Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ruokailun kanssa, kun mies ei halua aloittaa kasvisruokavaliota?

Vierailija
02.09.2017 |

Eli siis minä ja kaksi yläasteikäistä tyttöä haluamme alkaa kasvissyöjiksi, mutta mies ei suostu kasvissyöjäksi. Tuntuu älyttömältä tehdä kahta eri ruokaa päivittäin, kun mies vaatii lihaa. Miehelle pitäisi ostaa erikseen lihat ja tehdä oma erikoisannos, vaikka hän voisi syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tietää, kumpi tuosta ihanasta pariskunnasta kustantaa elämistä enempi.

Jos olisin tuo mies ja maksaisin enemmän, jättäisin hihhuliporukan tyhjän päälle.

Kaurapuurokin on kasvis.

Vierailija
82/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaikesta kasvisruokapropakandasta huolimatta miesten lihansyönti kasvaa koko ajan. Sen huomaa myös kauppojen lihatuotteiden määrästä.

Lihan kulutus kasvaa kyllä koko ajan, mutta en ole missään nähnyt todisteita siitä, että nimenomaan miehet syövät nämä lihat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika siansyöjä.

Vierailija
84/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä tietää, kumpi tuosta ihanasta pariskunnasta kustantaa elämistä enempi.

Jos olisin tuo mies ja maksaisin enemmän, jättäisin hihhuliporukan tyhjän päälle.

Kaurapuurokin on kasvis.

Suuttuisit niin pahasti ruokavaliosta, että jättäisit koko perheesi? Ok, toivottavasti ei törmätä ikinä :D

Vierailija
85/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikoo elää pelkällä kasvisruualla, sen koostumus ei voi olla mitä tahansa. Jos mies paistaa siihen sivuun oman pihvinsä, hän saa tuplaproteiinit, mikä taas ei pidemmän päälle ole hyvä. 

Jos mies tykkäisi kasvisruuasta, voisi kompromissi olla se, että jonain päivinä hän söisi kasvisruokaa muiden kanssa ja jonain päivinä sitten ruoka olisi sellaisessa muodossa, että siinä olisi eri proteiini kasvissyöjille ja lihansyöjälle oma. 

Eikö miehellä ole mahdollisuutta työpaikkaruokailuun ja lihansyöntiin siellä?

Vierailija
86/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheitä joissa 2 ruokavaliota ja ainakin niissä tehdään aika vaivatta kaksi versiota samasta ruuasta. Tietysti se vaatii tottumista ja opettelua, mutta sen jälkeen se näyttää olevan vain yksi arjen rutiineista. 

Tuskin miehestä totaalikasvissyöjää tulee, mutta voi pian syödä hyvällä ruokahalulla esim. sieniruokia lihaa kaipaamatta, huomaamatta että syö kasvisruokaa. :)

Ota siis iisisti, ap. 

Vierailija
87/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on tähän asti hoitanut perheen ruoanvalmistuksen, niin ei miestä nyt voi pistää kokkaamaan omaa sapuskaansa, vaan ap kokkaa edelleen koko perheelle, miehelle liharuokaa.

Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin paistaa pihvi sen kasvisruuan lisäksi. Ei voi olla vaikeaa.

Ei tule kovin taloudelliseksi, jos mies paistaa itselleen joka päivä erikseen pelkkää lihaa tai kanaa. Sitä lihaa tulee silloin syötyä jopa enemmän kuin ennen! Suomalaisissa kotiruoissa on kuitenkin yleensä lopulta aika vähän lihaa per annos. Miettikää nyt makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastikkeita, risottoja, wokkeja...

Tarvitseeko kasvissyönnin kanssa olla niin ehdoton? Jos mies ei periaatteen vuoksi jätä kasvisruokia syömättä, niin eikö perhe voisi tehdä liharuokaa vaikka kerran viikossa? Kaikki söisivät samaa ruokaa. Vaikka viikolla kasvisruokia ja viikonloppuna lihaa.

Vierailija
88/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pääasiallinen kokki päättää, mitä kattilassa on, ja moukkamaista on tulla valmiiseen pöytään valittamaan.

Mutta toisaalta varmasti rakkaitaan haluaa hemmotella ruoallakin.

Itse varmaankin viikonloppuisin tekisin esim. kahdenlaiset pihvit. Arkisin sitten isoja kattilallisia jotain kasvissoppaa, joka sopii kaikille. Päivittäistä lihan syöntiähän eivät ravitsemusohjeet suosittele kellekään.

Vierailija
89/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ollu kasvispainotteinen sekasyöjä koko mun elämän ajan. Tähän on sitten kuulunut jaksoja jolloin ei syö kuukausiin mitään eläinperäistä. Koko aikana oikeastaan kana- ja kalaruokia on syönyt, mutta ehkä keskimäärin kerran kk:ssa.

Meillä lapsuudenkodissa tämä meni kuitenkin helposti, kumpi vain teki ruokaa, teki hän yleensä sekä liha- ja kasvisvaihtoehdon. Lukuunottamatta nyt esim pinaattisoppaa tai kesäkeittoa. Niitä söi kaikki.

Vieläkin 60+ vanhempani kokkaavat yli 40 yhdessäolovuoden jälkeen sopusoinnussa molemmilke sopivia ruokia. Ja kun lapset ja lapsenlapset tulevat käymään, on tarjolla molempia vaihtoehtoja, kaikki ottavat mitä ottavat.

Vierailija
90/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kasvisruokanatsi. Kun minä syön kasviksia, niin syö myös kaikki muut. Tai sitten saavat olla ilman ruokaa. Minkälaista palvelua te muuten odotatte vieraissa itsellenne? Onko että te syötte mitä tahansa on tarjolla vai odotatte, että isäntä tekee vain teille erikseen kasvisruoka-aterian? 

No lähipiirissä olevat sekasyöjätkään eivät mätä lihaa aina joka aterialla. Huomaavaisesti sitten yleensä tekevät sen kasvisruuan,silloin kun ollaan menossa heille kylään. Koskaan en ole pyytänyt erikseen tekemään kasvisruokaa. Jos he haluaisivat tehdä ja tarjota perheellemme liharuokaa, minä jättäisin tietysti kasvisssyöjänä sen syömättä. Numeroa tekemättä ottaisin sitten esim.salaattia,perunaa,leipää tms.mitä lihatonta on tarjolla. Harvapa vaan haluaa tarjota vieraille ehdointahdoin ruokaa,josta tietävät ettei vieraat sitä syö.

Vierailija
91/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän, että kasvisruoka on terveellistä ja kasvispainotteinen ruokavalio on hyvä asia, mutta en tajua, että miksi pitää olla niin ehdoton. Miksi jopa kala pitäisi jättää? Kalansyöntihän vasta terveellistä on. Entä kananmunat? Munat ovat erinomainen proteiininlähde. Ja vaikea olisi kuvitella, että leivänkään päälle ei saisi juustoa laittaa.

Huoh.

Vierailija
92/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten surettaa nämä kompromisseja ja yhdessä suunnittelua kannattavia viestejä alapeukuttavat hölmöt ääriajattelijat :D

Vierailija
93/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on tähän asti hoitanut perheen ruoanvalmistuksen, niin ei miestä nyt voi pistää kokkaamaan omaa sapuskaansa, vaan ap kokkaa edelleen koko perheelle, miehelle liharuokaa.

Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin paistaa pihvi sen kasvisruuan lisäksi. Ei voi olla vaikeaa.

Ei tule kovin taloudelliseksi, jos mies paistaa itselleen joka päivä erikseen pelkkää lihaa tai kanaa. Sitä lihaa tulee silloin syötyä jopa enemmän kuin ennen! Suomalaisissa kotiruoissa on kuitenkin yleensä lopulta aika vähän lihaa per annos. Miettikää nyt makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastikkeita, risottoja, wokkeja...

Tarvitseeko kasvissyönnin kanssa olla niin ehdoton? Jos mies ei periaatteen vuoksi jätä kasvisruokia syömättä, niin eikö perhe voisi tehdä liharuokaa vaikka kerran viikossa? Kaikki söisivät samaa ruokaa. Vaikka viikolla kasvisruokia ja viikonloppuna lihaa.

Minä olen ehdoton siinä,etten syö toisten mieliksi minkään eläimen tai ihmisen kuollutta ruumista. Oksettaa ajatuskin.

Vierailija
94/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten ei tämä ruokavalio ole mikään pieni juttu. Ruoka tuo monille ihmisille nautintoa. Minulle on nautinto savustaa kesällä siikaa ja nauttia sitä uusien perunoiden ja hyvän salaatin kanssa. Tietysti lasissa hyvää valkkua. En minä voisi hyväksyä, että toinen kieltäisi minulta tämän nautinnon.

Vierailija
95/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän, että kasvisruoka on terveellistä ja kasvispainotteinen ruokavalio on hyvä asia, mutta en tajua, että miksi pitää olla niin ehdoton. Miksi jopa kala pitäisi jättää? Kalansyöntihän vasta terveellistä on. Entä kananmunat? Munat ovat erinomainen proteiininlähde. Ja vaikea olisi kuvitella, että leivänkään päälle ei saisi juustoa laittaa.

Huoh.

Ymmärrätkö sen, että kyseessä on eettinen valinta? Ymmärrätkö, että joillekin tuottaa ylivoimaisen pahaa oloa osallistua eläinten kärsimyksiin? Eikö pitäisi kaikkien antaa elää juuri niin, kuin hyvältä tuntuu? En ymmärrä ymmärtämättömiä ihmisiä :/

Vierailija
96/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ehdoton siinä,etten syö toisten mieliksi minkään eläimen tai ihmisen kuollutta ruumista. Oksettaa ajatuskin.

Olet aika lapsellinen.

Vierailija
97/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika lapsellinen.

En ole tuo kirjoittaja, mutta kommenttisi on aika riman alitus. Sivistystä ja empatiaa tämä yhteiskunta kaipaa, ei enää yhtään tuollaista latteiden aivopierujen sarjatuottajaa.

Vierailija
98/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Miksi pitää olla niin ehdoton,että juuri LIHAA on PAKKO olla? Pavut,linssit ja palkokasvit ovat erinomaisia proteiininlähteitä. Kaikki eivät vaan halua syödä eläimiä. Minulle eläimen lihan syönti sama kuin kannibalismi,yhtä vastenmielistä.

Vierailija
99/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika lapsellinen.

En ole tuo kirjoittaja, mutta kommenttisi on aika riman alitus. Sivistystä ja empatiaa tämä yhteiskunta kaipaa, ei enää yhtään tuollaista latteiden aivopierujen sarjatuottajaa.

Ja sinusta siis eläinten ja ihmisten syönnin rinnastaminen on ihan ok ja aikuismaista käytöstä, selvä homma. Hienoa, että keskustelun taso on näinkin korkealla!

Vierailija
100/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Miksi pitää olla niin ehdoton,että juuri LIHAA on PAKKO olla? Pavut,linssit ja palkokasvit ovat erinomaisia proteiininlähteitä. Kaikki eivät vaan halua syödä eläimiä. Minulle eläimen lihan syönti sama kuin kannibalismi,yhtä vastenmielistä.

Miksi pitää olla niin ehdoton että juuri LIHAA ei saa olla? Jotkut pitävät lihan mausta eivätkä koe sen syöntiä vastenmieliseksi. Ketään ei loppujen lopuksi myöskään kiinnosta mikä sinusta on vastenmielistä ja mikä ei. Sillä ei ole ketjun aiheen kanssa mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi