Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin synttäriylläri - kylään 5 päiväksi kutsumatta!

Vierailija
05.09.2017 |

Nyt olen kyllä ihan älyttömän tilanteen edessä. Täytän ensiviikonloppuna pyöreitä ja anoppi päätti ilahduttaa oma-aloitteisella lahjalla. Hän ilmoitti, että jää synttärikestien jälkeen 5 päiväksi "auttamaan ja järjestelemään arkea" ... Noin niinkun lahjana minulle!

Elämme kyllä kiireistä perhe-elämää ja arki on hektistä, ei siinä mitään. Mutta en millään tahdo vielä anoppia tänne kaiken arjen sirkuksen lisäksi :( kertoi jo innoissaan kuinka ottaa ruokahuollon vastuulleen, kitkee puutarhaa ja ajatteli uudelleen järjestää taaperon huonetta. Mua stressaa ajatus noista viidestä päivästä ja hössöttävästä anopista kamalasti.

Paluulippu on ostettu kuulemma tosiaan tuon 5pv päähän eli kuinkas enää kieltääkään. Sanomattakin varmaan selvää, ettei mies asetu äitiään vastaan vaan on lähinnä hyvillään kun pääsee passattavaksi.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen kyllä ihan älyttömän tilanteen edessä. Täytän ensiviikonloppuna pyöreitä ja anoppi päätti ilahduttaa oma-aloitteisella lahjalla. Hän ilmoitti, että jää synttärikestien jälkeen 5 päiväksi "auttamaan ja järjestelemään arkea" ... Noin niinkun lahjana minulle!

Elämme kyllä kiireistä perhe-elämää ja arki on hektistä, ei siinä mitään. Mutta en millään tahdo vielä anoppia tänne kaiken arjen sirkuksen lisäksi :( kertoi jo innoissaan kuinka ottaa ruokahuollon vastuulleen, kitkee puutarhaa ja ajatteli uudelleen järjestää taaperon huonetta. Mua stressaa ajatus noista viidestä päivästä ja hössöttävästä anopista kamalasti.

Paluulippu on ostettu kuulemma tosiaan tuon 5pv päähän eli kuinkas enää kieltääkään. Sanomattakin varmaan selvää, ettei mies asetu äitiään vastaan vaan on lähinnä hyvillään kun pääsee passattavaksi.

NAUTI avusta

Vierailija
62/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ihmiset on noin ajattelemattomia? Nyt kaikki anopit kuulolle: kukaan ei halua vieraita nurkkiinsa päiväkausiksi. Vaikka tarkoittaisi hyvää ja tahtoisi olla apuna, voi helposti käydä päinvastoin. Perheestä voi tuntua, etteivät voi toimia normaalisti omalla tavallaan ja rytmillään. Älkääkä varsinkaan tehkö mitään huoneiden järjestelyjä oman mielenne mukaan, todella tungettelevaa.

Kiitos tästä viestistä. Näytän sen miniälle. Hän on keksinyt, että kotini pitää konmarittaa, koska kuolinpesälle tulee ongelma, jos tavaraa on liikaa. Olen 55v perusterve aikuinen nainen, joka ei aio kuolla ihan heti. Miniän mielestä minulle parasta on se, että hän ja lapset (2v ja toinen on 4 kk) tulevat meille, minä hoidan lapset ja hän järjestää kotini. Nyt voin osoittaa vauvapalstan avulla, että pysy poissa kodistani, sinua ei kaivata tänne hyvää tarkoittavine neuvoinesi.

Voi elämä mikä tyyppi. Anteeksi, mutta nauroin. Tiedän että sinua ei varmaan naurata. Älä nyt ihmeessä päästä häntä mellastamaan kotiisi. Oli sitten miniä tai anoppi, niin tietty ihmistyyppi nyt vain on sellainen, ettei se tunnista minkäänlaisia rajoja suhteessa kanssaihmisiin. Ovat äärimmäisen rasittavia, usein äkäinenkään sanominen ei auta, vaan on pakko ottaa kunnolla etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku tulisikin perhearkeen avuksi!

Vierailija
64/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän itsekästä porukkaa. Minä, mies ja lapset! Anoppi on ulkopuolinen. Muistakaa, että opetatte saman mallin lapsillenne. 15 vuotta lisää ja olette samassa tilanteessa kun anoppinne! Olette kahdestaan miehenne kanssa. Ette kuulu lastenne perheeseen!!

Ap:n kannattaa miettiä hommia anopille valmiiksi. Mietitte sitten yhdessä mikä olisi tärkeintä tehdä ensiksi. Lapsillekin on hyvä nähdä erilaista elämää. Eikä se teidän elämä 5 päivään kaadu. Jos asioita tehdään vähän totutusta poikkeavalla tavalla, entä sitten? Jos jää joku harrastus kerta väliin, kaatuuko maailma?

Yksi parhaita lapsuusmuistoja oli se kun kummitätini oli hoitamassa meitä. Kun tulin koulusta kotiin, oli hän vastassa ja leiponut sämpylöitä, pullaa tms. Se tuoksu palaa edelleen mieleeni.

Mikä on anopin bravuuri ruoka/leivonnainen? Pyydä häntä leipomaan pakkaseen. Siitä on iloa pitkäksi aikaa.

Inhoankin silittämistä? Pyydä anoppia silittämään...

Vierailija
65/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehelläsi ja lapsilla on oikeus viettää aika äidin ja isoäidin kanssa. Mietipä miltä sinusta tuntuu, jos et olisi tervetullut lapsesi kotiin aikanaan.

Ja jokaisella on oikeus kotirauhaan. Mies ja lapset voivat matkustaa anopille, niin saavat yhteistä aikaa ja ap kotona omaa rauhaa.

Ja jos joku ei ole tervetullut poikansa kotiin, niin peiliin kannattaa näin ensialkuun vilkaista.

Vierailija
66/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, etteivät ole järjestämässä sinulle yllätysmatkaa tms, miehesi ja anoppisi?

Vierailija
67/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAUTI avusta <3

Nautintoa kerrakseen...

Mä kuolisin, jos anoppi tulis viikoksi meille. En luottaisi häneen kotini huoltoa, koska olen nähnyt miten "siivosti"hän asuu. Kattilat tiskataan vain sisäpuolelta, kun ei ulkopuolelle ruokaa laiteta, veitset tylsytetään tiskikoneessa jne. Lisäksi anoppi ei kaihda kertoa mielipidettään miniästään edes lapsille. Haukkuu kyllä lasten isääkin. Ja nämä mielipiteet esitetään faktoina. Plus kaikki muu...

Vierailija
68/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6744 kirjoitti:

Hae mun anoppi! Voin vaikka maksaa vähän, että viet sen pois. Ei palautusoikeutta!

Vierailija
69/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehelläsi ja lapsilla on oikeus viettää aika äidin ja isoäidin kanssa. Mietipä miltä sinusta tuntuu, jos et olisi tervetullut lapsesi kotiin aikanaan.

Ja jokaisella on oikeus kotirauhaan. Mies ja lapset voivat matkustaa anopille, niin saavat yhteistä aikaa ja ap kotona omaa rauhaa.

Ja jos joku ei ole tervetullut poikansa kotiin, niin peiliin kannattaa näin ensialkuun vilkaista.

Mun anoppi näkee peilissä viattoman uhrin, jota aina sorsitaan. Usein riidoissa eri ihmisten kanssa, ihan joka kerta syy toisessa osapuolessa. 2/3 hänen lapsistaan ei juuri ole tekemisissä äitinsä kanssa.

Vierailija
70/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ikävä lasten pikkulapsi aikaa, anoppia ja äitiäni.

Musta oli ihana saada pötkötellä lauantaisin pitkään miehen kanssa, kun toinen oli tullut meille kukonlaulunaikaan leipomaan lasten kanssa. Veivät puistoon ja temmelsivät.

Anopilla ja myös äidilläni on oma avain meille. Tervetulleita ovat milloin vaan. Eivät ole vieraita, vaan perheenjäseniä.

Vierailija
71/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi sitä , anoppi tätä. Ilman sitä anoppia teillä ei olisi sitä miestäkään.

Muistattehan myös valittajat sitten jalkanne katketessa, että anoppi on saatanasta?

Tai kun tarvitsette muuta apua? Kuvottavaa nämä jutut.

Mies37w

Mieheni on ihana, anoppini hirviö. En käsitä, miten se ilkeä, manipuloiva ihmisprse on voinut kasvattaa puolisoni sekä kaksi muuta lasta, jotka ovat oikein mukavia. Ehkä isänsä oli enkeli (en ehtinyt tavata appiukkoa).

Kenenkään ei tarvitse hyväksyä ylikävelyä, mitätöintiä ja suoranaista vittuilua. Ei oikeesti tarvitse, vaikka kuinka olis puolison äiti.

En tarvitse anopin apua. Olen yrittänyt antaa hänen auttaa, mutta siitä on enemmän haittaa kuin iloa.

Vierailija
72/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä! Otat itsellesi vähän laatuaikaa jossain hotellissa ja mies saa taaperon kanssa nauttia anopin seurasta ja touhuilusta. Tuskin anoppi panee edes pahakseen.

Minulla on ihan mukava anoppi, joka ei koskaan ole tuppautunut ja sekaantunut liiaksi. Silti olen taipuvainen ajattelemaan, että anopin ihannepaino on 2kg uurnan kanssa.

Ihan mielettömän ilkeätä ajattelua. :( Mistä moinen viha kumpuaa jos anoppi on mukavakin? Oksettavaa!!! Saisit vähän hävetä tätä kirjoittelua. Tuli oikein paha mieli tästä viestistä ja kaikista tykkäyksistä. Aikuiset naiset...

Vierailija
73/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa ikävä lasten pikkulapsi aikaa, anoppia ja äitiäni.

Musta oli ihana saada pötkötellä lauantaisin pitkään miehen kanssa, kun toinen oli tullut meille kukonlaulunaikaan leipomaan lasten kanssa. Veivät puistoon ja temmelsivät.

Anopilla ja myös äidilläni on oma avain meille. Tervetulleita ovat milloin vaan. Eivät ole vieraita, vaan perheenjäseniä.

Tuollainen onnistuu, jos isovanhemmat ymmärtävät rajansa, eivätkä käy esim omin luvin kollaamassa lapsensa perheen papereita kun isäntäväki on pois. Itselle ehkä olisi outo ajatus, että joku tulisi aamulla leipomaan lasten kanssa, kun itse leivon mielelläni. Mutta kukin tavallaan, puistoon saa meidän lapsia viedä isovanhemmat. Paitsi se, jonka mielestä 2-vuotiaan voi jättää järven rantaan valvomatta "muutamaksi minuutiksi".

Vierailija
74/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä! Otat itsellesi vähän laatuaikaa jossain hotellissa ja mies saa taaperon kanssa nauttia anopin seurasta ja touhuilusta. Tuskin anoppi panee edes pahakseen.

Minulla on ihan mukava anoppi, joka ei koskaan ole tuppautunut ja sekaantunut liiaksi. Silti olen taipuvainen ajattelemaan, että anopin ihannepaino on 2kg uurnan kanssa.

Ihan mielettömän ilkeätä ajattelua. :( Mistä moinen viha kumpuaa jos anoppi on mukavakin? Oksettavaa!!! Saisit vähän hävetä tätä kirjoittelua. Tuli oikein paha mieli tästä viestistä ja kaikista tykkäyksistä. Aikuiset naiset...

Mä tykkäsin tuosta, kun mietin omaa anoppiani uurnassa. En jää sitä painajaista ikävöimään. On joo rakkaan puolisoni äiti, mutta paha minulle ja jopa lapsilleni. Eikä tuo kuvatus ole hyvä äitikään ollut miehelleni.

Anopin haudalle aion hänen kuoltua istuttaa hänen inhokkikukkansa.

Vierailija
75/148 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6744 kirjoitti:

Avuksi 😂

Minulla on ollut ilo nauttia sellaisesta avusta. Auttaja ei kuitenkaan ollut anoppi vaan oma äitini.

Auttamisinnoissaan hän on mm. tuhonnut pihastamme koristesammaleet vaikka kielsin, polttanut tiskirätin keraamiseen lieteen kiinni vaikka kielsin, pilannut vaatteita pesemällä väärässä lämpötilassa ja väärän väristen kanssa pesemällä vaikka kielsin, imuroinut villamaton pilalle vaikka kielsin, heittänyt jääkaapista roskiin ruokia joiden parasta ennen päivä on parin päivän kuluttua...

Ihan vain muutamia mainitakseni.

Hän on hyvin ehtiväinen ja aiheuttaa paljon lisätyötä.

Tämän lisäksi hän jakelee neuvoja ja ohjeita jatkuvalla syötöllä.

Voin lainata jos tarvitset sen kaltaista apua.

Vierailija
76/148 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. En todellakaan sietäisi anoppia noin kauaa. Omani saattaisi hyvinkin tehdä noin. Tarjoutua auttamaan, mutta tehdä kuitenkin kaiken niin huonosti, että perästä täytyisi korjata jälkiä koko ajan. Ärysttää ihmiset, jotka tarjoutuvat tekemään jotain suurin elkein, ja sitten vain suhivat vähän sinne päin.

Vierailija
77/148 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appivanhemmat tulevat kylään ja kahdeksan aikaan lauantaiaamuna on jo pitkään valitettu, että on lumityöt vielä tekemättä tai milloin mitäkin. Ei mene jakeluun, että työssäkäyvät ihmiset haluavat edes kerran viikossa yhden päivän ottaa rauhallisemmin, kun elämä muuten on minuuttiaikataulua. Anopille kodin siisteys on tärkein asia kaikista ja samaan hengenvetoon katuu ettei ollut lapsilleen läsnä kun piti painaa kotitöitä. Työelämä on ihan erilaista kuin heidän nuoruudessaan, joskus pitäisi saada hetki hengähtää. Apua ei ole se, että tullaan järjestämään toisen koti uusiksi (tavaroita etsiessä menee seuraavat kaksi viikkoa) vaan että kysyy mitä voisi tehdä ja miten jos haluaa auttaa tai sitten on läsnä niille lapsenlapsille. Sitäkin on kyllä pakko vahtia kun ihan järkyttävää settiä tulee välillä, jatkuvaa painosta ja syömisestä jauhamista tai ulkonäön arvostelua. Olisinpa saanut fiksun ja kivan anopin 😒

Vierailija
78/148 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala tilanne. En todellakaan sietäisi anoppia noin kauaa. Omani saattaisi hyvinkin tehdä noin. Tarjoutua auttamaan, mutta tehdä kuitenkin kaiken niin huonosti, että perästä täytyisi korjata jälkiä koko ajan. Ärysttää ihmiset, jotka tarjoutuvat tekemään jotain suurin elkein, ja sitten vain suhivat vähän sinne päin.

Meillä anoppi joskus tiskannut. Puolet astioista oli tiskikaapista otettaessa tiskattava uudelleen ennen käyttöä. Tärkeintähän ei ole lopputulos, vaan että tiskivuori on selätetty 10 minuutissa. Ja tietysti se itsekehu, kun saa luetella mitä kaikkea on tehnyt (tästäkin suurin osa bullshittiä).

Olisi hirven mielellään esim ottanut meidän perheen pyykit pestäväkseen, kun meille tuli vauva. Tykkään pestä pyykkiä, joten kiitos, mutta ei kiitos. Suuttui anoppi, kun ei kelpaa... Toisekseen anopin käyttämä pyykinpesuaine löyhkää kilometrin päähän, yöks.

Eipä sillä, en halusisi omaa äitiäkään noin pitkälle visiitille. Eri asia, jos on joku iso remontti tms jota talkoilla tehdään.

Vierailija
79/148 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä on vähän väsynyt kirjoitti:

Meillä appivanhemmat tulevat kylään ja kahdeksan aikaan lauantaiaamuna on jo pitkään valitettu, että on lumityöt vielä tekemättä tai milloin mitäkin. Ei mene jakeluun, että työssäkäyvät ihmiset haluavat edes kerran viikossa yhden päivän ottaa rauhallisemmin, kun elämä muuten on minuuttiaikataulua. Anopille kodin siisteys on tärkein asia kaikista ja samaan hengenvetoon katuu ettei ollut lapsilleen läsnä kun piti painaa kotitöitä. Työelämä on ihan erilaista kuin heidän nuoruudessaan, joskus pitäisi saada hetki hengähtää. Apua ei ole se, että tullaan järjestämään toisen koti uusiksi (tavaroita etsiessä menee seuraavat kaksi viikkoa) vaan että kysyy mitä voisi tehdä ja miten jos haluaa auttaa tai sitten on läsnä niille lapsenlapsille. Sitäkin on kyllä pakko vahtia kun ihan järkyttävää settiä tulee välillä, jatkuvaa painosta ja syömisestä jauhamista tai ulkonäön arvostelua. Olisinpa saanut fiksun ja kivan anopin 😒

Mun anopille myös siisteys tärkeää, mutta vain mun kotona. Anoppilassa ei kyllä pölyjä pyyhitä, edes jouluksi. Näin lipaston päällä selkeän rajan, kun oli vaihdettu joululiina, mutta pölyt olivat paikoillaan :D

Anopille on tärkeämpää kuluttaa aika sellaiseen, jolla voi olla kovasti esillä, tai esitellä lopputulosta, esim kutoo mattoja. Ihan perusmattoja, mutta oi voi kun tuli KOMIA!

Vierailija
80/148 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä on vähän väsynyt kirjoitti:

Olisinpa saanut fiksun ja kivan anopin 😒

Samaa toivon minä. Mutta ehkä kuitenkin on parempi, että on hyvä mies ja kauhea anoppi kuin päin vastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän