Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te lapsettomat parit, jotka ette halua lapsia. Miksi ette?

Vierailija
06.09.2017 |

Ymmärrän kyllä, että jotkut eivät hanki lapsia sen vuoksi, kun eivät löydä kumppania. Jotkut toiset taas eivät hanki lapsia sen vuoksi, kun heillä on kenties sairaus tai vamma, joka estää lastensaannin. Mutta te lapsettomat parit, joilla ei ole kumpaakaan noista. Miksi te ette hanki lapsia?

Lapset ovat kuitenkin elämän perimmäinen tarkoitus, sillä eihän ihmisiä edes olisi olemassa, jos ihminen ei hankkisi lapsia. Lisäksi niinkin saattaa käydä joissakin tapauksissa, että lapsettomuuspäätöksen vuoksi vanhemmista ei tule isovanhempia, omista sisaruksista ei tule tätejä eikä setiä ja heidän lapsillaan ei kenties ole serkkuja. Ymmärrättekö ollenkaan, kuinka itsekästä tuo on, koska aiheuttatte pettymyksiä noin monille ihmisille?

Kommentit (61)

61/61 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin jatkaa listaa vielä pitkälle, mutta eiköhän tässäkin ole jo riittävästi syitä olla hankkimatta lapsia. En yritä väittää, ettenkö olisi itsekäs. Minulla on vain yksi elämä ja sen elän täysin itseäni varten.

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun viestissäsi on tuo loppukaneetistasi ilmi käyvä asenne keskeinen syy siihen, miksi maailma on niin paska paikka - ja miksi se tuskin tulee säilymään enää muutamaa sukupolvea kauemmin. Eikä tällä ole mitään tekemistä sinun tai kenenkään muunkaan lapsentekohalujen kanssa. Ongelma on syvemmällä, ikävä kyllä.

Harmi että sulla on itselläsi tarve miellyttää muita ja elää täällä toisia varten. Karu totuus - halusit sitä myöntää tai et - on kuitenkin se, että täällä eletään itseä varten. Mitä järkeä elää vain kerran ja käyttää se ainoa elämä muiden pillin mukana tanssimiseen ja miellyttämiseen? Tietysti lähimmäisten kunnioittaminen, huomioonottaminen ja kuunteleminen päätöksiä tehdessä on hyvästä, mutta jos joku yrittää estää sinua tekemästä sitä mikä tekisi SINUT onnelliseksi, on HÄN silloin se itsekäs osapuoli, koska ei selvästikkään halua sinun tekevän sitä mikä tekee sinusta onnellisen.

Esimerkiksi; minä en tahtoisi lapsia, koska koen että elämä antaa minulle enemmän ilman niitä. Kuitenkin vanhempani painostaisivat minua tekevän lapsia, koska se olisi heille tärkeää, vaikka tietäisivät perusteluni sille, miksen niitä tahdo. Kumpi osapuoli on tällöin se itsekäs osapuoli? Minä, joka en tahdo elää ainoaa elämääni onnettomana vain jotta voisin miellyttää muita, vai vanhempani, jotka väkisin yrittäisivät käyttää minua itsensä jatkeena ja tehdä isoja päätöksiä puolestani? Niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi