Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan toiminta

Vierailija
20.04.2024 |

On kyllä järkyttävää tuo Kelan toiminta! Ihan näin lauantaina tuli viesti ja lisäselvityspyyntö liian kalliista asunnosta. Olen kuitenkin sairaslomalla ja kuntoutustuella joten ei oikein voimat riittäisi muutenkaan. Voisivat ensin edes katsoa ihmisten tilanteen ennekuin alkavat ahdistella! Ja kaiken lisäksi asun ihan kaupungin vuokratalossa jossa jo ne halvimmat vuokrat. Ei herranjumala niitä halpoja asuntoja ole! Ei kyllä hallituksella ole mitään käsitystä minkälaisiin vaikeuksiin ihmiset joutuvat. Juu jaksoin tänne kirjoittaa jotta sain pahimman tyrmistyksen ja itkukohtauksen helpottamaan. Kiitos kela ja hallitus, tämä pelko taloudelllisesta selviämisestä vointiani ja kuntoutumistani edistääkin!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei lähettele viestejä viikonloppuna. Nyt on todella paljon noita huijausviestejä ties minkä nimellä. Älä ainakaan vastaa niihin mitään ja varmista omilta sivuilta asia.

Vierailija
2/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke vähän lisää ap niin helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa tavalliset pulliaiset vähättelevät lääkärin määräyksiä.

Vierailija
4/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei yksikään kämppä ole halpa

Vierailija
5/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa tehdään Kelassa ylitöitä viikonloppuisin, jotta ihmiset saa rahansa ajoissa. Eli huijauksesta ei ole kyse. Voithan sinä lukea sitä OmaKelaa vain arkisin, jos et halua viikonloppuna asioita hoitaa. Ei se Kelan vika ole. 

Kelan tehtävä on pyytää lisäselvitys erityisistä perusteista kalliille asumismenoille. Näin sinä voit vastata siihen ja kertoa omat perusteesi, esim. ne mitä toit tässä esiin. Asia päätetään vastauksesi jälkeen. Selvitys pitää lain mukaan asiakkaalta pyytää. Ja se pitää pyytää, vaikka asuisit kaupungin asunnossa, jos sun vuokra ylittää euronkin normin. Tämä on hallituksen säätämä asia eikä Kelan harkittavassa.

En oikein siis ymmärrä, miten Kelan toiminta on järkyttävää. Tekevät vain kuten hallitus on linjannut. 

Vierailija
6/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikahan ei millään tavalla ole Kelan vaan hallitus tämän on säätänyt. Ei kannata syyttää sitä Kelan työntekijää, joka tänäkin viikonlippuna tekee ylitöitä, jotta sinä saisit rahasi ajoissa. Mietipä sitä. 

Vierailija
7/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahemmin muuallakaan. Ja sitä ei Kelassa tunnuta tiedettävä ja vielä vähemmän ymmärrettävän. Itse olen tilanteessa että kun lähimmän järven rantaan minulla on matkaa 25 km. , odottelen koska olisin niin voimissani että kykenen sinne kävelemään ja tutkimaan olisiko siellä yhtään kumollaan olevaa , ei kenenkään , venettä ja voisin sen alle mennä asustamaan.

Vierailija
8/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihmiset valittaa, että Kelan päätökset on myöhässä. Sitten kun Kelassa koitetaan tehdä töitä viikonloppunakin, niin valitetaan sitten siitäkin. Mitä ihmettä? Koittakaa päättää. 

Vierailija
9/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei lähettele viestejä viikonloppuna. Nyt on todella paljon noita huijausviestejä ties minkä nimellä. Älä ainakaan vastaa niihin mitään ja varmista omilta sivuilta asia.

Eimpidä paikkasnsa.Kelassa tehdään ylitöitä ajottain viikonloppuisin.

Vierailija
10/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheellistä tietoa. Kelassa työskennellään toimeentulotuessa joka viikonloppu. Asiakkaille soitetaan ja lähetetään viestejä. 

Vierailija
11/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tekee sitä mitä hallitus sanelee. Ja vielä viikonloppuna, ylitöinä. Voitko kuvitella?

Vierailija
12/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahemmin muuallakaan. Ja sitä ei Kelassa tunnuta tiedettävä ja vielä vähemmän ymmärrettävän. Itse olen tilanteessa että kun lähimmän järven rantaan minulla on matkaa 25 km. , odottelen koska olisin niin voimissani että kykenen sinne kävelemään ja tutkimaan olisiko siellä yhtään kumollaan olevaa , ei kenenkään , venettä ja voisin sen alle mennä asustamaan.

Ja edellinen on täyttä paskaa. Tässä loikoilen makuusohvallani ja mietin että mitähän tänään söisin. Samalla kun kirjoitan tätä 65" telkkariini serverilläni. Toinen serveri on ns. makuuhuoneessa mutta siinä on vaan joku 27" näyttö (pojalla siellä kyllä on pelit ja vehkeet mutta harvoinpa sitä näkyy kun on jo aikuinen). Niin ja se vuokra on alta 400 € / kk sisältäen vesimaksut, lämmön (täällä olisi liian lämmintä jos ei yli puolia pattereista olisi kiinni. Kaukolämmössä ollaan), autopaikan, saunan sekä sähkön. Olen harkinnut oman ison yksiön tai pienen kaksion ostamista mutta tuntuu aina kaatuvat näihin yhtiövastikkeisiin ja tulossa oleviin remontteihin. Toinen poika jo sanoi että "sinun kuolinpesäsi on helppo hoitaa kun ei ole kun rahat jaettavana". Taidan piruuttani ostaa kämpän jostain muuttotappioalueelta jotta saa sen riesakseen. Käteisellä ostan tietenkin. Ei siinä mitään pankkeja väliin kaivata. Ja tämä paikka missä nyt asun on kaupunki ja ei todellakaan mikään muuttotappiokaupunki vaan sellainen paikka mistä viedään tavaraa ulkomaille jotta saadaan Hesalaisillekkin jotain muuta kun ylähuuli leivänpäälle. Mainitsinko jo tehtaista ja koulutuksesta?

Vierailija
13/13 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se saadaan taas köyhien (sairaidenkin) viaksi ja syyksi että on tehty byrokratia jossa jokainen päätös väkerretään käsin? Eiköhän ministeriöt päätä nämä ja hallitus tms. Ellei eu. Ei kukaan halua olla vaivaksi muille lähtökohtaisesti. Käytäntöjä olisi voitu muuttaa jo aikaa sitten. Se väkerrys on nyt myös leikkaamista vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä