Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ruokailun kanssa, kun mies ei halua aloittaa kasvisruokavaliota?

Vierailija
02.09.2017 |

Eli siis minä ja kaksi yläasteikäistä tyttöä haluamme alkaa kasvissyöjiksi, mutta mies ei suostu kasvissyöjäksi. Tuntuu älyttömältä tehdä kahta eri ruokaa päivittäin, kun mies vaatii lihaa. Miehelle pitäisi ostaa erikseen lihat ja tehdä oma erikoisannos, vaikka hän voisi syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe.

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa ja tekee oman ruokansa.

Vierailija
2/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kasvisruokaa ja mies voi sitten itse hankkia siihen lisäksi lihaa/tehdä omat ruuat. En mä ainakaan alkaisi tekemään erikseen ruokaa aikuiselle ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen pariskuntia jotka kuvittelevat että heillä on suunilleen yhteinen verenkierto ja aineenvaihdunta. Ei aikuinen mies nälkään kuole!

Vierailija
4/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä liharuoat siinä samalla, perussapuska kasvista ja joku lihaisa lisäke. Jokaisella pitää oikeus syödä mitä haluaa. Kyllä mieskin varmaan kokkaa omalla vuorollaan kasvissyöjille sopivaa ruokaa. Sama se on allergistenkin perheissä.

Vierailija
5/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kasvisruokaa ja mies voi sitten itse hankkia siihen lisäksi lihaa/tehdä omat ruuat. En mä ainakaan alkaisi tekemään erikseen ruokaa aikuiselle ihmiselle.

En minä tekisi semmoista ruokaa perheelle, jota kaikki ei syö. 

Vierailija
6/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on syöty tähän asti lihaa sisältäviä ruokia, niin minusta hieman epäreilua vaihtaa kasvisruokaa ja jättää yksi ostamaan ja tekemään itse ruokansa. Kai nyt muitakin tapoja olisi kuin jättää yksi pärjäilemään ulkopuolelle.

Vierailija
7/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö se kasvisruoka ja siihen sitte paistaa kanaa, pihviä tai mitälie kylkeen. Ei luulis olevan kova homma. Jos mukava mies niin mulle olis ihan ok nähdä sen verran extra vaivaa että hänelle pihvin pannulla pyöräyttäisin.

Vierailija
8/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käviskö se kasvisruoka ja siihen sitte paistaa kanaa, pihviä tai mitälie kylkeen. Ei luulis olevan kova homma. Jos mukava mies niin mulle olis ihan ok nähdä sen verran extra vaivaa että hänelle pihvin pannulla pyöräyttäisin.

Perus vegeidiootti sanoo, että ei voi tehdä enää niin eikä edes ostaa sitä lihaa kaupasta vaikka aikaisemmin on tehnyt niin, mutta nyt on omien arvojen vastaista.

Vierailija
9/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen miehenkään toisaalta pitäisi alkaa puputtamaan kasvisruokaa ilman minkäänlaista todellista mielenkiintoa asiaan vain siksi, että te olisitte tyytyväisiä? Varsinkin, kun tuo kasvissyönti/vegaanivouhotus lienee teidän(kin) kohdallanne on ohimenevää, kuten ah niin monella muullakin nykyisin.

Jos minä tuo esimerkin mies olisin, niin tekisin kyllä itse omat sapuskani. En yksinkertaisesti jaksaisi tehdä numeroa ja alkaa vääntämään mokomasta asiasta.

Vierailija
10/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu mun miehen syömään innolla kasvisruokia niin että se jopa itse pyytää ja ostaa kaupasta mieluummin kasviproteiineja kuin jauhelihaa tai kanaa. En oo pakottanut enkä tuputtanut vaan alkanut vain pikkuhiljaa tehdä koska itse halusin vähentää lihansyöntiä. Ja nykyisin on niin mahtavia vaihtoehtoja. Alkuun se ei ole edes tajunnut että härkislasagne ei olekaan tehty härästä, kehui vain kuinka hyvää :) Mies on ihan raavas fyysistä duunia tekevä mies eikä mikään heinäkeppi. Hän tekee sitten itse omansa jos on dieetillä tms ja tarvii ne kanansa. Iso mies osaa kyllä itsestään huolehtia jos ei mun tekemä syystä tai toisesta sovi.

Vierailija
11/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän samanlainen tilanne, kun miehesi päättäisi ryhtyä tupakoimaan sisällä.

Vierailija
12/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä hankalia. Montaa ruokaa ei ole järkeä tehdä. Meillä on kompromissitilanne, enimmäkseen mennään koko perhe kasvissyöjän ehdoilla, mutta lipsumme lihansyöjiksi jos hän ei ole ruoka-aikaan kotona. Sinuna 'opettaisin' miehen syömään enemmän kasvisruokaa niin, ettei liharuoka olisi joka päivä itsestäänselvyys. Ja esim. parina päivänä viikosta olisi hänelle liharuokaa, kuka sen sitten kokkaakaan.

Vierailija
13/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän samanlainen tilanne, kun miehesi päättäisi ryhtyä tupakoimaan sisällä.

Pikemminkin että nainen ja lapset päättävät ruveta tupakoimaan sisällä.

Vierailija
14/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies kokkaa omansa

- Sinä tarjoat jotain lihaa kasvisruoan kylkeen

- Kokkaatte liharuokaa kerralla 2-3 päivän annoksen miehelle

Noista voipi valita.

Vierailija
15/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötte ruokaa tietty eli lihaa. Kunnon pihvit tirisemään! Lopettakaa tuollainen naurettava hippitouhu.

Vierailija
16/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista voi yksipuolisesti päättää, että me muut aletaann nyt syömään jotain mitä sinä et halua ja jos ei kelpaa, niin kokkaa itse ruokasi.

Ihan sama kuin, että muu perhe ilmoittaa ostavansa uuden kämpän kaupungista x, ja vaihtoehdot olla perässä ja jos ei miellytä niin olla tulematta.

Ei perheessä näin asioista sovita.

Vierailija
17/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällaista voi yksipuolisesti päättää, että me muut aletaann nyt syömään jotain mitä sinä et halua ja jos ei kelpaa, niin kokkaa itse ruokasi.

Ihan sama kuin, että muu perhe ilmoittaa ostavansa uuden kämpän kaupungista x, ja vaihtoehdot olla perässä ja jos ei miellytä niin olla tulematta.

Ei perheessä näin asioista sovita.

No jos meidän perhe sanoisi näin, niin vastaisin, että minä syön sitten tästä lähin ravintolassa enkä laita teille enää ruokaa koskaan. Älkää odottako ennen puolta yötä takaisin.

- Mies.

Vierailija
18/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liha ole mikään itsestäänselvyys joka päivä. 'Vanhoina hyvinä aikoina' liha oli juhlaruokaa. Sopikaa jokin kompromissi. Eikä sen kasvissyönninkään ei tarvitse olla ehdotonta. Miten olisi kasvispainotteinen ruoka koko perheelle, ei se mies siitä kuole.

Vierailija
19/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi ap:n pitäisi suorittaa ylimääräisiä liharuuankokkailuja, jos mies on hankala eikä suostu ap:n koko muulle perheelle tekemää ruokaa.

Vierailija
20/176 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi ap:n pitäisi suorittaa ylimääräisiä liharuuankokkailuja, jos mies on hankala eikä suostu ap:n koko muulle perheelle tekemää ruokaa.

Etenkin kun mieskin voi kokata ja kasvisruuasta kokonaan kieltäytyminen on naurettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän