Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs: 7 myyttiä sinkkuudesta

Vierailija
06.09.2017 |

Mitä mieltä artikkelista?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle sinkulle lemmikin ottaminen on varmasti enemmänkin seuraus sinkkuudesta kuin sinkkuuden aiheuttaja. Kun ei löydä miestä eikä saa lapsia, niin on se kiva että on kissa/koira jota hoivata. Sen lisäksi luulisi että koiraa lenkittämällä tutustuisi helposti muihin ihmisiin. Ja onhan monilla lapsiperheilläkin lemmikkejä.

Sinä et ainakaan lenkitä koiraa, muuten tietäisit että tuo on just yhtä todennäköistä kuin sen oikean löytyminen kaupan kassajonosta. Mahdollista toki, mutta ei sitä juuri kenellekään tapahdu.

Mulla on ilmeisesti käynyt sitten posketon flaksi. Jo kolmesti. Tosin molemmat koirani (edellinen ja nykyinen) ovat tulleet hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Ensimmäisen kerran tapasin miehen varsin usein aamulenkeillä ja jäätiin aina juttelemaan. Koirat kun tykkäsivät toisistaan. Sitä suhdetta ei kuitenkaan kestänyt kuin muutama kuukausi, koska mies muutti työn perässä toiselle paikkakunnalle. Toisen kerran tutustuin mieheen koirapuistossa. Tätä suhdetta kesti pari vuotta. Kolmas suhde on vasta aluillaan, eli ollaan käyty kahvilla ja kerran leffassa. Tämänkin miehen tapasin koirapuistossa. Voi kyllä sanoa niin, että meidän koiramme tutustuivat ensin ja sitten me ihmiset. 

Vierailija
42/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho pitäisiköhän itsekin etsiä koira! Koira olisi vieläpä uskollinen, toisin kuin suurin osa miehistä. Mutta ehkä paranisi edes vähän mahdollisuudet löytää myös se mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tuo väärien myyttien kirjoittaja luuli saavuttavansa? Varmaan joku hesarin toimittaja, jota harmitti että asiasta keskustellaan tällaisella ilmaisella palstalla.

Vierailija
44/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helkkari, miten meninkin uskomaan noi väärät myytit heti?! Näin jälkeenpäin luettunahan ne on ihan idiootteja. Trololoo! 🙈

Vierailija
45/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"1. Sinkkunaiset ovat yleensä huomattavasti lihavampia kuin varatut

2. Sinkkunaisilla on huomattavasti useammin lemmikkikoira tai -kissa

3. Sinkkumiehillä on yleensä huomattavasti pienempi penis kuin varatuilla

4. Sinkut eivät yleensä halua olla sinkkuja, vaikka niin väittäisivätkin

5. Sinkut ovat yleensä varattuja rumempia

6. Sinkut menestyvät yleensä elämässä taloudellisesti huonommin kuin varatut

7. Sinkut kuolevat nuorempina"

Ja kaikki myytit pitävät paikkaansa :)

Kiitos sinulle kun vaivauduit kertomaan nämä.

1. Itse olen aina sinkkuna laihtunut ja parisuhteessa lihonut. Toisen kanssa on vain niin kiva syödä mussuttaa, ja aina kun se menee jääkaapille, tulee pyydettyä sieltä jotakin vaikkei edes olisi nälkä. Arvelen että tämä voi päteä muihinkin, joten en usko että tuo pitää paikkaansa.

2. Nyt kun olen sinkku niin en ota kissaa, vaikka haluaisin. En halua jättää sitä kotiin niin pitkiksi aikoja yksin. Uskon että tämä voi päteä muihinkin sinkkuihin. Eli en usko että tämäkään myytti välttämättä pitää paikkaansa.

3. En todellakaan tiedä. Voisin kuvitella, että jos on kovin pieni penis, on huonompi itsetunto eikä uskalla tehdä aloitteita, jolloin voi herkemmin jäädä sinkuksi, mutten ole varma tästä.

4. Hyvä parisuhde olisi se paras vaihtoehto, sinkkuus kakkosena, huonossa parisuhteessa huonoin. Jos sinkut haluaisivat parisuhteeseen ehdolla millä hyvänsä, niin eihän meillä sinkkuja olisikaan. Eli ei väite ainakaan ihan yksioikoisesti totta ole. Uskon kyllä että täysin vannoutuneita sinkkuja on aika vähän, eli siltä osin totta kyllä.

5. Lähipiirin pariskuntia kun katselen niin en allekirjoita.

6. Tässä on perää, johtuu ihan siitä että yksin asuminen on niin vietävän kallista. 

7. Tätä on tutkittukin. Miehillä avioliitto tai muu vakaa parisuhde pidentää ikää, naisilla päinvastoin.

Vierailija
46/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari, miten meninkin uskomaan noi väärät myytit heti?! Näin jälkeenpäin luettunahan ne on ihan idiootteja. Trololoo! 🙈

Toisaalta sinkkuudesta liikkuu hyvin paljon idioottejakin myyttejä, joten ei ole ihme! Ja kyllä varmasti moni pitkään sinkkuna ollut nainen kuulee olevansa kranttu tai varoitteluja siitä ettei jää vanhaksi piiaksi...

Vierailija
47/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Myytti: Mies, olet sitoutumiskammoinen

2. Myytti: Nainen, olet liian itsenäinen

3. Myytti: Olet liian kranttu

4. Myytti: Sinussa on jotain vialla

5. Myytti: Sinun täytyy olla onnellinen yksin

6. Myytti: Kohtaat rakkauden, kun sitä vähiten odotat

7. Myytti: Kannattaa esittää vaikeasti tavoiteltavaa

1. Eivät miehet pelkää sitoutumista. He vain eivät ymmärrä, mitä naiset kaikella sitoutumislässytyksellään tarkoittavat, ja vastaavat siihen "joojoo", minkä nainen tulkitsee niin että mies pelkää sitoutumista. Sitä paitsi useimmissa eroissa aloitteentekijä on nainen; mies ihan mielellään jatkaisi suhteessa sitoutuneena. Joten ei pidä paikkaansa.

2. Uskon että miehet pikemmin arvostavat itsenäistä naista - kunhan tämä antaa miehenkin olla itsenäinen. Siis sellaista naista, joka pärjää itsekseenkin, jolloin myös mies saa vapautta menoihinsa. Ei siis pidä paikkaansa.

3. Sikäli perää, että jos ei ole lainkaan kranttu niin helpomminhan sitä suhteeseen pääsee. Mutta onko kranttuus sitten jotenkin liiallista? Eivät kaikki halua suhteeseen millä ehdoilla hyvänsä, vaan ovat mieluummin sinkkuja kuin epätyydyttävässä suhteessa. Liiasta kranttuudesta voi arvostella vain, jos parisuhde on elämän ykköstavoite, jota ei kranttuuttaan saavuta, ja kaikilla ei todellakaan ole.

4. Vähän sama kuin edellä, eli jos kiihkeästi haluaa suhteeseen ja kelpuuttaa kenet tahansa, niin kyllä aika helposti pääsee - mutta onko se jokin vika, jos ei tuolla tavoin haluakaan?

5. Tarkoittaako tämä "sinä varmaan olet onnellinen yksin" vai "sinun täytyy oppia olemaan onnellinen yksin"? Oli kummin hyvänsä, ei pidä paikkaansa. Kyllä hyvän parisuhteen puutteesta voi kärsiä ja saa kärsiä.

6. Mjaa - kyllä sen silloinkin voi kohdata kun ei odota, mutta en nyt tiedä, kohtaako silloin todennäköisemmin. Ehkä parasta on olla avoimin mielin, pitää uusia tuttavuuksia potentiaalisesti kiinnostavina, eli tavallaan olla rakkauden suhteen kevyesti odottavalla kannalla koko ajan, mutta ei ladata liian suuria odotuksia mihinkään tiettyyn tilanteeseen tai henkilöön.

7. No ei todellakaan kannata esittää vaikeasti tavoiteltavaa!

Vierailija
48/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että mies kun mies sitoutuu kun vaan rakastuu ensin. Jos mies ei ole rakastunut ei hän halua silloin myöskään sitoutua. Eli jos mies ei kohtuullisen pian tapailun kuluessa ala ehdottaa että jospa ei enää nähtäisi muita, niin kannattaa silloin itse olla se joka nostaa kytkintä...

Vierailija
49/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan hesari kirjoittaa siitä että mistä helsingin ja isojen kaupunkien koulutetuille naisille löytyisi miehet? Nyt on vaan kirjoitettu maaseutujen miehistä.

Vierailija
50/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin mieheni erään bändin keikalla ja eksäni kirjakaupassa kun satuimme hakemaan juuri samaa teosta. Olen juuri se ihminen joka hehkuttaa rakkauden löytyvän vaikka kaupan kassajonosta, koska se on mielestäni luontevinta noin... olen myös ujo introvertti enkä höpötä mielelläni vieraiden kanssa, mutta kun se kemialtaan oikea ihminen osuu kohdalle niin sen tuntee ihan selkäytimessä :)

Sinussa on jotain erityistä, olet esimerkiksi poikkeuksellisen kaunis. Tavallisennäköiselle naiselle ei käy koskaan noin.

Juurikin näin. Kauniille naisille asiat vain mystisesti "tapahtuvat", toiset taas eivät saa suhdetta vaikka sellaista aktiivisesti etsivätkin. Itse olen miehille täysin näkymätön.

Vierailija
51/83 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyllästynyt varattujen neuvoihin! :(

Vierailija
52/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan hesari kirjoittaa siitä että mistä helsingin ja isojen kaupunkien koulutetuille naisille löytyisi miehet? Nyt on vaan kirjoitettu maaseutujen miehistä.

Puhut taas asiasta, jolla ei ole mitään merkitystä.

Vai että oikein koulutetuille.

Kyllä kaupungeissakin miehiä riittää.

Vierailija
53/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdemarkkinat on oikeasti naisen kannalta ikävämmät kuin miehen kannalta. Jos mies vaan on kunnollinen, luotettava ja suunnilleen raitis hän löytää halutessaan itselleen parisuhteen. Naisista useampi prosentti haluaa parisuhteen. Eli aina jää naisia yli jotka eivät löydä suhdetta. Ja liian moni nainen tulee huijatuksi kuvioon jossa miehellä onkin oikeasti monta naista ja mies on etsimässä vain seksiä mutta lupailee silti kuun taivaalta. Olisi siis helpompaa olla mies joka etsii parisuhdetta tai nainen joka etsii vain seksiä. Jos on nainen joka etsii parisuhdetta...

Höpö höpö, mitäs viehätytte jännämiehistä. Kyllä yksinäisiä miehiä on huomattavasti enemmän

Vierailija
54/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämiesjankkaaja bongattu!

Vierailija
55/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jännämiesjankkaaja, ei kiinnosta tuo ihailemasi myyttinen jännämies eikä myöskään joku peräkammarin poika. Etsinnässä tavallinen luotettava uskollinen mies, jonka kanssa kipinöi, naurua riittää ja jonka kanssa voisi kuvitella perheen perustavan. Kaikemoiset pienetkin merkit esimerkiksi alkoholismista, peliriippuvuudesta, epäluotettavuudesta, valehtelusta yms on totaalinen turn off.

Hyviä miehiä vaan on vähemmän kuin hyviä naisia.

Vierailija
56/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää seurustelevat ihmiset jotka väittävät että voi se mies löytyä vaikka kaupan kassajonosta. Ja sitten kun kysyy että mistäs oman miehesi löysit, niin on löytynyt joko opintojen tai yhteisen kesätyöpaikan kautta. Oikeasti kukaan ei löydä kumppania jostain kassajonosta. Ihan utopistista.

Viimeksi Suomessa kaydessani kassajonossa koin outoja.

Nuori pari seisomaan hyvin lahelle taakseni. Tytto kertoi miten oli "Teron" mokilla ollut viime viikonloppuna saunomassa.

Poika kyseli, etta et kai alasti ollut.

Oli ollut.

Sitten poika kyseli oliko siella muita.

Oli kuulemma ollut mutta olivat lahteneet jo perjantaina.

Pitivat toisiaan kadesta koko ajan.

En tieda miten mun olisi moiseen pitanyt reagoida

M43

Vierailija
57/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 12!

Jos artikkelissa niin sanotaan, niin varmasti sitten väestötasolla pitävät paikkansa. Omalla kohdallani eivät kaikki kohdat pidä paikkaansa. Olen hoikka (BMI 20) ja muutenkin ulkonäöltäni yleisiin kauneusihanteisiin sopiva nainen, eikä minulla ei ole lemminkkejä. Sen sijaan se pitää paikkansa, että en tosiaan haluaisi olla sinkku ja tienaan keskimääräistä vähemmän. Uskon, että oma sinkkuuteni johtuu pääosin valtavirrasta poikkeavasta ajattelutavasta ja mielenterveysonglmista.

En usko että kyse olisi siitä että sinkut tienaa vähemmän vaan siitä kustannusten jakamisesta eli tässä tapauksessa parisuhteessa ovat vain ne jotka asuvat yhdessä.

Sinkkumiehet tienaa 30% vähemmän kuin aviomiehet. Koska vastoin naisten sanoja, naisten valinnat osoittavat että varakkuus on valttia miehelle.

Vierailija
58/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei jännämiesjankkaaja, ei kiinnosta tuo ihailemasi myyttinen jännämies eikä myöskään joku peräkammarin poika. Etsinnässä tavallinen luotettava uskollinen mies, jonka kanssa kipinöi, naurua riittää ja jonka kanssa voisi kuvitella perheen perustavan. Kaikemoiset pienetkin merkit esimerkiksi alkoholismista, peliriippuvuudesta, epäluotettavuudesta, valehtelusta yms on totaalinen turn off.

No mikä sinusta tekee hyvän miehelle, että saisit hyvän miehen?

Vierailija
59/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, ja tätä olen paljon pohtinutkin.

Parisuhdemarkkinoilla hyvä ulkomuoto tuntuu olevan tärkeintä. Tässä on minulla suurimmat puutteeni, olen varsin tavallisen näköinen. Olen kyllä normaalipainoinen ja urheilullinen, mutta minulla on pienet rinnat (kuten monilla muillakin urheilullisilla naisilla valitettavasti). Pukeudun siististi, aika tavallisesti, en seuraa mitään trendejä. Minulla on pitkät hiukset, tätä kuitenkin kysyttäisiin jos en nyt mainitsisi. En meikkaa päivittäin, tässä varmasti pitäisi ryhdistäytyä. Toisaalta makuja on monia ja eksälleni kelpasin kyllä myös täysin meikkaamattomanakin. Mielestäni ulkonäköni suurin ongelma on naama, minulla on kauniit silmät mutta kaikki muu ei sitten ole kaunista, on aika pyöreät kasvot hoikkuudesta huolimatta.

Itselleni tärkeintä on toimiva kemia ja tätä ei voi missään netissä testata, vaan täytyy saada rauhassa tutustua ihmiseen tosielämässä. Olen luonteeltani utelias ja kiinnostunut monenmoisista maailman ilmiöistä, tässä asiassa toivoisin että mies olisi samankaltainen. Jonkun toisen mielestä tämä piirre saattaisi olla ärsyttävä, mutta itse tykkään jutella asioista maasta taivaaseen.

Taiteellisuuteni on ollut monen miehen mielestä kiinnostavaa, joskin joidenkin mielestä samalla eksoottisella tavalla kiinnostavaa kuin joku sirkuseläin, yök. Siksi useimmiten yritän löytää seuraa miehistä jotka ovat samalta alalta tai muuten vaan hyvin perillä alani asioista.

Olen yksiavioinen ja sitä toivon myös mieheltä. Miksi minun pitäisi tyytyä johonkin pettäjäpeteen kun itsekin osaan hillitä itseni ja olla paneskelematta muita? Minun puolestani moniavioiset saavat olla moniavioisia rauhassa eikä muiden avoimet suhteet tms viritelmät haittaa tippaakaan. Itseäni vaan ei voisi häntäheikit vähempää kiinnostaa. Myös se on turn off jos mies on käynyt koko kylän läpi. Olen varmaan siis monen mielestä seksuaalisesti rajoittunut. No, kyllä niitä samalla tavalla seksuaalisesti rajoittuneita miehiäkin on, olen kuitenkin sellaisia tavannut ja sellaisen kanssa myös seurustellut. Tykkään että seksiä on paljon, mutta vain sen yhden ihmisen kanssa kerrallaan.

Hmm, tätä täytyy pohtia vielä lisää myöhemmin paremmalla ajalla.

Vierailija
60/83 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, ja tätä olen paljon pohtinutkin.

Parisuhdemarkkinoilla hyvä ulkomuoto tuntuu olevan tärkeintä. Tässä on minulla suurimmat puutteeni, olen varsin tavallisen näköinen. Olen kyllä normaalipainoinen ja urheilullinen, mutta minulla on pienet rinnat (kuten monilla muillakin urheilullisilla naisilla valitettavasti). Pukeudun siististi, aika tavallisesti, en seuraa mitään trendejä. Minulla on pitkät hiukset, tätä kuitenkin kysyttäisiin jos en nyt mainitsisi. En meikkaa päivittäin, tässä varmasti pitäisi ryhdistäytyä. Toisaalta makuja on monia ja eksälleni kelpasin kyllä myös täysin meikkaamattomanakin. Mielestäni ulkonäköni suurin ongelma on naama, minulla on kauniit silmät mutta kaikki muu ei sitten ole kaunista, on aika pyöreät kasvot hoikkuudesta huolimatta.

Itselleni tärkeintä on toimiva kemia ja tätä ei voi missään netissä testata, vaan täytyy saada rauhassa tutustua ihmiseen tosielämässä. Olen luonteeltani utelias ja kiinnostunut monenmoisista maailman ilmiöistä, tässä asiassa toivoisin että mies olisi samankaltainen. Jonkun toisen mielestä tämä piirre saattaisi olla ärsyttävä, mutta itse tykkään jutella asioista maasta taivaaseen.

Taiteellisuuteni on ollut monen miehen mielestä kiinnostavaa, joskin joidenkin mielestä samalla eksoottisella tavalla kiinnostavaa kuin joku sirkuseläin, yök. Siksi useimmiten yritän löytää seuraa miehistä jotka ovat samalta alalta tai muuten vaan hyvin perillä alani asioista.

Olen yksiavioinen ja sitä toivon myös mieheltä. Miksi minun pitäisi tyytyä johonkin pettäjäpeteen kun itsekin osaan hillitä itseni ja olla paneskelematta muita? Minun puolestani moniavioiset saavat olla moniavioisia rauhassa eikä muiden avoimet suhteet tms viritelmät haittaa tippaakaan. Itseäni vaan ei voisi häntäheikit vähempää kiinnostaa. Myös se on turn off jos mies on käynyt koko kylän läpi. Olen varmaan siis monen mielestä seksuaalisesti rajoittunut. No, kyllä niitä samalla tavalla seksuaalisesti rajoittuneita miehiäkin on, olen kuitenkin sellaisia tavannut ja sellaisen kanssa myös seurustellut. Tykkään että seksiä on paljon, mutta vain sen yhden ihmisen kanssa kerrallaan.

Hmm, tätä täytyy pohtia vielä lisää myöhemmin paremmalla ajalla.

Alle puolet miehistä välittää etenkin rinnoista, toinen puolisko välittää eniten sääristä, lantiosta, pepusta tietenkin, ja litteästä vatsasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi