielipiteitäsi pyhänä lehmänpaskana.
apLuepa ap oma kommenttisi ajatuksella. En tiedä kenelle tuon heitit, mutta itsestäsi tuossa tulet puhuneeksi. Olet juuri tuollainen ihminen joksi toista väität.
Ja luultavasti olet sellainen jonkun aspergerpiirteen takia ollut mukelosta asti. Edelleen säälin äitiparkaasi, kun tuollaisen sai ristikseen. Ja miestäsi ja lapsiasi myös. Terapiaan kannat kassikaupalla rahaa, toivottavasti omiasi etkä meidän muiden. Vaikka, täytyyhän terpankin saada juustoa leipänsä päälle. Siitä että nyökyttelee sun jutuille.
Luepa itse ne kommentit, jotka kirjoitin ketjuun, jossa murehdin äitini tunkemista meille, vaikka olin halunnut katkaista välit, ja en halunnut äitiäni meille.
Siis voisit lukea ne, ellei yp olisi poistanut ketjua, aikoinaan.
Siinä mulle väitettiin kaikenlaista paskaa minusta tuntematta tilannettani miltään muilta osin, kuin mitä hyvin vähän kerroin siitä tilanteesta ja hetkestä.
Niitä ihmisiä ei tippaakaan kiinnostanut minun tunteeni tai loukkasiko heidän väärä arvelunsa tai syyttämisensä minua. Sitä niittää, mitä kylvää. Jos mulle oltiin kusipäitä palstalla, niin luuletko, että ryntään ensimmäisenä tarkistamaan, ettei kellekään heistä käy hullusti, kun MÄ SUUTUN?
apSe oli kyllä kammottava ketju. Ei muut kuin sinä. Raivosit ja suolsit vihaavasi lapsiasi. Avauduit itsekkyydestäsi ja siitä että et tee mitään lastesi tai kenenkään vuoksi. Koska et rakasta ketään. Poukasi on epäviihdyttävä ja miehesi on rahvas
Kiroilua sivutolkulla
Mitä sinä koitit oppia siinä ketjussa minusta tarkistaaksesi neuvojesi oikeellisuuden juuri minun tilanteeseeni?
apMiksi minä haluaisin sinua neuvoa? Huomasin että olet kammottava. Ja käsitys ei ole muuttunut.
Sinä voisit oppia jotain. Mitä ja miten ilmaiset itseäsi, vaikuttaa vastaanottoon. Mieti tätä. Maailma ei pyöri sinun ympärillä. Sinä olet vastuussa itsestäsi ja siitä millaisen reaktion herätät"Mitä ja miten ilmaiset itseäsi, vaikuttaa vastaanottoon."
Eli narsistin riittämättömyyttä kokeva uhri ei saa kysyä apua palstalla, jos se sattuu kaivelemaan joidenkin ylemmyydentuntoisten napaa, jotka kokevat siinä hyvän kohteen antaa vähän perseilyä?
ap
Mieti miten kirjoitat. Jos suollat vihaa, se herättää vihaa. Se on 100% sinun oma vikasi
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä nyt pahvi tajua että oot itse ihan täydellinen narsisti? Uhri joo, ja äitiskin oli varmaan uhri. Mutta lopputulos on narsisti. Helkkarin väsyttävä narsisti kaiken kukkuraksi. Kyllä mä voin ihan minimalistisesti tuntea empatiaa sua kohtaan, noin teoriatasolla, mutta kun sä olet itse niin perusteellisen väärällä tiellä tossa itsekeskeisessä vouhkaamisessasi, niin aika toivottomalta sun ennuste näyttää. Hiukan jotain yritystä pitäisi olla ja sulla ei ole. Kerta kaikkiaan.
Ai ei ole yritystä??? Ymmärtää sua, niinkö? No ei ole, kun olisi täysi tekeminen ymmärtää itseä. Jos sä et osaa auttaa, se on mulle voinvoi. Mene elämään hyvää elämääsi, en asetu esteeksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä ap. Perustelet KAIKEN tekemisesi ja tekemättä jättämisesi narsistiäidillä. Voivottelet ja heittäydyt toimintakyvyttömäksi. Kuvittelet, että sinun kanssasi eriävät mielipiteet johtuvat siitä "ettemme muut voi ymmärtää".
