Mikähän mulla vois olla? Siis mikä vitamiinin puutos tms??
- hermot jatkuvasti kireällä
- vatsaa turvottaa kokoajan (olen kyllä hoikka!)
- unettomuutta
- ummetusta
- keho tuntuu käyvän ylikierroksilla
- hiustenlähtöä
- kuukautisten epäsäännöllisyyttä, tulee kerran 2-3kk aikana enkä syö mitään hormoneja
- vaikeutta saada asioita tehtyä, jaksan vain urheilla mutten mitään muuta
Kommentit (136)
Sä syöt liikaa hiilihydraatteja!
keliakiatestin tulos mulla monta vuotta sitten ollut >0.10, kun viitearvo on >0.07
Kyseessä S-igAkeli
Kävin omakannasta äsken tarkistamassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
keliakiatestin tulos mulla monta vuotta sitten ollut >0.10, kun viitearvo on >0.07
Kyseessä S-igAkeli
Kävin omakannasta äsken tarkistamassa.
Ap
Voiko joku tulkita tulosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa... oletko sairastanut jonkun kovan kuumeen, jos niin milloin? Onko ollut hengitystieinfektioita?
Ei ole ollut. En edes muista millon viimeksi... erikoinen nuha kyllä vaivaa aika jatkuvasti. Kunnon flunssia on todella harvoin ja kuumetta vielä harvemmin. Kuume ei nouse mulle oikeestaan ikinä..
Ap
Sanoit liikkuvasi paljon. Olisitko ns. Ylikunnossa? Reilu pausi liilunnasta??? Tai korkeintaan kevyttä kävelyä... Paljonko leposykkeesi on? Onko sinulla vertailukohtaa paljonko leposykkeesi on aikanaan ollut...
Kuume ei nouse - lisämunuaisstressi, jodinpuute esim.
Leposyke mulla on sama ku maratoonarilla. Liikun kyllä ihan normaalisti, en todellakaan liikaa. Liikunnasta en aio luopua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sushia syön aika usein. Siinä on kalaa, merilevää jne.. :)
Soijassa varmaan gluteiinia? onkohan sushiriisissä?
Ap
Ei ole tarkkoitus piruilla, mutta moni jolle sanon jodista, niin tokaisee tyyliin vain, että sitähän saa kalasta ja suolasta. Siis ihan oikeasti laskekaapa paljonko saatte jodia viikossa!!!
Sitä paitsi jodin turvallinen saantiraja on sen 600 mikrokrammaa/vrk. Eikö olisi vain helpointa ostaa se muutaman euron purkki ja ottaa 150 mikrogramman lisä päivittäin ja katsoa mitä tapahtuu.
Sitä paitsi tuollaiset saantisuositukset on vähän sitä ja tätä... jodin kulutukseen vaikuttaa aineenvaihdunnan vilkkaus ja hikoilu. Saantisuositukset on laadittu jotain teoreettistä keskivertohenkilöä silmällä pitäen... eli jos kehosi on luonnostaan sellainen, että kulutat jotain ainetta enemmän ja vielä liikut runsaasti, niin kait sinulla puutos voi olla. Kokeilemalla selviää...
Niin ap. Muistathan käydä päivittelemässä tänne tilannettasi. Itse tallennan tämän keskustelun suosikkeihin ja käyn täällä jatkossa aina sillointällöin kurkkaamassa mikä tilanne.
Kyllä päivittelen tilannetta lääkärissä käynnin jälkeen varsinkin. Olen itse nyt epäillyt sitä ärtyneen suolen oireyhtymää.. :/
Tänään on ollut hyvä päivä, ei ollenkaan vatsaoireita! Kyllä on kummosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä päivittelen tilannetta lääkärissä käynnin jälkeen varsinkin. Olen itse nyt epäillyt sitä ärtyneen suolen oireyhtymää.. :/
Tänään on ollut hyvä päivä, ei ollenkaan vatsaoireita! Kyllä on kummosta.
Ap
Tuon yhden ketjun aloittaja rupesi syömään magnesiumia ja parin päivän jälkeen sanoi olonsa kohentuneen, sen jälkeen häntä ei ole näkynyt... tuskin se nyt yhdestä tabletista kummenee, mutta pakko kysyä otitko jo magnesiumia?
Niin ja luithan sen toisen ketjun, jonka linkitin? (Oliskohan 2-4 sivulla)
Ap, etkö käynyt viimeviikolla lääkärissä?
Minäkin kallistun keliakiaan. Se kehittyy just noin, ensin on vaan jotain oireita ja sitte alkaa pahenemaan. Suolistos on varmaan kaameessa kunnossa. Onneks paranee nopeaan ruokavaliolla, toivottavasti ei oo tullu lopullisia vaikutuksia esim. lapsettomuutta..