Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin alkoholiongelma, mitä voin tehdä?

Vierailija
03.09.2017 |

Siinähän se jo tulikin. Äiti on vuosien saatossa alkanut käyttää yhä useammin alkoholia ja vuosien myötä käyttökerroilla alkoholia menee enemmän per kerta. Olen nähnyt, miten hän pystyy juomaan kokonaisen vanatallinn- pullon yhdeltä istumalta. (Se on jotain makeaa ,vahvaa likööriä) Jos yrittäisin samaa, varmasti kuolisin. Hänellä on myös tapana korjailla seuraavana päivänä. Niinkin paljon, että on silloinkin aivan kännissä. Yritin asiasta sanoa, että mua huolestuttaa hänen alkoholin käyttömäärät ja se, että hän tuntuu olevan aina kännissä kun nähdään. Oli näkeminen sitten sovittu ennalta tai ei. Tähän hänen selityksensä oli että kyseessä on sattuma ja vika on minussa, kun näen hänet aina kännissä. Muuten kuulemma aina aiva vesiselvä. Hmmm. Vai niin.

Sanoin siis asiasta ja hän loukkaantui verisesti. Yritin sanoa asiasta sen kautta, että mua huolestuttaa, mutta hän kuuli asian niin, että syyttelen ja syyllistän häntä. Ja että olisin väittänyt hänen olevan ihan aina kännissä. Vaikka sanoin, että olet nyt ollut usein vahvassa humalassa, kun nähdään. Äiti loukkaantui niin, ettei moneen viikkoon vastannut puhelimeen, joten menin sitten yllättäen käymään kun ei ollut vastannut puhelimeensa. Ja kappas, taas oli kännissä ja sanoi eilen olleen juhlat, jossa oli aivan yllättäen humaltunut ja nyt neljän aikaan iltapäivällä oli kännissä, kun oli ottanut korjaussarjaa, kuten itse asian ilmaisi. Kuunteli siinä haukkumista, kun olen kamala tytär ja syyllistän häntä blaablaabalaa. Kuuntelin ja annoin sen huutaa ja räyhätä. Kun veti henkeä, yritin sanoa että olen vain huolissani hänen terveydestään muttei kuulemma kannata olla yhtään huolissaan, kun hänellä ei todellakaan ole mitään alkoholiongelmaa jne. Saatiin kuitenkin sopu aikaan, mutta enpä tiiä, ollaanko me enää sovussa, hän kuitenkin eilen oli niin humalassa.

Onkos muita samassa tilanteessa olleita? Pahin pelkoni on että kun äiti muutaman vuode päästä jää eläkkeelle, niin homma karkaa ihan täysin käsistä. Onko mitään tehtävissä vai annanko vaan hänen juoda itsensä hengiltä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli koska joi viikon putkeen kolme pientä kaljaa illassa.

Siinä on täytynyt sitten olla jo pitkä alkoholihistoria ja maksa täysin paskana. Niinhän Juicekin aikoinaan joi enää pikkuhiljaa lipitellen pari kaljaa päivässä.

Isäni oli kohtuukäyttäjä ennen tätä ja ollut juomatta 2 kuukautta kokonaan. Sitä ennen hän oli juonut olutpubissa yhden irlantilaisen lagerin ystäviensä seurassa.

Tuo raju putki oli seurausta äidin äidin erosta.

Vierailija
22/23 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on täytynyt sitten olla jo pitkä alkoholihistoria ja maksa täysin paskana. Niinhän Juicekin aikoinaan joi enää pikkuhiljaa lipitellen pari kaljaa päivässä.

Isäni oli kohtuukäyttäjä ennen tätä ja ollut juomatta 2 kuukautta kokonaan. Sitä ennen hän oli juonut olutpubissa yhden irlantilaisen lagerin ystäviensä seurassa.

Otan osaa, alkoholistin läheisenä on rankkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raju putki? 24 alkoholiannosta viikossa. Eli ei ylitä edes riskirajaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi