Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ruokailun kanssa, kun mies ei halua aloittaa kasvisruokavaliota?

Vierailija
02.09.2017 |

Eli siis minä ja kaksi yläasteikäistä tyttöä haluamme alkaa kasvissyöjiksi, mutta mies ei suostu kasvissyöjäksi. Tuntuu älyttömältä tehdä kahta eri ruokaa päivittäin, kun mies vaatii lihaa. Miehelle pitäisi ostaa erikseen lihat ja tehdä oma erikoisannos, vaikka hän voisi syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe.

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällaista voi yksipuolisesti päättää, että me muut aletaann nyt syömään jotain mitä sinä et halua ja jos ei kelpaa, niin kokkaa itse ruokasi.

Ihan sama kuin, että muu perhe ilmoittaa ostavansa uuden kämpän kaupungista x, ja vaihtoehdot olla perässä ja jos ei miellytä niin olla tulematta.

Ei perheessä näin asioista sovita.

No jos meidän perhe sanoisi näin, niin vastaisin, että minä syön sitten tästä lähin ravintolassa enkä laita teille enää ruokaa koskaan. Älkää odottako ennen puolta yötä takaisin.

- Mies.

Amen. Tai jos vaimo alkaisi vain tekemään kasvisruokaa, minä kyllä tekisin lapsilleni vain liharuokaa. Olkoon syömättä jossei maistu. En voisi lähteä mukaan vaimon hömpötykseen turmella lastenkin terveys proteiiniköyhällä kasvisruoalla.

Tietämättömyytesi paistaa kauas. Kuolet "terveellisellä ruokavaliollasi" 70% todennäköisemmin sydänkohtaukseen, aivohalvaukseen tai syöpään kuin minä, "proteiiniköyhää" kasvisruokaa syövä. Yhtä hyvin voisit työntää lapsillesi röökin huuleen, sillä kuten varmasti jo suurin osa normaaliälyisistä ihmisistä tietää, on punainen ja prosessoitu liha laskettu samaan syöpäaltistusluokkaan röökin kanssa.

Lue ravintotieteellisiä/lääketieteellisiä tutkimuksia aiheesta ennen tuollaisia valheita, kiitos!

Jos itse olet tutkimuksia lukenut, et ainakaan ole lukemaasi ymmärtänut  postauksestasi päätellen.

En halua kehua, mutta todennäköisesti kompetenssini lukea tämän alan tieteellistä tutkimusta on parempi, kuin sinulla. Be my guest, osoita, että olen väärässä.

Miksi sitten postaamasi viesti kertoo jotain muuta?

En tiedä. Ehkä lukutaitosi on huono tai sitten uskot mieluummin vääriin uskomuksiisi kuin tutkittuun tietoon.

Vierailija
122/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmessä miehen pitäis olla vegaani?

Kaveri pakottaa miestään kanssa kasviksiin.

Syö sitten salaa lihaa...hirvee harppu komentelemaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ole kyse ruokavalioon pakottamisesta vaan siitä, että mies yrittää pakottaa muijansa tekemään hänelle omat spesiaalieväät sen lisäksi, että muija kokkaa muulle perheelle muuta ruokaa.

Vierailija
124/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömyytesi paistaa kauas. Kuolet "terveellisellä ruokavaliollasi" 70% todennäköisemmin sydänkohtaukseen, aivohalvaukseen tai syöpään kuin minä, "proteiiniköyhää" kasvisruokaa syövä. Yhtä hyvin voisit työntää lapsillesi röökin huuleen, sillä kuten varmasti jo suurin osa normaaliälyisistä ihmisistä tietää, on punainen ja prosessoitu liha laskettu samaan syöpäaltistusluokkaan röökin kanssa.

Lue ravintotieteellisiä/lääketieteellisiä tutkimuksia aiheesta ennen tuollaisia valheita, kiitos!

Kuka puhui mitään punaisen lihan syömisestä? Yhtä hyvin voi syödä pääsääntöisesti kanaa tai kalaa, mikä ei kasvissyöjille käy, mutta on ihan hyväksi terveydelle jo runsaan proteiinimäärän takia. Sydän- ja verisuonitaudit ovat puolestaan yhteydessä kolesteroliin. Kasvis- eli monityydyttymättömät rasvat ja liikunta yhdessä pienentävät huonon kolesterolin määrää, muttei se tarkoita, että pitäisi alkaa syömään ainoastaan kasviksia. Monipuolinen ruokavalio sisältäen lihaa ja kasviksia kuuluu terveelliseen ruokavalioon. Itse olen sekasyöjä ja minulla on ollut kokonaiskolesteroli 3, jossa hyvän kolesterolin määrä oli erittäin korkea ja huonon matala. Sen sijaan tunnen monta läskiä, ylipainoista kasvissyöjää (tosin, se johtuneekin siitä, että vetävät vain sipsejä kun eivät raukat saa syödä mitään muuta hyvää).

Yksi perheestämme on alkanut oikein vakaumuselliseksi kasvissyöjäksi. Hän ei kylläkään ole lihonnut. Paino on laskenut alipainon puolelle, kun oli hoikka jo valmiiksi. Minun mielestäni tuo kasvissyönti on aivan järkyttävä uskonto. Tuohon hurahtaminen ei ole helppoa kenellekään perheenjäsenistä. Kyse ei ole ainoastaan punaisen lihan pois jättämisestä kuten ilmeisesti luulet. Myös kala, kana, kalkkuna ja kaikki muukin proteiinipitoinen ruoka putoaa pois. Tämän lisäksi ei voi käyttää enää mitään maitotuotteita (koska ovat eläinperäisiä). Eli ei maitoa, ei raejuustoa, ei juustoja, ei kermaa ruokiin jne. Nyt muut perheenjäsenet joutuvat olemaan jatkuvasti huolissaan puutostiloista, kalsiumin saannista, proteiinin vähäisyydestä ja läheinen kuihtuu silmien edessä.

Fanaattisen kasvissyöjän takia kauppareissuista on tullut erittäin hankalia. Jokaisen kaupasta ostettavan elintarvikepussin kyljestä pitää lukea selosteet viimeistä sanaa myöten. Lihaliemikuutioita ei voi enää käyttää ruoan maustamiseen, karkit sisältävät liivatetta (joka tehdään eläinten rustossa), tämä sulkee pois myös kaikki hyydykejälkiruoat ja -kakut. Jopa kaupan valmistomaattikeitoissa on lisäaineita, joka ei sovi kasvissyöjille. Muutos, jonka olen nähnyt kasvissyöjän ruumiinrakenteessa, ei ole kyllä terve. Mutta yritäpä puhua asiasta vaikka kuinka asiallisesti ja lyödä faktoja pöytään, riitahan siitä tulee. Toki yritetään tyrkyttää proteiinipitoisia kasvisruokia, mutta kun eihän tämä kasvissyöjämme niistä pidä. Kasvissyömisestä pitää kuitenkin pitää kiinni, koska "lihansyönti on aina murha". *huokaus*

Kasvisruokavalio myös lisää energiankulutusta maapallolla 38% enemmän kuin perusamerikkalainen ruokavalio ainakin Carnegie Mellon -yliopiston mukaan. Väite siitä, että sekasyöjä kuolisi helpommin sydäntautiin ei pidä paikkaansa. Sydän- ja verisuonitaudeilla on kyllä yhteys kolesteroliin. Sen sijaan täysipainotteinen kasvissyönti altistaa fasd2-geenimutaatiolle. Se johtaa kohonneeseen tulehdusriskiin, ja sen myötä kohonneeseen riskiin sairastua sydäntauteihin ja peräsuolensyöpään.

(Esim. fasd2-geenimutaatiosta voit lukea yliopiston kirjaston tietokannasta tai sitten vaikkapa referoituna artikkelina Hesarista http://www.hs.fi/tiede/art-2000002893675.html)

Vierailija
125/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällaista voi yksipuolisesti päättää, että me muut aletaann nyt syömään jotain mitä sinä et halua ja jos ei kelpaa, niin kokkaa itse ruokasi.

Ihan sama kuin, että muu perhe ilmoittaa ostavansa uuden kämpän kaupungista x, ja vaihtoehdot olla perässä ja jos ei miellytä niin olla tulematta.

No jos meidän perhe sanoisi näin, niin vastaisin, että minä syön sitten tästä lähin ravintolassa enkä laita teille enää ruokaa koskaan. Älkää odottako ennen puolta yötä takaisin.

- Mies.

Ihana yli-ikäinen murkku....

LOL.. Ja rehuihin hurahtanut emakko, joka väkisin vääntää miehensä hömpötyksiinsä, ei ole yli-ikäinen murkku?

Muuten tuo vastaus olisi mennyt ihan hyvin, mutta viimeinen lause pilasi kaiken "älkää odottako ennen puolta yötä takaisin". Ihan kuin uhmaikäinen uhkailisi, että minä karkaan kotoa.

Ah, okei. Sori. Se on kyllä totta :)

Vierailija
126/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui mitään punaisen lihan syömisestä? Yhtä hyvin voi syödä pääsääntöisesti kanaa tai kalaa, mikä ei kasvissyöjille käy, mutta on ihan hyväksi terveydelle jo runsaan proteiinimäärän takia. Sydän- ja verisuonitaudit ovat puolestaan yhteydessä kolesteroliin. Kasvis- eli monityydyttymättömät rasvat ja liikunta yhdessä pienentävät huonon kolesterolin määrää, muttei se tarkoita, että pitäisi alkaa syömään ainoastaan kasviksia. Monipuolinen ruokavalio sisältäen lihaa ja kasviksia kuuluu terveelliseen ruokavalioon. Itse olen sekasyöjä ja minulla on ollut kokonaiskolesteroli 3, jossa hyvän kolesterolin määrä oli erittäin korkea ja huonon matala. Sen sijaan tunnen monta läskiä, ylipainoista kasvissyöjää (tosin, se johtuneekin siitä, että vetävät vain sipsejä kun eivät raukat saa syödä mitään muuta hyvää).

Yksi perheestämme on alkanut oikein vakaumuselliseksi kasvissyöjäksi. Hän ei kylläkään ole lihonnut. Paino on laskenut alipainon puolelle, kun oli hoikka jo valmiiksi. Minun mielestäni tuo kasvissyönti on aivan järkyttävä uskonto. Tuohon hurahtaminen ei ole helppoa kenellekään perheenjäsenistä. Kyse ei ole ainoastaan punaisen lihan pois jättämisestä kuten ilmeisesti luulet. Myös kala, kana, kalkkuna ja kaikki muukin proteiinipitoinen ruoka putoaa pois. Tämän lisäksi ei voi käyttää enää mitään maitotuotteita (koska ovat eläinperäisiä). Eli ei maitoa, ei raejuustoa, ei juustoja, ei kermaa ruokiin jne. Nyt muut perheenjäsenet joutuvat olemaan jatkuvasti huolissaan puutostiloista, kalsiumin saannista, proteiinin vähäisyydestä ja läheinen kuihtuu silmien edessä.

Fanaattisen kasvissyöjän takia kauppareissuista on tullut erittäin hankalia. Jokaisen kaupasta ostettavan elintarvikepussin kyljestä pitää lukea selosteet viimeistä sanaa myöten. Lihaliemikuutioita ei voi enää käyttää ruoan maustamiseen, karkit sisältävät liivatetta (joka tehdään eläinten rustossa), tämä sulkee pois myös kaikki hyydykejälkiruoat ja -kakut. Jopa kaupan valmistomaattikeitoissa on lisäaineita, joka ei sovi kasvissyöjille. Muutos, jonka olen nähnyt kasvissyöjän ruumiinrakenteessa, ei ole kyllä terve. Mutta yritäpä puhua asiasta vaikka kuinka asiallisesti ja lyödä faktoja pöytään, riitahan siitä tulee. Toki yritetään tyrkyttää proteiinipitoisia kasvisruokia, mutta kun eihän tämä kasvissyöjämme niistä pidä. Kasvissyömisestä pitää kuitenkin pitää kiinni, koska "lihansyönti on aina murha". *huokaus*

Kasvisruokavalio myös lisää energiankulutusta maapallolla 38% enemmän kuin perusamerikkalainen ruokavalio ainakin Carnegie Mellon -yliopiston mukaan. Väite siitä, että sekasyöjä kuolisi helpommin sydäntautiin ei pidä paikkaansa. Sydän- ja verisuonitaudeilla on kyllä yhteys kolesteroliin. Sen sijaan täysipainotteinen kasvissyönti altistaa fasd2-geenimutaatiolle. Se johtaa kohonneeseen tulehdusriskiin, ja sen myötä kohonneeseen riskiin sairastua sydäntauteihin ja peräsuolensyöpään.

(Esim. fasd2-geenimutaatiosta voit lukea yliopiston kirjaston tietokannasta tai sitten vaikkapa referoituna artikkelina Hesarista http://www.hs.fi/tiede/art-2000002893675.html)

Kasvissyönti ja veganismi ovat kaksi eri asiaa. Vegaani ei käytä mitään eläinperäistä, useat kasvissyöjät käyttävät maitotuotteita tai munia. Läheiselläsi vaikuttaisi olevan syömishäiriö, sillä ei ole mitään tekemistä kasvissyönnin kanssa. Erityisesti nuoret naiset verhoavat syömishäiriönsä veganismiksi nykyään. Ovat siis olleet syömishäiriöisiä jo ennestään, mutta veganismi antaa hyvän kulissin toteuttaa syömishäiriötään rauhassa. Korostaisin edelleen että suurinosa vegaaneista EI ole syömishäiriöisiä eikä syömishäiriöinen vegaani parane sillä että alkaa syödä lihaa. Hanki läheisellesi apua.

Vierailija
127/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau! Harvalla on suomut niin tiukasti silmillä kuin sulla!! Haet tietoa kaikenmaailman tutkimuksista muttet näe sitä mikä on edessäsi.

Kukaan normaali vegaani ei kieltäydy syömästä kasviproteiinia, juuri siksi että tietää miten tärkeää niitä on saada.

Sun lapsen ongelma ei ole kasvissyönti/veganismi vaan se että hän saattaa sairastaa anoreksiaa. Käyttää vaan veganismia peitetarinaksi sille miksi rajoittaa syömisiään.

Vierailija
128/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän, että kasvisruoka on terveellistä ja kasvispainotteinen ruokavalio on hyvä asia, mutta en tajua, että miksi pitää olla niin ehdoton. Miksi jopa kala pitäisi jättää? Kalansyöntihän vasta terveellistä on. Entä kananmunat? Munat ovat erinomainen proteiininlähde. Ja vaikea olisi kuvitella, että leivänkään päälle ei saisi juustoa laittaa.

Huoh.

Ymmärrätkö sen, että kyseessä on eettinen valinta? Ymmärrätkö, että joillekin tuottaa ylivoimaisen pahaa oloa osallistua eläinten kärsimyksiin? Eikö pitäisi kaikkien antaa elää juuri niin, kuin hyvältä tuntuu? En ymmärrä ymmärtämättömiä ihmisiä :/

Miksi nämä eettisistä syistä jotain ruokavaliosta pois jättävät eivät sitten anna muiden elää juuri niin kuin hyvältä tuntuu? Täh?

Vierailija
129/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheestä 3/4 haluaa tietynlaista ruokaa, tottakai se edellä mennään. Ei yksittäinen vegaanikaan voi vaatia sekasyöjäperhettään kokkaamaan kaikkea ruokaa yhteisesti vegaanisena, vaan joutuu todennäköisesti tekemään itse omat ruokansa.

Suunnittelette tietenkin työnjaon ja menettelytavat yhdessä. Ilman painostamista tai syyllistämistä kumpaankaan suuntaan.

Jos laitan ruokaa porukalle, joista yksi on kasvissyöjä, niin en minä hänelle lyö eteen kinkkukiusausta, ja sano että syö tuota tai ole ilman. Suunnittelen ruuan niin että siitä saa koottua kasvisvaihtoehdon.

Tämä ketju vain vahvistaa käsityksiäni kasvissyöjistä, valitettavasti.

Vierailija
130/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä tietää, kumpi tuosta ihanasta pariskunnasta kustantaa elämistä enempi.

Jos olisin tuo mies ja maksaisin enemmän, jättäisin hihhuliporukan tyhjän päälle.

Kaurapuurokin on kasvis.

Suuttuisit niin pahasti ruokavaliosta, että jättäisit koko perheesi? Ok, toivottavasti ei törmätä ikinä :D

Oletko ymmärrystä vailla? Kokeilisit lihansyöntiä, ehkä se siitä, ellei ole liian myöhäistä.

Millä oikeudella akkalauma pompottaa miestä?

Silläkö, että he on niin "eettisiä ja tiedostavia parempia ihmisiä"?

Sori vaan, mutta se kellä on rahat, se määrää.

Tätä kutsutaan termillä realismi.

Akkalauma puree kättä, joka sen RUOKKII.

Akkalauma ei kuuntele sitä kuusta, jonka juurella ASUNTO.

Ei kyse ole nyt vain ruokavaliosta. Vallankäyttöä tuommoinen on.

Vierailija
131/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ole kyse ruokavalioon pakottamisesta vaan siitä, että mies yrittää pakottaa muijansa tekemään hänelle omat spesiaalieväät sen lisäksi, että muija kokkaa muulle perheelle muuta ruokaa.

Entä jos sekasyöjäperheessä sanottaisiin kasvissyöjäksi ryhtyneelle teinille, että sulle ei sitten mitään spesiaalieväitä hankita, jos et syö sitä mitä muut syö, kokkaa itse.

Vierailija
132/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän, että kasvisruoka on terveellistä ja kasvispainotteinen ruokavalio on hyvä asia, mutta en tajua, että miksi pitää olla niin ehdoton. Miksi jopa kala pitäisi jättää? Kalansyöntihän vasta terveellistä on. Entä kananmunat? Munat ovat erinomainen proteiininlähde. Ja vaikea olisi kuvitella, että leivänkään päälle ei saisi juustoa laittaa.

Huoh.

Ymmärrätkö sen, että kyseessä on eettinen valinta? Ymmärrätkö, että joillekin tuottaa ylivoimaisen pahaa oloa osallistua eläinten kärsimyksiin? Eikö pitäisi kaikkien antaa elää juuri niin, kuin hyvältä tuntuu? En ymmärrä ymmärtämättömiä ihmisiä :/

Miksi nämä eettisistä syistä jotain ruokavaliosta pois jättävät eivät sitten anna muiden elää juuri niin kuin hyvältä tuntuu? Täh?

Mitenniin eivät anna? Tässä oli kyse siitä,että vaikka äiti ja lapset ovat kasvissyöjiä,heidän pitäisi valmistaa erikseen ruoka isälle joka ei ole kasvissyöjä ja kieltäytyy syömästä kasvisruokaa. Isä saa elää ihan rauhassa ja valmistaa itse ruokansa. Saa sellaista ruokaa kuin tahtoo.

Vierailija
133/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä tietää, kumpi tuosta ihanasta pariskunnasta kustantaa elämistä enempi.

Jos olisin tuo mies ja maksaisin enemmän, jättäisin hihhuliporukan tyhjän päälle.

Kaurapuurokin on kasvis.

Suuttuisit niin pahasti ruokavaliosta, että jättäisit koko perheesi? Ok, toivottavasti ei törmätä ikinä :D

Oletko ymmärrystä vailla? Kokeilisit lihansyöntiä, ehkä se siitä, ellei ole liian myöhäistä.

Millä oikeudella akkalauma pompottaa miestä?

Silläkö, että he on niin "eettisiä ja tiedostavia parempia ihmisiä"?

Sori vaan, mutta se kellä on rahat, se määrää.

Tätä kutsutaan termillä realismi.

Akkalauma puree kättä, joka sen RUOKKII.

Akkalauma ei kuuntele sitä kuusta, jonka juurella ASUNTO.

Ei kyse ole nyt vain ruokavaliosta. Vallankäyttöä tuommoinen on.

Millä vuosituhannella oikein elät? Aika harvoin nykyään mies elättää naista tai perhettään. Naisetkin käyvät töissä.

Vierailija
134/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki kasvissyöntiä ymmärtämättömät ja haukkujat!

Todellako haluatte viettää alkusyksyn kauniin sunnuntain haukkumalla eettisemmin ruokailevia ihmisiä? Miettikää oikeasti.

Millä perusteella kasvissyönti on eettisempää? Mikä antaa sinulle oikeuden sanoa mikä on Oikein, Oikea Totuus, ja Ainoa Valaistuksen Tie? Uskontosi? Se ei ole minun uskontoni. Minä lajittelen sinut samaan porukkaan joka lainaa minulle raamatunjakeita, ja itkee miten joudun helvettiin kun en halua seurata oikeaa totuutta. Ehkä minulle totuus on eri.

Vierailija
135/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Mies.

Amen. Tai jos vaimo alkaisi vain tekemään kasvisruokaa, minä kyllä tekisin lapsilleni vain liharuokaa. Olkoon syömättä jossei maistu. En voisi lähteä mukaan vaimon hömpötykseen turmella lastenkin terveys proteiiniköyhällä kasvisruoalla.

Jos sinulla olisi tutkimuksiin perspektiiviä enemmän kuin kymmenen vuotta, olisit jo huomannut että kymmenen vuoden kuluttua tutkijoiden mielipide terveellisestä ruuasta on taas päinvastainen.

Vierailija
136/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on tähän asti hoitanut perheen ruoanvalmistuksen, niin ei miestä nyt voi pistää kokkaamaan omaa sapuskaansa, vaan ap kokkaa edelleen koko perheelle, miehelle liharuokaa.

Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin paistaa pihvi sen kasvisruuan lisäksi. Ei voi olla vaikeaa.

Ei tule kovin taloudelliseksi, jos mies paistaa itselleen joka päivä erikseen pelkkää lihaa tai kanaa. Sitä lihaa tulee silloin syötyä jopa enemmän kuin ennen! Suomalaisissa kotiruoissa on kuitenkin yleensä lopulta aika vähän lihaa per annos. Miettikää nyt makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastikkeita, risottoja, wokkeja...

Tarvitseeko kasvissyönnin kanssa olla niin ehdoton? Jos mies ei periaatteen vuoksi jätä kasvisruokia syömättä, niin eikö perhe voisi tehdä liharuokaa vaikka kerran viikossa? Kaikki söisivät samaa ruokaa. Vaikka viikolla kasvisruokia ja viikonloppuna lihaa.

Minä olen ehdoton siinä,etten syö toisten mieliksi minkään eläimen tai ihmisen kuollutta ruumista. Oksettaa ajatuskin.

Eläimet syö itse toisia eläimiä. Sitä kutsutaan luonnoksi. Me kaikki kuollaan ja päädytään matojen ruuaksi.

Vierailija
137/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sekasyöjäperheessä sanottaisiin kasvissyöjäksi ryhtyneelle teinille, että sulle ei sitten mitään spesiaalieväitä hankita, jos et syö sitä mitä muut syö, kokkaa itse.

No musta on ainakin ihan ok että kasvissyöjäteini tekee itse omat ruokansa jos muut ovat sekasyöjiä, kuten myöskin on on ok että sekasyöjämies tekee itse omat ruokansa kun muut ovat kasvissyöjiä.

Vierailija
138/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on tähän asti hoitanut perheen ruoanvalmistuksen, niin ei miestä nyt voi pistää kokkaamaan omaa sapuskaansa, vaan ap kokkaa edelleen koko perheelle, miehelle liharuokaa.

Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin paistaa pihvi sen kasvisruuan lisäksi. Ei voi olla vaikeaa.

Ei tule kovin taloudelliseksi, jos mies paistaa itselleen joka päivä erikseen pelkkää lihaa tai kanaa. Sitä lihaa tulee silloin syötyä jopa enemmän kuin ennen! Suomalaisissa kotiruoissa on kuitenkin yleensä lopulta aika vähän lihaa per annos. Miettikää nyt makaronilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastikkeita, risottoja, wokkeja...

Tarvitseeko kasvissyönnin kanssa olla niin ehdoton? Jos mies ei periaatteen vuoksi jätä kasvisruokia syömättä, niin eikö perhe voisi tehdä liharuokaa vaikka kerran viikossa? Kaikki söisivät samaa ruokaa. Vaikka viikolla kasvisruokia ja viikonloppuna lihaa.

Minä olen ehdoton siinä,etten syö toisten mieliksi minkään eläimen tai ihmisen kuollutta ruumista. Oksettaa ajatuskin.

Eläimet syö itse toisia eläimiä. Sitä kutsutaan luonnoksi. Me kaikki kuollaan ja päädytään matojen ruuaksi.

Tehotuotanto on aika kaukana luonnosta.

Vierailija
139/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on toimistotyö, puhdistettu vesi ja älykännykätkin. Ainahan voit tehdä Linkolat. Vesistä tulee kalaa ja pellavasta vaatetta. Vai onko liian paljon vaivaa? Rusinat pullasta?

Vierailija
140/176 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on toimistotyö, puhdistettu vesi ja älykännykätkin. Ainahan voit tehdä Linkolat. Vesistä tulee kalaa ja pellavasta vaatetta. Vai onko liian paljon vaivaa? Rusinat pullasta?

No en mä sanokaan että kaiken pitäisi olla luonnollista. Ei ihmisen tarvitse tehdä kaikkea mahdollista eettisesti ja ekologisesti, jo pienet muutokset auttaa. Ärsyttävä toi ajattelutapa että kasvissyöjä on tekopyhä rusinat pullasta tyyppi jos ei kasvissyönnin lisäksi myös asu omavaraistaloudessa keskellä metsää ja tee kaikkea tarvitsemaansa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi