Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen liian typerä lukioon

Vierailija
03.09.2017 |

Mitä ihmettä voin tehdä, kun olen liian typerä lukioon ja käytännön työtkään ei suju mitenkään?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tiedän itsekin, mutta onko mitään järkeä jäädä odottamaan tuota kurjuutta enää kauempaa? En yksinkertaisesti osaa yhtään mitään, mulla ei ole mitään lahjoja tai taitoja, olen lähes jokaisessa aineessa surkea tai ainakin reilusti alle keskitason enkä opi yhtään mitään. Kärsin laaja-alaisista oppimisvaikeuksista eli suomeksi sanottuna ihan vaan tyhmyydestä. :(

Ap

Ei sun laaja-alainen oppimisvaikeus aikanaan kirjoittamisessa näy. Joko liioittelet, juksaat tai sitten sun vaikeudet tekevät poikkeuksen äidinkielen kohdalla.

Vierailija
42/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukio ole pakollinen, eikä tosiaankaan kaikille paras koulu. Kuopukseni hakkasi kaksi vuotta päätään kiveen lukiossa, kunnes hakeutui vuoden kestävään Valma-koulutukseen ammattioppilaitokseen. Valma on toisen asteen koulutukseen valmentava vuoden mittainen koulutus, jossa pääsee kokeilemaan eri aloja, jossa testataan vahvuuksia ja etsitään sopivaa oppimistietä eteenpäin, jos ja kun on vaikkapa oppimisvaikeuksia.

Oppimisvaikeus ei tarkoita, että olisi tyhmä, etenkään kun on noin hyvä kirjoittamaan ja huumorintajuinen ja itseironinen. Älä anna vaikeuden lannistaa.

Valma on hieno paikka siinä kohtaa kun peruskoulu on käyty eikä lukio tai ammattikoulu vielä tunnu kiinnostavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet ei oikein suju, ei ainakaan ruotsi. Englanti oli 8, äidinkieli samoin. En ole tyytyväinen.

Minun mielestäni tunti päivässä kahteen tehtävään on melko paljon, koska muilla menee niihin alle 15 minuuttia ja usein vielä oikein. Tukiopetusta pyydän aina ennen koetta, mutta voisin kai kysyä opettajalta voisiko sitä saada useammin.

Ap

Vierailija
44/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin olen sanonut, en koe olevani amistyyppiä ja lukiossa pärjäisin kovalla työllä luultavasti paremmin kuin amiksessa.

Ap

Vierailija
45/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:han on selvästi tuleva tubettaja tai bloggaaja. Ei tarvitse osata mitään ja voi höpöttää kaikkea tyhmääkin.

Vierailija
46/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisvaikeudet tarkoittaa nimenomaan tyhmyyttä, sitä vaan ei enää voida sanoa suoraan.

Vierailija
47/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on hyvä jo nyt 9-luokkalaisena miettiä vähän vakavammin, minkälaista työtä haluaisit tehdä aikuisena. Ota selvää, minkälaista koulutusta, ainevalintoja tai arvosanoja vaaditaan sen tavoitteen saavuttamiseksi. Suuntaa voimavarasi sitten niihin asioihin.

Matematiikassa voisi auttaa myös, jos saisit tukiopetusta tai yksityistunteja joltakin muulta henkilöltä kuin oma vakituinen opettajasi. Erilainen tapa selittää samoja asioita saattaisi saada asiat aukenemaan.

Vierailija
48/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubettajia en arvosta ollenkaan, en myöskään bloggaajia. En halua koskaan tehdä sellaista työtä, vaikka vitsiksi tarkoititkin. :D

Ap

Vierailija
49/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon haluaisin myös sen takia, että tarvitsen lisää aikaa miettiä, mitä haluan opiskella myöhemmin ja lukio antaa paremmat mahdollisuudet eri kouluihin.

Ap

Vierailija
50/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on myös hyvää aikaa miettiä. Harkitse sitäkin.

Vierailija
51/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap koskaan ollut mitään toiveammattia?

Vierailija
52/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti. Olen jo pienestä pitäen huomannut olevani vähän muita tyhmempi ja ajatellut, etten kuitenkaan pärjäisi missään työssä. Halusin olla vain keiju.

Ap

Vierailija
53/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on harmi. Tyhmiäkin täällä tarvitaan, ilman niitä ei ole parempaa väkeä. :D

Jotenkin minulla on sellainen aavistus, ettet itse kuulu mihinkään älymystöön.

Vierailija
54/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka keijuhan minusta voisi tullakin, jos ottaisin vähän mallia Saara Aallosta. Lauluääni ei kyllä riitä siihen...

Ap

Vierailija
55/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene aikuislukioon tai aloita nettilukio. Eihän se Sauli Niinistökään loistanut lukiossa. Kirjoitti huonoja arvosanoja.

Lukioon vaan - yleissivistys ja itsetunto kasvaa👍

Vai yleissivistys? Monet ovat jo lähihistoriastakin niin pihalla, että luulevat jatkosodan olleen joskus 80-luvulla. Lukio ei takaa yleissivistyksestä yhtikäs mitään. On tullut nähtyä moneen kertaan.

Vierailija
56/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jokin merkonomi-/datanomi-/kuva-artesaani- tms. linja, missä ei vaadita käytännöllisyyttä ja kädentaitoa?

Vierailija
57/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi tarvitsee matematiikkaa, samoin datanomi ja nuo muut ehdottamasi. Eikä kyllä kiinnostakaan ollenkaan.

Ap

Vierailija
58/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene aikuislukioon tai aloita nettilukio. Eihän se Sauli Niinistökään loistanut lukiossa. Kirjoitti huonoja arvosanoja.

Lukioon vaan - yleissivistys ja itsetunto kasvaa👍

Vai yleissivistys? Monet ovat jo lähihistoriastakin niin pihalla, että luulevat jatkosodan olleen joskus 80-luvulla. Lukio ei takaa yleissivistyksestä yhtikäs mitään. On tullut nähtyä moneen kertaan.

Niinpä. Tiedän amiksen käyneitä, jotka kirjoittavat kieliopillisesti täysin virheetöntä tekstiä. Ja lukion käyneitä, jotka eivät osaa yhdyssanoja ja/tai kirjoittavat "enään", "olekkaan", "niimpä" jne.

Vierailija
59/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole 9 lk teini vaan sääliä hakeva 3-kymppinen

Vierailija
60/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeudet tarkoittaa nimenomaan tyhmyyttä, sitä vaan ei enää voida sanoa suoraan.

Onko ihminen tyhmä jos on huono matematiikassa mutta lahjakas kielissä tai toisinpäin? Eiköhän heikkolahjaiseksi luokitella ihminen, joka on kaikilla mahdollisilla oppimisen osa-alueilla alle keskitason.