Voin kertoa ensimmäistä ja helvetin viimeistä kertaa omista kotioloistani. Lapsuuden vietin viinan, huumeiden, lääkkeiden ja äidin itsemurhayritysten painostamana. Häntä piti nöyristellä ja pysyä kaikille ulospäin kovana. Että siinäpä myös riittämättömyyden tunnetta. Koko lapsuus ja nuoruus sujui psykologisen uhkailun ja päihteiden ympärillä. Kiristystä ja jatkuvassa mitä jos-tilassa elämistä. Ai sinua ap syytettiin tunteistasi ja suuttumisestasi? Voi niin minuakin aina jos rohkenin protestoida äitikultani käytöstä vastaan. Koitko ap ettei mikään tekemäsi riitä? Niin minäkin. Voi luoja en edes jaksa kirjoittaa tarkempia piirteitä MENNEISYYDESTÄNI.
Minä olen päässyt menneistä yli. Saattaa vituttaa, mutta en ole peukalot keskellä kämmentä lapsuuteni takia. Tuo ei ole mikään syy jättää siivoamatta, laiskuutta tuo on. En vouhota asioitani keskustelupalstalla vaan keskityn nykypäivään. Teet kaikesta mahdottoman vaikeaa äitisi vuoksi. On muillakin täällä palstalla ollut vaikeaa mutta herranjestas kyllä me pölyt pyyhimme. Et voi lopettaa kaikkea arkitoimintaa 20v vanhojen asioiden vuoksi.
Lisäksi tuntuu siltä, että sinä koitat tehdä tästä kilpailun, kenen äiti oli pahin ja kuka pystyy nyt aikuisena eniten mihinkin. Saat olla niin vaurioitunut tahansa kuin olet, kunhan pidät mun tilanteeni arvostelemisen persereiässäsi.
apVoi missään nimessä ei ole mikään kilpailu, siksipä en asioistani täällä vaahtoa. En vain heittäydy toimintakyvyttömäksi. Jos et halua, että tilannettasi arvostellaan suosittelen ettet vouhota asioistasi täällä. Minä en vain "jää tuleen makaamaan" vaan menen eteenpäin.
Ööö epäloogineen vastaus. En minä täällä asioitani kerro kilpailumielessä, paina se nyt mieleesi. Taas tämä muistuttaa äitini kohtelua minulle. Omassa päässä on keksitty, että toi kilpailee, kun se jakaa elämäntilannettaan täällä, vaikka todellakin kaipaisin vain tukea ja empatiaa.
Mikä oikeus sulla on arvostella ja määräillä, etten saa jakaa asioitani täällä, tai sinä tulet, iso paha sui, ja alat puhkua korttitaloani nurin? Koska korttitalo se hauras itsetunto voi paranemisvaiheessa olla.
Ja kolmanneksi, tuleen makaamaan, my ass. Ei asioiden käsittely sitä ole.
apEnhän minä väittänyt että sinä kilpailumielessä täällä vaahtoat. Lueppa uudelleen. Enkä sanonut ettet saisi kirjoitella, mutta jos et kestä meidän kommentteja, en suosittele sitä.
Muutenkin tällainen ihminen, jonka mielestä hänen kommenttinsa ovat aina niin oikeassa, että vaikka pahoittaisi niillä muitten mielen, niin kyllä vaan ne olivat ihan oikeutettuja. Mitään omia käsityksiä ei tarvitse tarkistaa, mitään muilta ei tarvitse oppia, se on sulle vaan sinä sinä sinä, kunhan sinä saat pitää omia mielipiteitäsi pyhänä lehmänpaskana.
apLuepa ap oma kommenttisi ajatuksella. En tiedä kenelle tuon heitit, mutta itsestäsi tuossa tulet puhuneeksi. Olet juuri tuollainen ihminen joksi toista väität.
Ja luultavasti olet sellainen jonkun aspergerpiirteen takia ollut mukelosta asti. Edelleen säälin äitiparkaasi, kun tuollaisen sai ristikseen. Ja miestäsi ja lapsiasi myös. Terapiaan kannat kassikaupalla rahaa, toivottavasti omiasi etkä meidän muiden. Vaikka, täytyyhän terpankin saada juustoa leipänsä päälle. Siitä että nyökyttelee sun jutuille.
Luepa itse ne kommentit, jotka kirjoitin ketjuun, jossa murehdin äitini tunkemista meille, vaikka olin halunnut katkaista välit, ja en halunnut äitiäni meille.
Siis voisit lukea ne, ellei yp olisi poistanut ketjua, aikoinaan.
Siinä mulle väitettiin kaikenlaista paskaa minusta tuntematta tilannettani miltään muilta osin, kuin mitä hyvin vähän kerroin siitä tilanteesta ja hetkestä.
Niitä ihmisiä ei tippaakaan kiinnostanut minun tunteeni tai loukkasiko heidän väärä arvelunsa tai syyttämisensä minua. Sitä niittää, mitä kylvää. Jos mulle oltiin kusipäitä palstalla, niin luuletko, että ryntään ensimmäisenä tarkistamaan, ettei kellekään heistä käy hullusti, kun MÄ SUUTUN?
apSe oli kyllä kammottava ketju. Ei muut kuin sinä. Raivosit ja suolsit vihaavasi lapsiasi. Avauduit itsekkyydestäsi ja siitä että et tee mitään lastesi tai kenenkään vuoksi. Koska et rakasta ketään. Poukasi on epäviihdyttävä ja miehesi on rahvas
Kiroilua sivutolkulla
Mitä sinä koitit oppia siinä ketjussa minusta tarkistaaksesi neuvojesi oikeellisuuden juuri minun tilanteeseeni?
apMiksi minä haluaisin sinua neuvoa? Huomasin että olet kammottava. Ja käsitys ei ole muuttunut.
Sinä voisit oppia jotain. Mitä ja miten ilmaiset itseäsi, vaikuttaa vastaanottoon. Mieti tätä. Maailma ei pyöri sinun ympärillä. Sinä olet vastuussa itsestäsi ja siitä millaisen reaktion herätät"Mitä ja miten ilmaiset itseäsi, vaikuttaa vastaanottoon."
Eli narsistin riittämättömyyttä kokeva uhri ei saa kysyä apua palstalla, jos se sattuu kaivelemaan joidenkin ylemmyydentuntoisten napaa, jotka kokevat siinä hyvän kohteen antaa vähän perseilyä?
apMieti miten kirjoitat. Jos suollat vihaa, se herättää vihaa. Se on 100% sinun oma vikasi
Minä en aloittanut sitä äiti tulee meille mitä teen -ketjua vihalla. Niin eikös joku tule siihen perseilen pilkkaamaan. Syyttämään. Annoin takaisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat aina äidistäsi?
No riittämättömyydentunteiden takana on äiti. Kuten monien muidenkin ongelmieni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ole yritystä??? Ymmärtää sua, niinkö? No ei ole, kun olisi täysi tekeminen ymmärtää itseä. Jos sä et osaa auttaa, se on mulle voinvoi. Mene elämään hyvää elämääsi, en asetu esteeksi.
ap
Ootko sä tyhmäkin tänään vielä kaiken muun lisäksi. En todella tarkoittanut yrityksellä minun ymmärtämistäni. Se taitaa olla sulle täysin mahdoton tavoite, kuten itsekin käsitit. Vaan yrityksellä tarkoitan yritystä tulla pois tosta narsistisesta kehästäsi ja aikuistua. Ja ottaa itse vastuuta elämästäsi. Päästää irti asioista eikä takertua johonkin lapselliseen illuusioon itselle muka kuuluvista asioista ja siitä että elämä olisi yleensäkään kenenkään kohdalla reilua.
Sinä et ota opiksi. Ajaudut ristiriitoihin aina ja kaikkialla. Koet sen muiden syyksi. Et näe itsessäsi vikaa. Syytät jopa nimetöntä palstaporukkaa. Vika on aina muissa. Käytös on kaavamaista. Et opi virheistä.
Mitä tämä on? Tuleeko mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat aina äidistäsi?
No riittämättömyydentunteiden takana on äiti. Kuten monien muidenkin ongelmieni.
ap
Pahuksen muija kun ei tajunnut ehkäistä ajoissa.
Persoonallisuushäiriöt ovat pitkäaikaisia ja joustamattomia ajatus- ja käyttäytymismalleja, jotka aiheuttavat henkilölle haittaa. Niihin liittyy usein henkilökohtaista kärsimystä ja ongelmia ihmissuhteissa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä. Persoonallisuushäiriöihin liittyvät piirteet ovat siinä määrin syvään juurtuneita, että henkilö itse ei useinkaan miellä niitä häiriöksi. Ne saattavat aiheuttaa kuitenkin ihmissuhderistiriitoja, ristiriitaa henkilön ja yhteiskunnan välille tai toistuvaa epätasapainoa henkilön odotusten ja kykyjen välillä mikä taas voi altistaa ahdistus- ja masennusoireille. Raja persoonallisuushäiriöisen ja normaalina pidetyn käytöksen välillä on liukuva. Useilla psyykkisesti terveillä ihmisillä voi ilmetä voimakkaassa stressitilanteessa poikkeavia tapoja kokea asioita tai käyttäytyä. Persoonallisuushäiriöissä nämä tavat ja käytös ovat kuitenkin luonteeltaan pitkäaikaisia, jäykempiä ja itsepäisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOotko sä tyhmäkin tänään vielä kaiken muun lisäksi. En todella tarkoittanut yrityksellä minun ymmärtämistäni. Se taitaa olla sulle täysin mahdoton tavoite, kuten itsekin käsitit. Vaan yrityksellä tarkoitan yritystä tulla pois tosta narsistisesta kehästäsi ja aikuistua. Ja ottaa itse vastuuta elämästäsi. Päästää irti asioista eikä takertua johonkin lapselliseen illuusioon itselle muka kuuluvista asioista ja siitä että elämä olisi yleensäkään kenenkään kohdalla reilua.
Ei se, että tapahtuu epäreiöuja asioita olekaan ongelma, vaan se, että koitetaan sanoa, ettei niitä pidäkään koittaa korjata, ja että mun vik se vaan on, jos niistä kärsin. Kaikilla on oikeus kusettaa kaikkia, koska heidän oma lapsuutensa. No, kusetusta tapahtuu, mutta mulle tehty oikaistaan tai tekijä itkee ja oikaisee. Nyt. Niin kauan oon niellyt paskaa, miten on mun vika ja plaa plaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
BOOM! 💣🎆👊
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ota opiksi. Ajaudut ristiriitoihin aina ja kaikkialla. Koet sen muiden syyksi. Et näe itsessäsi vikaa. Syytät jopa nimetöntä palstaporukkaa. Vika on aina muissa. Käytös on kaavamaista. Et opi virheistä.
Mitä tämä on? Tuleeko mieleen
Itsehän te ette ota opiksenne. Ette ole oppineet meilkein mitään. Aivan samanlaista käytöstä itsellänne on, jos teitä ois loukattu. Jos kuvittelet, että tässä aivan henkeen ja vereen kirjoittelen, loukkaantuen "palstaystävieni" käytöksestä, niin en. Tämä ei ole mikään yhteisö, jossa menettäisin ketään, käyttäytyisinpä miten tahansa. Miksi koittaisin esittää mitään täällä? Siitä saa aivan tarpeeksi muualla. Ettei tulisi leimatuksi hulluksi jne. Väitätkö, ettet muka koskaan esitä, ettei sua tuomittaisi? Kerrotko kaikki asiasi irl ventovieraillekin, he kyllä ymmärtää?
ap
Minä kirjoitan täällä myös silleen anonyyminä ketjuissa, ettei se käy selväksi, että minä se oon. Joskus voi toki näkyä, mutta ei aina. Monia muitakin aiheita, kuin nää mun murheet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5770 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on myös aika masentavaa ajatella, että äidillä on valtaa minuun. Koska hän ei halunnut minulle mitään hyvää. (Siinä vallankahvassa. Paradoksaalisesti puheen tasolla on tietenkin halunnut. Käyttäytyy kuitenkin varmuuden vuoksi niin, ettei siihen ole mitään mahdollisuuksia.)
Miten luon parisuhteen, jos äidillä on valtaa minuun?
apMiten vallan alta irrottaudutaan?
Arkikielessä sitä kutsutaan aikuistumiseksi.
Ihminen ei kuitenkaan aikuistu jos ei halua. On paljon helpompi syyttää kaikesta vanhempiaan kun ottaa itse vastuu elämästään. Kuten tästä ketjusta huomataan, edes lastensa sotkuja ei tarvitse siivota koska äiti oli ilkeä.
Ilmiö ei ole toisaalta kovinkaan harvinainen, ja jotkut eivät aikuistu koskaan. Lähipiirissäni yli 50-vuotiaat ihmiset toteuttivat ahneuttaan ja alhaisuuttaan perustellen sitä sillä että "niin äiti halusi tehtävän" (äiti itse kuoli jo vuosia sitten eikä ole enää asiaa kommentoimassa). Aikuinen ihminen osaa asettaa ne rajat myös omalle vanhemmalleen. Siis jos oikeasti haluaa.
Itsepetos on ihmiskunnan suurin ja vahingollisinpetos. Jokainen syyllistyy siihen joskus, ja joissain tilanteissa siitä on suurta hyötyäkin. Mutt ajostkut eivät pääse siitä irti koskaan, koska eivät osaa elää ilman sitä. Niinpä joku palstakirjoittelija valehtelee itselleen vuodesta toiseen (tietäen jossain alntajunna rajamailla näin tekevänsä) koska tarvitsevat itsepetosta omien puutteidensa oikeuttamiseen.
"Aikuinen ihminen osaa asettaa ne rajat myös omalle vanhemmalleen. Siis jos oikeasti haluaa."
Tämäkin lause on oikeasti LOUKKAAVA minulle, mutta paskaako mä arvaan, etttä sä siitä välität!!!! Koska SULLE ei tärkeintä tässä ole rehellisyys ja tutustua minuun, jolle kuitenkin annat neuvoja vaan se, että saat kusta itseäsi linssiin siinä, mikä kypsä ja täys aikuinen SINÄ oletkaan ja varmaan vielä täysin omilla ansioillasi, eiks ni!?
ap
Minä en tunne sinua eikä minulla ole mitään kiinostustakaan tutustua sinuun. Lueskelin tässä ketjua jossa kirjoittamansa perusteella luonnehäiriöinen vastuunpakoilija oikeuttaa kaiken sillä että joku muu. Olen elämässäni törmännyt moneen samanlaiseen ihmiseen. Ja toisaalta myöskin ihmisiin jotka ottivat vastuun itsestään ja rakensivat elämänsä vaikeista lähtökohdista huolimatta. Toiset tarvitsevat huumeita, toiset vaikkapa aina jotain muuta jota kaikesta syyttää. Harva narkkariakaan arvostaa. Mutta esimerkiksi se että on onnistunut pääsemään irti huumeista on ehdottomasti arvostuksen ansaitsevaa.
Jos olisit käyttänyt sen tarmon jolla tähän ketjuun kirjoittelet vaikkapa lastesi asunnon siivoamiseen siellä olisi putipuhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitan täällä myös silleen anonyyminä ketjuissa, ettei se käy selväksi, että minä se oon. Joskus voi toki näkyä, mutta ei aina. Monia muitakin aiheita, kuin nää mun murheet.
ap
Sinut tunnistaa aina. Kaappaat ketjut omalla saastalladi. Jankkaat sivutolkulla. Käyttäjä3500 jankkaa öisin.
Käyttäjä5770 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5770 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on myös aika masentavaa ajatella, että äidillä on valtaa minuun. Koska hän ei halunnut minulle mitään hyvää. (Siinä vallankahvassa. Paradoksaalisesti puheen tasolla on tietenkin halunnut. Käyttäytyy kuitenkin varmuuden vuoksi niin, ettei siihen ole mitään mahdollisuuksia.)
Miten luon parisuhteen, jos äidillä on valtaa minuun?
apMiten vallan alta irrottaudutaan?
Arkikielessä sitä kutsutaan aikuistumiseksi.
Ihminen ei kuitenkaan aikuistu jos ei halua. On paljon helpompi syyttää kaikesta vanhempiaan kun ottaa itse vastuu elämästään. Kuten tästä ketjusta huomataan, edes lastensa sotkuja ei tarvitse siivota koska äiti oli ilkeä.
Ilmiö ei ole toisaalta kovinkaan harvinainen, ja jotkut eivät aikuistu koskaan. Lähipiirissäni yli 50-vuotiaat ihmiset toteuttivat ahneuttaan ja alhaisuuttaan perustellen sitä sillä että "niin äiti halusi tehtävän" (äiti itse kuoli jo vuosia sitten eikä ole enää asiaa kommentoimassa). Aikuinen ihminen osaa asettaa ne rajat myös omalle vanhemmalleen. Siis jos oikeasti haluaa.
Itsepetos on ihmiskunnan suurin ja vahingollisinpetos. Jokainen syyllistyy siihen joskus, ja joissain tilanteissa siitä on suurta hyötyäkin. Mutt ajostkut eivät pääse siitä irti koskaan, koska eivät osaa elää ilman sitä. Niinpä joku palstakirjoittelija valehtelee itselleen vuodesta toiseen (tietäen jossain alntajunna rajamailla näin tekevänsä) koska tarvitsevat itsepetosta omien puutteidensa oikeuttamiseen.
"Aikuinen ihminen osaa asettaa ne rajat myös omalle vanhemmalleen. Siis jos oikeasti haluaa."
Tämäkin lause on oikeasti LOUKKAAVA minulle, mutta paskaako mä arvaan, etttä sä siitä välität!!!! Koska SULLE ei tärkeintä tässä ole rehellisyys ja tutustua minuun, jolle kuitenkin annat neuvoja vaan se, että saat kusta itseäsi linssiin siinä, mikä kypsä ja täys aikuinen SINÄ oletkaan ja varmaan vielä täysin omilla ansioillasi, eiks ni!?
apMinä en tunne sinua eikä minulla ole mitään kiinostustakaan tutustua sinuun. Lueskelin tässä ketjua jossa kirjoittamansa perusteella luonnehäiriöinen vastuunpakoilija oikeuttaa kaiken sillä että joku muu. Olen elämässäni törmännyt moneen samanlaiseen ihmiseen. Ja toisaalta myöskin ihmisiin jotka ottivat vastuun itsestään ja rakensivat elämänsä vaikeista lähtökohdista huolimatta. Toiset tarvitsevat huumeita, toiset vaikkapa aina jotain muuta jota kaikesta syyttää. Harva narkkariakaan arvostaa. Mutta esimerkiksi se että on onnistunut pääsemään irti huumeista on ehdottomasti arvostuksen ansaitsevaa.
Jos olisit käyttänyt sen tarmon jolla tähän ketjuun kirjoittelet vaikkapa lastesi asunnon siivoamiseen siellä olisi putipuhdasta.
Onpa lyhytnäköistä. Sitten siivottuani mitä? Edelleen samat ongelmat niskassa. Riittämättömyyden tunne, elämä ei ole kivaa, vaikka muille siivoaminen ei sitä pilaa, niin mulla pilaa, mutta sua ei haittaa, että mä kärsin sellaisesta? Ei tietenkään, eihän se ole sinun elämääsi.
Toisekseen miksi kuvittelet, että sulla on oikeus pahoittaa kenenkään mieltä täällä sen kään perusteella, mitä hän on täällä tilanteestaan kirjoittanut, ja tehdä joku ystäviisi perustuva tilannearvio?
Jos et tajua sellaisen olevan loukkaavaa, niin ehkä olisi aika opetella. Jos haluat ettet herätä vitutusta riittämättömyydentunteesta kärsivissä kanssaihmisissäsi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinut tunnistaa aina. Kaappaat ketjut omalla saastalladi. Jankkaat sivutolkulla. Käyttäjä3500 jankkaa öisin.
No ethän tunnosta säälittävä nuija. Vai mikä viesti oli minun esimerkiksi Sipilän tyttären hääketjuissa? Jne. Ja ei ole täällä enää keitään öisin.
ap
"Mitä ja miten ilmaiset itseäsi, vaikuttaa vastaanottoon."
ap