Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa (nais)pyöräilijöistä ajavat lussuilla kumeilla?

Vierailija
04.09.2017 |

En nyt tarkoita tietenkään oikeita pyöräilijöitä vaan "pyörällä liikkuvia". Miksi heillä on lähes aina kumit lussuina? Onhan se nyt aivan saakelin raskasta polkea noin. Uusavuttomuus vai köyhyyskö tässä on takana? Ei se riitä, että fillarin kumit pumpataan kerran vuodessa. Kunnollinen "jalkapumppu" maksaa ehkä muutaman kympin. Voi luoja tätäkin taas.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei ole mies pumpannut!

Vierailija
2/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka moni saa sisärenkaan vaihdettua, jos rengas puhkeaa? Tosin noista halvoista romupyöristä ei monesti saa kiekkoja edes irti ilman työkaluja. Kannattaa tämäkin ottaa huomioon kun fillarin ostamista miettii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pumppaile naisia, mutta en käytä kumia.

Vierailija
4/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen jota tapailin ei tavallisella pumpulla saanut ilmaa kumiin. Sitä en tiedä miksi ei laittanut t-kahvapumppua.

Vierailija
5/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa minäkään ilmaa pyöränkumiin, joten käyn pumppauttamassa sen läheisessä fillariliikkeessä ehkä just sen kerran vuodessa. Enemmän en kehtaa, kun ilmaiseksi sen tekevät, tuntuisi ystävällisyyden hyväksikäytölle.

Vierailija
6/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehet on niiiiiin paljon parempia kuin naiset, miehet osaa sentään pyöräillä TÄYSILLÄ RENKAILLA 🙄

Vierailija
7/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa ilmaa renkaisiin pumpulla menemään. Enkä edes ole tiennyt että on jotain erikoispumppuja olemassa :o Lupaan ostaa sellaisen heti n. vuoden päästä, kun kaikki akuutimmat asiat on ostettu, sillä kun on sen 700 asiaa joihin "ei mene kuin se muutama kymppi", niin loppusumma on aika iso.

Siihen asti mies pumppailkoot renkaani täysiksi! (Tosin hänkin kyllä käyttää kompuraa siihen hommaan. Itse en jaksa pikkaisen lussahtaneen kumin takia nähdä moista vaivaa ;) )

Pyörän kumit osaan kyllä vaihtaa, mutta en välttämättä kykene näillä käsillä sitä tekemään, joten mies hoitaa senkin homman, tai ainakin avustaa siinä jos en itse pysty.

Vierailija
8/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerta keväällä riittää, jos kumit kunnossa.

Vierailija
9/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo (nais)-kohta oli turha. Mutta joo, ihmettelen kans joka päivä hitaasti lyllertäviä lussukumeilla ajajia. Eikös se oo raskastakin.

Vierailija
10/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tussut ei lussut.

Vierailija
11/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kunnon jalkapumppu ja osaan vaihtaa myös kumin ja huoltaa pyöräni noin muutenkin, mutta aika ajoin on sellainen tilanne, et ajelen kumi puoli tyhjänä ja kettingit vinkuen. Ai miksikö, no siksi etten vaan muista. Ongelman muistaa vasta siinä vaiheessa kun on hypännyt pyörän selkään, enkä ehdi/jaksa kiireessä palata takaisin pumppaamaan. Ajattelen, että teen sen iltapäivällä kotiin palattuani. Iltapäivällä on kuitenkin kiire laittamaan lapsille ruokaa jne. ja asia unohtuu samantien kun hyppää pyörän päältä pois. Joten näillä mennään. Ja pyöräilen viikoittain 100-200 km viikosta riippuen, joten pumpata pitää aika usein.

Vierailija
12/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa ilmaa renkaisiin pumpulla menemään. Enkä edes ole tiennyt että on jotain erikoispumppuja olemassa :o Lupaan ostaa sellaisen heti n. vuoden päästä, kun kaikki akuutimmat asiat on ostettu, sillä kun on sen 700 asiaa joihin "ei mene kuin se muutama kymppi", niin loppusumma on aika iso.

Siihen asti mies pumppailkoot renkaani täysiksi! (Tosin hänkin kyllä käyttää kompuraa siihen hommaan. Itse en jaksa pikkaisen lussahtaneen kumin takia nähdä moista vaivaa ;) )

Pyörän kumit osaan kyllä vaihtaa, mutta en välttämättä kykene näillä käsillä sitä tekemään, joten mies hoitaa senkin homman, tai ainakin avustaa siinä jos en itse pysty.

Ei ne nyt mitään "erikoispummpuja" ole. Ihan normitavaraa mitä saa pyöräliikkeistä.

Vierailija
13/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikset saa ilmaa sisälle? Et osaa käyttää pyöränpumppua? Taas hävettää olla nainen.

Vierailija
14/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa pumpata sellaisella perinteisellä pumpulla, joten ostin tämmöisen http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/27515 . Maksoi 10 e.

Vierailija
15/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kunnon jalkapumppu ja osaan vaihtaa myös kumin ja huoltaa pyöräni noin muutenkin, mutta aika ajoin on sellainen tilanne, et ajelen kumi puoli tyhjänä ja kettingit vinkuen. Ai miksikö, no siksi etten vaan muista. Ongelman muistaa vasta siinä vaiheessa kun on hypännyt pyörän selkään, enkä ehdi/jaksa kiireessä palata takaisin pumppaamaan. Ajattelen, että teen sen iltapäivällä kotiin palattuani. Iltapäivällä on kuitenkin kiire laittamaan lapsille ruokaa jne. ja asia unohtuu samantien kun hyppää pyörän päältä pois. Joten näillä mennään. Ja pyöräilen viikoittain 100-200 km viikosta riippuen, joten pumpata pitää aika usein.

No minulla on laadukas minipumppu aina mukana. Miten muuten voi vaihtaa renkaan jos se hajoaa?

Vierailija
16/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa pumpata sellaisella perinteisellä pumpulla, joten ostin tämmöisen http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/27515 . Maksoi 10 e.

Tuokin on varmasti hyvä (vaikka onkin Biltema-romua).

Vierailija
17/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kerta keväällä riittää, jos kumit kunnossa.

Ei välttämättä riitä, koska sisärenkaista vuotaa ilmaa ihan suoraan kuminkin läpi hitaasti. Esim. maantiepyöriin laitetaan tyypillisesti 6-8 baria joka on niin kova paine, että ilma ei vain pysy. Vertailun vuoksi autonrenkaissa on noin 2-3 baria.

Vierailija
18/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä jalat vahvistuu kun on raskas polkea tyhjillä renkailla :D

Vierailija
19/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on varmasti hyvä (vaikka onkin Biltema-romua).

Ainakin mulla toimii, katsotaan kauanko kestää. Se hyvä puoli myös että mukana tuli monta erilaista suuosaa, niin voi pumpata kaikkien pyörien kumit (osassa on perinteiset venttiilit, osassa samanlaiset kuin autoissa).

Vierailija
20/65 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama! Nytkin on pitänyt putsata ketjut ja vaihteet jo monta viikkoa, mutta illalla ei ehdi muilta askareilta ja aamulla pitää kiirehtiä töihin ja kärvistellä sitten työmatka sillä ratisevalla fillarilla. Viime viikolla sain sentään renkaat pumpattua ennen kuin menivät liian tyhjiksi. Ehkä tänään viimein saan loput tarvittavat jutut tehtyä...tai huomenna...tai viikonloppuna.