Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hs: 7 myyttiä sinkkuudesta

Vierailija
06.09.2017 |

Mitä mieltä artikkelista?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 12!

Jos artikkelissa niin sanotaan, niin varmasti sitten väestötasolla pitävät paikkansa. Omalla kohdallani eivät kaikki kohdat pidä paikkaansa. Olen hoikka (BMI 20) ja muutenkin ulkonäöltäni yleisiin kauneusihanteisiin sopiva nainen, eikä minulla ei ole lemminkkejä. Sen sijaan se pitää paikkansa, että en tosiaan haluaisi olla sinkku ja tienaan keskimääräistä vähemmän. Uskon, että oma sinkkuuteni johtuu pääosin valtavirrasta poikkeavasta ajattelutavasta ja mielenterveysonglmista.

En usko että kyse olisi siitä että sinkut tienaa vähemmän vaan siitä kustannusten jakamisesta eli tässä tapauksessa parisuhteessa ovat vain ne jotka asuvat yhdessä.

Sinkkumiehet tienaa 30% vähemmän kuin aviomiehet. Koska vastoin naisten sanoja, naisten valinnat osoittavat että varakkuus on valttia miehelle.

Mutta mikä on syy ja mikä seuraus? Monille naisille koulut kesken jättänyt työtön mies tuppukylästä ei suoraan sanottuna ole se kaikista houkuttelevin. Moni tapaa tulevan kumppaninsa vaikkapa opiskelujen tai töiden kautta. Varmasti niitä työttömiä naisia tai silpputöihin pudonneita on myös paljon sinkkuna, jos ei ole varaa käydä missään tai tehdä yhtään mitään niin silloin myös on hankalampi kohdata yhtään ketään.

Vierailija
62/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko artikkelin yhteydessä neuvoja miten kumppanin voisi oikeasti löytää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 12!

Jos artikkelissa niin sanotaan, niin varmasti sitten väestötasolla pitävät paikkansa. Omalla kohdallani eivät kaikki kohdat pidä paikkaansa. Olen hoikka (BMI 20) ja muutenkin ulkonäöltäni yleisiin kauneusihanteisiin sopiva nainen, eikä minulla ei ole lemminkkejä. Sen sijaan se pitää paikkansa, että en tosiaan haluaisi olla sinkku ja tienaan keskimääräistä vähemmän. Uskon, että oma sinkkuuteni johtuu pääosin valtavirrasta poikkeavasta ajattelutavasta ja mielenterveysonglmista.

En usko että kyse olisi siitä että sinkut tienaa vähemmän vaan siitä kustannusten jakamisesta eli tässä tapauksessa parisuhteessa ovat vain ne jotka asuvat yhdessä.

Sinkkumiehet tienaa 30% vähemmän kuin aviomiehet. Koska vastoin naisten sanoja, naisten valinnat osoittavat että varakkuus on valttia miehelle.

Mutta mikä on syy ja mikä seuraus? Monille naisille koulut kesken jättänyt työtön mies tuppukylästä ei suoraan sanottuna ole se kaikista houkuttelevin. Moni tapaa tulevan kumppaninsa vaikkapa opiskelujen tai töiden kautta. Varmasti niitä työttömiä naisia tai silpputöihin pudonneita on myös paljon sinkkuna, jos ei ole varaa käydä missään tai tehdä yhtään mitään niin silloin myös on hankalampi kohdata yhtään ketään.

Tilastoa: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*N0OGjZ9WDff4gOrf.png

Kyllä se on päivänselvää mikä on syy ja mikä seuraus. On aina ollut päivänselvää, kaikille. Jotkut silti tykkää teeskennellä, vaikka itsekin tietää totuuden.

Vierailija
64/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuus tietysti avaa monia mahdollisuuksia naiselle työelämässä, mutta toisaalta nuori nainen on työmarkkinoilla syrjitty oli lapsia taikka ei, sillä jokaista nuorta naista pidetään potentiaalisena synnytyskoneena.

Vierailija
65/83 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuus tietysti avaa monia mahdollisuuksia naiselle työelämässä, mutta toisaalta nuori nainen on työmarkkinoilla syrjitty oli lapsia taikka ei, sillä jokaista nuorta naista pidetään potentiaalisena synnytyskoneena.

Jos työnantajasi ovat kyselleet työhön otto vaiheessa patisuhdetilannetta he ovat rikkoneet lakia.

Vierailija
66/83 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantajasi ovat kyselleet työhön otto vaiheessa patisuhdetilannetta he ovat rikkoneet lakia.

Minulta kysyttiin koulun pääsykokeiden haastattelussa asiaa. Hämäännyin tilanteesta aivan täysin enkä älynnyt sanoa että ei kuulu tähän mitekään.

Mutta joo, monissa paikoissa nuorille naisille ei anneta vakinaisia työsuhteita tästä syystä.

Vierailija
67/83 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miehiä on niin vähän, heti kun joku hyvä mies palaa markkinoille revitään hänet suunnilleen käsistä.

Vierailija
68/83 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"1. Sinkkunaiset ovat yleensä huomattavasti lihavampia kuin varatut

2. Sinkkunaisilla on huomattavasti useammin lemmikkikoira tai -kissa

3. Sinkkumiehillä on yleensä huomattavasti pienempi penis kuin varatuilla

4. Sinkut eivät yleensä halua olla sinkkuja, vaikka niin väittäisivätkin

5. Sinkut ovat yleensä varattuja rumempia

6. Sinkut menestyvät yleensä elämässä taloudellisesti huonommin kuin varatut

7. Sinkut kuolevat nuorempina"

Ja kaikki myytit pitävät paikkaansa :)

Minä ammun alas jokaisen väittämän. Tässä mainittuja ominaisuuksia voi olla kenellä tahansa. Sinkut eivät ole sen kummempia kuin muutkaan. Kenestä tahansa voi tulla sinkku. Sinkku voi löytää kumppanin tai sitten ei, mutta ei se hänestä mitään vajaavaltaista tee. Itse olen ollut sekä pitkään sinkku ja pitkään naimisissa. Sinkkuna ollessa sai kuulla kyllä ihan järjettömiä väittämiä ilkeiltä ja tyhmiltä ihmisiltä.

Vierailija
69/83 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhdeksän kuukautta sitten eronnut pitkästä (yli 10 vuotta) avoliitosta. Olen nelikymppinen nainen, ei lapsia.

1) Olen lihava. Tosin niin olin parisuhteessakin. Nyt oon kuin itsestään alkanut laihtumaan eron jälkeen. Johtuu varmaan siitä, että rahaa kuluu asumiseen yms tuplasti se mitä ennen kun maksan kaiken yksin, joten en ostele enää karkkeja ja herkkuja tai eineksiä, mehuja, tilaile pizzoja yms. koska koen ettei ole varaa tuollaiseen täysin turhaan ja epäterveelliseen. Käytän myös huomattavasti vähemmän alkoholia kuin ennen. (Mies dokasi joten itsekin tuli otettua enemmän kuin tarpeeksi).

2) Mulla on kaksi kissaa, jotka ovat molemmat hankittu yhdessä exän kanssa ja jopa hänen toiveestaan. Ei sitten halunnut ottaa niitä itselleenkään kun pois muutti. En olisi kyllä halunnut antaakaan kissoja hänelle, koska hän juo niin paljon. Aluksi otti ne välillä kylään ja osteli ruokia ja hiekkaa niille, mutta kesäkuussa tapasi kissa-allergisen naisen, eikä ole siitä lähtien ollut kiinnostunut edes ostamaan ruokaa niille. No, ne on mun elämäni valo, joten ilmanmuuta huolehdin niistä itse.

3) Tähän en osaa sanoa mitään.

4) Tällä hetkellä ainakin mä haluan olla sinkku. En missään nimessä olisi valmis seurustelemaan vielä kenenkään kanssa. Katsotaan parin vuoden päästä fiiliksiä uudestaan.

5) Älytön väite. Siis suurin osa sinkuista on kuitenkin ollut joskus kai varattuja. Muuttuuko ihminen yhdessä yössä muka jotenkin rumemmaksi tai kauniimmaksi jos eroaa tai löytää uuden suhteen?

6) Kyllä mulla taloudellisesti huonompi tilanne nyt on kuin parisuhteessa, koska maksan yksin sen vuokran, sähkön, netin, vakuutukset yms. mitkä ennen maksoin puoleksi miehen kanssa.

7) Tähänkään en osaa sanoa mitään.

Vierailija
70/83 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhdeksän kuukautta sitten eronnut pitkästä (yli 10 vuotta) avoliitosta. Olen nelikymppinen nainen, ei lapsia.

1) Olen lihava. Tosin niin olin parisuhteessakin. Nyt oon kuin itsestään alkanut laihtumaan eron jälkeen. Johtuu varmaan siitä, että rahaa kuluu asumiseen yms tuplasti se mitä ennen kun maksan kaiken yksin, joten en ostele enää karkkeja ja herkkuja tai eineksiä, mehuja, tilaile pizzoja yms. koska koen ettei ole varaa tuollaiseen täysin turhaan ja epäterveelliseen. Käytän myös huomattavasti vähemmän alkoholia kuin ennen. (Mies dokasi joten itsekin tuli otettua enemmän kuin tarpeeksi).

2) Mulla on kaksi kissaa, jotka ovat molemmat hankittu yhdessä exän kanssa ja jopa hänen toiveestaan. Ei sitten halunnut ottaa niitä itselleenkään kun pois muutti. En olisi kyllä halunnut antaakaan kissoja hänelle, koska hän juo niin paljon. Aluksi otti ne välillä kylään ja osteli ruokia ja hiekkaa niille, mutta kesäkuussa tapasi kissa-allergisen naisen, eikä ole siitä lähtien ollut kiinnostunut edes ostamaan ruokaa niille. No, ne on mun elämäni valo, joten ilmanmuuta huolehdin niistä itse.

3) Tähän en osaa sanoa mitään.

4) Tällä hetkellä ainakin mä haluan olla sinkku. En missään nimessä olisi valmis seurustelemaan vielä kenenkään kanssa. Katsotaan parin vuoden päästä fiiliksiä uudestaan.

5) Älytön väite. Siis suurin osa sinkuista on kuitenkin ollut joskus kai varattuja. Muuttuuko ihminen yhdessä yössä muka jotenkin rumemmaksi tai kauniimmaksi jos eroaa tai löytää uuden suhteen?

6) Kyllä mulla taloudellisesti huonompi tilanne nyt on kuin parisuhteessa, koska maksan yksin sen vuokran, sähkön, netin, vakuutukset yms. mitkä ennen maksoin puoleksi miehen kanssa.

7) Tähänkään en osaa sanoa mitään.

Eli nää ei sitten olleetkaan niitä oikeita myyttejä!! Jumaliste menin halpaan! 😂😂😂

Vierailija
71/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää seurustelevat ihmiset jotka väittävät että voi se mies löytyä vaikka kaupan kassajonosta. Ja sitten kun kysyy että mistäs oman miehesi löysit, niin on löytynyt joko opintojen tai yhteisen kesätyöpaikan kautta. Oikeasti kukaan ei löydä kumppania jostain kassajonosta. Ihan utopistista.

Pakko sen verran sanoa vastaan, että kyllä niitä elämän rakkauksia löytyy kassajonoista, itsekin löysin oman avomieheni kaupan hyllyltä ja myöhemmin kassalla jonottaessa aloimme juttelemaan. Tämän kirjoitin vaan siksi että ihmiset pitäisivät silmänsä auki myös ihan arkisissa tilanteissa ja suhtautuisivat positiivisesti ihmisiin jotka tulevat juttelemaan juurikin vaikka kaupassa tai bussipysäkillä.

Olen itse lihava ja rumaksikin on sanottu ihan tuntemattomien toimesta ja silti minua on useamman kerran lähestytty ihan arkena arkisessa ympäristössä. Juttelen paljon vieraille ihmisille ulkona liikkuessani (erityisesti vanhuksille kun ovat toisinaan yksinäisen oloisia), ja olen kiinnostunut ympäristöstäni, luulen että se tekee ihmisestä ehkä helpommin lähestyttävämmän.

Vierailija
72/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle sinkulle lemmikin ottaminen on varmasti enemmänkin seuraus sinkkuudesta kuin sinkkuuden aiheuttaja. Kun ei löydä miestä eikä saa lapsia, niin on se kiva että on kissa/koira jota hoivata. Sen lisäksi luulisi että koiraa lenkittämällä tutustuisi helposti muihin ihmisiin. Ja onhan monilla lapsiperheilläkin lemmikkejä.

Sinä et ainakaan lenkitä koiraa, muuten tietäisit että tuo on just yhtä todennäköistä kuin sen oikean löytyminen kaupan kassajonosta. Mahdollista toki, mutta ei sitä juuri kenellekään tapahdu.

provo? Minä kun juuri koiraa lenkittäessä olen saanut muista koirallisista juttukavereita niin miehistä kuin naisista. ja kun usein törmää niin kyllä siinä tutustuu väistämättä. Se on tietty sitten tuurinkauppaa että törmääkö sinkkuun johon haluaa tutustua kun usein koira hankitaan parisuhteessa.

Mutta totta tuo että vituttaa nuo "sen oikean voi löytää kassajonosta" lässyttäjät ja nämä jotka mantraa että törmäät siihen oikeaan kun vähiten sitä odotat. Olen vähiten odottanut sitä jo 7 vuotta eikä ole näkynyt! joillain vain ei ole niin hyvä tuuri parin löytämisessä.

Vierailija
73/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa perustua vain naisten kuvitelmiin asiasta eikä mihinkään tutkittuun tietoon? Naiset ja uhriutuminen on klassinen kombo.

Vierailija
74/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa perustua vain naisten kuvitelmiin asiasta eikä mihinkään tutkittuun tietoon? Naiset ja uhriutuminen on klassinen kombo.

Valitettavasti ei ole - julkisesti etenkään pienemmät työnantajat (pienyrittäjät) eivät tietenkään uskalla sanoa tätä koska sukupuolinen syrjintä on laitonta, mutta nimettömissä haastatteluissa ovat kertoneet, että nuori/nuorehko nainen on heille riski. Etenkin jos nainen on parisuhteessa - nainen saattaa hyvinkin tulla raskaaksi ja jäädä äitiyslomalle pian työpaikan saatuaan, mikä aiheuttaa työnantajalle lisävaivaa vielä uuden työntekijän (sijaisen) etsimisessä ja kouluttamisessa, usein myös lisäkuluja. Tästä syystä läheskään kaikki työnantajat eivät aina edes kutsu nuoria naisia työhaastatteluihin, ellei kyseessä sitten ole määräaikainen ja lyhytaikainen työsuhde.

Pahimmillaan myös sijainen raskautuu työsuhteen aikana ja sitten pitää hankkia vielä kolmas työntekijä, jolle maksaa. (Joo joo, Kela maksaa osan, mutta ei kaikkea. Ja äitiysloma on pitkä aika maksaa ihan mitä vain tyhjästä.)

Suomessa kun ei äitiyslomalaisia voida irtisanoa - muutenhan homma olisi paljon helpompaa ja suoraviivaisempaa.

Vierailija
75/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä kylmää faktaa aiheesta, koska ilmeisesti et tunne työelämän raadollisia realiteetteja (voit olla iloinen siitä).

"

Asiattomiin työhaastattelukysymyksiin ei tarvitse vastata, sillä vain työsuhteen kannalta välittömästi tarpeelliset seikat ovat sopivia aiheita.

Todellisuudessa yrittäjä voi miettiä hyvinkin raadollisesti, kenet palkata ja työnhakija puolestaan miten parhaiten valehdella. Tällainen vaikutelma syntyi lukijoiden ja yrittäjien työhaastattelukokemuksista. Taloussanomat pyysi niitä viime viikon jutun yhteydessä.

Useampi yrittäjä paukauttaa verkkokeskustelussa, että kyselee ilman muuta lastenhankinnasta. Eräs yrittäjä sanoo palkanneensa kuusi naista. Hän kysyi kaikilta, aikovatko nämä tulla raskaaksi lähiaikoina.

Yrittäjä, ”nainen ja äiti”, katsoo samaan tapaan, että työnantajan kuuluu saada tietää, aikooko hakija jäädä nopeastikin äitiyslomalle. Tylyin linja on lukijalla, joka sanoo, että tyytyy kutsumaan haastatteluun vain miehiä, koska asiaa ei saa kysyä.

– Totta kai kysyn aikooko hankkia lapsia. Pienyrittäjälle elintärkeä kysymys. Heti pitäisi etsiä korvaaja, jos jää sen vuoksi töistä pois. Siksi palkattukin jo 40+ väkeä, nimimerkki yrittäjä1 kertoo."

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005290247.html

Vierailija
76/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän etten voi olla ulkonäöllisesti yhdenkään miehen ihannenainen."

Kauhiaa kakkaa! Just eilen ketoin kielletyn rakkauden teeveestä, ja siinä se mies oli sellaisen mun mielestä hevoshampaisen, ei kauhean nätin naisen kanssa niin rakastuneina, ja väitti sitä vaimoaan maailman kauneimmaksi, ja ihannenaisekseen.

Vierailija
77/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä kylmää faktaa aiheesta, koska ilmeisesti et tunne työelämän raadollisia realiteetteja (voit olla iloinen siitä).

"

Asiattomiin työhaastattelukysymyksiin ei tarvitse vastata, sillä vain työsuhteen kannalta välittömästi tarpeelliset seikat ovat sopivia aiheita.

Todellisuudessa yrittäjä voi miettiä hyvinkin raadollisesti, kenet palkata ja työnhakija puolestaan miten parhaiten valehdella. Tällainen vaikutelma syntyi lukijoiden ja yrittäjien työhaastattelukokemuksista. Taloussanomat pyysi niitä viime viikon jutun yhteydessä.

Useampi yrittäjä paukauttaa verkkokeskustelussa, että kyselee ilman muuta lastenhankinnasta. Eräs yrittäjä sanoo palkanneensa kuusi naista. Hän kysyi kaikilta, aikovatko nämä tulla raskaaksi lähiaikoina.

Yrittäjä, ”nainen ja äiti”, katsoo samaan tapaan, että työnantajan kuuluu saada tietää, aikooko hakija jäädä nopeastikin äitiyslomalle. Tylyin linja on lukijalla, joka sanoo, että tyytyy kutsumaan haastatteluun vain miehiä, koska asiaa ei saa kysyä.

– Totta kai kysyn aikooko hankkia lapsia. Pienyrittäjälle elintärkeä kysymys. Heti pitäisi etsiä korvaaja, jos jää sen vuoksi töistä pois. Siksi palkattukin jo 40+ väkeä, nimimerkki yrittäjä1 kertoo."

Eihän tuossa mitään kylmää faktaa ollut, vaan haastattelu ja lausuntoja. Kylmä fakta olisi esimerkiksi kahden verrokkiryhmän vertailu.

Vierailija
78/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

.

Eihän tuossa mitään kylmää faktaa ollut, vaan haastattelu ja lausuntoja. Kylmä fakta olisi esimerkiksi kahden verrokkiryhmän vertailu.

Vierailija
79/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sana MYYTTI nyt yleensä tarkoita asiaa jota uullaan yleisesti, mutta joka ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
80/83 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin mieheni erään bändin keikalla ja eksäni kirjakaupassa kun satuimme hakemaan juuri samaa teosta. Olen juuri se ihminen joka hehkuttaa rakkauden löytyvän vaikka kaupan kassajonosta, koska se on mielestäni luontevinta noin... olen myös ujo introvertti enkä höpötä mielelläni vieraiden kanssa, mutta kun se kemialtaan oikea ihminen osuu kohdalle niin sen tuntee ihan selkäytimessä :)

Sinussa on jotain erityistä, olet esimerkiksi poikkeuksellisen kaunis. Tavallisennäköiselle naiselle ei käy koskaan noin.

Juurikin näin. Kauniille naisille asiat vain mystisesti "tapahtuvat", toiset taas eivät saa suhdetta vaikka sellaista aktiivisesti etsivätkin. Itse olen miehille täysin näkymätön.

okei, varmasti kauniilla on etuja meihin muihin nähden, mutta kyllä heissäkn niitä jotka valittaa kuinka miehet ei uskalla lähestyä kun ovat liian kauniita. Ja tiedän hyvin tavallisen näköisiä naisia joita lähestytään kirjastoissa, kassoilla ja on kysyntää baareissa. Nämä jutut ei ole kauniiden ja komeiden etuoikeus varsinkin kun kaikilla meillä on omat mieltymykset. Ihan hyvinkin joku "hiirulainen" voi olla jonkun mielestä todella vetovoimainen. Joillekin se parinmuodostus on vain vaikeampaa kuin muille...