Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aina käsketään alkamaan yrittäjäksi, jos ei saa töitä, niin

Vierailija
06.09.2017 |

.. onko ideoita mitä sitä sitten voisi oikein myydä? Tai minkä alan yrittäjäksi ryhtyä? Minkä tuotteen tai palvelun sinä haluaisit ostaa? Missä liikkuu rahaa?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaman diilaaminen

Vierailija
2/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillisia vinkkejä kellään? Olisin valmis alkamaan yrittäjäksi kun tuo työnhaku ei näytä tuottavan tulosta, mutta mutta.. Mitä yrittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä muistikoita pitää kerät jos ei saa töitä

Vierailija
4/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäksi ei kannata ryhtyä yrittäjyyden takia vaan siksi, että on keksinyt jotain, mitä pystyy myymään muille riittävän isolla hinnalla. Muuten ei. Olen katsellut läheltä hyville aikeille ja innostukselle perustettujen firmojen toimintaa, ja lopulta ne aina menevät nurin, jos taustatöissä ei ole osattu myös laskea ja hiukan ennustaakin.

Vierailija
5/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niitä muistikoita pitää kerät jos ei saa töitä

Keräsinkin! Ja katsoin metsäänkin!

Mutta mustikoita voi kerätä vain loppukesän ajan, ja sillä metsään katsomisella ei tullut rahaa vaikka se joku ministeri antoikin niin ymmärtää.

Ap.

Vierailija
6/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjäksi ei kannata ryhtyä yrittäjyyden takia vaan siksi, että on keksinyt jotain, mitä pystyy myymään muille riittävän isolla hinnalla. Muuten ei. Olen katsellut läheltä hyville aikeille ja innostukselle perustettujen firmojen toimintaa, ja lopulta ne aina menevät nurin, jos taustatöissä ei ole osattu myös laskea ja hiukan ennustaakin.

Eli neuvo työttömälle/työnhakijalle ryhtyä yrittäjäksi on täysin idiootti neuvo?

Vierailija
7/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella naisella on haarojensa välissä jotain arvokasta. Maailman vanhin ammatti.

Muista tuo kun vaimosi jää työttömäksi.

Vierailija
8/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha-alalla on ainakin pula työntekijöistä.

Vierailija
9/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjäksi ei kannata ryhtyä yrittäjyyden takia vaan siksi, että on keksinyt jotain, mitä pystyy myymään muille riittävän isolla hinnalla.

Mitä mullistavaa mielestäsi pitää keksiä vaikkapa kahvilan, kampaamon, fyssarin tai sähköliikkeen perustamiseksi?

Vierailija
10/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin talven keräillä mustikoita.

Vierailija
11/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella naisella on haarojensa välissä jotain arvokasta. Maailman vanhin ammatti.

Muista tuo kun vaimosi jää työttömäksi.

Tai kun tyttäresi tai siskosi ei saa opiskelun jälkeen töitä. Voit myös ehdottaa äidille jos hänen eläke on pieni.

Vierailija
12/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. onko ideoita mitä sitä sitten voisi oikein myydä? Tai minkä alan yrittäjäksi ryhtyä? Minkä tuotteen tai palvelun sinä haluaisit ostaa? Missä liikkuu rahaa?

Mitä sellaista osaamista sinulla on, mitä joku olisi valmis ostamaan?

Yrittäjyys lähtee liikeideasta. Jos sinulla ei ole liikeideaa eli et tiedä, mitä sellaista voisit tarjota, jolle on riittävästi maksukykyisiä ja -haluisia asiakkaita, niin ei ole järkeä perustaa yritystä. Se liikeidea sinun pitää kuitenkin ihan itse oivaltaa. Ja se kannattavuuslaskelma on ihan äärettömän tärkeä tehdä heti alussa. Voi olla, että osaat tehdä ihan mielettömän kivannäköisiä villasukkia, ja näin talvea vasten on ihmisiä, jotka haluavat ostaa niitä villasukkia. Kun lasket kuitenkin, paljonko aikaa yhden sukkaparin tekemiseen menee, ja kuinka paljon sen perusteella sinun pitäisi saada niistä hintaa (muistaen kaikki mahdolliset kulut + liikevoiton), niin todennäköisesti tulet tulokseen, ettet pysty elättämään itseäsi tekemällä villasukkia.

Vierailija
13/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjäksi ei kannata ryhtyä yrittäjyyden takia vaan siksi, että on keksinyt jotain, mitä pystyy myymään muille riittävän isolla hinnalla.

Mitä mullistavaa mielestäsi pitää keksiä vaikkapa kahvilan, kampaamon, fyssarin tai sähköliikkeen perustamiseksi?

Kohderyhmä, sijainti, hinnoittelu noin alkajaisiksi. Vai ajattelitko, että kahvila menestyy automaattisesti senkun vaan perustaa sellaisen?

Vierailija
14/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli neuvo työttömälle/työnhakijalle ryhtyä yrittäjäksi on täysin idiootti neuvo?

Bingo

Vierailija
15/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin radiosta ohjelmaa yrittäjyydestä. Niin ylistettiin ja innostettiin alkamaan yrittäjäksi. Toimittaja kysyi miten kauan voi mennä ennenkuin alkaa tienaamaan. Vastaus oli: Vuosi tai kaksi.

Niinpä niin. Itse olen ollut yrittäjänä 7 vuotta. Mitään vetoa en enää moiseen tunne. Niin helppoa on olla työntekijänä palkkasuhteessa.

Vierailija
16/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista osaamista sinulla on, mitä joku olisi valmis ostamaan?

Yrittäjyys lähtee liikeideasta. Jos sinulla ei ole liikeideaa eli et tiedä, mitä sellaista voisit tarjota, jolle on riittävästi maksukykyisiä ja -haluisia asiakkaita, niin ei ole järkeä perustaa yritystä. Se liikeidea sinun pitää kuitenkin ihan itse oivaltaa. Ja se kannattavuuslaskelma on ihan äärettömän tärkeä tehdä heti alussa. Voi olla, että osaat tehdä ihan mielettömän kivannäköisiä villasukkia, ja näin talvea vasten on ihmisiä, jotka haluavat ostaa niitä villasukkia. Kun lasket kuitenkin, paljonko aikaa yhden sukkaparin tekemiseen menee, ja kuinka paljon sen perusteella sinun pitäisi saada niistä hintaa (muistaen kaikki mahdolliset kulut + liikevoiton), niin todennäköisesti tulet tulokseen, ettet pysty elättämään itseäsi tekemällä villasukkia.

Osaan itse asiassa tehdä kannattavuuslaskelmat, hallitsen perus talousluvut ym ja olen yhden kaverin firmalle noita (alkeellisia) laskelmia tehnytkin. Minulla on oman alan osaamista tietenkin, ja olen sitä yrittänyt myydä kokeilun vuoksi useille tahoille ennen y-tunnuksen perustamista, mutta kaikki nuo tahot totesivat, että haluaisivat periaatteessa juuri sitä osaamista ostaa mutta heillä ei ole varaa sitä ostaa. Joten totesin että en voi toimia koulutukseni mukaisissa hommissa yrittäjänä, koska maksavia asiakkaita siihen ei olisi. Pitäisi siis keksiä jotain muuta kuin se. Ap.

Vierailija
17/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos työtön ei ole juuri esittänyt aika briljanttia ideaa, josta yritystoimintaa voisi lähteä kehittelemään, niin joo, kehno on neuvo. Ideahan voi olla hyvin alkuvaiheessaankin, mutta ihan tyhjästä on vaikea ryhtyä yrittäjäksi.

Vierailija
18/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi minulle, että perusta verkkokauppa. Ok, voin sen tehdä, mutta mitä siellä myisin. Minkä alan verkkokauppa suomesta puuttuu juuri nyt? Ap.

Vierailija
19/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin, että sen pitää olla mullistavaa? Jos on noiden alojen osaamista ja pystyy paketoimaan sen asiakkaita houkuttelevasti ja myymään riittävällä hinnalla, niin sehän on siinä sitten. Yrittämistä vain tarjotaan liian helposti vaihtoehdoksi ihmisille, joilla ei ole riittävän realistista kuvaa siitä, mihin olisivat ryhtymässä. Tai valitsevat sen ihan itse, jopa.

Vierailija
20/78 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin, että sen pitää olla mullistavaa? Jos on noiden alojen osaamista ja pystyy paketoimaan sen asiakkaita houkuttelevasti ja myymään riittävällä hinnalla, niin sehän on siinä sitten. Yrittämistä vain tarjotaan liian helposti vaihtoehdoksi ihmisille, joilla ei ole riittävän realistista kuvaa siitä, mihin olisivat ryhtymässä. Tai valitsevat sen ihan itse, jopa.

Mutta kampaamoyrittäjäksi voi käytännössä ryhtyä vain jos on kampaajan koulutus. Ja fyssariyrittäjäksi saa ryhtyä vain jos on fyssarin koulutus. Kahvilan saa perustaa kuka tahansa, mutta siinä ei ole järkeä, jos ei ole edes koskaan ollut kahvilassa töissä, koska ei ole aavistustakaan mitä kahvilassa edes pitäisi ottaa huomioon. 

Kuitenkin esim. työttömille aineen opettajille sanotaan, että ryhdy yrittäjäksi. Minkä alan, mitä voisi myydä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi