Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen liian typerä lukioon

Vierailija
03.09.2017 |

Mitä ihmettä voin tehdä, kun olen liian typerä lukioon ja käytännön työtkään ei suju mitenkään?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burger King

Vierailija
2/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ja huono elämä kutsuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän itsekin, mutta onko mitään järkeä jäädä odottamaan tuota kurjuutta enää kauempaa? En yksinkertaisesti osaa yhtään mitään, mulla ei ole mitään lahjoja tai taitoja, olen lähes jokaisessa aineessa surkea tai ainakin reilusti alle keskitason enkä opi yhtään mitään. Kärsin laaja-alaisista oppimisvaikeuksista eli suomeksi sanottuna ihan vaan tyhmyydestä. :(

Ap

Vierailija
4/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella olet liian typerä lukioon? Oletko edes kokeillut siellä opiskelemista?

Vierailija
5/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäkin voi tehdä yksinkertaista työtä. Etsi itsellesi ammatti, johon kykenet. Vielä maailmassa tarvitaan tyhmiä työläisiäkin.

Vierailija
6/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa opetetaan ne asiat joita et nyt osaa. Sinne vaan.

Vierailija
7/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, olen nyt ysillä. Matematiikka on helpotettu, enkä opi sitä yhtään millään vaikka kuinka yrittäisin. Olen myös vähän masentunut, en voi lakata ajattelemasta sitä surkeaa tulevaisuutta, joka on edessäni. Työttömyys ja taloudelliset vaikeudet ei vaan houkuta elämään yhtään vanhemmaksi. Kaikki ajatukset pyörii vain ja ainoastaan koulun, etenkin tuon matematiikan ympärillä. En ehdi näkemään kavereita (tai siis minun tapauksessani sitä yhtä ainoaa kaveria, joka ei edes ota itse yhteyttä koskaan), harrastamaan juuri mitään muuta kuin pakollisia lenkkejä ja olen ihan poikki viikonloppuisin. Vapaa-aikani käytän siis nukkumiseen ja kouluasioiden hoitamiseen ja ajattelemiseen, eikä voimat enää meinaa riittää. En jaksa enää kauaa tätä.

Ap

Vierailija
8/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että käsityöt, kotitalous ja liikunta ovat myös yhtä helvettiä. En koskaan oppinut virkkaamaan, keitokset lentelivät lattialle ja muiden päälle, enkä osaa tehdä edes kuperkeikkaa ja joukkuepeleissä en pärjää.

Ap

Vierailija
9/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on harmi. Tyhmiäkin täällä tarvitaan, ilman niitä ei ole parempaa väkeä. :D

Vierailija
10/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielellisesti olet ilmeisen taitava ikäiseksesi viestiesi perusteella! Lukioon vaan 😊. Lyhyt matikka ja voisihan sitä pyytää tukiopetusta vaikka joltain yliopisto-opiskelijalta pientä korvausta vastaan matikassa.

Vierailija
11/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja 😳

Vierailija
12/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään pysty kuvittelemaan itseäni lähihoitajaksi. Fyysinen kunto ei riitä, sekin koulutus vaatii matematiikkaa enkä millään pärjäisi niin haastavassa työssä. En usko, että selviäisin lukion lyhyestä matikasta, tällä hetkellä käytän matematiikan läksyihin aikaa vähintään tunnin päivässä ja silti ne ovat yleensä kaikki tai vähintään puolet väärin.

Ap

Vierailija
13/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan on vaikea kuvitella olevansa missään muualla kuin mullan alla joskus 10 vuoden päästä...

Vierailija
14/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tiedän itsekin, mutta onko mitään järkeä jäädä odottamaan tuota kurjuutta enää kauempaa? En yksinkertaisesti osaa yhtään mitään, mulla ei ole mitään lahjoja tai taitoja, olen lähes jokaisessa aineessa surkea tai ainakin reilusti alle keskitason enkä opi yhtään mitään. Kärsin laaja-alaisista oppimisvaikeuksista eli suomeksi sanottuna ihan vaan tyhmyydestä. :(

Ap

Höpö höpö, olisko laiskuutta ja,mukavuudenhalua. Ajattelin vain kun itselläni kn sama tauti:) En ole mikään neropatti mutta olen sittemmin suorittanut amk-tutkinnon ihan hyvillä arvosanoilla. Minulla on vieläkin se vika, että mukavuudenhalu on voimakkaana luonteessani mutta olen sitten pakottanut itseni toimimaan.

Vierailija
15/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukselta tuo kuulostaa minusta.

Vierailija
16/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse laiskuudesta tai mukavuudenhalusta, kun ihan vaan puhtaasti tyhmyydestä ja alhaisemmasta älykkyysosamäärästä. Näen kovasti vaivaa, mutta täysin turhaan, koska en koskaan onnistu.

Ap

Vierailija
17/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka akrtottaisit mahdollisuutesi mennä kymppiluokalle. - Saisit ainakin vuoden aikaa miettiä, että mitä voisit tehdä. - Luultavasti pahinta on, että et ala tekemään mitään ja lukitaudut neljän seinän sisälle odottaen, että tapahtuisi jokin ihme. Tietysti typeryyttä on, jos alat syyttämään omasta "osaamattaomuudesta" - jota en täysin ukso- muita. Ensimmäinen kysymys kuuluu, mitä sinä haluaisit osata joskus tehdä tai millaisia unelmia sinulla muutoin on. Tämän jälkeen on helpompi miettiä, miten edetä sitä kohti.

Vierailija
18/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on uskotellut sinulle että olisit liian typerä lukioon?? Kuule, niin minäkin ajattelin nuorena, mutta sinne vaan änkesin. Mun neuvo on, että 1. Keskityt lukemassa 2. Uskot itseesi ja kehut itseäsi. Pärjäät varmasti!!

Vierailija
19/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa unelmani on olla täysin mormaaliälyinen, mutta sehän ei tule koskaan onnistumaan, ei tässä elämässä ainakaan. Kymppiluokkaa olen harkinnut, mutta käytännön asiat mietityttää.

Ap

Vierailija
20/120 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka osaa sujuvasti ja pilkkuja sekä yhdyssanoja käyttäen itseään ilmaista, selviytyy varmasti lukiosta. Ja eihän matikkaa ole pakko kirjoittaa edes nykyään, kai sitä jollain vitosilla voi läpi kahlata pakolliset kurssit. Et taatusti ole "tyhmimmästä" päästä edes. Onko aikoinaan jäänyt jotenkin sisäistämättä ihan matematiikan perusasioita? Sellaisella on iso merkitys myöhemmän oppimisen kannalta. Suosittelen myös yksityisopettajan palkkaamista avuksi. Onko joku (opettaja) joskus lytännyt itsetuntosi oikein kunnolla vai miksi ajattelet itsestäsi noin negatiivisesti?