Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän mulla vois olla? Siis mikä vitamiinin puutos tms??

Vierailija
01.09.2017 |

- hermot jatkuvasti kireällä
- vatsaa turvottaa kokoajan (olen kyllä hoikka!)
- unettomuutta
- ummetusta
- keho tuntuu käyvän ylikierroksilla
- hiustenlähtöä
- kuukautisten epäsäännöllisyyttä, tulee kerran 2-3kk aikana enkä syö mitään hormoneja
- vaikeutta saada asioita tehtyä, jaksan vain urheilla mutten mitään muuta

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa ensi viikolla lääkäriin, ja ajattelin pyytää ainakin kilpirauhaskokeet ja sen keliakiatestin verestä ja varmaan verenkuvan yleisesti mistä näkee hemoglobiinit ja muut. Estrogeeni mulla on vähän alhainen, aiheuttaisko se tämmöstä? Olen 22v nainen.

Ap

Jospa jättäisit ihan suosiolla kouluttautuneen lääkärin päätettäväksi, mitä kokeita otetaan.

Hah! Todennäköisesti ottavat pari verikoetta ja sanovat ettei mitään vikaa ja kotiin vaan. Näin terveyskeskuksessa. Jos on yksityiseen varaa, niin sinne kannattaa mennä.

TK:ssa ei saa tutkimuksia.

Vierailija
62/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, miten se jodin saanti? Juotko päivittäin useamman lasin maitoa?

Suosittelen kokeilemaan jodilisää ihan varmuuden vuoksi. Prismasta saat purkillisen ravintolisäksi tarkoitettuja joditabletteja noin 7 eurolla. Kannattaa ehdottomasti kokeilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotus -> ärtynyt suoli ?

Vierailija
64/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehossasi on liikaa hiivaa. Nyt en tarkoita sellaista naisten hiivatulehdusta. Kannattaa aloittaa Biolatten Hiivax-kuuri. Pääsin omastani eroon sillä. Kesti kuukauden.

Vierailija
65/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä:

Masentunut/alakuloinen en missään nimessä ole. Olen kyllä elämääni tyytyväinen, suunnittelen tulevaa, näen tulevaisuuden ERITTÄIN valoisana jne. Missään nimessä en ole masentunut. Hermot vaan on helposti kireällä ja mielialan ailahteluja esiintyy.

Lisäksi vatsavaivoja esiintyy aina syömisten jälkeen. Tyhjässä vatsassa ei ikinä ole ilmaa tai jos edellisestä ruokailusta on kulunut pidempi aika.

Ap

Vierailija
66/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylimääräisestä jodista haittaa? Missä kaikessa jodia on? Jodioitua suolaa varmaan on monissa ruuissa ja jogurtteja, rahkoja yms syön.

Ap

Vierailija
67/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehossasi on liikaa hiivaa. Nyt en tarkoita sellaista naisten hiivatulehdusta. Kannattaa aloittaa Biolatten Hiivax-kuuri. Pääsin omastani eroon sillä. Kesti kuukauden.

Suhtaudun erittäin kriittisesti kaikenlaisiin kuureihin.. valitettavasti. Juuri kaikki detox-kuurit sun muut on mulle ehdoton ei. Mieluummin vaan panostan tulevaan, mutta en halua alkaa kehoani millään kuureillä ''tyhjentämään'' tai puhdistamaan.

Ap

Vierailija
68/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on usein sinkin, seleenin ja magnesiumin puute.

Jodinkin oli aikaisemmin. Leuan alla oleva struuma (iso muhkura) oli siitä merkki. Nykyisin jodia on lisätty suolaan. Ja esimerkiksi sushissa on jodia, jos joskus syöt sitä.

Veikkaan magnesiumin puutetta, kun kerran urheilet paljon. Silloin tarvitaan magnesiumia enemmän. Ja sehän poistuu kait hienkin mukana.

Itellä oli aikoinaan magnesiumin puutos.

Ja olethan tarkistanu laktoosi-intoleranssin? Muutenkaan niitä maitotuotteita ei kannata niin kauheesti syödä ja juoda. Kokeile vaik kaurajuomaa.

Vierailija
69/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähti hiuksia päästä, väsytti, maha turpoili kuin potkupallo ja suoli oli vuoroin ummetuksella ja vuoroin ripulilla. Kaikki kokeet otettiin ja lopulta kävi ilmi että candida riehui. Vähensin sokeria ja valkoisia jauhoja.

Vierailija
70/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma minulla on tämä vatsa. Kun syön -> vatsa turpoaa välittömästi täyteen ilmaa. Tämän takia tulee syötyä aina vähän kerrallaan, koska vatsaan alkaa heti kertymään ilmaa ja olosta tulee epämukava ja ''täysi''. En pysty syömään kunnon aterioita, vaan joudun puputtamaan joko pitkin päivää tai olemaan kokonaan syömättä. Varmasti jo ihan tämänkin takia on hermot kireällä. Unettomuuskin on ainakin osittain mahan syytä, sillä vatsassa velloo ja kiertää monesti iltaisin sängyssäkin. Aivan uskomaton vaiva.

Ap

Vierailija
71/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä tulee syötyä hyvin.

Ap

Vierailija
72/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan monesti aamullakin herätä vatsa ''täynnä''. Siis vatsa täynnä ilmaa jo heti aamusta taas.....

Vierailija
73/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun erittäin kriittisesti kaikenlaisiin kuureihin.. valitettavasti. Juuri kaikki detox-kuurit sun muut on mulle ehdoton ei. Mieluummin vaan panostan tulevaan, mutta en halua alkaa kehoani millään kuureillä ''tyhjentämään'' tai puhdistamaan.

Ap

Hiivax on kapseli joka otetaan 2 kertaa päivässä ruuan yhteydessä, ei saa ottaa alkoholia tuntia ennen tai tuntia jälkeen sen kanssa. Sisältää cayennepippuria, kanelia ja inkivääriä. Ei siis mikään ihmeempi detox-kuuri. Minun vatsan toiminta on parantunut ja turvotus lakkasi. En edes ollut enää muistanut miten litteä vatsani oli vielä pari vuotta sitten, nyt se tuli takaisin.

Vierailija
74/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin puutoshan voi myös aiheuttaa kaasuja ja turvotusta mahaan.

Vierailija
75/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vatsa on mulla hyvin hoikka/pyykkilautavatsa. Ihan jo sekin vääristää hieman kehonkuvaani, kun suurimman osan ajasta se on kuitenkin turvonnut ilmapallo. Muistutan kuitenkin, että olen kehooni tyytyväinen, en ole laihiksella tms, mutta kyllä tuo jatkuva turvonnut maha hieman vääristää kehon kuvaani, kun vatsa tosiaan on ihan laiha jos sitä ilmaa ei siellä olisi... kunnolla en raukka pysty syömäänkään :D olen niin turtunut tähän vaivaan, että vsta nyt saan aikaiseksi lähteä lääkäriin.

Ap

Vierailija
76/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia syön hyvin.

Ap

Vierailija
77/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan testauttaa mahdolliset ruoka-allergiat.

Jos on keliakian oireita, muttei keliakiaa, niin kyseessä voi olla B12 -vitamiinin puutos tai sen imeytymishäiriö. Moni luulee oireita ensin magnesiumin puutokseksi koska siihen voi liittyä lihasheikkoutta, raajojen puutumista, lihaskramppeja ja väsymystä, suolisto-oireiden lisäksi.

Monilla keliakiaa sairastavilla on myös tuo B12-vitamiinin imeytymishäiriö.

Vierailija
78/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia taas kommenteista! Nyt aion kyllä ottaa itseäni niskasta kiinni ja selvittää tämän vaivan! Jostain ruoka-aineesta se kyllä selvästi kumpuaa....

Ap

Vierailija
79/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta sitten otettiin anemian yhteydessä tosi laajat labrat ja kaikki oli täydellisesti viitearvoissa. Myös b12 ja foolihappo todella hyviä, mutta toki tilanteet elää. Toivottavasti nyt otettaisiin taas kunnolla kokeet.

Vierailija
80/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemiaa on kolmenlaista: kupari, foolihappo ja rauta. Yleensä suomalaiset saa foolihappoa liian vähän. D-vitamiinitasot on myös liian alhaiset. Jos saat ravinnosta paljon sinkkiä voi kuparitasot mennä liian alas. Kuparin puute aiheuttaa väsymystä. Katso missä kaikessa ravinnossa on kuparia ja mieti saatko sitä riittävästi. Mieti myös kaikkea sitä, mistä saat sinkkiä. Pohdi siis niiden balanssia, ETENKIN jos syöt jotain sinkkilisää "varmuudenvuoksi". Mustaherukka tasapainottaa hormonitoimintaa, kokeile alkaa juoda esim. Aten merkkistä kylmäpuristettua mustaherukkamehua säännöllisesti. Mahnesium... googlaamalla löydät tietoa siitä, miten kroppa toimii kierron aikana ja mitä on hyvä syödä missäkin vaiheessa. Pääsääntö on, että elimistö käyttää tehokkaammin hiilareita ja kestävyyskunto on korkeimmillaan menkkojen ekasta päivästä ovulaatioon. Ovulaation aikaan vuoimatasot on korkeimmillaan ja siitä eteenpäin seuraaviin menkkoihin elimistö hyödyntää pääasiassa rasvoja. Ala tasapainottamaan hommaa tutustumalla omaan kehoosi. Vatsan kannalta paras luontainen maitohappovalmiste on hapankaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan